Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 juli 2010, 17:57   #61
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard EOV, Zelfbeschikkingsrecht en erkenning door de VN

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door centrist Bekijk bericht
Vandaar dat ik Zwartengeel om een bron vraag. Als het criterium erin bestaat om vooraf al van een zekere vorm van autonomie te hebben genoten (bv regionaal parlement), dan lijkt me dat een redelijke vereiste. Redelijk, maar ook ver gaand. Want Catalonie en Schotland vallen daar onder. Noord Italie niet bij mijn weten.

Nog interessant, ALS dat dus inderdaad een voorwaarde zou zijn, is dat landen die nu nog unitair zijn, niet direct geneigd gaan zijn om regionale parlementen toe te gaan laten. Dat kan dan weer leiden tot oorlog in zulke landen, in plaats van de beschaafde methode van regionale autonomie. Schotland mag dus van geluk spreken dat Blair destijds de 'devolution' doorvoerde.

Maar gelijk welke "voorwaarden" die heren rechters zullen/kunnen geven, het lijkt me erg waarschijnlijk dat Vlaanderen er aan zal voldoen.
http://forum.politics.be/showthread....90#post3277190

Kan je hier iets mee?
schaker is offline  
Oud 23 juli 2010, 18:55   #62
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Veel tamtam om weinig vrees ik. Er zijn nooit precedenten of internationale regels die alomvattend en universeel zijn. Elke zaak moet apart bekeken worden volgens de bestaande machtsverhoudingen. De onafhankelijkheid van Kosovo werd legaal verklaart omdat een niet-legaalverklaring een veroordeling van de NAVO zou betekenen (en van Europa). Meer moet daar niet achter gezocht worden. Dit is helemaal geen precedent voor eender wat.
"Legaal verklaard" is veel gezegd, er werd geoordeeld dat ze niet strijdig is het met het internationaal recht omdat het internationaal recht er niets over zegt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 23 juli 2010, 20:36   #63
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
"Legaal verklaard" is veel gezegd, er werd geoordeeld dat ze niet strijdig is het met het internationaal recht omdat het internationaal recht er niets over zegt.
Dus... Als niet niet mag, mag het... Dat komt op hetzelfde neer.
Oud 23 juli 2010, 21:46   #64
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je denkt een beetje teveel vanuit uw eigen wereld, vanuit uw eigen draagvlak.

Je praat alsof het een feit is dat er zoiets komt als een wereldregering, dat is niet zo.

Dat er in SF boeken zoiets bestaat is alleen maar teken dat de mens fantasie heeft.

Je praat alsof je iets in gang kan steken dat uw plannen dan uitvoerd ergens in een verre toekomst. Luister is, de meeste mensen kunnen hun kinderen nog niet laten doen wat ze willen, laat staan als daar dan ettelijke generaties tussen liggen.

Het zijn dromen.

Kijk naar Alexander, Ptolemeus had geen boodschap aan een wereldrijk, Egypte en omstreken was hem meer dan genoeg.

Geen enkel land in de wereld gaat zijn macht afgeven, zo weten we gelijk waarom Europa niet werkt.
Je denkt een beetje teveel vanuit uw eigen wereld, vanuit uw eigen draagvlak.

Je praat alsof het een feit is dat er zoiets komt als een onafhankelijk Vlaanderen, dat is niet zo. Misschien toch wel.

Dat er in nationalistische boeken zoiets bestaat, is een teken dat de mens fantasie heeft.

Je praat alsof je iets in gang kan steken dat uw plannen dan uitvoert ergens in een verre toekomst. Luister is, de meeste mensen kunnen hun kinderen nog niet laten doen wat ze willen, laat staan als daar dan ettelijke generaties tussen liggen.

Het zijn dromen.

Kijk naar jezelf, jij wilt dingen veranderen, net als ik. Terwijl een grotere autonomie niet meer onmogelijk lijkt, ontstaan nieuwe ideologieën.

