![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel door verantwoordelijkheid op te nemen voor uw eigen portemonnee.
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Allemaal.
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noch de banken, noch de andere kredietinstellingen verplichten je op krediet te leven. Zij bieden aan maar 't zijn de klanten die ervoor kiezen daar op in te gaan. Je kiest er zelf voor een krediet aan te gaan voor die grote tv die je niet kan betalen, voor die verre reizen die boven je budget gaan of voor die grote wagen die je eigenlijk niet nodig hebt en die enkel dient om de buren de ogen uit te steken. Je kan perfect schuldenvrij leven. Dat is gewoon ene kwestie van keuzes maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpele van geest sta mij hier bij Je kiest er gewoon zelf nooit voor,anders zouden Coca cola bv nooit bestaan hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De maatschappij verplichtte je om in de schulden te gaan en nu al om cola te drinken? Als je weinig geld hebt, ga je meestal inkopen doen in aldi... Daar hebben ze zelfs geen coca cola ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Audi is een luxe-auto. Ford is betaalbaar tweedehands. Macdonalds is duur en ongezond en daar vertoon ik mij ook niet.
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok maar voor iedereen zijn het gewone woorden geworden,daar heeft de geestelijke commerciële beïnvloedingswaan voor gezorgd,en daar start dus juist de on-gewilde koopdrift (ps alstublieft niet van mij )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ben je niet iets te gemakkelijk je aan het laten gaan omdat het excuus dat het de schuld is van de overconsumptie, van de maatschappij, van de bedrieglijke reclame, van de geestelijke commerciële beïnvloedingswaan, ... gemakkelijker te leggen is dan gewoon jezelf beperkingen op te leggen?
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik rij met een derdehandse oude opel corsa die begint te roesten en die het in feite ieder moment kan begeven (mijne carter is bijna kapot). Ik zou heel graag ne nieuwen auto hebben (ne corsa OPC would be nice) maar ik kan me momenteel niet eens een andere tweedehandsauto van 3000 euro betalen DUS (!!) doe ik dat maar niet. Ik probeer rond te komen met 30 euro per week. Vanzelfsprekend (JA! VANZELFSPREKEND!) zit er dan geen McDonalds in voor mij, tenzij ik daar expliciet rekening mee houd en de andere dagen hééééééél goedkoop eet. McDonalds (of frituur) is dan een lekkere verwennerij, iets speciaals, een traktatie aan jezelf. En nee, ik ben dit niét gewend. Een paar jaar geleden zat ik nog in een situatie waar ik 3 keer per week op restaurant ging en we aan het einde van de maand nog genoeg overhadden om ruim te sparen. We hadden twee auto's, waarvan eentje spiksplinternieuw gekocht. Ik ben gelukkig in de situatie waarin ik nu ben, en neem verantwoordelijkheid voor m'n eigen uitgaven. Je bent toch geen slaaf van reclame of weet ik veel wat?! Snap dat niet hoor. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen moeilijk is om er niet aan toe te geven, of niet leuk, maar het is nooit een ander zijn schuld als je toegeeft aan onnodige zaken zoals tv's, auto's duurder dan 5000 euro (voor dat bedrag heb je al iets dat goed rijdt, overigens), merkproducten en winkelen in Delhaize,... Altijd je eigen schuld, ook al is de verleiding groot.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 28 augustus 2010 om 13:15. Reden: Txiki beschermen tegen dt-fouten gerelateerde stress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Parijs heeft al meer dan eens gebrand met als voornaamste reden: "wij willen ook op vakantie kunnen gaan zoals de bolo's (=autochtone fransen)"
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kopen moeten de mensen,daar zorgen ze wel voor,eerder wie en wanneer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk dat ge mijn bericht niet gesnapt hebt.
ik zeg net dat ge helemaal niét moet kopen. eten, drinken, medicatie, doktoors. dat moet ge kopen. met een stuk zeep doet een mens verbazingwekkend lang. maar tv's, coca cola, nieuwe auto's, mcdonalds,.... moet ge helemaal NIET kopen.
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie gezond en met mate eet, bespaart veel op de meet.
Een brood, wat beleg, sla en tomaten, wat vlees eventueel. Koffie of thee. Zoveel kost dat niet. Ik kom al acht jaar rond met een netto maandloon van iets meer dan 800 euro. Schipperen, tellen, berekenen, soms wakker liggen dat ge er niet gaat komen... Ja, dat is waar. Maar het lukt wel hoor. Om een idee te geven: nadat alle rekeningen betaald zijn, mag ik september zien rond te komen met zo'n 270 euro. En ik denk niet dat ik er droezelig bijloop, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 28 augustus 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tijd dat ik van job verander en voltijds ga werken. Ik wil dat ook eens op mijn bankrekening zien verschijnen. ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 28 augustus 2010 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We mogen geen appelen met citroenen vergelijken.
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleenstaand en maar halftijds gaan werken? (mis ik iets?)
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 28 augustus 2010 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Keuzes maken eh. Ik studeer ook nog iets bij, en als ik voltijds werk gaat m'n lijf in staking.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 28 augustus 2010 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |