Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 08:23   #61
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
En ploef, je scenario ligt in het water. .
Jouw scenario van de vergelijking klopt aan geen kanten. Jij vergelijkt binnen- met buitenlandse politiek. Wat dacht je soms dat, als het ergens slecht is in het buitenland, dan moet het hier wel verschrikkelijk om leven zijn?

Toch wel. Ik vergelijk een Vlaams rechtse partij met een Israëlische.
Een bijzonder hinderlijk gegeven in jouw oog. Ze past niet, om evidente redenen. Je gekronkel maakt zo veel duidelijk.
Allelujah, jouw favoriet scenario om zeep geholpen.

Als jij denkt dat je door over de zonden te drammen van een ander, je de zonden van het Blok witter kan wassen vergis je je, en nog geen beetje.
Ik dram niet over de zonden van een ander. Ik haal er zelf geen aan. Je maakte je huiswerk zelf. 8) Fijn zo, je hebt alvast de eerste stap gezet! Nu nog juist leren relativeren door de zonden van de ene eens naast de zonden van de andere te leggen en te vergelijken. De woorden van de ene met de beleidsdaden van de andere. Zoek de verchillen. Je komt'r wel Piano. Nu eens geen multiculturele verrijking, maar eens een intellectuele verrijking : zin voor relativering. Zonder dank Piano.
En euh over wat witwassen, alsjeblieft, hebben de sossen die kwalijke traditie nog niet afgeleerd?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 07:30   #62
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Toen de Georgiers al gouden kastelen bouwden, leefden jouw (en mijn) voorouders nog in de grond en neukten ze als konijnen en vraten ze boomwortels. Je zou beter eens een beetje geschiedenis bestuderen. Ik vraag me af als ze morgen jouw inkomen en vervangingsinkomen afpakken, hoeveel praat je nog zal hebben. Waarschijnlijk zal je dan snel een bootovertochtje maken naar de andere kant waar ze wat meer hebben.
PianOla, ik heb nog nergens gezegt dat die mensen geen gelijk hebben om hun leven te proberen te veranderen. Menigmaal heb ik gezegd dat ik wanner in hun plaats, ik hetzelfde zou doen. MAAAAAAAAAAAAAr......
het is niet verantwoord om de VUILBAK van de profiteurs te zijn. Het is niet verantwoord dat de Vlaams mensen moeten werken om die profiteurs op te vangen. Want JA, PianOla, dat zij werkelijk profiteurs, WANT ze kunnen voor hen een KAPITAAL betalen om naar hiet te komen. DUS het zijn niet die arme drommels zoals U ons wil wijsmaken. De ARME drommels hebben het GELD niet om deze verplaatsingen te betalen.
Ja en toch is het zo. Of wat dacht je dat de vlucht naar Europa kost? Als er geen mensenhandelaars aan te pas komen, als ze een visa in eigen land kunnen bemachtigen, en als ze over land kunnen reizen ipv per vliegtuig of per schip, zijn die kosten relatief erg laag om tot in West-Europa te raken. Ik heb het wel over Oost-Europa. Als je weet dat een gemiddelde flat (geen huis) in Tbilisi ongeveer 8 tot 12.000 euro kost, en je kan het verkopen of verhuren, heb je net genoeg geld om tot hier te geraken. En ja, dan zit je in procedure voor lange tijd.

Citaat:
Dus stop met te verkondigen dat het arme sukkelaars zijn.
Zer zijn de midenklasse van hun land, ze zijn de enige inteligentica die daar is. En wij slepen ze nog naar hier met de beloofde kiekens die in hun mond vliegen. En inderdaad,voor die mensen vliegen de kiekens in hun mond.
Ook nog zo'n fabeltje. Ik ken geen enkele asielzoeker die vliegende kiekens heeft gezien in België. Voor alles moet hard gewerkt en veel betaald worden en vele formaliteiten vervuld worden. Ook mogen ze van de Belgische staat niet werken zolang ze in procedure verkeren en worden ze verplicht om te leven van een uitkering. Een vergoeding die wordt stilgelegd zodra hun beroep negatief valt. Als ze daarna in hoge beroep gaan bij Raad van State, krijgen ze al niks meer en mogen ze zelfs uitgezet worden tijdens die procedure.

