Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2010, 11:09   #61
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En toch hebben veel mensen te veel schulden , raar he . Uw eigen schuld dikke bult redenering is geen oplossing .
Nochtans heeft nog niemand zijn schuldenprobleem opgelost door de oorzaak bij iets of iemand anders te leggen.
Wel door verantwoordelijkheid op te nemen voor uw eigen portemonnee.
Oud 28 augustus 2010, 11:12   #62
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Het feit al alleen dat je hier op het forum zit wil zeggen dat je een bepaald interesse hebt,je kan zeer goed evalueren,das wel anders bij een bepaalde bevolkingsgroep,daar teren dus al die bedrijven als VTM,bepaalde banken,boekenclub's ect op
Mijn interesse is de maatschappij. Ik zie jullie liever dan ik zelf wil toegeven
Allemaal.
Oud 28 augustus 2010, 11:57   #63
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De banken hebben de maatschappij de laatste 35 a 40 jaar die manier van leven nogthans zelf door de strot geduwd.
Daar kies je nochtans zelf voor, dus de schuld afwentelen op anderen is niet meer dan een flauw excuus.
Noch de banken, noch de andere kredietinstellingen verplichten je op krediet te leven. Zij bieden aan maar 't zijn de klanten die ervoor kiezen daar op in te gaan. Je kiest er zelf voor een krediet aan te gaan voor die grote tv die je niet kan betalen, voor die verre reizen die boven je budget gaan of voor die grote wagen die je eigenlijk niet nodig hebt en die enkel dient om de buren de ogen uit te steken.

Je kan perfect schuldenvrij leven. Dat is gewoon ene kwestie van keuzes maken...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 12:04   #64
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Daar kies je nochtans zelf voor, dus de schuld afwentelen op anderen is niet meer dan een flauw excuus.
Noch de banken, noch de andere kredietinstellingen verplichten je op krediet te leven. Zij bieden aan maar 't zijn de klanten die ervoor kiezen daar op in te gaan. Je kiest er zelf voor een krediet aan te gaan voor die grote tv die je niet kan betalen, voor die verre reizen die boven je budget gaan of voor die grote wagen die je eigenlijk niet nodig hebt en die enkel dient om de buren de ogen uit te steken.

Je kan perfect schuldenvrij leven. Dat is gewoon ene kwestie van keuzes maken...

Simpele van geest sta mij hier bij

Je kiest er gewoon zelf nooit voor,anders zouden Coca cola bv nooit bestaan hebben
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 12:08   #65
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpele van geest sta mij hier bij

Je kiest er gewoon zelf nooit voor,anders zouden Coca cola bv nooit bestaan hebben
De laatste drie jaar heb ik geen glas cola meer aangeraakt;water, bier of fruitsap.

De maatschappij verplichtte je om in de schulden te gaan en nu al om cola te drinken? Als je weinig geld hebt, ga je meestal inkopen doen in aldi... Daar hebben ze zelfs geen coca cola

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 12:15   #66
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De laatste drie jaar heb ik geen glas cola meer aangeraakt;water, bier of fruitsap.

De maatschappij verplichtte je om in de schulden te gaan en nu al om cola te drinken? Als je weinig geld hebt, ga je meestal inkopen doen in aldi... Daar hebben ze zelfs geen coca cola
Jongens,ik had net zo goed een Ford,Audi,mac donalds kunnen zeggen
Oud 28 augustus 2010, 12:17   #67
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jongens,ik had net zo goed een Ford,Audi,mac donalds kunnen zeggen
Audi is een luxe-auto. Ford is betaalbaar tweedehands. Macdonalds is duur en ongezond en daar vertoon ik mij ook niet.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 28 augustus 2010, 12:24   #68
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Audi is een luxe-auto. Ford is betaalbaar tweedehands. Macdonalds is duur en ongezond en daar vertoon ik mij ook niet.
Ok maar voor iedereen zijn het gewone woorden geworden,daar heeft de geestelijke commerciële beïnvloedingswaan voor gezorgd,en daar start dus juist de on-gewilde koopdrift (ps alstublieft niet van mij )
Oud 28 augustus 2010, 12:33   #69
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ok maar voor iedereen zijn het gewone woorden geworden,daar heeft de geestelijke commerciële beïnvloedingswaan voor gezorgd,en daar start dus juist de on-gewilde koopdrift (ps alstublieft niet van mij )
In mijn omgeving heeft niemand een Audi ? Macdonalds moeten we zelfs al een half uur met de auto om de dichtstbijzijnde macdonalds te bereiken...

