Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2010, 11:39   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht

kan je dat eens duidelijker uitleggen?

Want gelijk welk sexueel vergrijp van een volwassene met een minderjarige noem ik toch nog altijd pedofilie.
En of die minderjarigen nu 7 jaar, 10 jaar of 14 jaar oud waren...;en of het nu om jongens of meisjes ging.....dat maakt voor mij geen verschil.

Ikzelf ben niet aangerand geweest door een priester, maar wel "bepotelt".
Ik was 14 jaar oud en die priester ,toen al in de 60,kwam wekelijks op bezoek bij mijn grootmoeder. Was een soort familievriend, hij was het tevens die mij als kind doopte.
Toen hij mij vastgreep had ik het lef van te protesteren en hem weg te duwen. Ik had ook het geluk dat ik hiermee bij mijn ouders terecht kon .
Die man is nooit meer op "familiebezoek" gekomen.

Mijn vader echter ,zat als kind op een broederschool. En als 9 jarig knaapje was hij zo trots dat hij was uitgekozen door zijn leraar/broeder ,om na de les de kerstversiering in de klas te helpen aanbrengen. Toen mijn pa op de ladder moest gaan staan om de kerstster te plaatsen, ging de broeder met zijn hand via de broekspijp van mijn vaders korte uniformbroekje naar zijn geslachtsdelen.
Mijn vader wist zich los te trekken en liep in paniek naar huis. Daar vertelde hij alles aan zijn ouders. Resultaat: hij kreeg een draai om zijn oren van zijn moeder.
Jaja, het gefrustreerde katholieke Vlaanderen dat we liefhebben.
Oud 27 juni 2010, 11:43   #62
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Men stelt soms dat het celibaat de oorzaak zou zijn. Maar dat smoesje kan het naar mijns inziens echt niet verklaren dat 'niet pedofiele' leden van de kerk het verdoezelen.

In het schandaal rond de pedofiele Fraters in Tilburg (Nederland) gaat het om een groot deel van de kerkelijke gemeenschap die weet heeft van de pedofilie maar die pas nu - uit angst dat men het zelf ontdekt - aan de bel trekken.

Volgens het artikel hebben 36 mensen NRC Handelsblad geïnformeerd over misbruik door in totaal 44 Fraters die kinderen zouden hebben misbruikt in scholen, internaten en weeshuizen in Tilburg en omstreken.

http://www.nrc.nl/nieuwsthema/misbru..._gehandicapten

Jarenlang hebben zij het genegeerd onderwijl de betreffende Fraters door konden gaan met het misbruiken van kinderen.

Dat gaat verder dan een celibaat die priesters zou aanzetten tot het aanranden van kleine jongens.
Ik heb eens vele jaren om niet-religieuze redenen in celibaat geleefd, en kreeg toen toch geen pedofiele of wat weet ik voor perverse neigingen. Ik las gewoon meer boeken en dronk wat meer bier en koffie; dat kalmeert de hormonen.

Ik houd rekening met twee dingen:

- vele, en steeds meer lieden die voor het priesterschap kiezen, hebben daar motieven van abnormaal-seksuele aard voor;

- misschien neemt bij velen gewoon het laatste restje normaliteit de benen wanneer ze lang genoeg in het bad van de kerkelijke moraal en de katholieke heilsleer hebben liggen sudderen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 juni 2010 om 11:44.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 11:45   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb eens vele jaren om niet-religieuze redenen in celibaat geleefd, en kreeg toen toch geen pedofiele of wat weet ik voor perverse neigingen. Ik las gewoon meer boeken en dronk wat meer bier en koffie; dat kalmeert.

Ik houd rekening met twee dingen:

- vele, en steeds meer lieden die voor het priesterschap kiezen, hebben daar motieven van abnormaal-seksuele aard voor;

- misschien neemt bij velen gewoon het laatste restje normaliteit de benen wanneer ze lang genoeg in het bad van de kerkelijke moraal en de katholieke heilsleer hebben liggen sudderen.
Wat wil "vele jaren" precies zeggen?

En u hebt in die tijd niet gemasturbeert?
Oud 27 juni 2010, 11:59   #64
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In zekere zin goede vragen. Je denkt dus dat het een kwestie van geaccumuleerde intensiteit van de seksuele onthouding is? Hm, het pleit zeker niet voor de RKK dat zij haar priesters niet de technieken weet bij te brengen waarmee de seksuele energie kan worden ingezet voor spirituele bewustwording. Maar ja, als ze dat deed, zou haar eigen bestaansreden aan de orde stellen.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 juni 2010 om 12:04.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:03   #65
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In zekere zin goede vragen, maar niet het soort vragen waarop ik antwoord.
Omdat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:04   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In zekere zin goede vragen, maar niet het soort vragen waarop ik antwoord.
Ik stelde ze omdat ik betwijfel ofdat u fanatiek genoeg celibatiar geleefd hebt om de sexuele functie te verdringen naar het onderbewustzijn.

Want het is van daaruit dat het sexule misbruik stamt.
Oud 27 juni 2010, 12:05   #67
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik stelde ze omdat ik betwijfel ofdat u fanatiek genoeg celibatiar geleefd hebt om de sexuele functie te verdringen naar het onderbewustzijn.

