Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 september 2010, 18:40   #61
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet iedereen heeft zoveel centen als u.
Correctie : niet iedereen is zo dom om zijn/haar luttele centen te verwedden als het om politiek gaat...
Gwylan is offline  
Oud 4 september 2010, 18:46   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Olijke Bart liet dat met plezier over aan Di Rupo omdat hij het zelf niet durft. Maar goed, sommige NVA-ers hier zitten het van de daken te schreeuwen dat het Dewever is, die de agenda bepaalt. En Dewever dit, en Dewever dat.

Goed. Dat hij dan maar eens van u af aan de agenda bepaalt. Hij zal wel moeten als grootste partij. Wel, ik ben benieuwd. Geloof mij vrij, de kans is zeer groot dat hij er weer vanonder uit muist met een smoesje.
De agenda bepalen? Tot welk doel?

De standpunten van het zuiden zijn duidelijk bekend en afgebakend. De Vlaamse standpunten zijn evenzeer bekend en er wordt niet van afgeweken.

De belangen zijn onverenigbaar, men stopt best met proberen want er wacht alleen mislukking.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 september 2010 om 18:48.
Xenophon is offline  
Oud 4 september 2010, 18:50   #63
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u nu denkt dat Dewever optimaal de Vlaamse belangen heeft verdedigt, dan bent u abuis. Vergeet niet dat we in de preformatie waren. En dat het hier ging op princiepsakkoorden die in de formatie moesten uitgewerkt tot in de details. En de ploegen experts stonden al klaar om daaraan te beginnen. En dat allemaal gooit dat kalf van een Dewever in de prullenbak. En amateur van formaat is deze Bart Dewever.

Tenzij... ja tenzij hij nooit echt een akkoord heeft gewild. En dan kunnen we de hele houding van Dewever begrijpen.

Princiepsakkoorden die de Franco's nog geeneens op papier wilden bevestigen...

En waar ze zelf arrogant verklaarden dat ze de Vlamingen hiermee een pad in de korf gingen zetten....

Gelukkig maar voor ons is het feit dat De Wever een pak intelligenter blijkt te zijn dan U ,en hij het spelletje feilloos doorzag....

En pak nu maar een pilletje voor Uw maag,U bent er duidelijk aan toe....
Svennies is offline  
Oud 4 september 2010, 18:51   #64
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is kletskoek en u meent dat toch zelf niet. Dewever wilt geen postjes omdat hij er geen aandurft. Zeker niet op federaal vlak, want dan gaat hij af als een gieter. Dewever is ook geen man van beleid. Hij is en blijft een man van de oppositie die zich niet kan vinden in compromissen van een bestuurder. Want als men regeert, moet men voortdurend op zoek naar compromissen. Dewever is iemand die constant wegvlucht. Nu weer.

Ik ben eens benieuwd wat hij, als leider van de grootste partij in Vlaanderen, gaat voorstellen en of hij de moed heeft (zoals Di Rupo) om zelf nu het voortouw te nemen. Want met een aanwinst van zovele zetels in één klap, zal hij dat nu wel moeten. Zijn kiezers vewachten dat ook van hem. Wedden dat hij het hazenpad kiest? Ik durf er 100€ op verwedden om nu maar een bedrag te noemen.
De leider van een partij die een kerel als Bas Luyten als jongerenvoorzitter en dus mogelijke opvolger laat verkiezen; van zo'n leider kun je niet veel verwachten.
azert is offline  
Oud 4 september 2010, 18:53   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De leider van een partij die een kerel als Bas Luyten als jongerenvoorzitter en dus mogelijke opvolger laat verkiezen; van zo'n leider kun je niet veel verwachten.
Jullie in ieder geval niet, tot daar ben je juist.
Oud 4 september 2010, 18:54   #66
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waarom......

Diegene die het premierschap ambieert moet maar de onderhandelingen leiden...

En De Wever hoeft enkel de Vlaamse belangen te verdedigen...

En dat doet hij uitstekend....

Voor het verdedigen van Uw belgicistische belangen zal U ergens anders moeten zijn...
Spitaels heeft ooit gezegd dat hij verkozen werd om de Waalse belangen van zijn kiezers dus te verdedigen.
Schande, schandalig riepen de VL:
een politicus moet toch het algemeen belang van het hele land nastreven; zeiden de VL;
azert is offline  
Oud 4 september 2010, 18:55   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De agenda bepalen? Tot welk doel?

De standpunten van het zuiden zijn duidelijk bekend en afgebakend. De Vlaamse standpunten zijn evenzeer bekend en er wordt niet van afgeweken.

De belangen zijn onverenigbaar, men stopt best met proberen want er wacht alleen mislukking.
Wat op tafel lag, was een goed akkoord. Niet volmaakt, maar goed en zeker verdedigbaar. Het zou de Vlamingen een hele stap vooruit hebben doen gaan. Want ook ik ben voor ruimere bevoegdheden voor de gewesten. En daarom blijf ik bij mijn eerste opvatting: de NVA wenst geen akkoord. Menigeen vindt deze stelling overdreven of aprioristisch, maar dat is het dus niet. Met de NVA zal er nooit een akkoord komen.

Tenzij dat men zich in die partij begint te realiseren dat ook de Vlamingen zullen lijden onder die impasse indien deze blijft voortduren. Want als het systeem in mekaar klapt, en de beleggers beginnen de speculeren tegen België, dan komen we in Griekse toestanden terecht. En dan kunt ge fluiten naar een deel van uw pensioenen en uw uitkeringen. En dat is geen bangmakerij, maar wel de keiharde economische wetmatigheid.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 18:57.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 18:57   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bij het lezen van zijn relaas kom ik tot de vaststelling dat BB met de "poepers" zit.

Hij zal dus liever niet nieuwe verkiezingen hebben....

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...terdag_ochtend

De reactie van "groen"
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...12227/1.856963
Waar jij die "poepers" uit afleidt mag mij een raadsel wezen.
Oud 4 september 2010, 18:59   #69
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat op tafel lag, was een goed akkoord. Niet volmaakt, maar goed en zeker verdedigbaar. Het zou de Vlamingen een hele stap vooruit hebben doen gaan. Want ook ik ben voor ruimere bevoegdheden voor de gewesten. En daarom blijf ik bij mijn eerste opvatting: de NVA wenst geen akkoord. Menigeen vindt deze stelling overdreven of aprioristisch, maar dat is het dus niet. Met de NVA zal er nooit een akkoord komen.

Tenzij dat men zich in die partij begint te realiseren dat ook de Vlamingen zullen lijden onder die impasse indien deze blijft voortduren. Want als het systeem in mekaar klapt, en de beleggers beginnen de speculeren tegen België, dan komen we in Griekse toestanden terecht. En dan kunt ge fluiten naar een deel van uw pensioenen en uw uitkeringen. En dat is geen bangmakerij, maar wel de keiharde economische wetmatigheid.
ik denk dat BDW dat beseft maar Bourgeois en Brepoels blijven streng in de leer; de theorie is belangrijker dan de realiteit.

Je merkt het ook aan hun lichaam: BDW weet ook wel dat vettig eten slecht is; maar het is toch zo lekker en hij laat zich gaan.

Bourgeois laat zich vermoedelijk nooit eens gaan, hoe lekker het ook is.
azert is offline  
Oud 4 september 2010, 19:01   #70
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spitaels heeft ooit gezegd dat hij verkozen werd om de Waalse belangen van zijn kiezers dus te verdedigen.
Schande, schandalig riepen de VL:
een politicus moet toch het algemeen belang van het hele land nastreven; zeiden de VL;
In die tussentijd hebben wij terecht véél bijgeleerd van de Franco's mijn beste...

En nu passen wij op onze beurt deze tacktiek met succes toe...

Iets op tegen mijn beste,De Wever dient onze belangen,die van de Franco's kunnen mij géén barst meer schelen...
Svennies is offline  
Oud 4 september 2010, 19:04   #71
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waar jij die "poepers" uit afleidt mag mij een raadsel wezen.
ik heb eender de indruk dat de belgischisten met de "poepers" zitten
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 4 september 2010, 19:08   #72
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik heb eender de indruk dat de belgischisten met de "poepers" zitten
Laat dat eerder er maar van tussen volgens mij...

De lakeien raken stilaan volop in grote paniek....
Svennies is offline  
Oud 4 september 2010, 19:08   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat dacht u dan maar. Want ook ongewilde fouten maakt u wel degelijk.

Eén voorbeeld maar (want ik kan zonder al te veel moeite er een paar opzoeken).

Uw zin in een draad:

Niet 'langsvloog', maar 'langs vloog'.

Dus opletten met al te betweterig te willen doen, Mijnheer Gwylan.
Neen, beste betweter system. "Langsvliegen" is geen fout. Net zomin als "langsgaan, langsrijden, langswippen, langsfietsen".

L'arroseur arrosé.
Oud 4 september 2010, 19:10   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat op tafel lag, was een goed akkoord.

Voor Wallonie en Brussel. Maar niet voor Vlaanderen.

Citaat:
Niet volmaakt, maar goed en zeker verdedigbaar.

Als Waal en anti-Vlaamse Brusselaar ja. Maar niet voor Vlaanderen.

