Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2010, 01:41   #61
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Pakistaanse overheid kon wel zorgen voor atoombommen.
En uw punt is? Als er hier overstromingen van een dergelijke omvang zijn, dan staat de hele Benelux en meer onder water. Denk je dan echt dat we het hier zelf de baas kunnen?

Overigens begrijp ik niet goed waarom de mensen zouden moeten boeten voor hun erbarmelijke overheid.

Citaat:
De meeste, en meestal grote NGO's zijn ondertussen ook al zeer goed gepolitiseerd. Oftewel, ondoorzichtige boekhoudingen, goed betaalde hogere echolons en steeds minder en minder middelen die doorsijpelen richting hulpbehoevenden.
Nog zo'n boutade/excuus om niets te moeten doen. Ik wacht nu nog op "ik betaal al genoeg belastingen" en dan zijn we ongeveer rond.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 01:42   #62
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je kan er maar 1 helpen eh, de ander gaat dood.
Das een extreem voorbeeld waar ik onmogelijk een antwoord op kan geven.
Das zoiets als kiezen tussen een gelovig familielid en een ongelovig familielid. Dat is gewoon niet mogelijk, niet menselijk zelfs.

Ik hoop dat ik nooit voor die keuze zal moeten staan.. Voor mij is een individu in de eerste plaats een medemens en als die in nood verkeert, dan zie ik het als een verplichting uw medemens hulp aan te bieden. En dan mag u of een ander mij een hypocriet noemen, ik lig daar niet wakker van.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 24 augustus 2010 om 01:43.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 01:43   #63
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, dat bedoel ik nu net met banaliseren. Jij probeert de niet te ontkennen islamofobie die er heerst weg te relativeren. Lees toch de openingspost nog maar eens.
Ik probeer dat niet.
Oud 24 augustus 2010, 01:46   #64
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
aha, u geeft dus regelmatig aan organisaties die deze hongersnood trachten te bestrijden...

Zoveel zelfs dat je nu niets voor Pakistan kan doen. Oké...

Citaat:
Ik hou niet van dat elkaar een schuldgevoel bezorgen van "jij geeft niets? wat een slecht mens ben jij!".
daar gaat het geeneens om, wel om het doelbewust hulp weigeren omdat de slachtoffers moslims zijn. en zelfs anderen aanzetten om eveneens niet te helpen.

ziekelijke figuren die zoals gezegd de term "onmens" met recht en reden verdienen.

ook al zijn ze nadien beschaamd over hun stellingname en beginnen ze plots over Pakistaanse familie etc

Citaat:
Wordt er nu van mensen die zelf niet rondkomen verwacht dat ze hun strijkijzer verkopen ofzo
Wie heeft dat beweerd ? of ben je nu nog steeds aan het verzinnen om toch maar een walgelijke reden te vinden om die mensen maar te laten creperen ?
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 24 augustus 2010 om 01:50.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 01:47   #65
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...frikanen.dhtml

Ik vind dat eigenlijk even erg hoor. Sorry.

Ik hou niet van dat elkaar een schuldgevoel bezorgen van "jij geeft niets? wat een slecht mens ben jij!". Wordt er nu van mensen die zelf niet rondkomen verwacht dat ze hun strijkijzer verkopen ofzo?
Dat is inderdaad ook niet de bedoeling hé, mensen een schuldgevoel bezorgen. Iemand die kan helpen, die doet dat in alle bescheidenheid. Iemand die onmogelijk kan helpen, hoeft niet te helpen hé. Ge moet uzelf niet in de nesten gaan werken om een ander bij te staan.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 24 augustus 2010 om 01:47.
Oud 24 augustus 2010, 01:50   #66
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Das een extreem voorbeeld waar ik onmogelijk een antwoord op kan geven.
Das zoiets als kiezen tussen een gelovig familielid en een ongelovig familielid. Dat is gewoon niet mogelijk, niet menselijk zelfs.

