Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2010, 19:21   #61
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik denk dat de tijd niet ver is dat de regeringen in het Westen de deur gaan toeslaan. D�*t is een niet te stoppen evolutie. Ik ken trouwens meerdere allochtonen die hier wonen sinds een generatie of 2, waarmee ik dagelijks werk, en die daar zélf om vragen. Zij weten goed genoeg dat als het zo verdergaat, de hele sociale-wetten-boot zal zinken, omdat hij het teveel aan passagiers niet langer dragen kan, en dat hun leven hier dan veel onaangenamer gaat worden...
Met de toegenomen mobiliteit is dit quasi een utopie....
Denk aan familieherenigingen....
Gaat men mensen verbieden een buitelandse partner te huwen?
Gaat men EU-lidstaatburgers al Roemenen weren?
Gaat men het vluchtelingenverdrag opzeggen?
Gaat men een muur rond Europa bouwen? (wat is de kost van 'fort Europa')
Gaat men mensen deporteren?
Enz....

De deur zal altijd wel op een kier blijven staan!
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 19:25   #62
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Kijk, zo'n honderd jaar geleden werd de bevolking hier ook nog schaamteloos uitgebuit door een elite. Dat is veranderd door sociale strijd, die fel werd bevochten door diezelfde elite. In derdewereldlanden kampen sociale bewegingen niet alleen met de gevestigde elites, maar ook met westerse bedrijven en overheden, die koste wat het kost die elites in het zadel wil houden. Dat zorgt ervoor dat de status quo niet kan doorbroken worden. Zolang dat niet verandert zullen de levensomstandigheden van de man in de straat (letterlijk in dit geval) niet verbeteren en zullen zij naar hier blijven komen. Nu kan je die systematiek rustig negeren en zeggen dat het ook andere negers zijn die hen uitbuiten, maar dat verandert bitter weinig aan de realiteit.

Theoretische bespiegelingen. Als de situatie niet verandert, zullen zij blijven komen en zullen wij niet anders kunnen dan hen op te vangen. Of ik of jij dat graag willen, is volkomen irrelevant.
Daarover verschil ik van mening, het is niet omdat de situatie is zoals u ze omschrijft (en ik denk dat dit juist is) dat wij niet anders kunnen dan hen opvangen. Vandaag of morgen kunnen we dit niet meer zonder dat armen mekaar steeds meer verdringen ( nu al bezig bij voedselpakketten, gezondheidszorg, ambulante hulpverlening, woningmarkt enz,) middelen zullen op geraken.( herinner je de problemen met de laatste begroting van het OCMW in Antwerpen)

Ook hier is de draagkracht beperkt, in die zin is uw bespiegeling van " wij kunnen niet anders dan.." ook pure therorie!
Ik wil niets negeren, maar de verantwoordlijkheid van landen zelf gaat wel iets verder dan de ene zwarte die de andere uitbuit.
Ik geloof u onmiddellijk wanneer u zegt dat het Westen een nare rol speelt in de instandhouding van de uitbuiting van die mensen, maar u stelt het voor alsof enkel het Westen maar een aantal zaken moet doen en de problemen dan over zijn?
Dat geloof ik nu niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 19:30   #63
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Denk aan familieherenigingen....
Gaat men mensen verbieden een buitelandse partner te huwen?
Gaat men EU-lidstaatburgers al Roemenen weren?
Gaat men het vluchtelingenverdrag opzeggen?
Gaat men een muur rond Europa bouwen? (wat is de kost van 'fort Europa')
Gaat men mensen deporteren?
Enz....

Zolang de politiekers zichzelf kunnen verrijken en hun eigen velig fort, ver weg van de allochtone misdaad die de gewone burger moet ondergaan, kan veroorloven, blijft de deur wagenwijd open.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 19:35   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Wat is een eerlijk loon?

Jij wil dus dat we meer gaan betalen voor onze goederen? Wil je onze lonen dan ook laten stijgen?

Hoe ga je dit allemaal in praktijk brengen?
Graag jouw mening.
Volgens mij is een eerlijk loon een loon waarbij de werknemer zijn basisbehoeftes kan betalen (voeding, drinkbaar water, een dak, onderwijs, gezondheidszorg, kleding) voor zichzelf en zijn gezin.