Citaat:
Andere zaak, U spreekt over mensen met een uitkering. Vind U het zo verwonderlijk dat wanneer de staat 65 % van Uw loon heeft afgeroomd, met de medeling, pensioen, ziekenkas, werkloosheid enz, worden daarvan betaald, en nu hebben ze geen geld meer. Omdat ze een hoop economische vluchtlingen daarvan laten genieten. De mensen zich zorgen maken???????????????
Onzin, geen enkele Belg betaald 65% aan sociale zekerheid of belastingen. Ik dacht dat het maximum op ongeveer 55% ligt en dat is dan voor de rijksten.

En tot slot: economische vluchtelingen bestaan niet. Armoede, oorlog, corruptie enz... is altijd het gevolg van politieke beslissingen in binnen- of buitenland. En de slachtoffers zijn altijd en overal de gewone mensen.
Oud 21 mei 2004, 07:36   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook nog zo'n fabeltje. Ik ken geen enkele asielzoeker die vliegende kiekens heeft gezien in België. Voor alles moet hard gewerkt en veel betaald worden en vele formaliteiten vervuld worden. Ook mogen ze van de Belgische staat niet werken zolang ze in procedure verkeren en worden ze verplicht om te leven van een uitkering. Een vergoeding die wordt stilgelegd zodra hun beroep negatief valt. Als ze daarna in hoge beroep gaan bij Raad van State, krijgen ze al niks meer en mogen ze zelfs uitgezet worden tijdens die procedure.
Ik denk dat de meeste asielzoekers maar al te blij zijn dat ze hier een mooie uitkering krijgen van de Belgische staat. Meestal krijgen ze in hun land van oorsprong gewoon niets... Dat ze hier zomaar geld toegeworpen krijgen, is voor hen sowieso al een grote verbetering. Daarenboven duurt de procedureslag hier zo lang en gaat alles zo traag, dat ze toch enkele jaren gerust zijn.

Daarom ben ik voorstander dat men asielzoekers voor de tijd dat hun dossier in behandeling is, gewoon in asielcentra houdt en hen daar een kleine gemeenschapsdienst zou laten doen. In Finland werd dit al jaren toegepast: daar sturen ze de asielzoekers zelfs eerst naar het hoge noorden... Het resultaat is er dan ook naar: alhoewel Finland een hoge welvaart heeft, een bijzonder sterk uitgebouwd sociaal dienstenpakket, is het aantal asielzoekers en/of vreemdelingen er relatief laag in vergelijking met andere EU-landen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 07:38   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En tot slot: economische vluchtelingen bestaan niet. Armoede, oorlog, corruptie enz... is altijd het gevolg van politieke beslissingen in binnen- of buitenland. En de slachtoffers zijn altijd en overal de gewone mensen.
Op die manier kan men iedere gelukzoeker uit een arm land tot een politieke vluchtelingen uitroepen Een arme drommel uit Litouwen wordt ook zo een politiek vluchteling...
Oud 21 mei 2004, 08:05   #65
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Op die manier kan men iedere gelukzoeker uit een arm land tot een politieke vluchtelingen uitroepen Een arme drommel uit Litouwen wordt ook zo een politiek vluchteling...
Toevallig heb ik volgende week een vergadering omtrent die kwestie. Namelijk of vluchtelingen uit landen die thans deel uitmaken van de Europese Unie nog in aanmerking kunnen komen voor asiel in een ander EU-lidstaat. Ik zal er volgende week op terug komen.
Oud 21 mei 2004, 08:17   #66
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Toevallig heb ik volgende week een vergadering omtrent die kwestie. Namelijk of vluchtelingen uit landen die thans deel uitmaken van de Europese Unie nog in aanmerking kunnen komen voor asiel in een ander EU-lidstaat. Ik zal er volgende week op terug komen.
Dat wordt waarschijnlijk noppes, en gelukkig maar.
Uw partijgenoot Renaat Landuyt heeft ervoor gezorgd dat uit solidariteit met het 'eigen volk eerst' de komende 2 jaar geen economische gelukzoekers uit de nieuwe EU-landen hier een verblijfs- en arbeidsvergunning krijgen. The Spa goes VB !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 08:17   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk komen die niet in aanmerking om de status vluchteling te krijgen.

