![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() het vervolg (nog altijd niet gecontacteerd door de "bank")
Citaat:
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 17 juli 2010 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Eindelijk!! We hebben Grace aan de lijn!
![]() ![]() ![]() Ik gebruik nu skype, dus was het gemakkelijk om eens met achtergrondgeluiden te experimenteren. Er is een constant geroezemoes van pratende mensen op de achtergrond, en rond 2min 40 hoor je een B52 Jet Bomber overvliegen. ![]() De Grace die ik aan de lijn kreeg is duidelijk de vrouw of een vriendin van de scammer, die zeer weinig over de inhoud van de emails weet. Haar "pidgin english" is trouwens ook vrij moeilijk te verstaan. Ook is ze erg gretig om me geld te vragen "for food". Blijkbaar krijgen ze weinig eten daar in het vluchtelingenkamp, en moet ik haar maandag geld sturen. Hoe? Via Western Union natuurlijk! Op het einde van het gesprek dwing ik haar ook "kissie kissies" af, hilarisch om te horen hoe ze haar telefoon kust. Het minste dat ze mag doen natuurlijk, als ze wil hebben dat ik haar maandag geld ga sturen. ![]() Jammer genoeg voorzie ik, in deze dagen van terrorisme en schurkenstaten, dat er eerst een hoopje papierwerk zal moeten ingevuld worden vooraleer die transactie zal doorgaan. Beluister het gesprek hier: http://www.sendspace.com/file/mfvgwg |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() de twee bijgevoegde foto's : ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() z'is al verkocht
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() z'is alleszins goed geölied voor 't moment
![]() Eerst nog een paar formuliertjes invullen natuurlijk, we zullen alvast beginnen met deze. Heb ondertussen nog eens om een topless foto gevraagd, kan de goeie dominee ondertussen wat het internet afschuimen om een goeie te vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() At last, ladies and gentlemen!!!
Ik heb de eer u te presenteren... of neen, laat ik eerst het woord aan de eerwaarde dominee George David zelf: Ring ring... een voicemail van de goede Rev. David ![]() Het heeft hem een aantal dagen gekost, maar toen ik hem zei dat ik vandaag nog naar de Western Onion offies kan gaan ipv maandag, was het klusje gauw geklaard. Mesdames et Messieurs, si vous me le permettez, voici les documents complétés: Hier kunt u de ingevulde documenten bekijken: Bladzijde 1 Bladzijde 2 Bladzijde 3 Bladzijde 4 Waar ik het meest plat van lag, is bladzijde 3, vraag 72 ![]() Asjeblief, ik hoop dat jullie het even plezant vonden als ik ![]() Nu nog de volgende stap uitdokteren. O ja, de zgn. advokaat van die bende idioten verwacht dat ik volgende week tegen de 2000 euro zal betalen voor zijn onkosten (waarvan 400 € voor een stempel - 't is daar al net als hier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Op vraag 37 antwoord hij "Other". Zou het departement anti-terrorisme daar geen probleem van maken?
![]()
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Dank u voor de kudos!
Jammer dat ik mijn laatste gesprek met de "barrister" Amingos niet opgenomen heb. Ik belde hem totaal onverwacht, en rarara, dezelfde stem als die van "rev. David" klonk aan de telefoon.... "Hello?". Toen ik zei dat het met Leonard was, veranderde hij plotseling zijn stem en ging heel diep en héél traag spreken.... "yes... thiz iz de barristah"..."yes iiit coonceerns a veery zeeriouz buuzineess". Hilarisch! Hij kan zo meedoen als bijrol in Samson & Gert, geloofwaardig dat dat was, onze Barrister met een goede reputatie ![]() En het verhaaltje gaat verder.... In het koninkrijk Pruisen mogen instanties als WU enkel werken via een wettelijk goedgekeurd tussenagentschap, die de veilige transfer van het ontvangstbewijs met het gegeerde MTCN-nummer via elektronische wijze doorgeeft van zender naar ontvanger. Dit wordt verzorgd door Secure Transfer, een website die zo geregeld is dat het de ontvangende partij behoorlijk moeilijk maakt. (de website is een set-up natuurlijk) Alles wat hij doet kan ik hier volgen via mail. Zo zie ik dat hij net (19.38u) vanuit het IP-adres 41.208.140.247 (Dakar, Senegal) zijn 30-nummerige toegangscode ingetikt heeft (van een image dus geen copy/paste ![]() Uiteindelijk, na veel vijven en zessen, zal hij volgend ontvangstbiljet in handen krijgen (zie bijlage). En wat zien we hier? Het MTCN-nummer is geblokkeerd! Hmm, blijkbaar heeft Western Union beslist dat alvorens deze vrij te geven nog een speciale procedure moet gevolgd worden. Wordt alvast vervolgd! ![]()
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 23 juli 2010 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Gouverneur
|