Ik denk dat de meesten onder ons gerust een halve euro meer kunnen betalen voor een t-shirt; of dat de multi-nationals en hun aandeelhouders ook wel overleven met een beetje minder winst.
Een eerlijk loon betalen is echt geen onoverkomelijk probleem.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 19:39   #65
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Zolang de politiekers zichzelf kunnen verrijken en hun eigen velig fort, ver weg van de allochtone misdaad die de gewone burger moet ondergaan, kan veroorloven, blijft de deur wagenwijd open.
Ik ben ook maar een gewone 'burger', woon in Antwerpen centrum en anderga helemaal niet wat jij beschrijft.
Ik voelme veilig, ben gelukken en zit niet vol haat!
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:35   #66
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
1/Denk aan familieherenigingen....
2/Gaat men mensen verbieden een buitelandse partner te huwen?
3/Gaat men EU-lidstaatburgers al Roemenen weren?
4/Gaat men het vluchtelingenverdrag opzeggen?
5/Gaat men een muur rond Europa bouwen? (wat is de kost van 'fort Europa')
6/Gaat men mensen deporteren?
Enz....

1/Daar kan men een eind aan maken
2/men zou kunnen zeggen : wie een buitenlander huwt ( niet-Europeaan ) moet maar in diens land gaan wonen
3/Men zou Roemeense nomaden kunnen verbieden hier rond te zwerven inderdaad, het zijn vooral zij die voor overlast zorgen.
4/Men zou dat kunnen opschorten voor 10 of 15 jaar voor te beginnen
5/Men kan de grenzen beter in het oog houden dankzij satellieten
6/Deporteren ? Huiswaarts sturen is een betere uitdrukking.
Enz...Daar is enkel een beetje politieke wil ( en moed ) voor nodig.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 22:36   #67
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Klopt als een bus.
Oud 12 juli 2010, 22:37   #68
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Volgens mij is een eerlijk loon een loon waarbij de werknemer zijn basisbehoeftes kan betalen (voeding, drinkbaar water, een dak, onderwijs, gezondheidszorg, kleding) voor zichzelf en zijn gezin.

Ik denk dat de meesten onder ons gerust een halve euro meer kunnen betalen voor een t-shirt; of dat de multi-nationals en hun aandeelhouders ook wel overleven met een beetje minder winst.
Akkoord.
Oud 12 juli 2010, 22:55   #69
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Helemaal akkoord, maar ik vrees dat het minder eenvoudig is dan je het voorstelt. Het gaat niet om die halve euro meer per t-shirt: die dingen kosten ruimschoots genoeg om de arbeider een deftig loon te betalen. Het probleem is dat de multinationals en hun aandeelhouders er alles aan zullen doen om die halve euro in hun zak te krijgen. Dat systeem reguleer je er niet zomaar even uit, daarvoor zijn die multinationals veel te machtig. Om die macht te breken vrees ik dat er, net zoals bij elke grote verandering in de geschiedenis, bloed zal moeten vloeien.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 23:58   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal akkoord, maar ik vrees dat het minder eenvoudig is dan je het voorstelt. Het gaat niet om die halve euro meer per t-shirt: die dingen kosten ruimschoots genoeg om de arbeider een deftig loon te betalen. Het probleem is dat de multinationals en hun aandeelhouders er alles aan zullen doen om die halve euro in hun zak te krijgen. Dat systeem reguleer je er niet zomaar even uit, daarvoor zijn die multinationals veel te machtig. Om die macht te breken vrees ik dat er, net zoals bij elke grote verandering in de geschiedenis, bloed zal moeten vloeien.
En wiens bloed zal dat dan worden?
Oud 13 juli 2010, 00:05   #71
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wiens bloed zal dat dan worden?
Op het hoogtepunt van de bankencrisis hebben de bankiers bij Goldman Sachs alvast massaal wapenvergunningen aangevraagd:

http://www.dailyfinance.com/story/go...-bon/19259890/

Ik maak me weinig illusies, hoor: zolang de middenklasse in het westen het buikje nog rond kan eten zal er weinig veranderen. Daarna zullen er hoofden rollen.
Oud 13 juli 2010, 00:09   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op het hoogtepunt van de bankencrisis hebben de bankiers bij Goldman Sachs alvast massaal wapenvergunningen aangevraagd:

