Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2010, 09:08   #61
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
dus als pearl jam had blijven verder spelen op roskilde 2000 waren er minder doden en gekwetsten geweest? Ze zijn nl. gestopt met spelen en hebben hun publiek aangemaand te stoppen met duwen.

uiteindelijk moet je iéts doen eh.
hier hebben ze precies helemaal niks gedaan. ze hebben niet eens de hekkens die weg konden weggedaan of wat lees ik allemaal.
DE politie was op de hoogte , doofpot operatie is gestart.
Citaat:
Police said that no-one had died inside the tunnel.

Deputy police chief Detlef von Schmeling said: "Fourteen people died on the metal steps leading away from the tunnel, two on a wall outside the tunnel."

Police had reportedly closed the exit to the tunnel and were telling those trying to get in to turn around when panic broke out, although the exact circumstances of the stampede are still not clear.

Eyewitnesses claimed they had tried to warn police before the stampede occurred that the tunnel was overcrowded, but said the authorities ignored their warnings.

One Duisburg resident, who lit a candle at a tribute site on Sunday, said: "This is such a shame for the city of Duisburg. Who gave a licence for this sort of planning? Heads should roll."
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 09:16   #62
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Toen ik vroeger technofeestjes deed verwachtte ik nooit levend terug thuis te geraken.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 09:23   #63
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Toen ik vroeger technofeestjes deed verwachtte ik nooit levend terug thuis te geraken.
Ik "deed" meisjes op house parties. Levend geraakte ik meestal wel thuis maar na 2nachtjes all the way, was ik niet meer zo fris.
Oud 26 juli 2010, 09:31   #64
Cdude
Banneling

Standaard

Is deze topic met 19 doden en 380 gewonden niet iets too heavy voor K&K?
Oud 26 juli 2010, 10:38   #65
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze op een half miljoen mensen gegokt hebben.
Maar op zich maakt dat weinig verschil, hadden ze op anderhalf miljoen gegokt, kon dit nog gebeuren, voor 't zelfde geld beslist plots 3 miljoen mensen ernaartoe te gaan, en hou dat volk maar eens tegen...
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 10:47   #66
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Het betreft onder andere bevelen over het ontplooien van de ordetroepen, berichten over de toestand ter plaatse en kaarten. De gegevens werden niet enkel uit de computers van de functionarissen verwijderd, maar ook uit hun e-mailaccounts. Een van die functionarissen vertrouwde de onlinedienst toe, te vermoeden dat een "grote doofpotoperatie" is uitgevoerd.
Oud 26 juli 2010, 11:12   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het is allemaal de schuld van de Walen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 11:24   #68
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Al bij al is het verbazend dat er tijdens de Gentse Feesten nog nooit iets dergelijks is gebeurd. Hoogstens een paar flauwgevallen bakvisjes bij De Kreuners in '90.
Oud 26 juli 2010, 11:28   #69
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het is allemaal de schuld van de Walen.
Net als je denkt : het kan niet gekker...
Oud 26 juli 2010, 11:29   #70
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Al bij al is het verbazend dat er tijdens de Gentse Feesten nog nooit iets dergelijks is gebeurd. Hoogstens een paar flauwgevallen bakvisjes bij De Kreuners in '90.
Gentse feesten lokt evenveel bezoekers als die parade maar dan gespreid over 10 dagen ipv op 1 dag. De feestenzone heeft ook meer dan één ingang.

Sint-Baafs kan je aan de vier hoeken van het plein weg. Ook polé polé heeft meer dan 4 ingangen en heeft dan nog eens water waar mensen in kunnen springen bij massahysterie

In Gent is alles zeer goed georganiseerd

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 13:31   #71
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vorig jaar is er een kraam ontploft.
Kan ook tellen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 13:50   #72
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Vorig jaar is er een kraam ontploft.
Kan ook tellen.
Dat moet dan ook zo ongeveer het spectaculairste zijn dat er ooit is voorgevallen. Paniek was er niet, de meesten stonden het gewoon te filmen

In ieder geval: nog nooit serieuze incidenten geweest, en pakweg 20 jaar geleden was de beveiliging een stuk minder. Er was toen wel minder volk, maar een paar 1000 man volstaat om sommige van de pleinen en steegjes totaal te blokkeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ook polé polé heeft meer dan 4 ingangen en heeft dan nog eens water waar mensen in kunnen springen bij massahysterie
Ik denk niet dat dat water op zo'n moment een voordeel is.
Oud 26 juli 2010, 16:32   #73
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet dan ook zo ongeveer het spectaculairste zijn dat er ooit is voorgevallen. Paniek was er niet, de meesten stonden het gewoon te filmen
.
Wat een achterlijke kloten

Doet me denken aan dit: Vanaf 2:30
http://www.youtube.com/watch?v=Ks5X0N8M_o8

Laatst gewijzigd door bgf324 : 26 juli 2010 om 16:36.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 20:11   #74
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

wat ik niet versta is dat daar verschillende mensen rondlopen met borden met de tekst "warum?"

Hoezo warum? Waarom gebeuren ongelukken? Waarom is nu toch wel een vraag die je hier niet moet stellen!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 20:14   #75
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wat ik niet versta is dat daar verschillende mensen rondlopen met borden met de tekst "warum?"

