Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 12:58   #61
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
IK GA IETS SCHRIJVEN:

DE TAK IS VERGIF VOOR DE VLAAMSE ONTVOOGDING.

EXTREEM IN ALLES WAT ZE DOEN.

ZONDER TAK ZOU HET.........
Commentaar van Huub Broers op een toespraak bij een VVB-wandeling in Voeren: 'Zonder TAK en de inzet van de Vlaamse Beweging was Voeren nu misschien geen Vlaams grondgebied meer geweest.'

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 29 juni 2010 om 12:58.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 12:59   #62
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn wel met andere dingen bezig hoor.
Is't waar? Allez zeg, wie had dat gedacht?
Oud 29 juni 2010, 13:00   #63
jovad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Ik ben enkel nog bij TAK.
Quatsch, niemand kan lid zijn van TAK... Dit is geen ledenorganisatie, alleen een actiegroep zonder lidkaarten. Er bestaat wel een beperkte TAK-raad die de aktie's organiseren

Wat de identiteit en de discussie rond 'B'-nummerplaten betreft: de ene persoon heeft al meer de neiging hun Vlaamsgezindheid van de daken te schreeuwen (door VL-nummerplaten, leeuwenvlaggen,...) dan een andere. Dat is een persoonlijkheids- en karakterkwestie... Niet meer dan dat. Als voor jou de Vlaamse identiteit,op deze symbolen afgerekend worden, is dat jouw mening en daar heb ik respect voor. Maar ik geef persoonlijk weinig om symbolen en daar vraag ik ook respect voor.
Je kan het zo vergelijken: niet elke fan van pakweg Metallica, loopt elke dag met een t-shirt van metallica rond.
jovad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 13:05   #64
jovad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
IK GA IETS SCHRIJVEN:

Evengoed Quatsch, ik ben zelf nog actief geweest met TAK en ik zou dat niet extreem noemen. Voor de extremen moet men bij Voorpost zijn
Oud 29 juni 2010, 13:23   #65
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

1. Waar haal jij het lef vandaan om facebookpagina's van andere mensen op dit forum te posten?

2. Wat dergelijke muggezifterij bij binnenlandse politiek staat te doen is mij een raadsel.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 13:50   #66
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovad Bekijk bericht
Quatsch, niemand kan lid zijn van TAK... Dit is geen ledenorganisatie, alleen een actiegroep zonder lidkaarten. Er bestaat wel een beperkte TAK-raad die de aktie's organiseren

Wat de identiteit en de discussie rond 'B'-nummerplaten betreft: de ene persoon heeft al meer de neiging hun Vlaamsgezindheid van de daken te schreeuwen (door VL-nummerplaten, leeuwenvlaggen,...) dan een andere. Dat is een persoonlijkheids- en karakterkwestie... Niet meer dan dat. Als voor jou de Vlaamse identiteit,op deze symbolen afgerekend worden, is dat jouw mening en daar heb ik respect voor. Maar ik geef persoonlijk weinig om symbolen en daar vraag ik ook respect voor.
Je kan het zo vergelijken: niet elke fan van pakweg Metallica, loopt elke dag met een t-shirt van metallica rond.
Laten we zeggen; ik steun TAK;doe een bijdrage, fysiek en financieel.

Hoe kan je ooit een meerderheid in Vlaanderen verkrijgen die voor zelfbestuur kiest als je de Vlaamse identiteit niet aanwakkert ??? Daar gaat het om.
Belgicisten doen dat ook.En vaak zeer effectief.
Nogmaals, ze hebben de verkeerslichten niet zomaar geel-zwart geschilderd of ze subsidiëren niet zomaar Vlaanderen Feest...
Een volks-identiteit heeft inderdaad nood aan symbolen! Zeer zeker !
Blaas anders nogmaals het Ijzermonument op...
Hadden we een eigen nationaal voetbalteam bijvoorbeeld, zo een dingen versterken nu éénmaal ENORM de volks-identiteit of je het nu leuk vind of niet.Ook het verwijderen van de B op de wagen kan daar zeker toe bijdragen.
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 13:54   #67
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Waar haal jij het lef vandaan om facebookpagina's van andere mensen op dit forum te posten?