Ik hoop dat ik nooit voor die keuze zal moeten staan.. Voor mij is een individu in de eerste plaats een medemens en als die in nood verkeert, dan zie ik het als een verplichting uw medemens hulp aan te bieden. En dan mag u of een ander mij een hypocriet noemen, ik lig daar niet wakker van.
Je kan helaas in zo'n situatie ook niet weglopen en niets doen, dat is nog erger. Maar mensen maken dergelijke keuzes natuurlijk wél, alleen liggen die mensen niet vlak voor je neus maar een beetje verderop. Je hebt je budget, en je maakt keuzes. Het grootste deel gaat naar jezelf, een deel naar vrienden en kennissen, en als het goed is ook nog iets naar hulpverlening. Ik dénk dat ik in m'n leven meer gegeven heb aan organisaties voor dieren dan aan organisaties voor mensen. Maar ik heb vooral meer uitgegeven aan mezelf en aan nutteloze kado's voor vrienden (vergeleken met medicijnen en drinkwater zijn die kado's behoorlijk nutteloos). Ik vraag me dan af: wat doen we daar mee?

Nu goed, blijkbaar heb ik geen schuldgevoel dus zal het mijn zorg allicht niet zijn
Oud 24 augustus 2010, 01:54   #67
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Wie heeft dat beweerd ? of ben je nu nog steeds aan het verzinnen om toch maar een walgelijke reden te vinden om die mensen maar te laten creperen ?
ja, ik geniet daar van dat die mensen creperen, want het zijn moslims.
dat zal het zijn.
Oud 24 augustus 2010, 01:58   #68
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Je kan helaas in zo'n situatie ook niet weglopen en niets doen, dat is nog erger. Maar mensen maken dergelijke keuzes natuurlijk wél, alleen liggen die mensen niet vlak voor je neus maar een beetje verderop. Je hebt je budget, en je maakt keuzes. Het grootste deel gaat naar jezelf, een deel naar vrienden en kennissen, en als het goed is ook nog iets naar hulpverlening. Ik dénk dat ik in m'n leven meer gegeven heb aan organisaties voor dieren dan aan organisaties voor mensen. Maar ik heb vooral meer uitgegeven aan mezelf en aan nutteloze kado's voor vrienden (vergeleken met medicijnen en drinkwater zijn die kado's behoorlijk nutteloos). Ik vraag me dan af: wat doen we daar mee?

Nu goed, blijkbaar heb ik geen schuldgevoel dus zal het mijn zorg allicht niet zijn
Ik denk dat iedereen wel in de eerste plaats aan zichzelf denkt hoor.

Zulke situaties doen me denken aan de rampen die ik van dichtbij heb meegemaakt. Een aantal jaren geleden ben ik tijdens een aardbeving mijn tante en oom verloren. Deze lieten 6 kinderen achter. Ben toen vertrokken met mn moeder naar de getroffen plaatsen en dat gaf natuurlijk een totaal ander beeld. Het was verschrikkelijk om te zien hoe mn nichten en neven de wanhoop nabij waren. Ze waren hun ouders verloren, hun huis, hun bezittingen. Ik piepte toen wel anders op dat moment.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 24 augustus 2010 om 01:59.
Oud 24 augustus 2010, 01:58   #69
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
niemand dus.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 02:00   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iedereen wel in de eerste plaats aan zichzelf denkt hoor.

