![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens dezelfde logica stroomt het water van de zee in de rivier.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is net mijn punt.
![]() Er stroomt water van de zee in riveren en van de rivier in de zee. Maar als we alles samentellen krijgen we toch een vrij constant gegeven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan grijp de beloning van Hannes en bewijs de transfert van Wallonië naar Vlaanderen. Of is het onvermogen te groot ? ![]() PS: Gezien het aantal uren dat u hier actief bent. Zijt gij werkloos ? Laatst gewijzigd door Pericles : 6 juli 2010 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor een vraagteken hoort een vraag. Is dat niet het geval, dan kan ik niet antwoorden, want ik zou niet weten waarop ik een antwoord geef. Citaat:
De vergelijking moet echter in waarde inboeten, aangezien er rivieren zijn waar gemiddeld meer water binnen dan buiten stroomt en aangezien er delen van de zee zijn waar gemiddeld meer water buiten dan binnen stroomt. Laatst gewijzigd door Robinus V : 6 juli 2010 om 23:37. |
||||
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zich hebben die transfers voor mij niet veel relevantie, maar: - De waarheid heeft ook haar rechten: wanneer één of andere belgicistische snob de Vlamingen komt afblaffen dat zij hun autonomiestreven moeten opbergen, omwille van zogezegde omgekeerde transfers, dan wil ik die belgicist met de neus op de feiten duwen. - Wanneer de transfers een dergelijke grootte aannemen, dan mag men wel even kijken of die ook resultaten opleveren. En als (de één pot nat) Wallonië, ondanks forse financiële steun van (de één pot nat) Vlaanderen, geen economische heropleving kent, moeten we zoeken naar oplossingen. En dan zie ik meer heil in rechtstreekse steun van Vlaanderen aan Wallonië (zonder Belgische stiefmoeder) en verregaande sociaal-economische autonomie.
|
|
![]() |
![]() |
#69 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een werkende Waal komt meer overeen met een werkende Vlaming dan met een niet-werkende Waal. Het zijn werkende Walen die met werkende Vlamingen vergeleken moeten worden en niet-werkende Walen die met niet-werkende Vlamingen vergeleken moeten worden. Als bij die vergelijkingen blijkt dat er een groot verschil is qua inkomen per hoofd, dan scheelt er iets. Citaat:
Citaat:
Als er een ongelijkheid is tussen Vlaanderen en Wallonië, dan is het laatste wat we moeten doen de ongelijkheid vergroten door ieder zijn eigen weg op te laten gaan. Die ongelijkheid is er mogelijk zelfs gekomen doordat er reeds TE VEEL bevoegdheden aan de deelstaten gegeven zijn. Te veel moet ik nuanceren; het zijn eerder verkeerde bevoegdheden die reeds overgedragen zijn zoals tewerkstelling. Een verregaande sociaal-economische autonomie zou ervoor zorgen dat een Waal die dezelfde job op dezelfde plaats doet als een Vlaming meer belastingen op zijn/haar inkomen zou moeten betalen. Zoiets vind ik zeer oneerlijk. Dat zeg ik als Vlaming, niet als potentieel slachtoffer. Laatst gewijzigd door Robinus V : 7 juli 2010 om 11:39. |
|||
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme Vlamingen, arm Vlaanderen.......... |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vroeger leverden ze goedkoop water, dat doen we nu zelf duurder.
we krijgen nog electricteit van frankrijk door wallonie, maar we gaan natuurlijk dat zelf maken, dat wordt dan ons windmolenpark in zee veronderstel ik en er zullen toch wel waalse bedrijven zijn die BNP toevoegen aan onze economie , |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het tegenovergestelde zou wel heel erg zijn.
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |