Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2010, 19:48   #61
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Je zit wel te zeveren over arabisering, maar ik heb al weken geen Arabischtalig liedje op de radio gehoord. Wel niks anders dan Engelstalige.
Ik zie ook amper Arabischtalige reclame. Wel meer en meer Engelstalige. Kom dus niet af met jouw zever, gezever en leugens, want je bent ferm hypocriet.
Potverdikke! Ik geef U hier een resem voorbeelden van wat wij doen en dan is het nog niet goed. Me dunkt dat ge fameus kort door de bocht gaat, op het randje van liegen, door te stellen dat wij het niet consequent breed opnemen voor het Nederlands. Ge kunt ook gewoon toegeven dat hetgeen U aan het verhaal stoort gewoonweg de boodschapper is en niets anders. Punt.

Doe Uw ogen trouwens open, ge zult in de steden genoeg arabische opschriften zien. Zelfs hier in Maaseik kan ik U plekjes aanduiden met de leuke 'halal' vermelding en van die rare tekens die ik niet kan lezen.
Oud 17 juli 2010, 19:50   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Zal zijn omdat ik geen kans krijg ze te leren met al dat Arabisch he
Ja, dat dachten we hier allemaal
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 19:53   #63
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Potverdikke! Ik geef U hier een resem voorbeelden van wat wij doen en dan is het nog niet goed. Me dunkt dat ge fameus kort door de bocht gaat, op het randje van liegen, door te stellen dat wij het niet consequent breed opnemen voor het Nederlands. Ge kunt ook gewoon toegeven dat hetgeen U aan het verhaal stoort gewoonweg de boodschapper is en niets anders. Punt.

Doe Uw ogen trouwens open, ge zult in de steden genoeg arabische opschriften zien. Zelfs hier in Maaseik kan ik U plekjes aanduiden met de leuke 'halal' vermelding en van die rare tekens die ik niet kan lezen.
Leuk toch. Van mij mag het daar ook int berbers en chinees worden vermeld.

Kwestie dat elke vlaming weet waarover het gaat

Overigens vraag ik me af waar u die arabische opschriften ziet? Pittabar?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 17 juli 2010 om 19:53.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 20:00   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk het dat je heel veel doet voor de Vlaamse zaak. Als er mensen opkomen voor hun taal dan ben jij er als de eersten bij om het af te breken... ferme uiting van Vlaamse strijdbaarheid!
Nee, ik ben de eerste om hen te wijzen op hun eigen hypocrisie.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 20:03   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Potverdikke! Ik geef U hier een resem voorbeelden van wat wij doen en dan is het nog niet goed.
Je hebt helemaal niks gegeven behalve wat akkefietjes. Voor de rest zwijgt het veebee in alle talen over de massale opdringing van het Engels maar gaat ze wel zagen omdat er 'halal' staat op winkelvitrines.

Citaat:
Ge kunt ook gewoon toegeven dat hetgeen U aan het verhaal stoort gewoonweg de boodschapper is en niets anders. Punt.
Wanneer gaan jij en de andere veebee-hypocrieten eindelijk eens toegeven dat het niet zozeer de achteruitgang van het nederlands is maar wel het bestaan van moslims dat jullie stoort?

Citaat:
Ik woon in een van de meest 'multiculturele' buurten van het land. Toch zie ik meer Engels dan andere talen. Zet ik de radio op hoor ik Engels, geen Arabisch. Zet ik de tv op hoor ik Engels, geen Arabisch. Zie ik naar de grote reclameborden zie ik meer en meer Engels. Géén Arabisch.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 23:28   #66
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk het dat je heel veel doet voor de Vlaamse zaak. Als er mensen opkomen voor hun taal dan ben jij er als de eersten bij om het af te breken... ferme uiting van Vlaamse strijdbaarheid!
Jij komt hier niet op voor jouw taal. Jij komt hier op tegen iets, niet voor iets. Maar zeg eens, waar worden hier jouw taalrechten geschonden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 00:34   #67
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik woon in een van de meest 'multiculturele' buurten van het land. Toch zie ik meer Engels dan andere talen. Zet ik de radio op hoor ik Engels, geen Arabisch. Zet ik de tv op hoor ik Engels, geen Arabisch. Zie ik naar de grote reclameborden zie ik meer en meer Engels. Géén Arabisch.
Gisteren nog gedronken met (o.m.) een Gambiaan: piepklein land met 1,8 miljoen inwoners, 15 talen waarvan zeven grote. Hij sprak er drie van. Qua linguïstieke verscheidenheid kan dat tellen. Nigeria: tegen de 600 talen. Tal van Afrikaanse landen tellen tientallen gesproken talen...

