Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juli 2010, 22:29   #61
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Die professor Hannes hanteert dan wel heel vreemde criteria moet ik zeggen.

Indien eender welke Waal meer belastingen betaalt dan dat die belastinggeld ontvangt, stroomt er van die Waal geld naar andere Walen en ook naar Vlaanderen. Alle jaren waarin we een sociale zekerheid hebben stroomt er dus al geld van Walen naar Vlaanderen.
?
Pericles is offline  
Oud 6 juli 2010, 22:32   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
?
Volgens dezelfde logica stroomt het water van de zee in de rivier.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 6 juli 2010, 22:35   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Volgens dezelfde logica stroomt het water van de zee in de rivier.
Pas op, je kan dat voor hebben hé. In de Noorse fjorden.
Pericles is offline  
Oud 6 juli 2010, 22:45   #64
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas op, je kan dat voor hebben hé.
Dat is net mijn punt.
Er stroomt water van de zee in riveren en van de rivier in de zee. Maar als we alles samentellen krijgen we toch een vrij constant gegeven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 6 juli 2010, 23:07   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas op, je kan dat voor hebben hé. In de Noorse fjorden.
Wat is't ? kunt ge niet meer antwoorden?
Ik dacht het wel.
Onvermogen.
Henri1 is offline  
Oud 6 juli 2010, 23:11   #66
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is't ? kunt ge niet meer antwoorden?
Ik dacht het wel.
Onvermogen.
Kerel, het is werkelijk erg met u.

Komaan grijp de beloning van Hannes en bewijs de transfert van Wallonië naar Vlaanderen.
Of is het onvermogen te groot ?

PS: Gezien het aantal uren dat u hier actief bent. Zijt gij werkloos ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 6 juli 2010 om 23:13.
Pericles is offline  
Oud 6 juli 2010, 23:33   #67
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Tja, zo is er van mij als alleenstaande zonder kinderen ook een transfer naar mijn buurvrouw met kinderen (kinderbijslag, subsidies van scholen...).
Dat is helemaal correct.

Citaat:
Je hebt gelijk dat er geld van individuele Walen naar individuele Vlamingen gaat, en vice versa.
Maar er gaat in het algemeen meer geld vanuit Vlaanderen (dus van alle Vlamingen samen) naar Wallonië (dus naar alle Walen samen) dan omgekeerd. Of om het correcter te zeggen: vanuit Vlaanderen gaat er gemiddeld per hoofd meer geld naar de sociale zekerheid dan dat er vanuit Wallonië gemiddeled per hoofd geld naar de sociale zekerheid gaat ; en gemiddeld per hoofd gaat er meer geld vanuit de sociale zekerheid naar Wallonië dan naar Vlaanderen. En blijkbaar is dat altijd al zo geweest...
Dat kan ik niet ontkennen. Sinds de tijd van de invoering van de sociale zekerheid verdienen Vlamingen bruto gemiddeld waarschijnlijk inderdaad meer dan Walen en worden daar dan ook harder op belast.

Citaat:
Transfers worden per deelstaat bekeken, niet per individu.
Hoe iemand transfers bekijkt, is diens eigen keuze. Met dit deeltje kan ik dus niet akkoord gaan.

Citaat:
?
Voor een vraagteken hoort een vraag. Is dat niet het geval, dan kan ik niet antwoorden, want ik zou niet weten waarop ik een antwoord geef.

Citaat:
Er stroomt water van de zee in riveren en van de rivier in de zee. Maar als we alles samentellen krijgen we toch een vrij constant gegeven.
Als bij deze vergelijking de Vlamingen de rivieren zijn en de Walen de zee, dan klopt de vergelijking tot nu toe inderdaad indien we alle Vlamingen enerzijds en alle Walen anderzijds reduceren tot 'één pot nat'.

De vergelijking moet echter in waarde inboeten, aangezien er rivieren zijn waar gemiddeld meer water binnen dan buiten stroomt en aangezien er delen van de zee zijn waar gemiddeld meer water buiten dan binnen stroomt.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 6 juli 2010 om 23:37.
Robinus V is offline  
Oud 7 juli 2010, 00:57   #68
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Als bij deze vergelijking de Vlamingen de rivieren zijn en de Walen de zee, dan klopt de vergelijking tot nu toe inderdaad indien we alle Vlamingen enerzijds en alle Walen anderzijds reduceren tot 'één pot nat'.

De vergelijking moet echter in waarde inboeten, aangezien er rivieren zijn waar gemiddeld meer water binnen dan buiten stroomt en aangezien er delen van de zee zijn waar gemiddeld meer water buiten dan binnen stroomt.
Dat is nu eenmaal de essentie van de berekening van die transfers: we gooien alle Vlamingen (rijk, arm, werkend, uitkeringsgerechtigd, profiterend, uitslovennd,...) in één pot, en doen hetzelfde met alle Walen. En dan bekijken we het resultaat.

