Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2011, 13:37   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
vreemdelingen = niet belgen dacht ik. Ik neem aan dat U er een andere definitie voor hebt?
Ja, dat dacht ik ook. Waarom vertel je dat?

Lees misschien eerst eens de post waarop je reageert.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vertel eerst welke vreemdelingen je bedoelt.
Je weet toch ook wel dat er bepaalde vreemdelingen zijn die onder bepaalde voorwaarden OCMW-steun kunnen krijgen.
De anderen niet.
Het hangt er dus vanaf welke vreemdelingen je bedoelt met je onbepaald meervoud vreemdelingen.

Krijg ik nu citaat met link voor je beweringen over wat ik zou beweerd hebben? Of geef je toe dat je leugens neerschreef?
Jij behaalde grote onderscheiding?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 13:40   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
bovendien: het feit dat Mohammed van de Belgieroute gaat/kan gebruik maken om zijn nicht te gaan aankopen en importeren, heeft toch niks met al of geen OCMW uitkering te maken? waar haal je die gevolgtrekking?
Waarom maak jij dan zo'n insinuaties?
Oud 11 juni 2011, 13:45   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het volstaat om eens gewoon bij een vestiging van het OCMW binnen te lopen, en ogen en oren de kost te geven. Dan zie en hoor je zelf dat het voornamelijk niet-autochtonen zijn die er gebruik van maken.
Citaat:
ik ken mensen die zelf bij het OCMW werken, één ervan zat in de dienst schuldbemiddeling. kwam er ooit een marokkaan extra geld vragen voor zijn autoverzekering. "Welke auto" vroeg de ambtenaar. "Alle vijf" was het antwoord....
De OP gelezen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
http://www.vkblog.nl/bericht/347562/...eef_een_stukje
De link verwijst weliswaar naar de situatie in Nederland, maar ik vermoed dat die goed naar België te extrapoleren is.

Conclusies in het artikel:
- Ook door de gebrekkige weergave in de media, is over feiten van de immigratie verrassend weinig bekend.
- Feitelijke informatie lijkt dus een eerste vereiste om een zinnige discussie over immigratie te kunnen voeren.
- Sinds 2005 emigreren er meer allochtone Marokkanen dan dat er immigreerden (CBS).
Oud 11 juni 2011, 13:53   #64
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De OP gelezen?
Mijn andere post gelezen?
Citaat:
Het artikel in de openingspost verwijst naar een opiniestuk in het bloggedeelte van de Volkskrant, waarin delen van een studie worden aangehaald om iets te "bewijzen". Dat artikel is enkel een reactie op een artikel van journalist Joost Niemöller.

Iedereen die ook maar een beetje iets van statistiek afweet, weet ook dat er niets zo gemakkelijk te manipuleren is als statistiek, vooral als je slechts enkele delen uit een studie licht.
Verder dient natuurlijk nagegaan te worden wie die studie heeft gedaan en wie eventueel de opdrachtgever tot het maken van die studie was. Pas dan ontstaat er een preciezer beeld.

Om maar een voorbeeldje te geven: Ik hecht veel meer waarde aan een studie die door of in opdracht van het Centraal Bureau voor de Statistiek is uitgevoerd, dan een studie die door of in opdracht van de multiculturele stichting Forum (die van die zichzelf verrijkende allochtone directeur ja), of een studie die door bijvoorbeeld de PVV is aangevraagd. Voor de laatste twee geldt immers "wiens brood men eet, diens woord men spreekt", en daarmee zullen de "studieresultaten" dan ook navenant zijn.
Oud 11 juni 2011, 14:21   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je nu al niet meer wat je gisteren schreef!
Deze conclusie
80% van de Antwerpse OCMW klanten zijn van allochtone afkomst. Als ik jou mag geloven zit daar dus geen enkele vreemdeling bij! goed zo!
Merk op dat je hier al afgeweken bent van de Marokkaan met Nederlandse nationaliteit.

Kan je nog bepalen welke vreemdelingen je bedoelt met je onbepaald meervoud vreemdelingen in
- krijgen vreemdelingen OCMW steun JA/NEE

Wat is daar raar aan?
Nou dit lijkt me feitelijke informatie..80 procent allochtonen bij het Antwerps ocmw.
Voeg hierbij voortijdige schoooluitval, overlast en rellen, gevangenissen waar allochtonen ook hoog in de cijfers liggen, en er zijn genoeg feiten om tot een mogelijk conclusie te komen. Het probleem is niet zozeer migratie naar Belgie maar wel wie er migreert. Blijkbaar zijn dit mensen die vaker dan autochtonen beroep moeten doen op middelen van de sociale zekerheid om in hun basisnoden te voorzien. En dit overzetten op hun volgende generaties.

