Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2004, 19:32   #61
Jouwe
Vreemdeling

Jouwe's schermafbeelding

Standaard

weer een prachtig antwoord van je, een zo sterk gefundeerde respons heb ik in tijden niet meer meegemaakt, heb je daar lessen voor gevolgd of zo???
Jouwe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 19:52   #62
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat den TomB het vooral een beetje beu is dat er mensen uit hun botten blijven kletsen terwijl ze niet weten waarover ze bezig zijn. Nu wil ik zelfs nog aannemen dat den TomB zijn mening niet 100% objectief is en een beetje ideologisch gekleurd, maar dat is die van u ook en daar waar TomB zijn woonplaats zich in de VS bevindt, heeft u waarschijnlijk nog nooit meer gezien dan de toeristische trekpleisters van de VS.

Bovendien is dit dan nog zowat het schoolvoorbeeld van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. De respons van TomB was namelijk inderdaad niet bepaald onderbouwd met tal van argumenten te noemen, diegene waar hij op ageerde - de uwe met name - was dat echter ook allerminst.

We nemen uw reactie even ter handen:
Ten eerste onderbouwd u deze stelling al hoegenaamd niet, legt u nergens uit waarom dit zo zou zijn, zelfs een voorbeeld is er teveel aan.
Het is dan bovendien nog klinkklare nonsens ook.

Met deze zinsnede indiceert u bovendien dan nog dat een land, of beter gezegd haar inwoners niet vrij kunnen zijn indien er regels bestaan. Dat is natuurlijk klinkklare nonsens. Het tegendeel is zelfs waar, regels zijn net nodig om vrijheid te kunnen garanderen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 20:19   #63
Jouwe
Vreemdeling

Jouwe's schermafbeelding

Standaard

Waarom werd dit niet onderbouwd, ok ik vertel het even vlug want zoals velen onderjullie zit ik midden in de blok. Ok, ik vermeldde dt even in een berichtje waar ik het eigenlijk over het belang van Michael Moore had en niet zinnens was een discussie over de vrijheid van leven in vadertje staat staat Amerika aan te tonen. I reageerde op iemand die ons,eerder in dit topic, mededeelde dat hij pro-amerikaans was en ik dan ergens las wat de onvrijheid in Cuba betekende. Ik wou hier dus even aantonen dat cde vrijheid in Amerika ook niet jedat is. OK, ik geef het toe ik heb het allemaal wat simplistisch geformuleerd en slecht aangepakt. Maar over de vrijheid van meningsuiting in Amerika moet nu ook niet echt gepocht worden denk maar aan de communistische heksenjacht van MCCarthy en anderen, waar zelfs geen vrijheid van denken aan te pas kwam dus.
Waarom heb ik dit nu niet zo onderbouwd, het was dus nmijn bedoeling niet de hoofdreden waarom ik dit bericht schreef lag ergens anders.

mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa, ik zal het nooit meer doen en als ik het toch nog doe, ik wacht vol ongeduld op een volgende terechtwijzing. (en ja ik hou je altegen in '54 of zo werd dit 'rechtgezet' door Eisenhower)
Oud 3 juni 2004, 20:21   #64
Jouwe
Vreemdeling

Jouwe's schermafbeelding

Standaard

en de computer blokkeerde een beetje, mijn verontschuldigingen voor het meermaals posten dus
Oud 3 juli 2004, 19:41   #65
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Deze namiddag op CNN. Na enkele dagen of weken al van de vertoning van de film van moore blijkt dat door de overdreven beschuldigingen en negatieviteit van de film naar Bush en de US opzich heeft de film net het omgekeerde effect van wat Moore gewild had. Na peilingen blijkt nm. dat er deze weken meer steun terug gaat naar Bush. Dit doordat de pro-Bush mensen de film zowiezo een schandaal vinden en doordat er veel mensen alle onterechte kritiek naar het land en Bush niet meer slikken. Er is beeldmateriaal uit zijn context getrokken en zo verdraaid met een achtergrond verhaal dat uiteindelijk helemaal niets meer met de beelden opzich te maken hadden.

Nu kun je 2 dingen concluderen.

1) indien Moore echt wil dat Bush niet herverkozen zal worden stopt hij beter met zijn kritiek te vertonen aan iedereen want het heeft een tegengesteld effect.

2) Indien hij blijft voordoen is het duidelijk dat het hem geen bal kan schelen allemaal en dat hij dus enkel oog heeft om geld te verdienen aan heel de zaak.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 12:41   #66
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mmm, straf, nog steeds geen commentaar van de Moore anti Bush aanhangers? Zijn allemaal naar de film aan het kijken waarschijnlijk
Oud 4 juli 2004, 13:24   #67
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jouwe
Versta trouwens niet hoe je pro het Amerikaanse beleid kan zijn, als liberaal bv. The land of the free is het meest onvrije (democratische zal ik er maar bijzeggen of ik krijg hier weer een hele resem over mijn kap, wil er best op antwoorden maar dan bijeen andere topic) land ter wereld, de regelneverij in Amerika is gewoon immens.
Ge weet niet waarover ge bezig zijt.
Citaat:
weer een prachtig antwoord van je, een zo sterk gefundeerde respons heb ik in tijden niet meer meegemaakt, heb je daar lessen voor gevolgd of zo???
Ik moet mijn respons helemaal niet funderen, u moet uw bewering staven.

Zeg mij eens wat er de VS het meest onvrije land maakt. Staaf die bewering eens. Ik wil wel eens zien wat de VS onvrijer maakt dan, laat ons even een paar landen nemen, Sudan, Lybie, Noord Korea etc.

Verder moet je mij zo eens zeggen wat die regelneverij zo allemaal inhoudt. Een vijftiental voorbeeldjes van die regelneverij uit het dagelijkse leven van de Amerikaan zijn genoeg hoor.

Enfin, ik zal mijn bewering alvast nog eens herhalen: Ge weet niet waarover ge bezig zijt.
Oud 4 juli 2004, 13:38   #68
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jouwe
Maar over de vrijheid van meningsuiting in Amerika moet nu ook niet echt gepocht worden denk maar aan de communistische heksenjacht van MCCarthy en anderen, waar zelfs geen vrijheid van denken aan te pas kwam dus.
Allez, dat is 1 voorbeeld van tussen de 45 en de 60 jaar geleden. Aangezien we over de huidige amerikaanse maatschappij hebben, wijs ik u even op www.cpusa.com, blijkbaar mogen die mannen tegenwoordig wel hun mening uiten, straffe stoten he.

U bent waarschijnlijk 1 van die types die eraan twijfelden of Michael Moore's film, zoals hij zelf insinueerde, wel in de Amerikaanse filmzalen zou komen. Dat is nog zo'n sprookje dat hier werd gelanceerd door mensen die toeten noch blazen wisten over de Amerikaanse maatschappij.

Het is daar Belgie niet, waar men politieke processen en cordons hanteert om mensen die anders denken de mond te snoeren hoor kerel. Maar die zijn waarschijnlijk ok met u, aangezien het uw mening niet is.
Oud 5 juli 2004, 12:06   #69
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Mmm, straf, nog steeds geen commentaar van de Moore anti Bush aanhangers? Zijn allemaal naar de film aan het kijken waarschijnlijk
Nog beter..heeft een plaats gekregen in :

neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:42   #70
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze namiddag op CNN. Na enkele dagen of weken al van de vertoning van de film van moore blijkt dat door de overdreven beschuldigingen en negatieviteit van de film naar Bush en de US opzich heeft de film net het omgekeerde effect van wat Moore gewild had. Na peilingen blijkt nm. dat er deze weken meer steun terug gaat naar Bush. Dit doordat de pro-Bush mensen de film zowiezo een schandaal vinden en doordat er veel mensen alle onterechte kritiek naar het land en Bush niet meer slikken. Er is beeldmateriaal uit zijn context getrokken en zo verdraaid met een achtergrond verhaal dat uiteindelijk helemaal niets meer met de beelden opzich te maken hadden.

1) indien Moore echt wil dat Bush niet herverkozen zal worden stopt hij beter met zijn kritiek te vertonen aan iedereen want het heeft een tegengesteld effect.

2) Indien hij blijft voordoen is het duidelijk dat het hem geen bal kan schelen allemaal en dat hij dus enkel oog heeft om geld te verdienen aan heel de zaak.
Ik had dat voorspeld. Als ik mij niet vergis dan heb ik dat zelfs in deze thread gepost, maar ik heb geen zin om het te gaan terigzoeken.

