![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je stelde net dat dit niets veranderd aan de verfransingsdruk! Welke sociale gevolgen? Welke redenering volg je om te stellen "Vlamingen zullen minder kans maken op werk"? |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geconfronteerd worden met territoriale eisen van Frankofonia is een maatschappelijk probleem. Kom van achter uw kerktoren uit.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is een illussie om te denken dat het doel van vele Franstaligen om Vlaanderen volledig tweetalig te maken er niet meer is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Ten hoogste in BHV.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verfransing is een Vlaams probleem, niet enkel in BHV.
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verfransing gaat over de taal die burgers onder elkaar spreken; en eventueel over faciliteiten : een 2de taal die de overheid gebruikt om met de burger te communiceren. Als Vlaanderen volledig tweetalig wordt (ik dacht wel dat je "als alles weer in het Frans gebeurt" niet meende) wordt Wallonië ook tweetalig. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry; maar daarmee weet ik nog niet hoe dat het begin van de oplossing is. |
|||
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tweetaligheid betekent in België Franstaligheid, dat bewijst toch onze geschiedenis genoeg hé? zelfs in de faciliteitengemeentes, die dus per definitie niet tweetalig zijn, weigeren de meeste Franstaligen om ook maar 1 woord Nederlands te spreken. Gevolg: de gehele gemeente verfranst.
|
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kom eens testen. |
||
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat begint met een ander op te leggen wat die andere moet zien als maatschappelijk probleem ... en dat eindigt met de gekende maatschappelijke ordening die hen kenmerkt ... Wel mijn beste vriend, ik vind de verfransingsdruk een maatschappelijk probleem voor gans Vlaanderen; niet alleen langsheen de gehele lengte van de taalgrens, niet alleen in de Vlaamse rand rond Brussel en niet alleen in het gewest Brussel. Voor je andere 'echte' maatschappelijke problemen ben ik wel gevoelig, daar niet van, zeker toen ik gisteren hoorde en las dat de koplopers zijn in spaargeld; en combineer dat maar eens met onze hoogste graad van bezitters van de gezinswoning ... (als die twee factoren tesamen geen hemelse muziek in de oren van een sociaal voelend mens zijn .., maar niet in de verdorven geest van onze kommunistische broeders natuurlijk).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ja, men kan daar zelfs terecht als men zijn kindje naar een Vlaamse school wilt sturen, om de eerste dag door een haag van spuwende en scheldende anderstalige medemensen te willen gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Welke? Waar?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet van ver Komen natuurlijk.
Dat geef ik wel toe. http://peterlogghe.blogspot.com/2007...je-pesten.html Citaat:
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |