Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 12:29   #61
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Belachelijken topic eigenlijk.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 12:42   #62
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Belachelijk antwoord als je beseft wie de topic gecreëerd heeft.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 12:47   #63
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Kiezen is ook een vorm van vrije meningsuiting.
Voor zover de kiezer niet door verkiezingsreclame beïnvloed wordt toch, ja.
De eerlijkste verkiezingsreclame vindt je echter niet op verkiezingsborden in verkiezingstijd maar in een goed en democratisch werkend parlement buiten de verkiezingsperiode....
waar echter GEEN vrijheid van meningsuiting bestaat! De stemming is er, in tegenstelling tot in het stemhok, niet geheim. Daardoor zitten we met een regeringsdemocratie, en dus particratie, inplaats van met een parlementaire democratie.
De bewuste kiezer heeft geen verkiezingsreclame nodig om dit te weten.
Waarmee we meteen weten voor wie al die verkiezingsonzin precies bedoeld is.
Vrije meningsuiting is mogen zeggen wat je denkt. Wat heeft dat met verkiezingsreclame te maken?

Een mening is gebaseerd op informatie. Onafhankelijk van waar en wanneer, als je die informatie achterhoudt, en zeker als je dat selectief doet, dan beïnvloed je die mening.

Laat dus iedereen gelijk wanneer zeggen wat hij denkt.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:25   #64
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Distel

Als Blokker vindt u het natuurlijk normaal dat
vrije meningsuiting en vrije godsdienstbeleving
door het BLOK wordt beknot.

Ik had van een Blokker niets anders verwacht.

En dan maar affiches ophangen over vrije meningsuiting.

Het BLOK is een gezelschap van hypocrieten.
Ging het Clemens niet over de voorbode van de Blok-dictatuur omdat ze precies hetzelfde doen als wat de plakkers van Frieda Brepoels deden op de borden van Bert Anciaux?

Twee maten en twee gewichten hanteren is anders een prima uiting van hypocrisie, dunkt me.

Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd. Het is immers van alle tijden en alle partijen om elkaars verkiezingspropaganda te overplakken.
Knuppel
1.Bij de startpagina van deze topic vermeldt Clemens eveneens de affiches van Rob Verreycken waarop staat: "Islam Stop"

En daar is dat overplakken kinderspel tegen, het is die affiche met "Islam Stop" die ik verwerpelijk vind.
Het is het fundamentalisme dat moet veroordeeld worden, niet de Islam.

En Knuppel,
2.Op het Blokcongres werd gezegd:"Onze campagne steunt op twee pijlers: aan de ene kant de vrijheid van meningsuiting en aan de andere kant een volwaardig alternatief voor paars-groen."

Richt je naar Rob Verreycken en de partijtop van het Blok met je kritiek! Veel succes gewenst!
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:35   #65
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

bwa Dejohan het was een poging van Clemens. Goed of slecht het was een poging.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 14:22   #66
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Belachelijk antwoord als je beseft wie de topic gecreëerd heeft.
Ja , wie is Clement?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 14:39   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Citaat:

Ging het Clemens niet over de voorbode van de Blok-dictatuur omdat ze precies hetzelfde doen als wat de plakkers van Frieda Brepoels deden op de borden van Bert Anciaux?

Twee maten en twee gewichten hanteren is anders een prima uiting van hypocrisie, dunkt me.

Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd. Het is immers van alle tijden en alle partijen om elkaars verkiezingspropaganda te overplakken.
Knuppel
1.Bij de startpagina van deze topic vermeldt Clemens eveneens de affiches van Rob Verreycken waarop staat: "Islam Stop"
Als ik hoor wat er allemaal in de Islam staat en zie hoe fanatiek zelfs de 'gematigde' islambelijders 'zonder doek op de kop' uit mijn directe vriendenkring waren, kan ik dat heel goed begrijpen. En er zijn blijkbaar zo'n 20% Vlamingen die dat evengoed begrijpen als ik, ook en zelfs al is hen dat niet toegelaten.
Ik kan het Vlaams Blok dus niet echt ongelijk geven. Oogjes open en snaveltjes niet potdicht is heel verstandig in verband met godsdiensten in het algemeen en de islam in het bijzonder.