Daar staat ons Vlaanderen tegenover, waar men nauwelijks nog respect kan opbrengen voor de eigen dialecten, en van waaruit men de drie landstalen in België verwerpt als een verkwisting. 't Is een schoon nationalisme dat dom-rechts staat te verdedigen. Een positieve invulling van het flamingantisme moet je er niet gaan zoeken.

Laatst gewijzigd door Andy : 18 juli 2010 om 00:37.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 10:42   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Het Nederlands WERD gebruikt. Dus wat is het probleem?
Mijn probleem is dat Massimo Dutti naast dat Nederlands, énkel nog Frans, Engels en Arabisch gebruikte.

Waarom mocht daar geen Duits, Spaans, Italiaans, Berbers, Portugees, Pools, Grieks, Turks, Lingala, Fins, ... bij?

Dat zijn allemaal talen die hier in Brussel vaak genoeg worden gesproken, en ik begrijp dat vele van mijn stadsgenoten zich gediscrimineerd voelen.

Wég met Massimo Dutti!

En uiteraard wég met Filip de Selectief Verontwaardigde.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 10:48   #69
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick Bateman Bekijk bericht
Beetje varen tegen de wind in aangezien er in Brussel geen Nederlandstalige Vlamingen wonen en als ze er wonen , zijn het er van een bepaalde stand die op chique boulevard aan de koning of koningin weet-ik-veel-wie laan in Brussel zijn/haar kleding inkoopt en niet in de doorsnee winkel in de Nieuwstraat.

Toch knap dat hij het aankaart en vermeldt want ik moet eerlijk zeggen dat zoiets me zou irriteren en me vriendin zou raadplegen onze islamofobische standpunten te respecteren en behouden en geen winkels steunen die toegevingen doen aan de manipulatie en dwangbeleid van de islamisering van West-Europa.
Ik woon in één van de 19 gemeenten, en koop mijn kleren ondermeer bij de Zeeman hier vlakbij. Als ik in de chique boulevards rondloop, is dat meestal om te kijken, maar niet te kopen. Doorgaans kom ik daar trouwens alleen maar als ik ergens élders heen moet en een veel te grote omweg zou moeten maken als ik die lanen wil vermijden.

Voor de rest: zie mijn vorige bericht.

Oud 18 juli 2010, 10:55   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben we altijd gedaan. De enigen die niet consequent zijn dat zijn die van de nva die zich wederom hullen in stilzwijgen en alleen als er stemmetjes te rapen zijn op de 'barricade' willen kruipen ten bate van het Nederlands in de rand. Terwijl natuurlijk de strijd voor het Nederlands in de rand identiek is aan de strijd voor onze taal die in de centrumsteden onder arabische druk is komen te staan.
Ik ben noch van de N-VA, noch van het VB, maar ben er wel in geslaagd nu al een tijdlang op kosten van de Communauté française de Belgique ten bate van het Nederlands op de barricade te kunnen kruipen, hier in Brussel zélf

En geef toe: als dát geen centrumstad is, wat is dat dan eigenlijk wél?

Oud 18 juli 2010, 11:08   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In het begin vond ik dat ook 'rare tekens die ik niet kon lezen', maar ik heb daar altijd een boontje voor gehad. Ik ben nu eenmaal gefascineerd door de vele wijzen waarop mensen van de uitvinding 'schrift' gebruik maken.

Wat nu specifiek dat Arabisch alfabet betreft: het duurt ongeveer een maand om te leren welk symbooltje nu precies met welke klank overeenstemt. Voor het begrijpen van wat geschreven is, kan je je gemakkelijk behelpen met een woordenboek en/of een taalgids voor toeristen (serieus, zulle). Volgens mij kan je zo'n hulpmiddeltjes in elke bibliotheek van een beetje omvang raadplegen. Na ongeveer twee uur proberen, slaag je erin zo'n tekentjes foutloos op een papiertje over te schrijven. Je kan ook een lei en een griffel gebruiken.