2. Wat dergelijke muggezifterij bij binnenlandse politiek staat te doen is mij een raadsel.
1.Lef komt ergens uit het hart, het gemoed en vooral de genen.
Politici zijn publieke figuren, als Bracke op zijn FB post dat zijn senatrice te sexy poseert dan is dat een publiek gegeven....Ze moeten maar beseffen dat heel wat mensen meelezen wat ze openbaar maken op het web...
2.Raadsels zijn er om op te lossen.
Oud 29 juni 2010, 14:04   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Commentaar van Huub Broers op een toespraak bij een VVB-wandeling in Voeren: 'Zonder TAK en de inzet van de Vlaamse Beweging was Voeren nu misschien geen Vlaams grondgebied meer geweest.'
Heb ik ook gehoord, ik was erbij.
Oud 29 juni 2010, 14:05   #69
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Evengoed Quatsch, ik ben zelf nog actief geweest met TAK en ik zou dat niet extreem noemen. Voor de extremen moet men bij Voorpost zijn
klopt
Oud 29 juni 2010, 14:07   #70
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Na al die jaren journalistiek zou de heer Bracke daar niets van afweten? Lijkt me nogal onmogelijk. Misschien heeft hij zijn keuze gemaakt juist omdat hij er inmiddels genoeg van afwist, en wel een beetje meer dan jij en ik.

En ik denk dat hij bij de vrt ook wel een goed pensioen kon krijgen, en veiliger.

Ik ken de man niet goed; ik ken de partij niet goed, maar dit soort uitlatingen komt bij mij nogal verdacht over, nogal oneerlijk, kwaad bedoeld.
Hoe, vroeger was Bracke de super-sos volgens rechts Vlaanderen?
Bracke had een zeer verkiesbare plaats gekregen en zal waarschijnlijk altijd in loondienst van de N-VA blijven, ook al wordt hij eens niet verkozen.
Zo werkt dat meestal.
Bracke heeft nooit iets bijgedragen aan de Vlaamse Beweging en heeft een spoedcursus " Vlaams-nationalisme voor beginners" gekregen...En dan durft hij zichzelf vergelijken met die judas Schiltz,hilarisch.
Euh, met al die besparingen bij de vrt, het klein journalistenloontje, heeft Siegfried er wel verstandig aan gedaan om de politiek in te gaan...Dat wel ja.
Oud 29 juni 2010, 14:08   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1.Lef komt ergens uit het hart, het gemoed en vooral de genen.
Politici zijn publieke figuren, als Bracke op zijn FB post dat zijn senatrice te sexy poseert dan is dat een publiek gegeven....Ze moeten maar beseffen dat heel wat mensen meelezen wat ze openbaar maken op het web...
2.Raadsels zijn er om op te lossen.
1. Mevr Moulin Romsee is geen politica van beroep. Met het posten van haar facebookpagina op dit forum schendt u haar privacy en dat is verboden op dit forum. Als ze wil dat dit op dit forum verschijnt moet ze daarvoor toestemming geven.

2. Het raadsel is al lang opgelost. Muggezifterij hoort thuis in K&K
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 14:08   #72
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
klopt
IK GA IETS SCHRIJVEN:

zeikerd van het ergste soort....
Oud 29 juni 2010, 14:11   #73
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Mevr Moulin Romsee is geen politica van beroep. Met het posten van haar facebookpagina op dit forum schendt u haar privacy en dat is verboden op dit forum. Als ze wil dat dit op dit forum verschijnt moet ze daarvoor toestemming geven.Omdat ze niet verkozen is, slimme, anders was het wel een "beroepspolitica"...Helaas FB biedt geen auteursrechtenbescherming aan...Klaag me maar aan !