Een aantal jaren geleden ben ik tijdens een aardbeving mijn tante en oom verloren. Deze lieten 6 kinderen achter. Ben toen vertrokken met mn moeder naar de getroffen plaatsen en dat gaf natuurlijk een totaal ander beeld. Het was verschrikkelijk om te zien hoe mn nichten en neven de wanhoop nabij waren. Ze waren hun ouders verloren, hun huis, hun bezittingen. Ik piepte toen wel anders op dat moment.
Dat is verschrikkelijk. Was dat in Marokko?
Oud 24 augustus 2010, 02:02   #71
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niemand dus.
wel, eigenlijk klopt het wel dat ik onlangs net iets teveel aan iets anders heb gegeven om nog iets over te hebben.
maar hou jij je vooroordeeltjes maar.
Oud 24 augustus 2010, 02:02   #72
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat is verschrikkelijk. Was dat in Marokko?
Ja. Velen leven tot op de dag van vandaag nog in tenten. Een mens die zoiets niet verschrikkelijk vindt, is gewoon verdorven.
Oud 24 augustus 2010, 02:09   #73
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Velen leven tot op de dag van vandaag nog in tenten. Een mens die zoiets niet verschrikkelijk vindt, is gewoon verdorven.
http://www.novatv.nl/page/detail/nie...kko+ongebruikt

Kijk, van zo'n dingen stort mijn geloof in die inzamelacties dus echt in.
En dat post ik nu niet om even te pikken op Marokko eh. Dat is OVERAL zo, bij iedere hulpverleningsactie.
En de reden is allemaal politiek.
Als er nu IETS is dat areligieus is, dan is het wel machtsmisbruik, corruptie, of gewoon alles blokkerende bureaucratie an sich.
En daar kan ik zo van gaan koken eh.

Pakistan is lost
Oud 24 augustus 2010, 02:12   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

life goes on....

Amerikaans onbemand vliegtuig doodt 12 mensen in Pakistan
In een Pakistaans stammengebied, vlakbij de grens met Afghanistan, heeft een onbemand vliegtuigje van het Amerikaanse leger vandaag twaalf personen gedood, onder wie vijf opstandelingen. Dat werd uit Pakistaanse bron vernomen.

Drie raketten
De feiten speelden zich af in het noorden van Pakistan, in de regio Dandey Darpa Khel, vertelde een bron bij de Pakistaanse veiligheidsdiensten aan de telefoon. Op zowat vijf kilometer van Miranshah vuurde het vliegtuigje drie raketten af. Miranshah is de belangrijkste stad van Noord-Waziristan, dat bekendstaat als een toevluchtsoord voor al Qaida-rebellen. Het is ook in dit gebied dat de taliban traditioneel hun aanvallen tegen NAVO- en Amerikaanse troepen voorbereiden. (belga/ep)

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...Pakistan.dhtml

Oud 24 augustus 2010, 02:22   #75
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
http://www.novatv.nl/page/detail/nie...kko+ongebruikt

Kijk, van zo'n dingen stort mijn geloof in die inzamelacties dus echt in.
En dat post ik nu niet om even te pikken op Marokko eh. Dat is OVERAL zo, bij iedere hulpverleningsactie.
En de reden is allemaal politiek.
Als er nu IETS is dat areligieus is, dan is het wel machtsmisbruik, corruptie, of gewoon alles blokkerende bureaucratie an sich.
En daar kan ik zo van gaan koken eh.

Pakistan is lost
Ondanks dat ik het niet voor de Marokkaanse monarchie heb, moet ik toegeven dat die koning echt zn uiterste best heeft gedaan die mensen te helpen.

De dag na de ramp trof je hem met zn botten tussen de mensen die hun familieleden verloren hadden. De weeskinderen heeft hij opgevangen en die worden opgeleid en onderwezen. Maar ja, wie wil nou een soldaat worden..
Het probleem was de lokale bevolking.

Ge weet natuurlijk nooit waar uw geld terecht komt maar tis de intentie die telt. Als jij geld stuurt naar een getroffen gebied dan heb jij gedaan wat je moest doen. En als een ander met het geld gaat lopen, dan is dat op zijn verantwoordelijkheid en hoop ik dat die persoon niet op een dag in dezelfde situatie terecht komt als de mensen die de wanhoop nabij zijn. Maar het beste vind ik persoonlijk zelf de handen uit de mouwen steken en projecten opstellen. Dan ben je zeker dat uw hulp in goede handen terecht komt.
Oud 24 augustus 2010, 02:27   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
life goes on....