Want het is van daaruit dat het sexule misbruik stamt.
In deze zin heb ik zonet mijn post herschreven.
Oud 27 juni 2010, 12:12   #68
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De seksuele misbruiken in de kerk zijn van alle tijden; dat weet ik al sinds ik dertig jaar geleden het toen volledigste overzichtswerk over het probleem las: das Kreuz mit der Kirche (in het NL vertaald als De Kerk en haar Kruis) van Karlheinz Deschner.

Een nieuw gegeven in onze tijd is dat we zoveel informatie ter beschikking staan hebben dat iemand die nu nog priesterschap overweegt, een veel groter deel van de hem omringende werkelijkheid moet kunnen ontkennen dan vroeger, en dat lijkt me wel een recept te zijn om op den duur alleen nog neurotici over te houden in dat beroep, pardon, in die "roeping".
Oud 27 juni 2010, 12:20   #69
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

opkuisen die handel... tot de laatste en het katholieke gestel nog maar een voetnoot is in de geschiedenis van het nieuwe Europa
Oud 27 juni 2010, 12:22   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In zekere zin goede vragen. Je denkt dus dat het een kwestie van geaccumuleerde intensiteit van de seksuele onthouding is? Hm, het pleit zeker niet voor de RKK dat zij haar priesters niet de technieken weet bij te brengen waarmee de seksuele energie kan worden ingezet voor spirituele bewustwording. Maar ja, als ze dat deed, zou haar eigen bestaansreden aan de orde stellen.
Citaat:
In deze zin heb ik zonet mijn post herschreven.
Volgens mij moet je fanatiek gelovig zijn om door het celibaat de sexuele functie te verdringen naar het onderbewustzijn.

En ik bedoel met "fanatiek zijn" werkelijk fanatisme, het soort van fanatiek zijn dat alleen kan bereikt worden door het psychologisch compenseren van twijfel.

Eens de sexuele functie verdrongen is naar het onderbewuste valt de bewuste controle daarover weg met de pedosexuele uitspattingen tot gevolg.

De verdrongen sexuele funktie ligt dan totaal buiten de bewuste leefwereld van het subject wat in geen geval wil zeggen dat de functie haar kracht verloren heeft, integendeel.

Daarom ook dat ik over uw geval van celibatair leven enige twijfel heb. Als u tijdens die periode ook maar eenmaal gemasturbeert hebt, ook maar eenmaal "goesting" hebt gehad naar een vrouw, dan hebt u uw sexuele functie niet verdrongen. Begrijp je, celibatair leven is nog niet hetzelfde als de sexuele functie verdringen tengevolge van het celibaat.

Als u trouwens na uw celibataire periode terug gegaan bent naar een leven van heterosexuele sex, dan hebt u de sexuele functie niet verdrongen naar het onderbewustzijn.
Oud 27 juni 2010, 12:28   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
opkuisen die handel... tot de laatste en het katholieke gestel nog maar een voetnoot is in de geschiedenis van het nieuwe Europa
En liefst hetzelfde met de islam. Religie moet verbannen worden. Daar is geen plaats voor in een moderne samenleving.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 juni 2010, 12:31   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En liefst hetzelfde met de islam. Religie moet verbannen worden. Daar is geen plaats voor in een moderne samenleving.
Niettemin zijn er in onze moderne maatschappij toch zeer veel gelovigen. Dit lijkt dan toch uw stelling tegen te spreken.
Oud 27 juni 2010, 12:33   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niettemin zijn er in onze moderne maatschappij toch zeer veel gelovigen. Dit lijkt dan toch uw stelling tegen te spreken.
Hoeveel?

Citaat:
Oud 27 juni 2010, 12:34   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel?
een exact getal gelovigen?

Dat getal heb ik niet. waarom?
Oud 27 juni 2010, 12:35   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een exact getal gelovigen?

Dat getal heb ik niet. waarom?
Omdat je post in dat geval op niets gebaseerd en derhalve waardeloos is.

Citaat:
Oud 27 juni 2010, 12:37   #76
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelovigen? Ja. RK kerkelijken? 7%? 8%?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:40   #77
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel?
http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2003.html

Kijk niet naar de linknaam, ze vermelden hun bron. Ook is atheisme enkel in een opmars in West-Europa, in Amerika daarentegen is het christendom (en als deeltak hun fundamentalistische kant) in de opmars.

Als je vraag 'hoeveel' op Belgie slaat:

http://www.brandhome.com/files/PERS/...aar_geloof.pdf

De helft is nog steeds gelovig. (met 1000 mensen ondervraagd ) Ook is het aantal moslims in België aan een opmars bezig http://www.indymedia.be/en/node/29363 reeds 628 000.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:41   #78
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gelovigen? Ja. RK kerkelijken? 7%? 8%?
7-8% van de Belgen gaat wekelijks naar de kerk. Er zijn nog heel wat bejaarden die niet meer mobiel genoeg zijn om dat te doen. RKK zou ik eerder rond de 10% inschatten
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:46   #79
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tenzij hij zou verdergedaan hebben .
dat zou goed in uw plaatje passen he
duimen maar

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 juni 2010 om 12:47.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:47   #80
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel?
36%
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be