Maar laat ik dan een ander voorbeeld nemen: een arme drommel uit Kroatië wordt volgens u dan ook een politiek vluchteling...
Oud 21 mei 2004, 08:21   #68
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:

Dat wordt waarschijnlijk noppes, en gelukkig maar.
Uw partijgenoot Renaat Landuyt heeft ervoor gezorgd dat uit solidariteit met het 'eigen volk eerst' de komende 2 jaar geen economische gelukzoekers uit de nieuwe EU-landen hier een verblijfs- en arbeidsvergunning krijgen. The Spa goes VB !
Ja inderdaad, je hebt gelijk. Dat was voor mij ook een grote teleurstelling.
Oud 21 mei 2004, 08:23   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft u veel liever dat een deel van die goedkope arbeidskrachten hier aan lage lonen worden uitgebuit, waardoor de eigen bevolking nog eens werk verliest.

Blijkbaar ziet u dat nu even niet in.
Oud 21 mei 2004, 08:30   #70
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Blijkbaar heeft u veel liever dat een deel van die goedkope arbeidskrachten hier aan lage lonen worden uitgebuit, waardoor de eigen bevolking nog eens werk verliest.

Blijkbaar ziet u dat nu even niet in.
Tjah, de Belgische staat kan die 2 jaren durende weigering om arbeidsvergunningen te verlenen aan de tien nieuwe lidstaten, nog verlengen tot 2011, maar dan is het ook echt gedaan. Op zich is het al een discriminatie binen de Unie, en ik weet niet of dat niet kan aangevochten worden voor de Europese rechtbank. Geef toe, iemand afkomstig uit het voormalige Oost-Duitsland mag wel wat zijn buur uit Polen niet mag. Waar zit het verschil? Er klopt toch iets niet.
Oud 21 mei 2004, 08:34   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tjah, de Belgische staat kan die 2 jaren durende weigering om arbeidsvergunningen te verlenen aan de tien nieuwe lidstaten, nog verlengen tot 2011, maar dan is het ook echt gedaan. Op zich is het al een discriminatie binen de Unie, en ik weet niet of dat niet kan aangevochten worden voor de Europese rechtbank. Geef toe, iemand afkomstig uit het voormalige Oost-Duitsland mag wel wat zijn buur uit Polen niet mag. Waar zit het verschil? Er klopt toch iets niet.
Het grote verschil zit in de lonen. In Duitsland bestaan er ondertussen geen noemenswaardige loonverschillen meer tussen Oost- en West-Duitsland. Oost-Duitsland is trouwens ondertussen al meerdere jaren weer een deel van de BRD.

Me komt het voor dat dit een heel verstandige maatregel is rekening houdend met het zwart werk dat nu al bestaat. Laat men het vrije verkeer van personen op dat niveau toe dan krijgen we te maken met een grote instroom van mensen uit het voormalige Oostblok die hier, volledig legaal, tegen enorm lage prijzen komen werken. Onze eigen arbeiders zullen daar niet tegenop kunnen en zullen dus hun werk verliezen. Op die manier krijgen we afbraak, eerder dan opbouw.

Het valt me trouwens op dat u nooit denkt aan de gevolgen voor de gewone mensen hier in ons land. Dat is bij u blijkbaar allemaal niet belangrijk.
Oud 21 mei 2004, 09:05   #72
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het grote verschil zit in de lonen. In Duitsland bestaan er ondertussen geen noemenswaardige loonverschillen meer tussen Oost- en West-Duitsland. Oost-Duitsland is trouwens ondertussen al meerdere jaren weer een deel van de BRD.