![]() Na 10 keer proberen vanuit 4 verschillende IP-adressen, om na veel te lang wachten telkens een glimp van het begeerde WU uittreksel te zien te krijgen met direkt erna een MsgBox: "Fatal error blahblah System shutdown", schreef een moegetergde Grace me in de volgende email: (getiteld "From Your wife to Be!" *snif*)
Citaat:
Tijd voor een nieuw plan. Er bestaat een zogenaamde (nep) "security middleman" waardoor je, na je toegangscode in te geven, in vier stappen alle gegevens van de betaling kan opvragen. Ikzelf kan deze "level of security" zelf instellen en aangezien we hier met een land te maken hebben waar fraude algemeen voorkomt... Eerst en vooral krijg de "barrister" zijn 30-nummerige toegangscode terug als afbeelding bij de mail gevoegd. Kwestie van veiligheid natuurlijk. Als hij inlogt en zijn persoonlijke gegevens, bankinformatie etc invult, wordt hij vervolgens doorverwezen naar de volgende pagina waar hij 125 vragen als deze zal moeten beantwoorden: Citaat:
![]() ![]() ![]() Er zijn ruim 2100 vragen beschikbaar, dus ik ben mild geweest met mijn 125. Jammer genoeg moet elk antwoord minstens 7 karakters bedragen, en als 20% van de antwoorden hetzelfde zijn, moet hij opnieuw beginnen. Na 6x opnieuw beginnen moet hij een foto van zichzelf sturen waarop hij een bordje vasthoudt met een bepaalde boodschap, om zeker te zijn dat het echt hem is. Als hij het volhoudt krijgt hij na 125 antwoorden een MsgBox: "The bank account: [zijn bankinfo] is currently under investigation for fraudulent purposes! The transaction is suspended". ![]() Ik kan alles zien wat hij doet. Voor het moment heeft hij nog niet ingelogd, we zullen zien of de vis bijt... Bijgevoegd nog verder het telefoongesprek met de "barrister" van zonet. Luister vooral naar de basso van zijn stem als hij "ye-e-e-s" zegt. Hij kan waarschijnlijk Bryn Terfel jaloers maken. http://easy-upload.nl/f/LZra9Vv2 en mijn laatste mail... Citaat:
Komaan, visje, bijt... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Correctie, crimineeltje pesten.
![]()
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 25 juli 2010 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zie dat ze u niet weten te vinden e.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 25 juli 2010 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() ![]() Moet je trouwens eens zien waarmee de barristah elke mail begint: ![]() Het eerste is geript van de WWW Library, het tweede van een site die cadeaus en giften verkoopt voor advokaten. Oogt professioneel niet? ![]()
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 25 juli 2010 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Gouverneur
|
![]() Ik heb onze barrister zo ver gekregen om gebruik te maken van de diensten van de "secure middleman". Dit zijn de resultaten:
![]() Accesstime IP address Questions answered Bank info 2010-07-31 06:45:30 41.214.33.137 75 Yes 2010-07-31 08:06:48 41.214.33.137 20 Yes Full name: Kelvin Amingo Job title: Lawyer Country: Senegal Address: yoff road del aerport Primary email: barrister.amingolawchamber@*****.com Alternative email: bar.amingolawchamber@*****.com Primary phone: +2217759578** Alternative phone: +2217638014** Bank name: Eco Bank Senegal Bank location: yoff road del aerport Bank address: yoff road del aerport Account number: 03206490**** Swift code: ECOCSNDA. Additional info: 0094. IP address: 41.214.33.137 Country: Senegal City: Dakar Region: Dakar Citaat:
Citaat:
Ondertussen wou ik mijn mildheid tonen en zette het aantal vragen terug tot 30. Hij heeft er maar 20 opgelost. Mocht hij ze opgelost hebben ging hij volgende boodschap krijgen : "The bank account: 03206490**** BIC ECOSNDA ECOBANK SENEGAL is currently under investigation for fraudulent activities! The transaction is suspended." Jammer. Misschien probeert hij nog een keer. Heb nog geen mail ontvangen, als hij stil blijft wordt het eens tijd dat ik hem opbel, zo rond 4 uur 's nachts. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Gouverneur
|
![]() Deze mail heb ik verstuurd vanuit het adres donotreply@secure****.***
Citaat:
Citaat:
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 1 augustus 2010 om 09:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A: I think some of police TV dramas might be realistic, because i was not there when it happened. ![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Q: What are some things that car drivers do that annoy you?
A: Being intoxicated on the staring, smoking while driving, and reading on the staring. WTF |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk probeert hij letterlijk "l'alcool/... au volant" naar het engels te vertalen. "staring" zou dan voor "steering wheel" moeten staan.
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 4 augustus 2010 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die nu nog niet door heeft dat ze met zijn kloten aan het spelen zijn, is t echt wel nen dumb ass...
|
![]() |
![]() |