![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(oprechte nieuwsgierigheid)
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waardoor ze waardevolle mensen wegjagen, zie Huub Broers.
#63 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Franstaligen kunnen bij een grote staatshervorming op een vrije en gelijkwaardige voet komen met de Vlamingen. Oftewel in het frans uitgedrukt: liberté, égalité, fraternité. Geen ketenen, grendels of belangenconflikten meer!
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() Twee mensen kunnen onafhankelijk van elkaar tot gelijkaardige conclusies komen. En nee, we gaan geen front vormen, maar elke vorm van bijval is uiteraard een genoegen in een discussie die je met meer tegen- dan medestanders voert. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft geduurd tot hij een senaatszetel kreeg aangeboden vooraleer hij opstapte. Had hij consequent geweest dan stapte hij op op het moment hij opriep om voor de NVA te stemmen.
|
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een Journaal van Grammens (van een maand geleden of zo ... maar ik ben m kwijt ![]() wel gezocht op internet en wel iets bevestigd gevonden maar van 2008 ... maar qua feiten zit Grammens gewoon lijk wel juist, zeker over zo van die communautair historische dingen Laatst gewijzigd door Anna List : 15 juli 2010 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had al meer dan één jaar geen lidkaart meer van de CD&V.
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja maar in de media schoof ie zichzelf wel nog steeds als CD&V'er naar voor. Kwestie van alle opties open te houden zeker?
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 juli 2010 om 19:12. |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() nee hij schoof zich als onafhankelijke naar voor. kwam ook op onder lijst "voerbelangen" ... dat ze bij de CD&V verlatingsangst hadden, daar kan hij niks aan doen
|
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laatste bericht voor de verkiezingen die ik heb gelezen presenteerde hij zichzelf als een ontevreden CD&V'er die niet wist of hij bij die partij zou blijven. Nu van mijn part mogen alle nationalistische CD&V'ers vertrekken. Krijgen we tenminste duidelijkheid.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 juli 2010 om 19:28. |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze vriend Hans 1 is er ook weer met zijn unitaire zever in de lezersbrieven.
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 15 juli 2010 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() 2
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: ik kan dat abonnement niet betalen met het inkomen waarmee ik moet rondkomen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() ik gooi dat gelezen exemplaar elke twee weken bij t oud papier ...
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms neem ik die oude journaals nog eens vast en geniet ik opnieuw van de inhoud. Dat mag je niet wegsmijten, he Anna. Het is verdomd stevig bronnenmateriaal.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bon, DDD heeft in weze wel gelijk: het "Franstalig Front" is veeleer een interne Franstalige aangelegenheid waarbij de Fr partijen elkaar in een soort communautaire wurggreep houden... Een weg naar immobilisme dus. Eigenlijk is dit niet verschillend dan het spelletje dat de N-VA heeft gespeeld tijdens de "onderhandelingen van de laatste kans" : "indien de CD&V toezegt, verlaten wij de Vlaamse regering!". De strategie is dezelfde (wel met meer partijen langs Franstalige kant), de terminologie is anders. Dit gezegd zijnde, het Fr Front staat al lang op springen, en zal waarschijnlijk "springen" bij de vorming van de volgende regering, zeker indien de MR niet meedoet. Uiteraard is er wél een wezenlijk verschil tussen FR en VL: de Franstalige partijen hebben doorgaans een gemeenschappelijke strategie in communautaire zaken, terwijl de Vlamingen in verspreide slagorde vooruitgaan. Niet dat de Fr "slimmer" zijn, zij hebben het gewoon veel gemakkelijker : zij hebben hetzelfde einddoel i.t.t. de Vlaamse partijen. Bovendien zijn de Franstaligen "demandeurs de rien", waardoor zij ook geen voorstellen op tafel moeten leggen.