![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik kan goed met Walen overeenkomen, zonder probleem. beter dan met sommige "tweetalige" Brusselaars.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Hallo, Goeiemorgen! Hoe gaat het? Goeie weekend gehad?" Dat is meer beleefdheid dan iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() onder de middag iets mee gaan eten, ook na het werk mee afspreken, op facebook met elkaar spreken, .....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=142767 Welkom trouwens!
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De uitslag van de verkiezingen is relatief. In mijn kieskring, de provincie Limburg, was het bv onmogelijk om op een partij als BUB te stemmen. Daar alle andere partijen wel in meer of mindere mate in de richting van uitbreiding van Vlaamse bevoegdheden opteren was er dus niet veel keuze. Het valt me trouwens op dat veel van de mensen die hier niet erg Vlaams-onafhankelijk-gezind zijn een band met Limburg hebben. Als je het voorkomen van familienamen in Vlaanderen en Wallonië bekijkt zie je dat vele families aan beide zijden van de taalgrens gemeenschappelijke voorouders hebben. Het lijkt me dan ook niet onlogisch dat er een zekere band is tussen die mensen. Zoals er voor sommige delen van Vlaanderen een grotere band zal zijn met sommige delen van Nederland. De grote fout die de meesten maken is dat velen denken dat Vlaanderen (daarmee bedoel ik hier het huidige gewest) van oudsher één volk is met een gemeenschappelijke cultuur, taal en geschiedenis. Dat is helemaal niet correct. Laatst gewijzigd door pajoske : 23 augustus 2010 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 23 augustus 2010 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Overlast door Nederlands liberale drugsbeleid. Correct Woningen en huizen die door Nederlanders (in een aantal gevallen met drugs en of misdaadgeld) opgekocht worden waardoor de prijzen enorm omhooggeschoten zijn. Correct Problemen met Nederlandse wanbetalers-huurders. Correct. Ik moet wel toegeven dat de meeste problemen een gevolg zijn van het bestaan van de landsgrenzen. Daarom vind ik het idioot dat men in België nieuwe grenzen maakt i.p.v. ze af te schaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Naar eigen zeggen heeft hij een gezin met een Hollandse. Ik vraag me af wat hij z'n kinderen leert over hun deels Hollandse afkomst. Hij zal er waarschijnlijk wel voor zorgen dat ze opgroeien als nette, pure Vlamingen, vrij van Hollandse smetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overduidelijke leugens: 1) 'En hoewel veel Nederlanders het ontkennen, weten de meeste Vlamingen dat er binnen Nederland een onderdrukking is van anderstaligen en andersdenkenden.' 2) 'En de haat van de Vlamingen tegenover de Hollanders is ook niet iets nieuw, maar is al even oud als de Lage Landen bestaan. Vlaanderen heeft in het verleden zelfs heel bloedige oorlogen uitgevochten met Holland.'
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 23 augustus 2010 om 16:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
![]() Citaat:
De kweek van wiet is in Nederland verboden. Gevolg is dat in onze grensregio dagelijks wietplantages ontdekt worden. In 95% van de gevallen in woningen die door Nederlanders gehuurd worden. Waarom laat Nederland de kweek niet toe als ze de verkoop wel legaliseren? Citaat:
Citaat:
Vergelijk dat met de haat (eigenlijk een overdreven woord, aversie lijkt me correcter) van Ned. Limburgers tegenover Hollanders. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zit inderdaad anders in elkaar. Belgique is het product van een monstercoalitie tussen een liberale bourgeoisie en een ultramontane feodale aristocratie. Het was niet zozeer een taalkundig complot, maar een product van klassenstrijd. Dat die bourgeoisie Franstalig was had wel als gevolg dat Belgique Franstalig werd. Het resultaat bleef hetzelfde: uitroeing van het Nederlands werd integraal deel van die staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat Standaard-Frans en Algemeen-Nederlands bestuurstalen zijn. Het maakt voor de burger niet veel uit welke taal hij daarvoor moet gebruiken. In de toekomst kan dat Engels zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Europa verbiedt (in mijn optiek ten onrechte) Nederland softdrugs te legaliseren. Citaat:
Citaat:
Het ging mij ook om het historische gezwans van Jantje. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen en Wallonië samen?
Ik ga liever terug bedelen zenne