Op zich hebben die transfers voor mij niet veel relevantie, maar:
- De waarheid heeft ook haar rechten: wanneer één of andere belgicistische snob de Vlamingen komt afblaffen dat zij hun autonomiestreven moeten opbergen, omwille van zogezegde omgekeerde transfers, dan wil ik die belgicist met de neus op de feiten duwen.
- Wanneer de transfers een dergelijke grootte aannemen, dan mag men wel even kijken of die ook resultaten opleveren. En als (de één pot nat) Wallonië, ondanks forse financiële steun van (de één pot nat) Vlaanderen, geen economische heropleving kent, moeten we zoeken naar oplossingen. En dan zie ik meer heil in rechtstreekse steun van Vlaanderen aan Wallonië (zonder Belgische stiefmoeder) en verregaande sociaal-economische autonomie.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 7 juli 2010, 11:37   #69
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal de essentie van de berekening van die transfers: we gooien alle Vlamingen (rijk, arm, werkend, uitkeringsgerechtigd, profiterend, uitslovennd,...) in één pot, en doen hetzelfde met alle Walen. En dan bekijken we het resultaat.
Die vergelijking stelt niets voor als dat de essentie is van de berekening van die transfers.

Een werkende Waal komt meer overeen met een werkende Vlaming dan met een niet-werkende Waal. Het zijn werkende Walen die met werkende Vlamingen vergeleken moeten worden en niet-werkende Walen die met niet-werkende Vlamingen vergeleken moeten worden. Als bij die vergelijkingen blijkt dat er een groot verschil is qua inkomen per hoofd, dan scheelt er iets.

Citaat:
Op zich hebben die transfers voor mij niet veel relevantie, maar:
- De waarheid heeft ook haar rechten: wanneer één of andere belgicistische snob de Vlamingen komt afblaffen dat zij hun autonomiestreven moeten opbergen, omwille van zogezegde omgekeerde transfers, dan wil ik die belgicist met de neus op de feiten duwen.
Van een groep mensen die valse of gedroomde argumenten gebruiken voor het behoud van een land maak ik geen deel uit. Van een groep mensen die autonomie willen omdat zij dan zelf een beetje meer geld hebben ten koste van anderen evenmin.

Citaat:
- Wanneer de transfers een dergelijke grootte aannemen, dan mag men wel even kijken of die ook resultaten opleveren. En als (de één pot nat) Wallonië, ondanks forse financiële steun van (de één pot nat) Vlaanderen, geen economische heropleving kent, moeten we zoeken naar oplossingen. En dan zie ik meer heil in rechtstreekse steun van Vlaanderen aan Wallonië (zonder Belgische stiefmoeder)
Ik zie geen verschil tussen de steun via een confederatie en via een federatie. Toch niet wanneer er evenveel gesteund wordt.

Citaat:
en verregaande sociaal-economische autonomie.
Als er een ongelijkheid is tussen Vlaanderen en Wallonië, dan is het laatste wat we moeten doen de ongelijkheid vergroten door ieder zijn eigen weg op te laten gaan. Die ongelijkheid is er mogelijk zelfs gekomen doordat er reeds TE VEEL bevoegdheden aan de deelstaten gegeven zijn. Te veel moet ik nuanceren; het zijn eerder verkeerde bevoegdheden die reeds overgedragen zijn zoals tewerkstelling.

Een verregaande sociaal-economische autonomie zou ervoor zorgen dat een Waal die dezelfde job op dezelfde plaats doet als een Vlaming meer belastingen op zijn/haar inkomen zou moeten betalen. Zoiets vind ik zeer oneerlijk. Dat zeg ik als Vlaming, niet als potentieel slachtoffer.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 7 juli 2010 om 11:39.
Robinus V is offline  
Oud 7 juli 2010, 11:59   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kerel, het is werkelijk erg met u.

Komaan grijp de beloning van Hannes en bewijs de transfert van Wallonië naar Vlaanderen.
Of is het onvermogen te groot ?

PS: Gezien het aantal uren dat u hier actief bent. Zijt gij werkloos ?
Nog even en je gaat wellicht beweren dat ik in loondienst betaald wordt om hier de vlaamsnationalisten in het harnas te komen jagen ?

Arme Vlamingen, arm Vlaanderen..........
Henri1 is offline  
Oud 7 juli 2010, 12:34   #71
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog even en je gaat wellicht beweren dat ik in loondienst betaald wordt om hier de vlaamsnationalisten in het harnas te komen jagen ?

Hoe? Is dat dan niet zo? (kon het niet laten Henri )
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juli 2010, 12:38   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hoe? Is dat dan niet zo? (kon het niet laten Henri )
Ne mens mag toch al eens lachen hé.
Henri1 is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:44   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Al iets van transferten richting Vlaanderen gevonden Henri?
Pericles is offline  
Oud 7 juli 2010, 23:31   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

vroeger leverden ze goedkoop water, dat doen we nu zelf duurder.

we krijgen nog electricteit van frankrijk door wallonie, maar we gaan natuurlijk dat zelf maken, dat wordt dan ons windmolenpark in zee veronderstel ik

en er zullen toch wel waalse bedrijven zijn die BNP toevoegen aan onze economie ,
brother paul is offline  
Oud 10 juli 2010, 07:25   #75
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

en er zullen toch wel waalse bedrijven zijn die BNP toevoegen aan onze economie ,
Het tegenovergestelde zou wel heel erg zijn.
Oud 10 juli 2010, 18:20   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door het Vlaams Belang schat ik zo.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be