2. Het raadsel is al lang opgelost. Muggezifterij hoort thuis in K&K
het is muggenziften...
Oud 29 juni 2010, 14:19   #74
jovad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoe kan je ooit een meerderheid in Vlaanderen verkrijgen die voor zelfbestuur kiest als je de Vlaamse identiteit niet aanwakkert ??? Daar gaat het om.
Belgicisten doen dat ook.En vaak zeer effectief.
Vandaag de dag stemmen 45% van de kiezers voor partijen die bewust die Vlaamse symbolen gebruiken en een boodschap van Vlaamse zelfstandigheid verkondigen. De belgicistische partijen geraken samen nog niet over de kiesdrempel. Zo effectief is die strategie van de belgicisten nu toch ook weer niet.
En hoe geraken ze aan die stemmen en hoe komt dat toch dat die mensen allemaal geen VL-nummerplaat hebben? Omdat de gemiddelde mens nu éénmaal weinig geeft om structuren en grenzen; maar vooral bekommerd is om hun loon, hun leefomstandigheden,... Het verhaal van BDW en N-vA klopte gewoon voor die kiezers, want Belgie werkt niet meer.

Citaat:
Nogmaals, ze hebben de verkeerslichten niet zomaar geel-zwart geschilderd of ze subsidiëren niet zomaar Vlaanderen Feest...
Een volks-identiteit heeft inderdaad nood aan symbolen! Zeer zeker !
Blaas anders nogmaals het Ijzermonument op...
Hadden we een eigen nationaal voetbalteam bijvoorbeeld, zo een dingen versterken nu éénmaal ENORM de volks-identiteit of je het nu leuk vind of niet.Ook het verwijderen van de B op de wagen kan daar zeker toe bijdragen.
Het is waar dat een identitiet symbolen nodig heeft, maar je moet het belang daarvan niet overschatten. Een tricolore sjaal bij voetbalmatchen is alleen relevant in die context en heeft meestal niks te maken met hun politieke overtuigingen en stemgedrag.
Oud 29 juni 2010, 14:36   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Nu ben ik nieuwsgierig. Op welke actie was u er bij, onnoembaar?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 14:41   #76
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze hebben de verkeerslichten niet zomaar geel-zwart geschilderd
Nee, ze hebben dat gedaan omdat die combinatie een betere zichtbaarheid oplevert. Zoals dat ook het geval is met nummerplaten.
Oud 29 juni 2010, 14:50   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Triestige draad.

Voor mijn part, is iemand die op een V-partij stemt, reeds een heel goede Vlaming.
Maar voor onze draadopstarter is dat niet genoeg.
Vergist onze goede Vlaming zich eens van woordgebruik (ik zeg ook liever Vlaamse kust, maar steek mijn hand niet in het vuur dat ik me eens verspreek ...), dan moet hij branden in de belgisistische hel.

Ik vind het ook niet zo proper dat een face-book-pagina gekopieerd wordt met naam en toenaam op dit forum.
Het is niet omdat ik over de grote markt van Brussel loop, dat ik in alle gazetten met naam genoemd zou moeten worden.
Ik vind dit elementaire beleefdheid en respekt hebben.

Dit gezegd zijnde, vind ik het ook wel spijtig dat niet meer mensen zich outen als overtuigde Vlaming.
Maar nogmaals: het is ieders vrije keuze.
Het zal wel te maken hebben met onze aangeboren afkeer van alles wat naar overheid ruikt; en we hebben toch sedert enige tijd een Vlaamse overheid: regering, parlement ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 14:53   #78
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Vandaag de dag stemmen 45% van de kiezers voor partijen die bewust die Vlaamse symbolen gebruiken en een boodschap van Vlaamse zelfstandigheid verkondigen. De belgicistische partijen geraken samen nog niet over de kiesdrempel. Zo effectief is die strategie van de belgicisten nu toch ook weer niet.
En hoe geraken ze aan die stemmen en hoe komt dat toch dat die mensen allemaal geen VL-nummerplaat hebben? Omdat de gemiddelde mens nu éénmaal weinig geeft om structuren en grenzen; maar vooral bekommerd is om hun loon, hun leefomstandigheden,... Het verhaal van BDW en N-vA klopte gewoon voor die kiezers, want Belgie werkt niet meer.

Het is waar dat een identitiet symbolen nodig heeft, maar je moet het belang daarvan niet overschatten. Een tricolore sjaal bij voetbalmatchen is alleen relevant in die context en heeft meestal niks te maken met hun politieke overtuigingen en stemgedrag.
Je maakt al een denkfout door te stellen dat elke N-VA,LDD,VB stem een stem is voor de Vlaamse republiek...Heel wat van die kiezers willen in feite België behouden net omdat hun Belgische identiteit groter is dan de Vlaamse...Hoeveel van die kiezers gaven een proteststem en willen voor de rest niet weten van een Vlaamse republiek omdat ze dat ongeloofwaardig vinden?(logisch als ze overal overladen worden met "Belgisch") Hoeveel mensen stemden gewoon N-VA omdat BDW een sympathieke slimste mens is maar halen hun neus op voor Vlaamse autonomie? Hoeveel mensen stemden niet N-VA in de hoop dat zij iets kunnen doen aan de migratie-problematiek maar koesteren geen Vlaams zelfbestuur? Aan hen duidelijk maken dat België niet werkt doe je niet door te blijven rondrijden met een B en te spreken over de Belgische kust.
Voetbal is zeer zeker politiek relevant, zeker voor de een nationaal eenheidsgevoel enz...Kijk maar eens wat Franco deed in Spanje en wat men in Argentinië deed; voetbal als nationalistisch propagandamiddel...En dat doet men nog steeds.(Schotland,Turkije,Athletico Bilbao, Belgique enz)..Zou u met de tricolore naar buiten lopen moest Belgique wereldkampioen worden ???? Ik niet.
Onderschat de kracht van symbolen niet.
Oud 29 juni 2010, 14:58   #79
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan hen duidelijk maken dat België niet werkt doe je niet door te blijven rondrijden met een B en te spreken over de Belgische kust.
Met VL nummerplaten naar de 'vlaamse' kust rijden en alles is opgelost..
Dit heet enggeestig extremisme...ik krijg daar 'koude' rillingen van..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:10   #80
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Triestige draad.

Voor mijn part, is iemand die op een V-partij stemt, reeds een heel goede Vlaming.
Maar voor onze draadopstarter is dat niet genoeg.
Vergist onze goede Vlaming zich eens van woordgebruik (ik zeg ook liever Vlaamse kust, maar steek mijn hand niet in het vuur dat ik me eens verspreek ...), dan moet hij branden in de belgisistische hel.

Ik vind het ook niet zo proper dat een face-book-pagina gekopieerd wordt met naam en toenaam op dit forum.
Het is niet omdat ik over de grote markt van Brussel loop, dat ik in alle gazetten met naam genoemd zou moeten worden.
Ik vind dit elementaire beleefdheid en respekt hebben.

Dit gezegd zijnde, vind ik het ook wel spijtig dat niet meer mensen zich outen als overtuigde Vlaming.
Maar nogmaals: het is ieders vrije keuze.
Het zal wel te maken hebben met onze aangeboren afkeer van alles wat naar overheid ruikt; en we hebben toch sedert enige tijd een Vlaamse overheid: regering, parlement ...
Het gaat niet om "goede" Vlaming maar consequente Vlaming...Als je verkondigd dat je een Vlaamse republiek wilt, handel dan ernaar of ga bij een andere partij.
Neen, als we vlak voor de verkiezingen zijn dan wilt elke politieker geciteerd worden of ergens in een forum verschijnen...Als het hen opbrengt dan is een openbaar FB-profiel prima maar o-wee als ze de keerzijde eens ontdekken...
Dan moet je maar niet de politiek ingaan en overlaten aan mensen die weten waar ze mee bezig zijn...
Zou BDW ooit "Belgische kust" schrijven? En het nieteens gauw veranderen in Vlaams?(dat gaat met Facebook hoor!)
Ik klaag enkel maar het gebrek aan Vlaamse reflex aan bij de N-VA met die FB pagina als voorbeeld...de helft van de N-VA onderkast loopt er maar wat bij Belg te wezen...
Ze moesten ook een examen en diploma verplicht maken aan al diegenen die op een verkiezingslijst willen staan...Als ze aan al de kandidaten van de N-VA zouden vragen wat de "frontpartij" was dan zouden ze het niet eens weten...Gebuisd, niet op de lijst van N-VA ! Iet of wat Vlaamse reflex en kennis van onze geschiedenis is een vereiste...En geen B op de wagen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be