Het is onmogelijk om uitspraken te doen over wat de toekomst ons zal brengen.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 juli 2010 om 21:47.
Robinus V is offline  
Oud 23 juli 2010, 22:06   #65
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Btw de verenigde staten: alle staten kunnen dus legitiem de onafhankelijkheid eisen?
Het standpunt van de Verenigde Staten is dat de Staten er voor moeten vechten én winnen als ze zich onafhankelijk willen verklaren. Een "recht" op afscheiding op basis van de Constitution bestaat niet, het moet dus via een revolutionair proces en het internationaal recht.
Concreet zijn er onafhankelijkheidsbewegingen voor Alaska, Hawaiï, Texas, Vermont, ...
autonomist and secessionist movements in United States
fonne is offline  
Oud 23 juli 2010, 22:16   #66
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het standpunt van de Verenigde Staten is dat de Staten er voor moeten vechten én winnen als ze zich onafhankelijk willen verklaren. Een "recht" op afscheiding op basis van de Constitution bestaat niet, het moet dus via een revolutionair proces en het internationaal recht.
Ik dacht dat dit ook zo was voor de VN. Er moest een onafhankelijksheidsoorlog voor geweest zijn. Dit zou inhouden dat Vlaanderen enkel gelegitimeerd onafhankelijk kan worden van België door gebruik van wapens.
pajoske is offline  
Oud 23 juli 2010, 22:24   #67
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat dit ook zo was voor de VN. Er moest een onafhankelijksheidsoorlog voor geweest zijn. Dit zou inhouden dat Vlaanderen enkel gelegitimeerd onafhankelijk kan worden van België door gebruik van wapens.
Een beetje geroep en getrek na een opera-opvoering is misschien al voldoende? Op zijn minst zijn er precedenten van
fonne is offline  
Oud 24 juli 2010, 00:10   #68
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat me niet wijsmaken dat de internationale gemeenschap tegen een vreedzame EOV gaat zeggen: "sorry, jullie moeten eerst wat mensen vermoorden voor wij kunnen oordelen dat jullie EOV niet strijdig is met het internationale recht."
Oud 24 juli 2010, 11:54   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen we de Franstalige Brusselaars met bussen naar het Ter Kameren bos afvoeren en ze daar levend begraven.

Is dat legitiem genoeg?
Oud 24 juli 2010, 16:36   #70
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Ja, wat een onzin ! Kosovo wordt immers niet door de maffia geregeerd. Ik nome maar eits : het is ondenkbaar dat de regering van Kosovo zou kiezen voor een kleur van nummerplaten die politiewerk onmogelijk maakt, bijvoorbeeld.
Wat een belachelijke stelling. Dat politiewerk wordt al tientallen jaren perfect gedaan. Ik ben ooit op het fotolabo geweest, en zelfs door dikke mist kan men onze nummerplaten lezen. Waarom zou dat (met modernere technologie!!) ineens niet meer kunnen? Niet zwanzen he!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 juli 2010, 13:05   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Wat een belachelijke stelling. Dat politiewerk wordt al tientallen jaren perfect gedaan. Ik ben ooit op het fotolabo geweest, en zelfs door dikke mist kan men onze nummerplaten lezen. Waarom zou dat (met modernere technologie!!) ineens niet meer kunnen? Niet zwanzen he!
Ze willen ons kost wat kost Hollander-nummerplaten op ons achterste hangen.
Henri1 is offline  
Oud 25 juli 2010, 13:08   #72
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
jij als goede Belg, net als EddyBal, kan je eigen nummerplaat behouden in Klein-België (= Wallonië)

Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 juli 2010 om 13:12.
Shadowke is offline  
Oud 25 juli 2010, 13:10   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
jij als goede Belg, net als EddyBal, kan je eigen nummerplaats behouden in Klein-België (= Wallonië)
Mag ik u eraan herinneren dat u in je eentje niets te beslissen hebt.

Of gaat u een staatsgreep plegen ?
Henri1 is offline  
Oud 25 juli 2010, 13:13   #74
Shadowke

Standaard

Citaat:
Mag ik u eraan herinneren dat u in je eentje niets te beslissen hebt.

Of gaat u een staatsgreep plegen ?
waarom zou ik een staatsgreep moeten doen?
het is Europa die dat oplegt, niet ik.
of anders moet u maar Europa verlaten ...
Shadowke is offline  
Oud 25 juli 2010, 14:53   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

"Europa" zou beter zelf opkrassen.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juli 2010, 15:55   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nummerplaten moeten niet alleen door flitspalen kunnen gelezen worden. Maar ook door mensen, allez zo van die wezens in blauwe uniformen bedoel ik. En daar is de regel dat hoe meer contrast er is, hoe beter de leesbaarheid.
fonne is offline  
Oud 25 juli 2010, 15:55   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Franse ook al.
fonne is offline  
Oud 25 juli 2010, 15:56   #78
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
"Europa" zou beter zelf opkrassen.
Naar waar ergens, naar de Maan of zo?
fonne is offline  
Oud 25 juli 2010, 16:01   #79
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
waarom zou ik een staatsgreep moeten doen?
het is Europa die dat oplegt, niet ik.
of anders moet u maar Europa verlaten ...
Nogmaals: europa legt géén kleur op, en , ik weet dat het pijn doet, maar het zal rood/wit blijven.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 juli 2010, 16:03   #80
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nummerplaten moeten niet alleen door flitspalen kunnen gelezen worden. Maar ook door mensen, allez zo van die wezens in blauwe uniformen bedoel ik. En daar is de regel dat hoe meer contrast er is, hoe beter de leesbaarheid.
Dus onze nummerplaten waren nooit leesbaar? Noch die van andere landen (een OVERDONDERENDE hoeveelheid) waar men NIET voor de Vlaamse kleuren koos.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be