Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 september 2010, 15:17   #61
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik wou ook eens reageren op het forum (niet hetzelfde als de kleine berichtjes onder een geplaatst artikel).
Natuurlijk, het bericht werd gewoon niet geplaatst.
Want kritiek geven op Le Soir zelf, dat mag niet.

Toch staan er nogal wat leugens in hun teksten.
Ik heb het dan maar in zo'n klein berichtje gezet, via een URL :

http://shorttext.com/0p3k3a7i8m

Mooi toch, dat ze blijven herhalen dat 20% voor een racistische partij gestemd heeft.
Vreemd, want het Vlaams Belang haalde toch maar 12% van de stemmen ?
Ook maken ze zich druk over het feit dat Vlaams Belang en bijv. de SP.a soms beiden op hetzelfde punt akkoord zijn, en dan ook "samen" tegen de PS stemmen.
Tja, moet de SP.a dan zeggen dat de wereld plat is als het Vlaams Belang net verklaard heeft dat hij rond is ?
Als beiden in de oppositie zitten is het toch maar logisch dat ze af en toe een zelfde standpunt hebben ?

Ach, die Franstaligen, zo hypocriet en propagandesk als hun pers.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 22 september 2010, 15:21   #62
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
De Franstalige berichtgeving is ronduit hallucinant!

Nu vallen ze De Wever aan op zijn column, terwijl dat eigenlijk een REACTIE was op de continue zwartmaking van de N-VA (en Vlaanderen in z'n geheel) in de Franstalige media. Maar daar natuurlijk geen woord over. Zij mogen schrijven wat ze willen, maar reageren mag niet!?

Onvoorstelbaar. Onvoorstelbaar.

Ik wil echt af van dat volk. En dat ze Brussel meepakken, ik wil er zelfs nog een strik rondbinden.
tutut.
Brussel ligt op Vlaams grondgebied en is dus Vlaams.
dat de frankofone extremisten maar hun biezem pakken en Vlaanderen verlaten. er is nog plaats genoeg in Parijs.
Shadowke is offline  
Oud 22 september 2010, 15:24   #63
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik begrijp je link naar Limburgse scepsis t.a.v. van onafhankelijkheid of hereniging met NL niet met betrekking op wat je hier stelt. Willen ze allen dat Happart geen tweelingbroer had maar een achtling was geweest.
Citaat:
Kieskring LIMBURG. Perfecte afspiegeling van Vlaanderen
Voeren kleurt helemaal geel
zondag 13 juni 2010, 23u59Auteur: Met alle stembureaus geteld is Limburg een afspiegeling van heel Vlaanderen geworden. N-VA is incountournable, CD&V krijgt een mokerslag, SP.A houdt redelijk stand, Open VLD moet de rol lossen.
Eigenzinnig is offline  
Oud 22 september 2010, 15:55   #64
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu vallen ze De Wever aan op zijn column, terwijl dat eigenlijk een REACTIE was op de continue zwartmaking van de N-VA (en Vlaanderen in z'n geheel) in de Franstalige media. Maar daar natuurlijk geen woord over. Zij mogen schrijven wat ze willen, maar reageren mag niet!?
Inderdaad, daar komt het op neer.
Zij mogen een ander voor nazi, extreem-rechts, "zwarte", enz. uitschelden.
Reageert die daarop dan is dat "schandalig, onhandig", en bewijst nog maar eens "dat het een manipulator is".
Eigenlijk zouden de Vlaamse politici gewoon en bloc de Franstalige media voor de rechtbank moeten dagen, vanwege opruiing en aanzetten tot geweld.

De Franstaligen worden dag na dag opgezweept door hun media.
Vanaf "Bye Bye Belgium" werd dat heel duidelijk.
Volgens mij bestaat er een geheim francofoon scenario.
Een aantal jaar geleden hebben Waalse denktanken samen gezeten, en zijn tot de conclusie gekomen dat een Wallobrux staat best leefbaar zou zijn (of die conclusie klopt is een andere vraag).
En vermits ze voelden dat de Vlaamse solidariteit toch geen bodemloos vat zou zijn, zoals ze in het verleden dachten, zagen ze de kans schoon om met die staat te beginnen.
Alleen, hoe konden ze hun eigen volk zover krijgen dat het de Waalse nationaliteit begon te verheerlijken, terwijl alle propaganda er altijd op gericht was geweest om België en haar verwezenlijkingen op te hemelen ?

De oplossing voor dat vraagstuk hebben we gezien.
"Bye Bye Belgium" was de eerste bijzonder demagogische reportage die de Walen op een ander spoor moest zetten.
Die stoute Vlamingen zouden wel eens hun eigen onafhankelijkheid kunnen uitroepen.
Dus allemaal wakker worden, we moeten op eigen benen kunnen staan.
Eerst werd de reportage nog wat afgedaan als ietsje te weinig duidelijk dat het om fictie ging, maar de maskers zijn gauw afgevallen.
Sedertdien gaat het onophoudelijk over die stoute Vlamingen die België niet meer willen.
Maar o wat een pech, de Vlaamsgezinde partij die aan de macht komt, N-VA pleit in eerste instantie voor confederalisme, en niet voor separatisme.
Toch gaat het getreiter voort, en de maskers vallen nog wat verder af.
Nu durven ze al afkomen met de vraag "Wat als Wallonië zelf zijn lot in handen neemt ?" (zelf de onafhankelijkheid uitroept).

De boodschap is dus nu al jaren dat Vlaanderen stiekem toch wil zijn onafhankelijkheid uitroepen en dat ze dan maar beter eerst kunnen zijn daarmee.

Vreemd genoeg ziet geen enkele Franstalige de tegenstelling tussen de beweringen van Franstalige politici en krantenpropagandisten die nationalisme voorstellen als egoïstisch, op zichzelf geplooid, racistisch, gebaseerd op de vernietiging van de andere enerzijds en het plan B, dat een eigen Waals nationalisme moet promoten.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 22 september 2010, 16:05   #65
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Inderdaad, daar komt het op neer.
Zij mogen een ander voor nazi, extreem-rechts, "zwarte", enz. uitschelden.
Reageert die daarop dan is dat "schandalig, onhandig", en bewijst nog maar eens "dat het een manipulator is".
Eigenlijk zouden de Vlaamse politici gewoon en bloc de Franstalige media voor de rechtbank moeten dagen, vanwege opruiing en aanzetten tot geweld.

De Franstaligen worden dag na dag opgezweept door hun media.
Vanaf "Bye Bye Belgium" werd dat heel duidelijk.
Volgens mij bestaat er een geheim francofoon scenario.
Een aantal jaar geleden hebben Waalse denktanken samen gezeten, en zijn tot de conclusie gekomen dat een Wallobrux staat best leefbaar zou zijn (of die conclusie klopt is een andere vraag).
En vermits ze voelden dat de Vlaamse solidariteit toch geen bodemloos vat zou zijn, zoals ze in het verleden dachten, zagen ze de kans schoon om met die staat te beginnen.
Alleen, hoe konden ze hun eigen volk zover krijgen dat het de Waalse nationaliteit begon te verheerlijken, terwijl alle propaganda er altijd op gericht was geweest om België en haar verwezenlijkingen op te hemelen ?

De oplossing voor dat vraagstuk hebben we gezien.
"Bye Bye Belgium" was de eerste bijzonder demagogische reportage die de Walen op een ander spoor moest zetten.
Die stoute Vlamingen zouden wel eens hun eigen onafhankelijkheid kunnen uitroepen.
Dus allemaal wakker worden, we moeten op eigen benen kunnen staan.
Eerst werd de reportage nog wat afgedaan als ietsje te weinig duidelijk dat het om fictie ging, maar de maskers zijn gauw afgevallen.
Sedertdien gaat het onophoudelijk over die stoute Vlamingen die België niet meer willen.
Maar o wat een pech, de Vlaamsgezinde partij die aan de macht komt, N-VA pleit in eerste instantie voor confederalisme, en niet voor separatisme.
Toch gaat het getreiter voort, en de maskers vallen nog wat verder af.
Nu durven ze al afkomen met de vraag "Wat als Wallonië zelf zijn lot in handen neemt ?" (zelf de onafhankelijkheid uitroept).