De Amerikaanse bevolking is altijd al een voorbeeld geweest van openheid en debat omdat ze veel meer dan de 'andere' Westerse landen geloven in pure en totale vrijheid.

Maar wanneer men overdrijft met kritiek of wanneer mn onterecht aan "bashing" doet met valse beweringen en uit-de-context-gehaalde feiten dan gaat de bevolking precies averechts reageren.

En dat gebeurt inderdaad, dus net zoals ik voorspelde, in het geval van Moore's verdraaide schelden-tirade tegen Bush.

Ik zou zeggen : Thank You Moore!!
Oud 5 juli 2004, 12:44   #71
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Ik had dat voorspeld. Als ik mij niet vergis dan heb ik dat zelfs in deze thread gepost, maar ik heb geen zin om het te gaan terigzoeken.

De Amerikaanse bevolking is altijd al een voorbeeld geweest van openheid en debat omdat ze veel meer dan de 'andere' Westerse landen geloven in pure en totale vrijheid.

Maar wanneer men overdrijft met kritiek of wanneer mn onterecht aan "bashing" doet met valse beweringen en uit-de-context-gehaalde feiten dan gaat de bevolking precies averechts reageren.

En dat gebeurt inderdaad, dus net zoals ik voorspelde, in het geval van Moore's verdraaide schelden-tirade tegen Bush.

kan je ons concrete voorbeelden geven van die "valse beweringen en uit-de-context-gehaalde feiten"??
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 12:55   #72
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

kan je ons concrete voorbeelden geven van die "valse beweringen en uit-de-context-gehaalde feiten"??
Och, maar het is reeds uitgebreid aangetoond en gedocumenteerd, hoor. De "anomalieën" in de film van Moore stapelen zich op, en er worden er regelmatig nieuwe gevonden. Vandaar dat het Amerikaans publiek de film minder en minder geloofwaardig vindt en als reactie zeer terecht weer meer Bush gaat steunen.
Zie maar zelf.
Oud 5 juli 2004, 12:57   #73
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Och, maar het is reeds uitgebreid aangetoond en gedocumenteerd, hoor. De "anomalieën" in de film van Moore stapelen zich op, en er worden er regelmatig nieuwe gevonden. Vandaar dat het Amerikaans publiek de film minder en minder geloofwaardig vindt en als reactie zeer terecht weer meer Bush gaat steunen.
Zie maar zelf.

ik pak er een willekeurige uit:

September 11

Deceit 8

Fahrenheit presents a powerful segment on the September 11 attacks. There is no narration, and the music is dramatic yet tasteful. The visuals are reaction shots from pedestrians, as they gasp with horrified astonishment.

Moore has been criticized for using the reaction shots as a clever way to avoid showing the planes hitting the buildings, and some of the victims falling to their deaths. Even if this is true, the segment still effectively evokes the horror that every decent human being felt on September 11.

But remember, Moore does not necessarily feel the same way. As New York’s former Mayor Edward Koch reported, Moore later said, “I don’t know why we are making so much of an act of terror. It is three times more likely that you will be struck by lightening than die from an act of terror.”

Like several of the other deceits identified in this report, the September 11 deceit is not part of the film itself. Several of the deceits involve claim that Moore has made when discussing the film. Like some deceits which are identified near the end of this report, the September 11 deceit involves the contradiction between Moore's purported feelings about a topic in the movie and what appear to be his actual feelings about that topic. If a Klansman made a film which feigned admiration for Rosa Parks, that too would be a form of deceit, even if the film were accurate in its portrayal of Parks as a great American hero

op wat slaat dit??????
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 13:13   #74
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zie maar zelf.

September 11

Deceit 8

Fahrenheit presents a powerful segment on the September 11 attacks. There is no narration, and the music is dramatic yet tasteful. The visuals are reaction shots from pedestrians, as they gasp with horrified astonishment.

Moore has been criticized for using the reaction shots as a clever way to avoid showing the planes hitting the buildings, and some of the victims falling to their deaths. Even if this is true, the segment still effectively evokes the horror that every decent human being felt on September 11.

But remember, Moore does not necessarily feel the same way. As New York’s former Mayor Edward Koch reported, Moore later said, “I don’t know why we are making so much of an act of terror. It is three times more likely that you will be struck by lightening than die from an act of terror.”