Hoezo warum? Waarom gebeuren ongelukken? Waarom is nu toch wel een vraag die je hier niet moet stellen!
Ik denk dat de vraag eerder is "warum" iemand op het onzalige idee is gekomen om 1,5 miljoen mensen door een tunnel op een terrein te proberen krijgen waar 250.000 mensen op passen. Of "warum" het veiligheidsplan voor dit evenement is goedgekeurd. Of "warum" niemand heeft geluisterd naar de verschillende mensen die al dagen voor het evenement waarschuwden voor de gevaarlijke situatie. Zoiets.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 20:21   #76
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Zeer spijtige gebeurtenis alvast dat bezoekers en de legende zelf zo aan hun einde moeten komen.
Verantwoordelijkheid neemt de organisatie in eerste instantie op uiteraard maar dat neemt niet weg dat de verantwoordelijkheid exclusief hun is. Het stadsbestuur en de politie moeten ook hun deelse verantwoordelijkheid opnemen. Er zijn door allerlei partijen fouten gemaakt; tijdens het plannen en de uitvoering.
Tenslotte ligt de verantwoordelijkheid ook bij de bezoekers zelf: waarom is die paniek ontstaan. Paniek is een normale reactie maar beschaafde mensen zouden die impulsen toch moeten kunnen beheersen lijkt mij. Paniek moet zodra plaats vindt plaats maken voor rationeel denken. Dat is hier ook weer niet gebeurt met gekende gevolgen vandien! Het hele verhaal laat ons weer van onze beste kant zien dus.

Hoe dan ook het is gebeurd en de LP is over lijkt het.. Ach ja de enige echte was toch die in Berlijn en toen die over was was voor mij de LP ook al over en werd hij eerder een cityparade.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 20:33   #77
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Zeer spijtige gebeurtenis alvast dat bezoekers en de legende zelf zo aan hun einde moeten komen.
Verantwoordelijkheid neemt de organisatie in eerste instantie op uiteraard maar dat neemt niet weg dat de verantwoordelijkheid exclusief hun is. Het stadsbestuur en de politie moeten ook hun deelse verantwoordelijkheid opnemen. Er zijn door allerlei partijen fouten gemaakt; tijdens het plannen en de uitvoering.
Tenslotte ligt de verantwoordelijkheid ook bij de bezoekers zelf: waarom is die paniek ontstaan. Paniek is een normale reactie maar beschaafde mensen zouden die impulsen toch moeten kunnen beheersen lijkt mij. Paniek moet zodra plaats vindt plaats maken voor rationeel denken. Dat is hier ook weer niet gebeurt met gekende gevolgen vandien! Het hele verhaal laat ons weer van onze beste kant zien dus.

Hoe dan ook het is gebeurd en de LP is over lijkt het.. Ach ja de enige echte was toch die in Berlijn en toen die over was was voor mij de LP ook al over en werd hij eerder een cityparade.
ik vind het fout de bezoekers te culpabiliseren, een massa heeft geen ziel, mensen raken opgepropt, proberen er zich uit te wringen, heel normaal, zou iedereen doen. Dan gebeurt het: het gevecht voor het overleven: IEDER normaal mens denkt dan maar aan één ding meer: zijn eigen hachje redden, dat is niets egoïstisch, dat is een menselijk instinct.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 20:34   #78
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik vind het fout de bezoekers te culpabiliseren, een massa heeft geen ziel, mensen raken opgepropt, proberen er zich uit te wringen, heel normaal, zou iedereen doen. Dan gebeurt het: het gevecht voor het overleven: IEDER normaal mens denkt dan maar aan één ding meer: zijn eigen hachje redden, dat is niets egoïstisch, dat is een menselijk instinct.
er waren geruchten dat er geen lucht meer was voor bepaalde mensen in die volgepropte tunnel,logisch dat er dan paniek uitbreekt..

Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 juli 2010 om 20:34.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 20:36   #79
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dat is nu net wat paniek niet is. Als jij in zo'n massa staat en er gebeurt iets dergelijks, dan is het onmogelijk te voorspellen wat je doet. Echte paniek wordt net gekenmerkt door het wegvallen van rationeel denken en in de meeste gevallen neemt je overlevingsdrang het dan over. Ik durf niet zeggen dat ik in die tunnel niet over de lijken en gewonden zou klauteren, hoor. De meeste mensen maken zichzelf graag wijs dat zij dat niet zouden doen. Elke massale uitbraak van paniek bewijst echter het tegendeel.

Als je naar zo'n evenement gaat, dan mag je verwachten dat de organisatie weet waar ze mee bezig is. Je mag eveneens verwachten dat de ambtenaar die het veiligheidsplan heeft goedgekeurd weet waar h/zij mee bezig is. Als de politie je zo'n tunnel instuurt, dan mag je verwachten dat je er levend weer uitkomt. Voor dit soort massa-evenementen ben ik intussen te oud en te voorzichtig geworden, maar op mijn 20ste betwijfel ik dat ik onverrichter zake terug in de auto zou stappen als het me te druk leek.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 20:38   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
er waren geruchten dat er geen lucht meer was voor bepaalde mensen in die volgepropte tunnel,logisch dat er dan paniek uitbreekt..
Je bent echt, he... zelfs geen hoax.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be