De boodschap is dus nu al jaren dat Vlaanderen stiekem toch wil zijn onafhankelijkheid uitroepen en dat ze dan maar beter eerst kunnen zijn daarmee.

Vreemd genoeg ziet geen enkele Franstalige de tegenstelling tussen de beweringen van Franstalige politici en krantenpropagandisten die nationalisme voorstellen als egoïstisch, op zichzelf geplooid, racistisch, gebaseerd op de vernietiging van de andere enerzijds en het plan B, dat een eigen Waals nationalisme moet promoten.
De bedoeling is natuurlijk om de Vlaamse politici op te jagen om de onafhankelijkheid uit te roepen. Uiteraard mogen ze niet in die val trappen. Degene die zelf de onafhankelijkheid uitroept is Brussel kwijt. Enfin, Brussel is alleszins de grootste garantie dat de Franstaligen de onafhankelijkheid niet zelf zullen uitroepen. Als Vlaanderen dat doet zit je nog altijd met het gegeven dat Brussel volledig omringd is door Vlaams grondgebied.

Het is gewoon een feit dat de Franstaligen niet houden aan België, maar wel aan het België in zijn huidige structuren. Een confederaal België mét (transparante maar beperkte) solidariteit (cfr uitleg Matthijs op deredactie.be) willen ze helemaal niet.
sjarel is offline  
Oud 22 september 2010, 17:05   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil echt af van dat volk. En dat ze Brussel meepakken, ik wil er zelfs nog een strik rondbinden.
Neen, ze pakken Brussel niet mee.

Waarom zouden we hen dat geven? Omdat ze walgelijk volk zijn? Geen denken aan, ik steek Brussel nog liever in brand dan het aan zulke soort van mensen te geven.
Oud 22 september 2010, 17:07   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat is er nu zo hallucinant aan die franstalige berichtgeving? 't Zijn franstaligen, he!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 22 september 2010, 17:28   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Le Soir is een Brussels-Belgische krant, geen Waalse. In het laatste nummer van het blad van Masereelfonds staat een uitgebreid interview met José Fontaine van Toudi, dat zou iedere Vlaming en Waal eens moeten lezen. Ken uw vijand, dat is nog steeds de Belgische staat en niet "de Walen".
Pelgrim is offline  
Oud 22 september 2010, 17:38   #69
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik wil af van de Vlaamse pers. Omdat ze de allergrootste cultivator is van de belgitude.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 september 2010 om 18:07.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 september 2010, 17:45   #70
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik wou ook eens reageren op het forum (niet hetzelfde als de kleine berichtjes onder een geplaatst artikel).
Natuurlijk, het bericht werd gewoon niet geplaatst.
Want kritiek geven op Le Soir zelf, dat mag niet.

Toch staan er nogal wat leugens in hun teksten.
Ik heb het dan maar in zo'n klein berichtje gezet, via een URL :

http://shorttext.com/0p3k3a7i8m

Mooi toch, dat ze blijven herhalen dat 20% voor een racistische partij gestemd heeft.
Vreemd, want het Vlaams Belang haalde toch maar 12% van de stemmen ?
Ook maken ze zich druk over het feit dat Vlaams Belang en bijv. de SP.a soms beiden op hetzelfde punt akkoord zijn, en dan ook "samen" tegen de PS stemmen.
Tja, moet de SP.a dan zeggen dat de wereld plat is als het Vlaams Belang net verklaard heeft dat hij rond is ?
Als beiden in de oppositie zitten is het toch maar logisch dat ze af en toe een zelfde standpunt hebben ?

Ach, die Franstaligen, zo hypocriet en propagandesk als hun pers.
Je haalt inderdaad een aantal zeer goede punten aan, soms wat kort door de bocht maar niets onvergeefbaar. Zeker over het magisch Waals nationalisme dat ze promoten terwijl Vlaams nationalisme des duivels is heb ik me al vaak het hoofd gebroken.
Gwyndion is offline  
Oud 22 september 2010, 17:48   #71
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je haalt inderdaad een aantal zeer goede punten aan, soms wat kort door de bocht maar niets onvergeefbaar. Zeker over het magisch Waals nationalisme dat ze promoten terwijl Vlaams nationalisme des duivels is heb ik me al vaak het hoofd gebroken.
zij promoten dan ook zogezegd alleen het Belgisch nationalisme..wat gezien de omstandigheden toevallig nog alleen in Wallonië echt leeft..
Eigenzinnig is offline  
Oud 22 september 2010, 17:51   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
zij promoten dan ook zogezegd alleen het Belgisch nationalisme..wat gezien de omstandigheden toevallig nog alleen in Wallonië echt leeft..
Belgisch nationalisme, dat is pas eng.
Oud 22 september 2010, 17:56   #73
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Charles Picqué is ook erg hypocriet, hij doet vaak zelf waar hij anderen van beschuldigt. Is ik hem hoor dan kan je toch spreken van Brussels, Belgisch en Franstalig nationalisme (of hoe je dat laatste ook wenst te noemen). Hij beschuldigt nationalisten van egoïsme (het eigen nationalisme negerend) maar zegt terloops wel dat Brussel geen middelen mag verliezen (ondanks dat Brussel ook besparingen zou moeten dragen), neen, Brussel zou zelfs 500 miljoen euro extra per jaar moeten krijgen, hmm...
Gwyndion is offline  
Oud 22 september 2010, 18:18   #74
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik wil af van de Vlaamse pers. Omdat ze de allergrootste cultivator is van de belgitude.
Ik vond dit stukje in Terzake gisteren toch anders best wel pro NVA/Vlaanderen.

http://www.deredactie.be/permalink/1.868055
poekieJ is offline  
Oud 22 september 2010, 18:30   #75
Shadowke

Standaard

Citaat:
en dat is vooral voor de Vlaamse centen
Shadowke is offline  
Oud 22 september 2010, 18:40   #76
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
na dit zo een tijdje aangezien te hebben concludeer ik eenvoudigweg:

2

of beter gezegd:

^2
Hollander is offline  
Oud 22 september 2010, 18:51   #77
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik vond dit stukje in Terzake gisteren toch anders best wel pro NVA/Vlaanderen.

http://www.deredactie.be/permalink/1.868055
Niks pro..een journalist die zijn vak nog enigzins respecteert kan niet anders dan subjectieve insinuerende berichtgeving vaststellen..
Eigenzinnig is offline  
Oud 22 september 2010, 19:14   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Waarom zouden we hen dat geven? Omdat ze walgelijk volk zijn? Geen denken aan, ik steek Brussel nog liever in brand dan het aan zulke soort van mensen te geven.
Ik gun de etnische zuiveraars en volbloed-racisten Brussel evenmin, maar ik ben niet van plan het helemaal plat te branden.

De redactie-lokalen & drukkerijen van bepaalde 'kranten', de gebouwen waar sommige politieke partijen gehuisvest zijn, de villa's waarin de anti-democraten zich schuilhouden en de bordelen waar ze ONS geld verbrassen staan wél op het lijstje "leeg te roven, en daarna tot op de fundamenten af te breken".

Het lijstje is al behoorlijk lang. Ik hoop dat het geen boek ter dikte van de telefoongids wordt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 september 2010, 19:15   #79
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ja, die staan ook op het lijstje

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 september 2010, 19:22   #80
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

ik doe mee
Miguelito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be