![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje. Mindervaliden worden soms op de arbeidsmarkt gediscrimineerd. Niet noodzakelijk uit kwade wil of enggeestige overtuiging; maar omdat de werkgever extra kosten moet maken voor aangepast materiaal. De overheid betaalt in dit geval dit aangepast materiaal. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Radicale vzw's inschakelen om de orde te bewaren is totaal van de pot gerukt..vegetariers die het dierenleed moeten beoordelen, linkie-winkie knuffelaars die racisme moeten beoordelen, auteursmaffia die de muziekrechten moet controleren... Ik ben tegen ALLE vormen van racisme.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() ik heb niks te melden, ik was er niet bij
Nee u bent niet tegen ALLE vormen van racisme, enkel de blanke soort..ik heb geen antwoord gezien op mijn opmerking dat een weigering van diensten door een ongelovige racisme is op basis van een levensovertuiging.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nog geen antwoord gelezen van jou over het racisme vermeld in de OP. Ben jij wel tegen alle vormen van racisme? Of enkel tegen dat van de niet-blanke soort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik had nu toch graag je mening gehad over het schrijfsel van Mevrouw Van Bellegem. Keur je zo'n uitspraken af; of verdient dit applaus? Laatst gewijzigd door artisjok : 21 juli 2010 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat in veel gevallen om het bepleiten van absolute gelijkheid (vaak dmv. quota). Ze zeggen namelijk zelf dat ze tegen elke vorm van onderscheid en voorkeur zijn. Dat zijn beslissingen die bij de burgers zelf liggen. Vaak niet. Er schort duidelijk iets aan de opvoeding en/of sociale controle. Laat ons daaraan werken voor er een overheidstaak van te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het centrum heeft ook als opdracht gelijke kansen te bevorderen. Daarvoor laat het o.a. studies uitvoeren; zodat ongelijke kansen gedetecteerd worden; oorzaken kunnen bepaald worden. Het is dan aan de overheid om een oplossing uit te dokteren. Citaat:
Citaat:
Wanneer de ouders zelf overlopen van de vooroordelen tegenover bepaalde groepen, overtuigde racisten zijn; leren ze dit aan hun kinderen. Wat denk je dat Mevrouw Van Bellegem haar kinderen zal meegeven? Laatst gewijzigd door artisjok : 21 juli 2010 om 13:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad beledigend dat wij met een stort worden vergeleken, terwijl de vreemdelingen allemaal sierlijke vogels mogen zijn die iedereen mooi vindt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of het centrum voorstander is van quota weet ik niet. Ik weet alleszins dat ze voorstander is van gelijkheid. Quota zijn opgelegd in tal van sectoren. Citaat:
Oa. dat is het nut van een moraal boven de mens. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Banneling
|
![]() Ok.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welke moraal bedoel je? en hoe wil je die afdwingen? Je schreef "Er schort duidelijk iets aan de opvoeding en/of sociale controle. Laat ons daaraan werken voor er een overheidstaak van te maken." Ik zou nog altijd willen weten : Hoe wil je daaraan werken. Wanneer de ouders zelf overlopen van de vooroordelen tegenover bepaalde groepen, overtuigde racisten zijn; leren ze dit aan hun kinderen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoek het zelf op. Citaat:
Bij de overheid. Citaat:
Ik wil trouwens niets afdwingen. Ik ben maar een simpele Vlaamse burger. Ik bedoel een moraal die we terugvinden in de traditie van het Westen van de oude Grieken en het christendom. De burgermaatschappij zou die deugden kunnen afdwingen. Dit systeem is niet feilloos, maar geen enkel systeem is dat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vooroordelen zijn dan ook steeds onterecht. Hoe kan je terecht over iets/iemand oordelen op voorhand? Opdat een maatschappij deugden zou kunnen afdwingen; moet die maatschappij eerst overtuigd zijn van die deugden; van die moraal. Ik volg in geen geval de Christelijke moraal; of die van de oude Grieken; in zijn geheel. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Het kan goed zijn dat het CGKR een achterlijk instituut is, maar dat neemt niet weg dat de uitspraken van Mireille Van Bellegem niet door de beugel kunnen en getuigen van een minstens even grote achterlijkheid.
"Jamaar, Tobback heeft ook zoiets gezegd," praat de uitspraken van Van Bellegem niet goed. Als Tobback ook zoiets gezegd heeft, dan kan je daar hoogstens uit afleiden dat hij even achterlijk is als Mevrouw Van Bellegem. Laatst gewijzigd door Sammael : 4 augustus 2010 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Over die mevrouw van Bellegem. Ik vind haar uitspraken ook weerzinwekkend. Maar die mevrouw mag ze wel uiten zonder daar voor gestraft te worden. de vrijheid van meningsuiting zegt immers ook dat je mag schokeren, beledigen, zelfs verontrusten. Het Europees hof voor de Rechten van de Mens heeft zelfs eens in die zin een uitspraak gedaan. Laatst gewijzigd door VikingMaekel : 4 augustus 2010 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
![]() Citaat:
![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 augustus 2010 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |