Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juli 2010, 09:57   #61
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Huub Broers een 'nobody'?
Als je zelf een nobody bent, kan het altijd deugd doen iemand die wel iets voorstelt een "nobody" te noemen.
Oud 15 juli 2010, 09:57   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan zijn we het niet eens.
Moet kunnen.
neen, het is gewoon een taalkundige taal. ze hebben 2 verschillende betekenissen.
vb:
Ik heet vlijmscherp
ik noem je belgicist.
Oud 15 juli 2010, 09:59   #63
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Uw kreet lijkt precies op een wanhoopskreet.
Zoiets als een nobody die hysterisch begint te tieren tijdens een 11 juli toespraak in het Brussels stadhuis?
Oud 15 juli 2010, 10:01   #64
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk maar uit dat uw mooie vlaamse ideologie niet verwaterd door individuen als Bracke en nu weer Broers.
Kijk Henri, jij bent wel een Luikenaar maar van Voeren ken je blijkbaar niet veel. Als iemand al 20 jaar een echt N-VA profiel heeft, dan is het Broers wel. Hij zat gewoon al die tijd in de verkeerde partij, en komt nu eindelijk ... thuis.
Oud 15 juli 2010, 10:02   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch niet gelijk de kreet van de eenzaat in een parlement.
Als de nva-fractie eens zou roepen "hiep hiep hiep .. hoera", dan zal het gehoord zijn.
Hip hip hoera voor een overloper dan. Het is me wat fraais aan het worden in de Nieuwe partij Van de Arrivisten.

Nu erg verwonderlijk is dit eigenlijk niet. De NVA is veel te snel gegroeid. En het Vlaamse spreekwoord indachtig: "vlug rijp, vlug rot".
system is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:02   #66
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Broers echt zo'n Vlaamse ridder zou zijn geweest zoals menigen hier willen doen geloven zat hij op dag 1 al bij het NV-A.
Nou nee. Het is, zoals meestal, een evolutie. Vergeet niet dat de CD&V nog niet zo heel lang geleden een heel Vlaams discours bracht, en daar moet Huub zich wel goed bij hebben gevoeld. Hij was dan ook een grote fan van het kartel; uiteindelijk, na de breuk, begon hij zelfs openlijk stemadvies voor de N-VA te geven.
Mocht hij nu echt een mandaatjager zijn geweest, had hij wel op de lijst gestaan, hoor.

Maar soit, wat zit ik hier nu uit te leggen: als ik moet gaan bewijzen dat Huub Broers een uitgesproken Vlaamse instelling heeft, wats de poojnt
Oud 15 juli 2010, 10:02   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kijk Henri, jij bent wel een Luikenaar maar van Voeren ken je blijkbaar niet veel. Als iemand al 20 jaar een echt N-VA profiel heeft, dan is het Broers wel. Hij zat gewoon al die tijd in de verkeerde partij, en komt nu eindelijk ... thuis.
Vertel me dan als kenner eens hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat een zogenoemde Vlaams idealist al 20 jaar in de verkeerde partij kan zitten ?
Henri1 is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:03   #68
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hip hip hoera voor een overloper dan. Het is me wat fraais aan het worden in de Nieuwe partij Van de Arrivisten.

Nu erg verwonderlijk is dit eigenlijk niet. De NVA is veel te snel gegroeid. En het Vlaamse spreekwoord indachtig: "vlug rijp, vlug rot".
... zei het Limburgs Paterken met zijn oudbakken gemoraliseer.
Oud 15 juli 2010, 10:03   #69
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vertel me dan als kenner eens hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat een zogenoemde Vlaams idealist al 20 jaar in de verkeerde partij kan zitten ?
Er zitten nog Vlaamse idealisten in de CD&V. Minder en minder (het verstand komt met de jaren), zeker nu de N-VA er is.
Oud 15 juli 2010, 10:04   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zitten flaminganten in alle partijen. Dat heeft voordelen én nadelen.
Oud 15 juli 2010, 10:04   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Nou nee. Het is, zoals meestal, een evolutie. Vergeet niet dat de CD&V nog niet zo heel lang geleden een heel Vlaams discours bracht, en daar moet Huub zich wel goed bij hebben gevoeld. Hij was dan ook een grote fan van het kartel; uiteindelijk, na de breuk, begon hij zelfs openlijk stemadvies voor de N-VA te geven.
Mocht hij nu echt een mandaatjager zijn geweest, had hij wel op de lijst gestaan, hoor.