Me komt het voor dat dit een heel verstandige maatregel is rekening houdend met het zwart werk dat nu al bestaat. Laat men het vrije verkeer van personen op dat niveau toe dan krijgen we te maken met een grote instroom van mensen uit het voormalige Oostblok die hier, volledig legaal, tegen enorm lage prijzen komen werken. Onze eigen arbeiders zullen daar niet tegenop kunnen en zullen dus hun werk verliezen. Op die manier krijgen we afbraak, eerder dan opbouw.

Het valt me trouwens op dat u nooit denkt aan de gevolgen voor de gewone mensen hier in ons land. Dat is bij u blijkbaar allemaal niet belangrijk.
Toch wel, dat is zeer zeker belangrijk. Maar als je ooit wilt dat die vluchtelingenstroom vanuit Oost-europa opdroogt zal er toch iets moeten veranderen. Pak bv Georgië, een land en situatie die ik door en door ken en begrijp. Georgië is al millenia een wijnland en thans helemaal verpauperd. Als ik Georgische wijn wil invoeren betaal ik drie keer mee importtax dan voor een land van de EU. Dat doen we om de eigen markt en de economische akkoorden met de klassieke wijnlanden te beschermen. Moesten we daarentegen Georgië dezelfde import- en exportvoorwaarden toekennen, kan de productie daar weer voluit draaien, groeit daar de werkgelegenheid en komt de econmie weer op gang. Resultaat, er vlucht minder volk weg, en iedereen happy. Bovendien is het lekkere wijn.
Oud 21 mei 2004, 09:09   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, dat is zeer zeker belangrijk. Maar als je ooit wilt dat die vluchtelingenstroom vanuit Oost-europa opdroogt zal er toch iets moeten veranderen.
Inderdaad, een heel streng en strak immigratiebeleid. Eentje zoals in Denemarken nu, of zoals Finland eigenlijk al jaren in alle stilte voert.

Maar eigenlijk spreekt u uzelf eigenlijk tegen: meent u nu echt dat de vluchtelingenstroom (lees: gelukzoekers) zal ophouden wanneer we onze grenzen openzetten en iedereen binnenlaten wie zich hier maar aan onze poorten aandient? Lossen wij de problemen van de Oost-Europeanen op door hen hier massaal tegen heel lage prijzen (dit noem ik trouwens uitbuiting) te laten werken? Wordt daarmee werk in Oost-Europa gecreëerd? En al ooit nagedacht over de sociale en economische gevolgen voor ons land, voor onze bevolking?

Maar blijkbaar is het lot van onze bevolking voor u helemaal niet belangrijk.
Oud 21 mei 2004, 09:12   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pak bv Georgië, een land en situatie die ik door en door ken en begrijp. Georgië is al millenia een wijnland en thans helemaal verpauperd. Als ik Georgische wijn wil invoeren betaal ik drie keer mee importtax dan voor een land van de EU. Dat doen we om de eigen markt en de economische akkoorden met de klassieke wijnlanden te beschermen. Moesten we daarentegen Georgië dezelfde import- en exportvoorwaarden toekennen, kan de productie daar weer voluit draaien, groeit daar de werkgelegenheid en komt de econmie weer op gang. Resultaat, er vlucht minder volk weg, en iedereen happy. Bovendien is het lekkere wijn.
Wat een gelul. Hongaarse wijn wordt hier al jaren ingevoerd, nog lang voor er sprake was van toetreding tot de EU. Al jaren wordt ook Bulgaarse wijn hier verkocht. Bulgaarse wijn is trouwens ook een succeswijn aan het worden. Ook Zuid-Afrikaanse wijn doet het heel goed; een groot gedeelte van de vele "champagnes" die op trouwfeesten worden geschonken zijn trouwens "sprankelwynen" uit dat land. Toch allemaal landen die niet tot de EU behoren en toch een markt hier weten te veroveren.