Ben je niet iets te gemakkelijk je aan het laten gaan omdat het excuus dat het de schuld is van de overconsumptie, van de maatschappij, van de bedrieglijke reclame, van de geestelijke commerciële beïnvloedingswaan, ... gemakkelijker te leggen is dan gewoon jezelf beperkingen op te leggen?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 28 augustus 2010, 13:14   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn tv is minuscuul en bovendien 16 jaar oud (en heb ik ooit gekregen voor m'n verjaardag van m'n ouders). Ik zou graag een grotere tv hebben, én een kabelaansluiting, maar dat kan ik niet betalen DUS (!!!) koop ik er geen.
Ik rij met een derdehandse oude opel corsa die begint te roesten en die het in feite ieder moment kan begeven (mijne carter is bijna kapot). Ik zou heel graag ne nieuwen auto hebben (ne corsa OPC would be nice) maar ik kan me momenteel niet eens een andere tweedehandsauto van 3000 euro betalen DUS (!!) doe ik dat maar niet.
Ik probeer rond te komen met 30 euro per week. Vanzelfsprekend (JA! VANZELFSPREKEND!) zit er dan geen McDonalds in voor mij, tenzij ik daar expliciet rekening mee houd en de andere dagen hééééééél goedkoop eet. McDonalds (of frituur) is dan een lekkere verwennerij, iets speciaals, een traktatie aan jezelf.

En nee, ik ben dit niét gewend. Een paar jaar geleden zat ik nog in een situatie waar ik 3 keer per week op restaurant ging en we aan het einde van de maand nog genoeg overhadden om ruim te sparen. We hadden twee auto's, waarvan eentje spiksplinternieuw gekocht.

Ik ben gelukkig in de situatie waarin ik nu ben, en neem verantwoordelijkheid voor m'n eigen uitgaven. Je bent toch geen slaaf van reclame of weet ik veel wat?!
Snap dat niet hoor. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen moeilijk is om er niet aan toe te geven, of niet leuk, maar het is nooit een ander zijn schuld als je toegeeft aan onnodige zaken zoals tv's, auto's duurder dan 5000 euro (voor dat bedrag heb je al iets dat goed rijdt, overigens), merkproducten en winkelen in Delhaize,... Altijd je eigen schuld, ook al is de verleiding groot.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 28 augustus 2010 om 13:15. Reden: Txiki beschermen tegen dt-fouten gerelateerde stress
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 13:18   #71
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Parijs heeft al meer dan eens gebrand met als voornaamste reden: "wij willen ook op vakantie kunnen gaan zoals de bolo's (=autochtone fransen)"
Oud 28 augustus 2010, 13:22   #72
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Mijn tv is minuscuul en bovendien 16 jaar oud (en heb ik ooit gekregen voor m'n verjaardag van m'n ouders). Ik zou graag een grotere tv hebben, én een kabelaansluiting, maar dat kan ik niet betalen DUS (!!!) koop ik er geen.
Ik rij met een derdehandse oude opel corsa die begint te roesten en die het in feite ieder moment kan begeven (mijne carter is bijna kapot). Ik zou heel graag ne nieuwen auto hebben (ne corsa OPC would be nice) maar ik kan me momenteel niet eens een andere tweedehandsauto van 3000 euro betalen DUS (!!) doe ik dat maar niet.
Ik probeer rond te komen met 30 euro per week. Vanzelfsprekend (JA! VANZELFSPREKEND!) zit er dan geen McDonalds in voor mij, tenzij ik daar expliciet rekening mee houd en de andere dagen hééééééél goedkoop eet. McDonalds (of frituur) is dan een lekkere verwennerij, iets speciaals, een traktatie aan jezelf.

En nee, ik ben dit niét gewend. Een paar jaar geleden zat ik nog in een situatie waar ik 3 keer per week op restaurant ging en we aan het einde van de maand nog genoeg overhadden om ruim te sparen. We hadden twee auto's, waarvan eentje spiksplinternieuw gekocht.