Citaat:
En daar is dat overplakken kinderspel tegen, het is die affiche met "Islam Stop" die ik verwerpelijk vind.
Moeilijk om overplakken van affiches géén kinderspel te noemen vermits iedereen het doet en deed. 8)

Citaat:
'Toevallig' spruiten zowat alle gevaarlijke fundamentalisten heden ten dage uit de islam. De democratie heeft nooit kans gekregen zich normaal te ontwikkelen in islamitische landen. Het ontbreekt er aan tolerantie tegenover vrouwen, andersgeaarden én andere religies dan de islam. In Egypte worden homosexelen tot vandaag toe nog altijd terechtgesteld. Er is dus reden genoeg om die godsdienst met argwaan in het oog te houden en ze zelfs te stoppen VOOR ze hier teveel macht kan gaan uitoefenen. Dan is het immers telaat om nog iets te kunnen stoppen.
Van mij mogen trouwens ALLE godsdiensten zichzelf gaan bedruipen. Als religie en staat officiëel gescheiden zijn moeten ze er ook niemand meer belasting voor doen betalen die er geen boodschap aan heeft.

Citaat:
En Knuppel,
2.Op het Blokcongres werd gezegd:"Onze campagne steunt op twee pijlers: aan de ene kant de vrijheid van meningsuiting en aan de andere kant een volwaardig alternatief voor paars-groen."
Is daar dan ook al iets mis mee, misschien? Is 'stop de islam' gelijk aan 'je moet Abu Jahjah en consoorten hier onvoorwaardelijk hun fanatieke moslimgangen laten gaan in naam van de vrije meningsuiting'?

Citaat:
Richt je naar Rob Verreycken en de partijtop van het Blok met je kritiek! Veel succes gewenst!
Wie uit hier eigenlijk kritiek op wie?
Op mij hebben verkiezingspamfletten nooit enige invloed gehad. Alles gaat ongelezen dezelfde weg als de Vlaams Blok gazetjes. Ik ben nog altijd vrij om andermans mening te negeren. Of niet?

Ik was één keer in mijn leven op een congres. Een van de VU in Leuven.
Wat het Vlaams Blok op zijn congressen zegt gaat in hoofdzaak zijn leden aan en daar hoor ik niet bij.

Ik laat mij liever beïnvloeden door wat er buiten de verkiezingsperiode gebeurt, én wat vaker tussen de lijnen te lezen is dan erop.
Oud 24 mei 2004, 14:39   #68
Tegendradigaard

Standaard

De ClemenT is den broer van de ClemenS denk ik. Of anders zijn neef ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 15:17   #69
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Vooraleer te antwoorden, had je beter je voorgaande reactie herlezen:
Citaat:
Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd.
En dit is mijn reactie, die je blijkbaar niet wil begrijpen.
Citaat:
Knuppel

En Knuppel,

Knuppel,
Jij bent het toch die oordeelt dat vrije meningsuiting en godsdienstbeleving buiten de verkiezingstijd moet blijven!
Oud 24 mei 2004, 17:10   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat wil je dan?
Dat ik zwijg op onzintopics die jullie starten in verkiezingstijd?

Ik begin dergelijke zever niet maar heb tot nader order nog altijd het recht er mijn mening over te zeggen.
Oud 24 mei 2004, 18:08   #71
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat wil je dan?
Dat ik zwijg op onzintopics die jullie starten in verkiezingstijd?

Ik begin dergelijke zever niet maar heb tot nader order nog altijd het recht er mijn mening over te zeggen.
Knuppel schreef:
"Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd. "

En dit is mijn reactie, die je blijkbaar niet wil begrijpen:

Citaat:
Knuppel

En Knuppel,

Knuppel,
Jij bent het toch die oordeelt dat vrije meningsuiting en godsdienstbeleving buiten de verkiezingstijd moet blijven!
Oud 24 mei 2004, 18:37   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd' is niet hetzelfde als 'vrije meningsuiting en godsdienstbeleving MOETEN buiten de verkiezingstijd blijven.

Ik sta op geen enkele lijst.
Ik ben geen lid van een partij.
IK ga niet naar partijcongressen.
IK lees geen verkiezingsfolders.
Ik kijk geen tv.
Ik start geen topics op over de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving in verkiezingstijd.

Klaag dus liever zelf bij Verreycken over wat jou en Clemens zo mateloos stoort. Ik stoor me veel meer aan andere soorten kiezersbedrog dan dat van het Vlaams Blok.
Oud 24 mei 2004, 18:58   #73
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk geen tv.
Ik start geen topics op over de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving in verkiezingstijd.
In één woord: je wenst geen informatie, maar behoud je het recht voor kritiek te hebben op informatie!

Merkwaardig!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 19:35   #74
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
'Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd' is niet hetzelfde als 'vrije meningsuiting en godsdienstbeleving MOETEN buiten de verkiezingstijd blijven.

Ik kijk geen tv.