Maar soit, wat zit ik hier nu uit te leggen: als ik moet gaan bewijzen dat Huub Broers een uitgesproken Vlaamse instelling heeft, wats de poojnt
Je gaat me toch niet vertellen dat er de laatste 20 jaar aan Vlaamse zijde, bij de echte Vlamingen dus nog mensen zijn die niet wisten dat CD&V een Belgische machtspartij is ?

Komaan, ik had meer verwacht hoor.
Henri1 is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:05   #72
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Huub Broers een 'nobody'?
Inderdaad. Een overloper is een nobody. Wat hij ook in het verleden als goed zou hebben gepresteerd. Wie zijn partij in de steek laat voor een zitje is een niemandal. En hij blijft dit heel zijn leven lang. Punt uit.
system is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:05   #73
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je gaat me toch niet vertellen dat er de laatste 20 jaar aan Vlaamse zijde, bij de echte Vlamingen dus nog mensen zijn die niet wisten dat CD&V een Belgische machtspartij is ?

Komaan, ik had meer verwacht hoor.
Yep, dat kom ik je exact vertellen. Eric Van Rompuy, zegt het je iets?
Oud 15 juli 2010, 10:06   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Een overloper is een nobody. Wat hij ook in het verleden als goed zou hebben gepresteerd. Wie zijn partij in de steek laat voor een zitje is een niemandal. En hij blijft dit heel zijn leven lang. Punt uit.
Net zoals Dedecker een nobody is.
We hebben gezien hoe rap het gedaan was met de man en diens partij.
Henri1 is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:06   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag gedaan.

U loopt nogal gemakkelijk op met dubieuze individuen.
Zeker uw Vloms Strikske Broeder Bracke, U zou nog wel eens van een kale kermis kunnen thuiskomen.
En dan vergeet u nog de overloper van het Vlaams Belang. Nu pas op, die zit goed bij de Nieuwe partij Van de Arrivisten.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2010 om 10:10.
system is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:07   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Yep, dat kom ik je exact vertellen. Eric Van Rompuy, zegt het je iets?
Ik ben geen fan van Katolieken.
Henri1 is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:08   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U hebt een wonderlijke manier om wat krom is goed te praten. Nog niet eens zo lang bezig, maar toch al diep gevallen die Nieuwe partij Van de Arrivisten.
system is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:10   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt een wonderlijke manier om wat krom is goed te praten. Nog niet eens zo lang bezig, maar toch al diep gevallen die Nieuwe partij Van de Arrivisten.
N-VA heeft nogal een overwinning binnengehaald op 13 juni hé System ...
Anna List is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:12   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
N-VA heeft nogal een overwinning binnengehaald op 13 juni hé System ...
Dat is waar, en met Huub Broers ook een pyrrusoverwinning. En dan op een slinkse manier. Overlopers blijken op termijn een pest voor een partij. Dat leert ons de geschiedenis. Hoe kunt ge nu zo lomp zijn om mensen die hun partij afvallig worden voor een zitje nog vertrouwen. Maar dat kan blijkbaar allemaal bij de Nieuwe partij Van de Arrivisten, de PVO (partij van de overlopers).

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2010 om 10:14.
system is offline  
Oud 15 juli 2010, 10:12   #80
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het zou me niet verwonderen dat NV-A binnen een tijdje zich gaat stabiliseren op zijn normale niveau, want die 27 of 28% die ze nu hebben is boven hun maat.

Dan zou het me niet verwonderen dat onze Huub weer zijne frak gaat draaien.

Ik ga U meer vertellen. Als morgen bijvoorbeeld een andere partij heel sterk vooruitgaat en de V-Partijen op hun retour zijn zou Huub er geen problemen mee hebben daar zijn zogezegde verantwoordelijkheid gaan op te nemen.
Het zou me niet verwonderen, 1 maal, het zou me niet verwonderen, 2 maal.
Als morgen bijboorbeeld.... Inhoudelijk heel sterk. Ja Henri, de wonden van de verzuurde belgiscisten zijn nog niet geheeld, ook systems niet. Een blijvende N-VA-frustratie???
winnezele is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be