Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2010, 10:54   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik krijg dat effect als ik aan mn vingers ruik nadat ik door mn schaamhaar ben gegaan

Testo bom?
Dat hoefde ik nu precies ook niet te weten op mijn zondagmorgen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 11:02   #62
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Test het eens uit zou ik zeggen. Neem dagelijks je douche maar gebruik geen zeep,shampoo,deo, scheerzeep ,enz...
Dus je haar en lichaam uitsluitend met water wassen , droog scheren ,geen deo of eau de toilette . Laat ons zeggen dat je dit 1 �* 2 weken doet
dat heb ik al altijd gedaan. Ik gebruik wel zeep (vaste; is beter voor het milieu dan vloeibare), en af en toe shampoo. Maar geen deo, scheerzeep,...

Citaat:
Na 1x je haar gewoon met water te hebben gewassen zal het al onaangenaam ruiken. Hoe het 1 week later ruikt en er uit zal zien laat ik in het midden. Maar hé, ik neem aan dat jij als voorstander geen zeep,douchegel,shampoo en consoorten gebruikt ?
zeep en klein beetje shampoo wel. Ik was mijn haar één keer per week met shampoo. Erg zuinig.
Ik heb dan gevraagd aan mensen of mijn lichaamsgeur echt hinderlijk voor hen was. Ze zeiden allemaal nee, zelfs niet toen ik erop aandrong om eerlijk te zijn. Maar ja, ze kunnen nog steeds liegen, dus toen kwam de sterkere test: ik heb vrienden en vriendinnen die net hetzelfde als ik deden (dus enkel zeep en beetje shampoo). Zelfs als ik me op hun lichaamsgeur zou concentreren, kon ik echt niet zeggen dat hun geur hinderlijk was (ik vond zelfs niet dat ze stonken). (en het ligt niet aan mijn geur; ik heb namelijk een erg goed geurvermogen; ik ruik sigarettenrook bv vanop 30 meter afstand) Dus ik vermoed dat mensen die de lichaamsgeur van anderen hinderlijk vinden, zich eens moeten afvragen wat de belangrijkere waarden in het leven zijn, en dat ze maar niet zo kritisch en kieskeurig moeten zijn. Want je kunt echt niet klagen over de lichaamsgeur van mijn vrienden die doen wat ik doe. Als je daar al aanstoot aan neemt, als je dat al hinderlijk vindt, dan ben je veel te gevoelig.
Oud 19 september 2010, 11:15   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Helemaal zonder auto gaat ook hoor, ik doe het al zo'n 25 jaar zonder dus gooi uw Cambio ook maar buiten.

"Echte schoonheid zit van binnen", zegt u. Dat is een cliché zo hoog als een huis. Vertel dat aan mensen geboren met een hazelip of geplaagd door hardnekkige acne of die wratten hebben waar ze niet vanaf geraken of iemand met een wijnvlek.
Ik pleit niet voor overmatig cosmetica-gebruik, ik heb het zelf altijd maar heel weinig gebruikt. Maar zo af en toe helpt het toch, waarom zou men zijn huid door sommige accenten niet mogen mooier doen lijken als men in een prachtige jurk naar een feestje gaat?
Of crème, ik heb het zelf haast nooit gebruikt, maar nu ik ouder word, voel ik dat mijn huid droog wordt en dat kan soms heel hinderlijk aanvoelen. Als ik een beetje crème opdoe, verdwijnt dat gevoel en ik gebruik het daarom niet iedere dag.

Ik vind wel dat u groot gelijk hebt wat reclame betreft, die kan mensen - vooral jongeren - zo erg beïnvloeden dat ze zich, zoals u zegt, onzeker gaan voelen. Komt nog bij dat de meeste reclame gewoonweg belachelijk is! Men wordt niet ineens supergelukkig omdat men het juiste merk van één of ander product gebruikt. Dat geldt overigens niet enkel voor cosmetica maar voor alle reclame.

Uw pleidooi voor de computer is overdreven. Momenteel leven nog miljoenen mensen zonder computer. Overigens is ook de informatica-wereld onderhevig aan modeverschijnselen. Hoeveel versies Windows hebben we al gekend sinds Windows 93? En vele daarvan zijn overbodige stappen geweest (Windows Vista bv - waarom niet meteen naar Windows 7?) Verder de computergames die volop gepromoot worden en voor vele mensen de enige reden zijn om een computer te hebben. Sites als Facebook waar sommigen niet meer zonder kunnen, hebben niks met verstandig computergebruik te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Sterk overdreven, zoals gezegd heb ik altijd heel weinig make-up gebruikt maar ik heb me nooit uitgerangeerd gevoeld!
Waartoe helpt make-up soms?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 11:16   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan neem jij ook nooit medicijnen in,zelfs geen simpele dafalgan of aspro?
Wanneer een te geparfumeerde dame of heer te dicht bij mij komt zitten; is dit storend; en krijg ik zelfs hoofdpijn.
Oud 19 september 2010, 11:18   #65
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Als je daar al aanstoot aan neemt, als je dat al hinderlijk vindt, dan ben je veel te gevoelig.
Dat is exact wat ik denk als ik jouw posts lees eigenlijk...