Amerikaans onbemand vliegtuig doodt 12 mensen in Pakistan
In een Pakistaans stammengebied, vlakbij de grens met Afghanistan, heeft een onbemand vliegtuigje van het Amerikaanse leger vandaag twaalf personen gedood, onder wie vijf opstandelingen. Dat werd uit Pakistaanse bron vernomen.

Drie raketten
De feiten speelden zich af in het noorden van Pakistan, in de regio Dandey Darpa Khel, vertelde een bron bij de Pakistaanse veiligheidsdiensten aan de telefoon. Op zowat vijf kilometer van Miranshah vuurde het vliegtuigje drie raketten af. Miranshah is de belangrijkste stad van Noord-Waziristan, dat bekendstaat als een toevluchtsoord voor al Qaida-rebellen. Het is ook in dit gebied dat de taliban traditioneel hun aanvallen tegen NAVO- en Amerikaanse troepen voorbereiden. (belga/ep)

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...Pakistan.dhtml

Hier heb ik nou echt geen woorden voor.. Smerig, onmenselijk, barbaars.. allemaal nog te licht uitgedrukt.
Oud 24 augustus 2010, 03:56   #77
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste mensen dit heeft niets met Islam te maken,maar indien dezen schuldig zijn en dus betrapt zijn, tjaa wat kan je dan zeggen?

Ze hebben dit aan hun eigen te danken, beste mensen, in elke beschaving heb je uitwassen en slechte dinges, dit heb je ook in de westerse beschaving, babymoorden, pedofilie, overvallen, fraude, oplichterij, cannabisplantages, bankencrisis, enz...

Dus beste mensen, De Islam an sich promoot het vergeven, de Islam is een diplomatieke godsdienst,

De meeste Pakistanen zijn Moslims, maar je hebt er ook onder hen die niet voldoende zijn onderwezen in de Islam, Koran en Hadith, dit verklaar waarom je zeer veel zotte dinges ziet daar,
Ik weet niet of ge het bijhoud, maar ze bleken onschuldig te zijn.
En die vergeving vd Islam kan ik missen als kiespijn.
Over pedofilie gesproken, das hier strafbaar, terwijl het door Moke, de grote pedofeet wordt gepromoot. Wel onder dekmantel van "huwelijk", maar wat feitelijk een vorm van slavernij is.
In de islam komt tuurlijk geen fraude, overvallen enz voort; tzijn allemaal(schijn)heilige boontjes.
De grootste struikrover was Mohammed zelf.

Manneke, al die eufemismen en goedpraterij vd Islam pakt bij mij nie se.
Daar gaat ge vroeger moeten voor opstaan om mij dat te doen geloven.
Oud 24 augustus 2010, 09:40   #78
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Beter geweldadig land.
En voor hen zou ik moeten geven op giro 555 ?

Twee tieners worden doodgeslagen om vermeende diefstal, beleken achteraf onschuldig te zijn.
Politie was aanwezig maar keek de andere kant op.
Filmpje kan schokkend zijn:
http://www.realitatea.net/frati-ucis...an_733661.html
Ah ok omdat zo een hysterische meute iets doet, slaagt dit op een volledige bevolking

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 09:42   #79
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Massale afkeuring van goede moslims stelt enorm gerust.

Zoals hier massaal die aanvallen op burgers in Afghanistan en Pakistan door 'onze' Westerse soldaten word afgekeurd ....

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 10:15   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Beter geweldadig land.
En voor hen zou ik moeten geven op giro 555 ?

Twee tieners worden doodgeslagen om vermeende diefstal, beleken achteraf onschuldig te zijn.
Politie was aanwezig maar keek de andere kant op.
Filmpje kan schokkend zijn:
http://www.realitatea.net/frati-ucis...an_733661.html
Je kan moeilijk al de mensen (waaronder vnl. kinderen) je financiële steun ontzeggen o.b.v. die gebeurtenissen. Ik zou ook niet beoordeeld willen worden o.b.v. wat één of andere Belgische rechter/massa oordeelt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be