![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Commentaar van Huub Broers op een toespraak bij een VVB-wandeling in Voeren: 'Zonder TAK en de inzet van de Vlaamse Beweging was Voeren nu misschien geen Vlaams grondgebied meer geweest.'
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 29 juni 2010 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Is't waar? Allez zeg, wie had dat gedacht?
![]()
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() Quatsch, niemand kan lid zijn van TAK... Dit is geen ledenorganisatie, alleen een actiegroep zonder lidkaarten. Er bestaat wel een beperkte TAK-raad die de aktie's organiseren
Wat de identiteit en de discussie rond 'B'-nummerplaten betreft: de ene persoon heeft al meer de neiging hun Vlaamsgezindheid van de daken te schreeuwen (door VL-nummerplaten, leeuwenvlaggen,...) dan een andere. Dat is een persoonlijkheids- en karakterkwestie... Niet meer dan dat. Als voor jou de Vlaamse identiteit,op deze symbolen afgerekend worden, is dat jouw mening en daar heb ik respect voor. Maar ik geef persoonlijk weinig om symbolen en daar vraag ik ook respect voor. Je kan het zo vergelijken: niet elke fan van pakweg Metallica, loopt elke dag met een t-shirt van metallica rond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Vreemdeling
|
![]() Evengoed Quatsch, ik ben zelf nog actief geweest met TAK en ik zou dat niet extreem noemen. Voor de extremen moet men bij Voorpost zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Waar haal jij het lef vandaan om facebookpagina's van andere mensen op dit forum te posten?
2. Wat dergelijke muggezifterij bij binnenlandse politiek staat te doen is mij een raadsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hoe kan je ooit een meerderheid in Vlaanderen verkrijgen die voor zelfbestuur kiest als je de Vlaamse identiteit niet aanwakkert ??? Daar gaat het om. Belgicisten doen dat ook.En vaak zeer effectief. Nogmaals, ze hebben de verkeerslichten niet zomaar geel-zwart geschilderd of ze subsidiëren niet zomaar Vlaanderen Feest... Een volks-identiteit heeft inderdaad nood aan symbolen! Zeer zeker ! Blaas anders nogmaals het Ijzermonument op... Hadden we een eigen nationaal voetbalteam bijvoorbeeld, zo een dingen versterken nu éénmaal ENORM de volks-identiteit of je het nu leuk vind of niet.Ook het verwijderen van de B op de wagen kan daar zeker toe bijdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Politici zijn publieke figuren, als Bracke op zijn FB post dat zijn senatrice te sexy poseert dan is dat een publiek gegeven....Ze moeten maar beseffen dat heel wat mensen meelezen wat ze openbaar maken op het web... 2.Raadsels zijn er om op te lossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ook gehoord, ik was erbij.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bracke had een zeer verkiesbare plaats gekregen en zal waarschijnlijk altijd in loondienst van de N-VA blijven, ook al wordt hij eens niet verkozen. Zo werkt dat meestal. Bracke heeft nooit iets bijgedragen aan de Vlaamse Beweging en heeft een spoedcursus " Vlaams-nationalisme voor beginners" gekregen...En dan durft hij zichzelf vergelijken met die judas Schiltz,hilarisch. Euh, met al die besparingen bij de vrt, het klein journalistenloontje, heeft Siegfried er wel verstandig aan gedaan om de politiek in te gaan...Dat wel ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Het raadsel is al lang opgelost. Muggezifterij hoort thuis in K&K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En hoe geraken ze aan die stemmen en hoe komt dat toch dat die mensen allemaal geen VL-nummerplaat hebben? Omdat de gemiddelde mens nu éénmaal weinig geeft om structuren en grenzen; maar vooral bekommerd is om hun loon, hun leefomstandigheden,... Het verhaal van BDW en N-vA klopte gewoon voor die kiezers, want Belgie werkt niet meer. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ben ik nieuwsgierig. Op welke actie was u er bij, onnoembaar?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Triestige draad.
Voor mijn part, is iemand die op een V-partij stemt, reeds een heel goede Vlaming. Maar voor onze draadopstarter is dat niet genoeg. Vergist onze goede Vlaming zich eens van woordgebruik (ik zeg ook liever Vlaamse kust, maar steek mijn hand niet in het vuur dat ik me eens verspreek ...), dan moet hij branden in de belgisistische hel. Ik vind het ook niet zo proper dat een face-book-pagina gekopieerd wordt met naam en toenaam op dit forum. Het is niet omdat ik over de grote markt van Brussel loop, dat ik in alle gazetten met naam genoemd zou moeten worden. Ik vind dit elementaire beleefdheid en respekt hebben. Dit gezegd zijnde, vind ik het ook wel spijtig dat niet meer mensen zich outen als overtuigde Vlaming. Maar nogmaals: het is ieders vrije keuze. Het zal wel te maken hebben met onze aangeboren afkeer van alles wat naar overheid ruikt; en we hebben toch sedert enige tijd een Vlaamse overheid: regering, parlement ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Voetbal is zeer zeker politiek relevant, zeker voor de een nationaal eenheidsgevoel enz...Kijk maar eens wat Franco deed in Spanje en wat men in Argentinië deed; voetbal als nationalistisch propagandamiddel...En dat doet men nog steeds.(Schotland,Turkije,Athletico Bilbao, Belgique enz)..Zou u met de tricolore naar buiten lopen moest Belgique wereldkampioen worden ???? Ik niet. Onderschat de kracht van symbolen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dit heet enggeestig extremisme...ik krijg daar 'koude' rillingen van.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Neen, als we vlak voor de verkiezingen zijn dan wilt elke politieker geciteerd worden of ergens in een forum verschijnen...Als het hen opbrengt dan is een openbaar FB-profiel prima maar o-wee als ze de keerzijde eens ontdekken... Dan moet je maar niet de politiek ingaan en overlaten aan mensen die weten waar ze mee bezig zijn... Zou BDW ooit "Belgische kust" schrijven? En het nieteens gauw veranderen in Vlaams?(dat gaat met Facebook hoor!) Ik klaag enkel maar het gebrek aan Vlaamse reflex aan bij de N-VA met die FB pagina als voorbeeld...de helft van de N-VA onderkast loopt er maar wat bij Belg te wezen... Ze moesten ook een examen en diploma verplicht maken aan al diegenen die op een verkiezingslijst willen staan...Als ze aan al de kandidaten van de N-VA zouden vragen wat de "frontpartij" was dan zouden ze het niet eens weten...Gebuisd, niet op de lijst van N-VA ! Iet of wat Vlaamse reflex en kennis van onze geschiedenis is een vereiste...En geen B op de wagen. |
|
![]() |
![]() |