Maar soit, ik heb geen probleem met parfum dus hier blijven we dat doodleuk verder gebruiken
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 11:20   #66
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waartoe helpt make-up soms?
Waartoe helpt een hoofddoek?
Oud 19 september 2010, 11:28   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je voelt je inderdaad enorm snel verontwaardigd, zoveel is duidelijk.
In deze vind ik zijn verontwaardiging toch wel terecht.
Oud 19 september 2010, 11:29   #68
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat heb ik al altijd gedaan. Ik gebruik wel zeep (vaste; is beter voor het milieu dan vloeibare), en af en toe shampoo. Maar geen deo, scheerzeep,...
Vaste zeep is onhygiënisch.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 11:31   #69
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hoefde ik nu precies ook niet te weten op mijn zondagmorgen.
Graag gedaan en nog een smakelijk voortzetting
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 11:31   #70
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In deze vind ik zijn verontwaardiging toch wel terecht.
Ik niet. Als het gaat om hoofddoeken werk je je uit de naad om de vrijheid te verdedigen. Nu het gaat om een ander identiteitskenmerk, is het ok dat dat verboden wordt. Dat is ronduit belachelijk.
Oud 19 september 2010, 11:31   #71
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Vaste zeep is onhygiënisch.
?
Oud 19 september 2010, 11:35   #72
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is zelfs een medische verklaring waarom ik niet ruik, maar ik heb weinig zin om daarover uit te weiden. Maar dan nog, wie zich elke dag wast, meurt niet. Dat neemt niet weg dat ik mezelf graag parfumeer. Schoonheidsidealen hebben altijd bestaan en zullen altijd bestaan. Onze goede vriend Deepeco bewijst andermaal dat hij totaal wereldvreemd is.
Medische verklaring?

Ik ruik ook quasi niet. Laatste afterparty nog gek staan snuffelen (yes, a lot of booze) aan elkaar en ik ruik ook niet.
Zelfs na nachtje doorshaken.

Laatst gewijzigd door Cdude : 19 september 2010 om 11:35.
Oud 19 september 2010, 11:35   #73
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is exact wat ik denk als ik jouw posts lees eigenlijk...
gevoelig zijn voor onrecht en milieuvernietiging is goed. Gevoelig zijn voor iemands lichaam (geur...) is dat niet. Integendeel, het leidt net tot onrecht en milieuvervuiling.
Oud 19 september 2010, 11:36   #74
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs ik met mijn 36 lentes heb het meegemaakt dat ik slechts 1x in de week in bad ging....op zaterdag. Maar we wasten ons wel dagelijks aan de lavabo,en niet enkel ons gezicht. We wasten ons van kop tot teen.
En inderdaad, we stonken daarom geen uren in de wind.

Maar als men wil beweren dat zeep totaal overbodig is dan nodig ik gewoon uit om het uit te testen. Je haren wassen zonder shampoo ; je lichaam zonder zeep (je zal als vrouw je maandstonden maar hebben )
en toch overleefden ze het tot 100jaar? terug.
Trouwens, zeep en vagina = BIG
Oud 19 september 2010, 11:37   #75
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
gevoelig zijn voor onrecht en milieuvernietiging is goed. Gevoelig zijn voor iemands lichaam (geur...) is dat niet. Integendeel, het leidt net tot onrecht en milieuvervuiling.
Boehoe! Big deal...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 11:40   #76
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je ziet de bel hangen, maar de klepel vind je niet. In de tijd dat dik het schoonheidsideaal was, was dat maar door een kleine groep te bereiken. Nu het schoonheidsideaal mager is, is dat evenzeer moeilijk te bereiken.
Maar zolang het niet bewezen is dat het schoonheidsideaal "naturel" ("gewoon jezelf zijn") een niet-maakbaar schoonheidsideaal is, zouden wij (zijnde jij, ik, de cultuur, de media,...) alles moeten proberen om van "naturel" het nieuwe schoonheidsideaal te maken.
Oud 19 september 2010, 11:40   #77
Steve_M

Standaard

Citaat:
Yep, want jij bepaalt wat goed en niet goed is, natuurlijk. Zo kennen we je wel.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 19 september 2010 om 11:40.
Oud 19 september 2010, 11:41   #78
Steve_M

Standaard

Citaat:
Maar zolang het niet bewezen is dat het schoonheidsideaal "naturel" ("gewoon jezelf zijn") een niet-maakbaar schoonheidsideaal is, zouden wij (zijnde jij, ik, de cultuur, de media,...) alles moeten proberen om van "naturel" het nieuwe schoonheidsideaal te maken.
Zal nooit werken. Lees Bourdieu en begrijp waarom.
Oud 19 september 2010, 11:42   #79
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een beetje idioot om te denken dat make up en parfum ons "opgedrongen worden door de reclame en de consumptiemaatschappij". Wij hebben hier nog make-up van het oude Egypte geanalyseerd op hun samenstelling.
Dan ben ik een idioot
Je kan geen "boekje" openslaan of er staat reclame in voor parfum. Knack, toch niet echt vrouwenbblad, ook.
Ten tijde van de Egyptenaren was dat een manier om zich te onderscheiden van ht volk (dacht ik) parfum was in die tijd peperduur en onbetaalbaar voor het plebs, die dus stonken.
Alé, volgens mijn bescheiden herinnering
Oud 19 september 2010, 11:45   #80
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zal nooit werken. Lees Bourdieu en begrijp waarom.
De titel zegt al genoeg.
Net even gewikiet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be