![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Toen ik vroeger technofeestjes deed verwachtte ik nooit levend terug thuis te geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Is deze topic met 19 doden en 380 gewonden niet iets too heavy voor K&K?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Ik vraag me eigenlijk af waarom ze op een half miljoen mensen gegokt hebben.
Maar op zich maakt dat weinig verschil, hadden ze op anderhalf miljoen gegokt, kon dit nog gebeuren, voor 't zelfde geld beslist plots 3 miljoen mensen ernaartoe te gaan, en hou dat volk maar eens tegen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Al bij al is het verbazend dat er tijdens de Gentse Feesten nog nooit iets dergelijks is gebeurd. Hoogstens een paar flauwgevallen bakvisjes bij De Kreuners in '90.
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sint-Baafs kan je aan de vier hoeken van het plein weg. Ook polé polé heeft meer dan 4 ingangen en heeft dan nog eens water waar mensen in kunnen springen bij massahysterie In Gent is alles zeer goed georganiseerd
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Dat moet dan ook zo ongeveer het spectaculairste zijn dat er ooit is voorgevallen. Paniek was er niet, de meesten stonden het gewoon te filmen
![]() In ieder geval: nog nooit serieuze incidenten geweest, en pakweg 20 jaar geleden was de beveiliging een stuk minder. Er was toen wel minder volk, maar een paar 1000 man volstaat om sommige van de pleinen en steegjes totaal te blokkeren. Ik denk niet dat dat water op zo'n moment een voordeel is.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doet me denken aan dit: ![]() http://www.youtube.com/watch?v=Ks5X0N8M_o8 Laatst gewijzigd door bgf324 : 26 juli 2010 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat ik niet versta is dat daar verschillende mensen rondlopen met borden met de tekst "warum?"
Hoezo warum? Waarom gebeuren ongelukken? Waarom is nu toch wel een vraag die je hier niet moet stellen!
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ik denk dat de vraag eerder is "warum" iemand op het onzalige idee is gekomen om 1,5 miljoen mensen door een tunnel op een terrein te proberen krijgen waar 250.000 mensen op passen. Of "warum" het veiligheidsplan voor dit evenement is goedgekeurd. Of "warum" niemand heeft geluisterd naar de verschillende mensen die al dagen voor het evenement waarschuwden voor de gevaarlijke situatie. Zoiets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Zeer spijtige gebeurtenis alvast dat bezoekers en de legende zelf zo aan hun einde moeten komen.
Verantwoordelijkheid neemt de organisatie in eerste instantie op uiteraard maar dat neemt niet weg dat de verantwoordelijkheid exclusief hun is. Het stadsbestuur en de politie moeten ook hun deelse verantwoordelijkheid opnemen. Er zijn door allerlei partijen fouten gemaakt; tijdens het plannen en de uitvoering. Tenslotte ligt de verantwoordelijkheid ook bij de bezoekers zelf: waarom is die paniek ontstaan. Paniek is een normale reactie maar beschaafde mensen zouden die impulsen toch moeten kunnen beheersen lijkt mij. Paniek moet zodra plaats vindt plaats maken voor rationeel denken. Dat is hier ook weer niet gebeurt met gekende gevolgen vandien! Het hele verhaal laat ons weer van onze beste kant zien dus. Hoe dan ook het is gebeurd en de LP is over lijkt het.. Ach ja de enige echte was toch die in Berlijn en toen die over was was voor mij de LP ook al over en werd hij eerder een cityparade.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 juli 2010 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Als je naar zo'n evenement gaat, dan mag je verwachten dat de organisatie weet waar ze mee bezig is. Je mag eveneens verwachten dat de ambtenaar die het veiligheidsplan heeft goedgekeurd weet waar h/zij mee bezig is. Als de politie je zo'n tunnel instuurt, dan mag je verwachten dat je er levend weer uitkomt. Voor dit soort massa-evenementen ben ik intussen te oud en te voorzichtig geworden, maar op mijn 20ste betwijfel ik dat ik onverrichter zake terug in de auto zou stappen als het me te druk leek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent echt, he... zelfs geen hoax.
|
![]() |
![]() |