Ik ben gelukkig in de situatie waarin ik nu ben, en neem verantwoordelijkheid voor m'n eigen uitgaven. Je bent toch geen slaaf van reclame of weet ik veel wat?!
Snap dat niet hoor. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen moeilijk is om er niet aan toe te geven, of niet leuk, maar het is nooit een ander zijn schuld als je toegeeft aan onnodige zaken zoals tv's, auto's duurder dan 5000 euro (voor dat bedrag heb je al iets dat goed rijdt, overigens), merkproducten en winkelen in Delhaize,... Altijd je eigen schuld, ook al is de verleiding groot.
Juist van U,daarom brengen al die merkproducten nu een wit merk uit,zelfs Franse automerken beginnen er nu mee (en nieuwe trent)

Kopen moeten de mensen,daar zorgen ze wel voor,eerder wie en wanneer
Oud 28 augustus 2010, 13:27   #73
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Denk dat ge mijn bericht niet gesnapt hebt.
ik zeg net dat ge helemaal niét moet kopen.
eten, drinken, medicatie, doktoors. dat moet ge kopen.
met een stuk zeep doet een mens verbazingwekkend lang.

maar tv's, coca cola, nieuwe auto's, mcdonalds,.... moet ge helemaal NIET kopen.
Oud 28 augustus 2010, 13:33   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wie gezond en met mate eet, bespaart veel op de meet.

Een brood, wat beleg, sla en tomaten, wat vlees eventueel. Koffie of thee. Zoveel kost dat niet.

Ik kom al acht jaar rond met een netto maandloon van iets meer dan 800 euro. Schipperen, tellen, berekenen, soms wakker liggen dat ge er niet gaat komen... Ja, dat is waar. Maar het lukt wel hoor. Om een idee te geven: nadat alle rekeningen betaald zijn, mag ik september zien rond te komen met zo'n 270 euro.

En ik denk niet dat ik er droezelig bijloop, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 28 augustus 2010 om 13:49.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 14:03   #75
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wie gezond en met mate eet, bespaart veel op de meet.

Een brood, wat beleg, sla en tomaten, wat vlees eventueel. Koffie of thee. Zoveel kost dat niet.

Ik kom al acht jaar rond met een netto maandloon van iets meer dan 800 euro. Schipperen, tellen, berekenen, soms wakker liggen dat ge er niet gaat komen... Ja, dat is waar. Maar het lukt wel hoor. Om een idee te geven: nadat alle rekeningen betaald zijn, mag ik september zien rond te komen met zo'n 270 euro.

En ik denk niet dat ik er droezelig bijloop, he.
Respect mate! Wij komen bijna aan het driedubbel en houden amper over op het einde van de maand.
Oud 28 augustus 2010, 14:07   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Respect mate! Wij komen bijna aan het driedubbel en houden amper over op het einde van de maand.
Driedubbele

Tijd dat ik van job verander en voltijds ga werken. Ik wil dat ook eens op mijn bankrekening zien verschijnen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 28 augustus 2010 om 14:08.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 14:14   #77
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok voor hoeveel personen moet dat dienen & wat moet je uitggeven om te kunnen "wonen" (afbetaling hypotheek of huishuur).

We mogen geen appelen met citroenen vergelijken.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 14:19   #78
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Driedubbele

Tijd dat ik van job verander en voltijds ga werken. Ik wil dat ook eens op mijn bankrekening zien verschijnen.
Alleenstaand en maar halftijds gaan werken? (mis ik iets?)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 28 augustus 2010 om 14:19.
Oud 28 augustus 2010, 14:27   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet om grof te doen ofzo he... maar om in België deurwaarders op uw dak te krijgen... ligt dat toch in de meeste gevallen aan jezelf he?
Vanzelfsprekend. Die mannen komen niet zomaar bij iemand aan de deur kloppen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 14:28   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleenstaand en maar halftijds gaan werken? (mis ik iets?)
Ik ben ook alleenstaand en werk ook maar halftijds. Allez, ik werkte halftijds, en ik zal vanaf 1 sept ook maar halftijds werken, nu ben ik 1,5 maand werkloos.
Keuzes maken eh. Ik studeer ook nog iets bij, en als ik voltijds werk gaat m'n lijf in staking.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 28 augustus 2010 om 14:28.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be