Citaat:
Het zou de Vlamingen een hele stap vooruit hebben doen gaan. Want ook ik ben voor ruimere bevoegdheden voor de gewesten.
In tegendeel, het zou de Belgische leiband rond de Vlaamse nek verstevigen.

Citaat:
En daarom blijf ik bij mijn eerste opvatting: de NVA wenst geen akkoord. Menigeen vindt deze stelling overdreven of aprioristisch, maar dat is het dus niet. Met de NVA zal er nooit een akkoord komen.
De N-VA wenst geen akkoord dat nadelig is voor Vlaanderen. Men gebruikt daarvoor het zelfde concept voor als Di Rupo, "eigen volk mag er niet door verarmen."

Herinner je je nog toen "eigen volk eerst" onwelvoegelijk was?

Citaat:
Dat weet ik maar al te goed en dat ben ik hier op het forum al wel een tijdje aan het vertellen, Belgie gaat niet stoppen alvorens vlaanderen een economisch en sociaal kerkhof is geworden.

Als dat de prijs is, dan is dat de prijs die we zullen betalen. De Vlaming is te laf en te dom om het op een andere manier te doen, het zij zo.
Oud 4 september 2010, 19:15   #75
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat BDW dat beseft maar Bourgeois en Brepoels blijven streng in de leer; de theorie is belangrijker dan de realiteit.

Je merkt het ook aan hun lichaam: BDW weet ook wel dat vettig eten slecht is; maar het is toch zo lekker en hij laat zich gaan.

Bourgeois laat zich vermoedelijk nooit eens gaan, hoe lekker het ook is.
Wellicht een soort calvinist, die hele Bourgeous? Een Diable du Nord?

pas maar op, onze infiltratie is verder gevorderd dan je nu kan vermoeden in je stoutste dromen.
Hollander is offline  
Oud 4 september 2010, 19:16   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, indertijd hebben we bij de PS ook zulk een wonderboy gehad nietwaar? Met name un certain Alain Van Der Biest (un nom très français d'ailleurs). Die maakte schandaal door straalbezopen en waggelend op zijn benen een "persconferentie" te willen geven. Bovendien was zijn kabinet goed bevolkt met Luikse maffiosi. Meer nog, bij de franstaligen hebben drankorgels nog steeds een formidabele aanhang. Kijk maar naar het groot succes van "petit papa Daerden".
Oud 4 september 2010, 19:18   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, beste betweter system. "Langsvliegen" is geen fout. Net zomin als "langsgaan, langsrijden, langswippen, langsfietsen".

L'arroseur arrosé.
U hebt in het verleden nog kanjers van taalfouten gemaakt mbt tot uitdrukkingen en woorden, waarvan u dacht dat het geen fouten waren. Nu hervalt u weer in dezelfde soort fout.

Het werkwoord 'langsvliegen', mijn waarde Quercus, bestaat niet. En vermits u een fervent adept bent van de van Dale, doet u er best aan eens te gaan zoeken in de van Dale zoeken naar het woord 'langsvliegen'. U zult het niet vinden. En als u wat minder impulsief was geweest en minder eigenwijs, dan had u dat reeds lang gedaan.

'Langsrijden' bijvoorbeeld, bestaat wel. 'Langsvliegen' echter niet.

Nogmaals Quercus: 'bezint eer dat ge begint'.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 19:25.
system is offline  
Oud 4 september 2010, 19:20   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Wellicht een soort calvinist, die hele Bourgeous? Een Diable du Nord?
pas maar op, onze infiltratie is verder gevorderd dan je nu kan vermoeden in je stoutste dromen.
Ja, ik denk het ook. Waarschijnlijk nog een afstammeling van Vlaamse Calvinisten uit de 16e eeuw. De Spanjaarden en de Katholieke Inquisitie waren er zo enkele "vergeten", ondermeer in de bossen tussen Oudenaarde en Geeraardsbergen.
Oud 4 september 2010, 19:20   #79
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt vroeger nog kanjers van taalfouten gemaakt mbt tot uitdrukkingen

Citaat:
Nogmaals Quercus: 'bezint eer dat ge begint'.
Voor uw informatie, de uitdrukking is 'bezint eer ge begint'. Als het u niet om de uitdrukking te doen is staat het u uiteraard vrij uw eigen zinsbouw te hanteren.
Hollander is offline  
Oud 4 september 2010, 19:22   #80
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Voor uw informatie, de uitdrukking is 'bezint eer ge begint'. Als het u niet om de uitdrukking te doen is staat het u uiteraard vrij uw eigen zinsbouw te hanteren.
Flauw.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 19:22.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be