Like several of the other deceits identified in this report, the September 11 deceit is not part of the film itself. Several of the deceits involve claim that Moore has made when discussing the film. Like some deceits which are identified near the end of this report, the September 11 deceit involves the contradiction between Moore's purported feelings about a topic in the movie and what appear to be his actual feelings about that topic. If a Klansman made a film which feigned admiration for Rosa Parks, that too would be a form of deceit, even if the film were accurate in its portrayal of Parks as a great American hero

op wat slaat dit??????
Je neemt een van de allereerste, waarschijnlijk een van de minst belangrijke.

In feite toont dat artikel aan hoe Moore elk bericht zo verdraaid dat het slecht uitkomt voor Bush.

Lees gewoon verder, en je zal het zelf wel merken.
Oud 5 juli 2004, 17:17   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Beetje hetzelfde effect van wat men hier verkrijgt door onterecht het VB dingen in de schoenen te schuiven.
Oud 5 juli 2004, 17:20   #76
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zie maar zelf.

September 11

Deceit 8

op wat slaat dit??????
Welk deel begrijp je niet?
Oud 5 juli 2004, 17:37   #77
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen in de VS :

Midwest Theaters Ban Fahrenheit 9/11

DECORAH, Iowa -- The president of a company that owns movie theaters in Iowa and Nebraska is refusing to show director Michael Moore's "Fahrenheit 9/11."

R.L. Fridley, owner of Des Moines-based Fridley Theatres, says the controversial documentary incites terrorism.

[bron : Newsmax]

LOL!!!
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 21:46   #78
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:
[God Bless America!

Jij bent de benaming Europeaan niet waardig.

Daar gaat hij absoluut niet van wakker liggen hoor Nazi. En zeker niet als het uit jouw mond komt.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 16:31   #79
Funghus
Schepen

Standaard

Dit is wat ik vond op de site van Moore:

http://www.michaelmoore.com/words/me...ate=2004-07-04

Citaat:
** More people saw "Fahrenheit 9/11" in one weekend than all the people who saw "Bowling for Columbine" in 9 months.

** "Fahrenheit 9/11" broke "Rocky III’s" record for the biggest box office opening weekend ever for any film that opened in less than a thousand theaters.

** "Fahrenheit 9/11" beat the opening weekend of "Return of the Jedi."

** "Fahrenheit 9/11" instantly went to #2 on the all-time list for largest per-theater average ever for a film that opened in wide-release.
Er staat nog veel meer dat heel interessant is. Moore vertelt de feiten zoals ze zijn. Indien dat niet zo was, zouden ze hem onmiddellijk voor het gerecht dagen en de film uit de zalen halen.

Hier is meer uit diezelfde pagina:

Citaat:
Newspaper after newspaper wrote stories in tones of breathless disbelief about people who called themselves “Independents” and “Republicans” walking out of the movie theater shaken and in tears, proclaiming that they could not, in good conscience, vote for George W. Bush. The New York Times wrote of a conservative Republican woman in her 20s in Pensacola, Florida who cried through the film, and told the reporter: “It really makes me question what I feel about the president... it makes me question his motives…”

Newsday reported on a self-described “ardent Bush/Cheney supporter” who went to see the film on Long Island, and his quiet reaction afterwards. He said, "It's really given me pause to think about what's really going on. There was just too much - too much to discount." The man then bought three more tickets for another showing of the film.
en
Citaat:
News editors told us that they were being "bombarded" with e-mails and calls from the White House (read: Karl Rove), trying to spin their way out of this mess by attacking it and attacking me. Bush spokesman Dan Bartlett had told the White House press corps that the movie was "outrageously false" -- even though he said he hadn't seen the movie. He later told CNN that "This is a film that doesn't require us to actually view it to know that it's filled with factual inaccuracies." At least they're consistent. They never needed to see a single weapon of mass destruction before sending our kids off to die.
Wakker worden komt heel hard aan, als je zolang geslapen hebt in het gedacht dat je klaarwakker was.
Oud 6 juli 2004, 16:37   #80
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Moore is een idioot.

In zijn boek 'Stupid White Men' (wat uiterst infantiel geschreven is, de stijl van amerikaanse comics) breekt hij Rusmfelt af omdat hij terroristische aanslagen voorspelde voor 2001.
'Hoe belachelijk, geld en tijd daarin te steken en mensen bang te maken.'
In zijn nieuwste werk gaat hij nu tonen hoe laks en onvoorbereid ze waren...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be