Het probleem ligt dus ergens met Georgië...

En iedereen in Georgië werkt in de wijnbrache, zeker
Oud 21 mei 2004, 09:16   #75
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Pak bv Georgië, een land en situatie die ik door en door ken en begrijp. Georgië is al millenia een wijnland en thans helemaal verpauperd. Als ik Georgische wijn wil invoeren betaal ik drie keer mee importtax dan voor een land van de EU. Dat doen we om de eigen markt en de economische akkoorden met de klassieke wijnlanden te beschermen. Moesten we daarentegen Georgië dezelfde import- en exportvoorwaarden toekennen, kan de productie daar weer voluit draaien, groeit daar de werkgelegenheid en komt de econmie weer op gang. Resultaat, er vlucht minder volk weg, en iedereen happy. Bovendien is het lekkere wijn.
Wat een gelul. Hongaarse wijn wordt hier al jaren ingevoerd, nog lang voor er sprake was van toetreding tot de EU. Al jaren wordt ook Bulgaarse wijn hier verkocht. Bulgaarse wijn is trouwens ook een succeswijn aan het worden. Ook Zuid-Afrikaanse wijn doet het heel goed; een groot gedeelte van de vele "champagnes" die op trouwfeesten worden geschonken zijn trouwens "sprankelwynen" uit dat land. Toch allemaal landen die niet tot de EU behoren en toch een markt hier weten te veroveren.

Het probleem ligt dus ergens met Georgië...

En iedereen in Georgië werkt in de wijnbrache, zeker
Nee zeer zeker niet. Maar we zijn nu wel erg ver aan het afwijken van deze topic over waarom joden beter niet op het Blok stemmen.
Oud 21 mei 2004, 09:19   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee zeer zeker niet. Maar we zijn nu wel erg ver aan het afwijken van deze topic over waarom joden beter niet op het Blok stemmen.
Plotseling zit Pianodinges vast en herinnert zich op wonderbaarlijke wijze weer wat het beginonderwerp was...
Oud 21 mei 2004, 11:09   #77
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Toch wel, dat is zeer zeker belangrijk. Maar als je ooit wilt dat die vluchtelingenstroom vanuit Oost-europa opdroogt zal er toch iets moeten veranderen. Pak bv Georgië, een land en situatie die ik door en door ken en begrijp. Georgië is al millenia een wijnland en thans helemaal verpauperd. Als ik Georgische wijn wil invoeren betaal ik drie keer mee importtax dan voor een land van de EU. Dat doen we om de eigen markt en de economische akkoorden met de klassieke wijnlanden te beschermen. Moesten we daarentegen Georgië dezelfde import- en exportvoorwaarden toekennen, kan de productie daar weer voluit draaien, groeit daar de werkgelegenheid en komt de econmie weer op gang. Resultaat, er vlucht minder volk weg, en iedereen happy. Bovendien is het lekkere wijn.
Neen niet iedereen happy, de wijnboeren van hier zullen niet meer concurenteel zin.
Dan geen verkoop. Geen belastinsinkomsten, en de sociale zekerheid komt op het nievau van Georgië. Dat is afbraakpolitiek!. Dus alleen piano happy!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 11:34   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan geen verkoop. Geen belastinsinkomsten, en de sociale zekerheid komt op het nievau van Georgië. Dat is afbraakpolitiek!. Dus alleen piano happy!
Of anders verwoord tot grote blijdschap van Pianodinges: "Eigen Georgische wijnboeren eerst!" "Eigen Georgië eerst!"
Oud 21 mei 2004, 11:58   #79
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat iemand die zo intelligent is zich laat verlagen door persoonlijke aanvallen, niet?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 11:58   #80
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Of anders verwoord tot grote blijdschap van Pianodinges: "Eigen Georgische wijnboeren eerst!" "Eigen Georgië eerst!"
Zou die mens importeur zijn van die fleskens? 'ti s maar een vaagske zulle. ik beweer niets zulle!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be