Een *ahum* échte "Vlaamse Polyglot" hoeft zich door niets te laten intomen, integendeel zelfs. Hoe méér talenkennis, hoe liever. Of niet soms?

Mijn gedacht.

Laatst gewijzigd door djimi : 18 juli 2010 om 11:10.
Oud 18 juli 2010, 11:39   #72
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben we altijd gedaan. De enigen die niet consequent zijn dat zijn die van de nva die zich wederom hullen in stilzwijgen en alleen als er stemmetjes te rapen zijn op de 'barricade' willen kruipen ten bate van het Nederlands in de rand. Terwijl natuurlijk de strijd voor het Nederlands in de rand identiek is aan de strijd voor onze taal die in de centrumsteden onder arabische druk is komen te staan.
In Brussel zelf komt het gros van de inwijkelingen als gevolg van plaatsgebrek in het Nederlandstalig onderwijs nog altijd in het Franstalig onderwijs terecht, waar de basis gelegd wordt voor hun loyaliteit aan de PS in hun verdere leven. Zolang zowel N-VA als VB hier geen zwaarder actiepunt van maken, zal men in de strijd tegen de verfransing in de Rand - waar ik voor de volle 100% achtersta, begrijp me niet verkeerd - steeds achter de feiten blijven aanhollen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 juli 2010 om 11:46.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 11:50   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
In Brussel zelf komt het gros van de inwijkelingen als gevolg van plaatsgebrek in het Nederlandstalig onderwijs nog altijd in het Franstalig onderwijs terecht, waar de basis gelegd wordt voor hun loyaliteit aan de PS in hun verdere leven. Zolang zowel N-VA als VB hier geen zwaarder actiepunt van maken, zal men in de strijd tegen de verfransing in de Rand - waar ik voor de volle 100% achtersta, begrijp me niet verkeerd - steeds achter de feiten blijven aanhollen.
Ik ben het hier nogal mee eens. Alleen dat van die loyaliteit aan de PS lijkt mij een beetje overdreven. Een klein beetje

Oud 25 juli 2010, 10:12   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Heb ik gezegd dat iemand het zich moet aantrekken?
Neen, ik gaf gewoon mijn mening.
Djezus, zo'n gedoe omdat ik arabische affiches niet kunnen vind
Dus als U in pakweg Cairo op de etalage van een boetiek een vlaamse tekst ziet hangen roept U op de uitbater te stenigen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 10:13   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt ze dan toch begrepen? Storend hé: Politiek in een andere taal dan de Uwe.
Geenszins.
De propaganda van het VB is om af te breken, niet om serieus te nemen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 juli 2010 om 10:13.
Oud 25 juli 2010, 10:15   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij mag van mij altijd lachen, jij zit dan ook geen sikkepit in met je eigen afkomst.
Vertel eens over uw afkomst, dat interesseert me wel sé.
Oud 25 juli 2010, 11:03   #77
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geenszins.
De propaganda van het VB is om af te breken, niet om serieus te nemen.
Neen, dat is die van U. Ge zijt weer dingen aan het door elkaar gooien.
Oud 25 juli 2010, 11:04   #78
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vertel eens over uw afkomst, dat interesseert me wel sé.
Maak dat de kat wijs.
Oud 25 juli 2010, 11:05   #79
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Leuk toch. Van mij mag het daar ook int berbers en chinees worden vermeld.

Kwestie dat elke vlaming weet waarover het gaat

Overigens vraag ik me af waar u die arabische opschriften ziet? Pittabar?
-Halal slagerij op grote weg naar van nrt naar msk
-2x Marokkaanse drogisterij.
Oud 25 juli 2010, 11:06   #80
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
VB-Brussel heeft enkele acties achter de regen tegen het plaatsgebrek en het gegeven dat de echte Nederlandstaligen de dupe worden van het Brusselse beleid inzake Nederlandse scholen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be