Dat lijkt me reden om wat binnenstroomt totaal anders te gaan aanpakken.
Een minimaal inkomen en behoorlijke huisvesting aanbieden zoals nu wordt vastgelegd voor gezinshereniging en vorming is al een goede stap; maar echt niet genoeg.

En ook zorgvuldiger te kijken naar de migratie bunnen EU, denk maar aan de discussies over Marokkaanse Spanjaarden die hier werkloosheid aanvragen. Of allochtone Nederlanders die in Belgie makkelijker familie en partners kan laten overkomen. Of in Nederland al in de kijker lopen wegens probleemgedrag van hun volgende generaties, de situatie in Nederland met relschoppende straatburgemeesters is even zorgwekkend.

Was in Antwerpen al niet zowat de helft van de inwoners in 2010 van allochtone origine? Migratie kan natuurlijk nooit als doelstelling hebben dat ze de autochtone bevolging verdringt. Dus mag er gerust een vestigingsstop komen in steden waar een hoog aantal mensen van dezelfde origine wonen. Want dan krijg je gebieden waar relschoppende jongeren wijken gaan claimen tegenover alles wat overheid vertegenwoordigt. Dat kan dus niet en dan moet je verplicht gaan spreiden. Wat meer allochtonen naar Kortrijk bijvoorbeeld.

Je moet dus kijken wat immigratie en zelfs emigratie nu werkelijk betekent, is wie vertrekt een zorg in aan ander EU land? Dan is daar niets positief aan!
En is wie er komt niet van plan actief deel te nemen aan de maatschappij terwijl men weinig eigen kapitaal heeft of scholingsniveau?
Dan moet er mogelijkheid zijn om ook mensen terug te sturen na grondig onderzoek ongeacht duur van verblijf.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 15:55   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou dit lijkt me feitelijke informatie..80 procent allochtonen bij het Antwerps ocmw.
Dat lijkt feitelijke informatie (als die juist is want we kregen geen bron)
Maar wat zegt die informatie feitelijk? Niets.
Het zegt niet welke migranten OCMW-steun trekken; hoe groot hun aandeel is binnen de migranten, hoe het komt, hoe lang iemand steun nodig heeft....
Citaat:
Voeg hierbij voortijdige schoooluitval, overlast en rellen, gevangenissen waar allochtonen ook hoog in de cijfers liggen, en er zijn genoeg feiten om tot een mogelijk conclusie te komen.
Ik stel het ten zeerste op prijs dat je afstapt van je ervaringen om je vooroordelen te bevestigen; maar ik vind dat je evengoed voorzichtig moeten zijn met het trekken van mogelijke conclusies.
Mag ik je er ook even op wijzen, dat je bij het trekken van conclusies met alle feiten moet rekening houden. Je selecteert feiten om een vooraf gevormde stelling te bevestigen. dat is niet wetenschappelijk.
Citaat:
Het probleem is niet zozeer migratie naar Belgie maar wel wie er migreert. Blijkbaar zijn dit mensen die vaker dan autochtonen beroep moeten doen op middelen van de sociale zekerheid om in hun basisnoden te voorzien. En dit overzetten op hun volgende generaties.

Dat lijkt me reden om wat binnenstroomt totaal anders te gaan aanpakken.
Een minimaal inkomen en behoorlijke huisvesting aanbieden zoals nu wordt vastgelegd voor gezinshereniging en vorming is al een goede stap; maar echt niet genoeg.

En ook zorgvuldiger te kijken naar de migratie bunnen EU, denk maar aan de discussies over Marokkaanse Spanjaarden die hier werkloosheid aanvragen. Of allochtone Nederlanders die in Belgie makkelijker familie en partners kan laten overkomen. Of in Nederland al in de kijker lopen wegens probleemgedrag van hun volgende generaties, de situatie in Nederland met relschoppende straatburgemeesters is even zorgwekkend.
Ik vind het spijtig dat je nu weer al feitelijke informatie achterwege laat.

Citaat:
Was in Antwerpen al niet zowat de helft van de inwoners in 2010 van allochtone origine? Migratie kan natuurlijk nooit als doelstelling hebben dat ze de autochtone bevolging verdringt. Dus mag er gerust een vestigingsstop komen in steden waar een hoog aantal mensen van dezelfde origine wonen. Want dan krijg je gebieden waar relschoppende jongeren wijken gaan claimen tegenover alles wat overheid vertegenwoordigt. Dat kan dus niet en dan moet je verplicht gaan spreiden. Wat meer allochtonen naar Kortrijk bijvoorbeeld.
Wie werd er in die studie megeteld als migrant?
Iedereen waarvan één der voorouders t.e.m. de derde generatie uit het buitenland komt.
Sedert er zo geteld wordt zijn mijn man (met een grootmoeder uit Nederland) en mijn kinderen plots vreemdeling! Ik woon tegenwoordig in een allochtoon gezin.