Klaag dus liever zelf bij Verreycken over wat jou en Clemens zo mateloos stoort. Ik stoor me veel meer aan andere soorten kiezersbedrog dan dat van het Vlaams Blok.
Dus ik verander het in:

Knuppel,
Jij bent het toch die oordeelt dat vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten de verkiezingstijd blijft!
Oud 24 mei 2004, 19:51   #75
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Ik was vandaag in de omgeving van Antwerpen.
Ik stel vast dat de gemeenteborden massaal overplakt worden door het BLOK.
Clemens wellicht zal dit bericht uit Brugge je troosten. Er zijn hier nog grotere misdadigers aan 't werk. Op verschillende plaatsen werden de officiële borden van het Vlaams Blok (Niet de anderen) omvergegooid en vernield. De stadsdiensten herstellen die dan plichtsgetrouw.
Ik weet niet of jij daaruit besluit dat de dictatuur reeds gevestigd is?
Heb je dan echt geen ernstiger onderwerpen om te bespreken dan enkele onoozele heldendaden van overmoedige plakkers?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 20:47   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zal het anders stellen, Marie-José. Het zou beter zijn als het overplakken van verkiezingsborden niet gelinkt wordt aan wat er op het congres van je vijand numero uno als verkiezingsthema gekozen wordt.

Ik zal echter niemand verbieden om zijn mening te zeggen.
Ik zeg ook de mijne op hetgeen mij via dit forum ter ore komt.
Oud 24 mei 2004, 21:59   #77
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zal het anders stellen, Marie-José. Het zou beter zijn als het overplakken van verkiezingsborden niet gelinkt wordt aan wat er op het congres van je vijand numero uno als verkiezingsthema gekozen wordt.

Ik zal echter niemand verbieden om zijn mening te zeggen.
Ik zeg ook de mijne op hetgeen mij via dit forum ter ore komt.
Knuppel,
Het gaat hier vooral over het feit dat Rob Verreycken op zijn affiche een aanval doet op de godsdienstvrijheid: "Islam Stop"
Zeer hypocriet voor een partij als het Blok die de vrije meningsuiting zo belangrijk vindt.

Juist langs de VRT vernomen dat Jurgen Verstrepen ook vindt dat de Islam NIET moet verboden worden, terwijl het Blok dit juist wel wil.

En Knuppel niet afdwalen het ging over jouw uitspraak:

Citaat:
Laat er de vrije meningsuiting en godsdienstbeleving liever buiten in verkiezingstijd.
Oud 24 mei 2004, 22:18   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier vooral over het feit dat Rob Verreycken op zijn affiche een aanval doet op de godsdienstvrijheid: "Islam Stop"
Zeer hypocriet voor een partij als het Blok die de vrije meningsuiting zo belangrijk vindt.
We zijn dan eindelijk beland waar het de oorspronkelijke bedoeling was.
De islam mag niet gestopt worden zoals het Vlaams Blok gestopt werd.
De vrije meningsuiting is heilig voor iedereen behalve voor het Vlaams Blok.
Van de islam hebben we niks te duchten maar van het Vlaams Blok wel.

Daarvoor moesten de congresbesluiten van het Vlaams Blok dus gelinkt worden aan het overplakken van verkiezingsborden.

Je had zeker niks beters om de eigen verkiezingstrijd mee uit te vechten?
Oud 24 mei 2004, 22:20   #79
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het nochtans vrij duidelijk is: niet de godsdienst Islam moet verboden worden maar wel het misbruik ervan om extremisme aan te moedigen.
Een beetje zoals je niet het Katholicisme verbiedt maar wel dat pastoors kinderen misbruiken.
En dat is wat men het Vlaams Blok tracht van te beschuldigen denk ik: men probeert bij alles wat ze zegt te willen verbieden direct een paar stappen verder 'door te trekken' om het zo te kunnen hekelen.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 23:18   #80
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
We zijn dan eindelijk beland waar het de oorspronkelijke bedoeling was.
De islam mag niet gestopt worden zoals het Vlaams Blok gestopt werd.
De vrije meningsuiting is heilig voor iedereen behalve voor het Vlaams Blok.
Van de islam hebben we niks te duchten maar van het Vlaams Blok wel.

Daarvoor moesten de congresbesluiten van het Vlaams Blok dus gelinkt worden aan het overplakken van verkiezingsborden.

Je had zeker niks beters om de eigen verkiezingstrijd mee uit te vechten?
Flauw, zeer flauw die reactie van jou!

En Knuppel van de Islam hebben we niks te duchten, wel van het fundamentalisme of het extremisme!

Ook Jurgen Verstrepen vindt dat de Islam niet moet verboden worden, terwijl het Blok dit wel wil.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be