http://www.dailyfinance.com/story/go...-bon/19259890/

Ik maak me weinig illusies, hoor: zolang de middenklasse in het westen het buikje nog rond kan eten zal er weinig veranderen. Daarna zullen er hoofden rollen.
Amerika heeft een totaal ander wapenbeleid en grotere sociale onrust juist omdat er amper een sociaal vangnet bestaat, in Europa zie ik dit niet snel gebeuren.
Maar dan nog, wiens bloed zit u dan vloeien?
Oud 13 juli 2010, 00:11   #73
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
De rijkdom moet inderdaad herverdeeld worden.
Met de marsmannetjes éérst!
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 00:12   #74
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch zullen er meer en meer migranten bijkomen, dit is een niet te stoppen evolutie....
Een migratiestop is totaal utopisch!
Die realiteit moet je toch onder ogen zien!
Vuvu Zela staat dat voor betoeterd?
Indien je echter een construct bent: doe zo voort!
Oud 13 juli 2010, 00:14   #75
Steve_M

Standaard

Citaat:
Amerika heeft een totaal ander wapenbeleid en grotere sociale onrust juist omdat er amper een sociaal vangnet bestaat, in Europa zie ik dit niet snel gebeuren.
Dat hangt er maar van af hoe lang dat sociaal vangnet nog standhoudt. Het is moeilijk te voorspellen waartegen "het volk" zich zal keren als de discussie niet meer gaat over twee jaar langer werken, maar om honger. Kijk maar naar wat er gebeurt in Griekenland en daar gaat het om relatief beperkte sociale ingrepen.
Oud 13 juli 2010, 00:17   #76
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het sociale vangnet in Europa hangt nog maar aan een paar zeer dunne koorden vast die bovendien op knappen staan. Dat knappen kan men met wat creatief boekhouden nog wel een paar jaar uitstellen, maar daarna is het gedaan en is de koek definitief op. Ook hier in Europa.
Koppel dat aan een niet aflatende massale instroom van, laten we ze voor het gemak andersculturelen noemen, en aan een agressieve importreligie en alle ingrediënten voor een bijzonder explosieve situatie zijn aanwezig. Over hooguit één generatie staat gans Europa in brand.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 00:17   #77
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik denk dat de tijd niet ver is dat de regeringen in het Westen de deur gaan toeslaan. D�*t is een niet te stoppen evolutie. Ik ken trouwens meerdere allochtonen die hier wonen sinds een generatie of 2, waarmee ik dagelijks werk, en die daar zélf om vragen. Zij weten goed genoeg dat als het zo verdergaat, de hele sociale-wetten-boot zal zinken, omdat hij het teveel aan passagiers niet langer dragen kan, en dat hun leven hier dan veel onaangenamer gaat worden...
Turken en Oost-Europeanen zullen de eersten zijn om "hun" wijken tegen andere nieuwkomers te verdedigen. Ik denk dat bruinen en zwarten ongeveer dezelfde mentaliteit hebben. Alleen de domme Vlaming is gastvrij.
Oud 13 juli 2010, 00:21   #78
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt er maar van af hoe lang dat sociaal vangnet nog standhoudt. Het is moeilijk te voorspellen waartegen "het volk" zich zal keren als de discussie niet meer gaat over twee jaar langer werken, maar om honger. Kijk maar naar wat er gebeurt in Griekenland en daar gaat het om relatief beperkte sociale ingrepen.

Vandaar het betoog om geen open grenzenpolitiek meer te voeren!
Oud 13 juli 2010, 00:23   #79
Steve_M

Standaard

Citaat:
Vandaar het betoog om geen open grenzenpolitiek meer te voeren!
Ik heb dan ook nergens gepleit voor een opengrenzenpolitiek.
Oud 13 juli 2010, 00:24   #80
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onwaarschijnlijk dat we een scenario gaan krijgen dat gaat over honger.

Europa zal gewoonweg relatief armer worden, en afzakken naar de middenmoot wereldwijd.

Er zal een 'strijd' komen tussen ouderen die hun rechten en luxe financiele aanspraken niet willen opgeven , en jongeren die daar niet meer voor willen betalen.
Er zal ook 'strijd' komen over het erfrecht. Inkomensverwerving vie erven die belangrijker gaat worden dan inkomen uit arbeid.
En de middenklasse zal verder krimpen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be