Citaat:
Je moet dus kijken wat immigratie en zelfs emigratie nu werkelijk betekent, is wie vertrekt een zorg in aan ander EU land? Dan is daar niets positief aan!
En is wie er komt niet van plan actief deel te nemen aan de maatschappij terwijl men weinig eigen kapitaal heeft of scholingsniveau?
Dan moet er mogelijkheid zijn om ook mensen terug te sturen na grondig onderzoek ongeacht duur van verblijf.
Op welke feitelijke informatie baseer jij je om te insinueren dat "niet van plan actief deel te nemen aan de maatschappij"
Oud 11 juni 2011, 16:02   #67
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het volstaat om eens gewoon bij een vestiging van het OCMW binnen te lopen, en ogen en oren de kost te geven. Dan zie en hoor je zelf dat het voornamelijk niet-autochtonen zijn die er gebruik van maken.
Zit het zo diep dat je vanuit NL de OCMW's in ons land komt binnenwandelen opzoek naar vreemdelingen?
Oud 11 juni 2011, 16:34   #68
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zit het zo diep dat je vanuit NL de OCMW's in ons land komt binnenwandelen opzoek naar vreemdelingen?
Ik stel voor dat je eens lessen aardrijkskunde gaat volgen zodat je tenminste weet waar Lommel ligt.
Zelfs hier bij het OCMW aan het Hertog Janplein zie ik meer allochtonen dan Vlamingen, veel meer dan je op grond van de bevolkingssamenstelling zou verwachten.
Oud 11 juni 2011, 16:44   #69
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je eens lessen aardrijkskunde gaat volgen zodat je tenminste weet waar Lommel ligt.
Zelfs hier bij het OCMW aan het Hertog Janplein zie ik meer allochtonen dan Vlamingen, veel meer dan je op grond van de bevolkingssamenstelling zou verwachten.
Oh wat een toeval. Ik snap het al. Je bent van NL zoals je zelf vaak aangaf en bent in Lommel gaan wonen nadat onze goede vriend wisord een draad opende die jou niet aanstond. Ik wens je oprecht veel beterschap.
Oud 11 juni 2011, 16:53   #70
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Oh wat een toeval. Ik snap het al. Je bent van NL zoals je zelf vaak aangaf en bent in Lommel gaan wonen nadat onze goede vriend wisord een draad opende die jou niet aanstond. Ik wens je oprecht veel beterschap.
Ik neem aan dat je die beweringen ook kunt staven, dus ik wacht op het bewijs dat jij voor je uitspraken gaat leveren.
Oud 12 juni 2011, 20:55   #71
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Was in Antwerpen al niet zowat de helft van de inwoners in 2010 van allochtone origine?
2010 - 43%

2030 - 68 % (voorspelling)

Illegalen zitten niet in deze cijfers, maar een vuistregel is dat dat in grote Europese steden rond de 5 % bedraagt.

Citaat:

Migratie kan natuurlijk nooit als doelstelling hebben dat ze de autochtone bevolging verdringt.
Waarom niet? Er zijn zeer veel landen waar dit is gebeurd. Ook in de recente geschiedenis.

De oorspronkelijke bevolking heeft sinds 1971 besloten uit te sterven. Daar kunnen jij en ik ook niets aan doen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 00:28   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt feitelijke informatie (als die juist is want we kregen geen bron)
Maar wat zegt die informatie feitelijk? Niets.
Het zegt niet welke migranten OCMW-steun trekken; hoe groot hun aandeel is binnen de migranten, hoe het komt, hoe lang iemand steun nodig heeft....

Ik stel het ten zeerste op prijs dat je afstapt van je ervaringen om je vooroordelen te bevestigen; maar ik vind dat je evengoed voorzichtig moeten zijn met het trekken van mogelijke conclusies.
Mag ik je er ook even op wijzen, dat je bij het trekken van conclusies met alle feiten moet rekening houden. Je selecteert feiten om een vooraf gevormde stelling te bevestigen. dat is niet wetenschappelijk.

Ik vind het spijtig dat je nu weer al feitelijke informatie achterwege laat.

Wie werd er in die studie megeteld als migrant?
Iedereen waarvan één der voorouders t.e.m. de derde generatie uit het buitenland komt.
Sedert er zo geteld wordt zijn mijn man (met een grootmoeder uit Nederland) en mijn kinderen plots vreemdeling! Ik woon tegenwoordig in een allochtoon gezin.

Op welke feitelijke informatie baseer jij je om te insinueren dat "niet van plan actief deel te nemen aan de maatschappij"
Doe toch niet zo melodramatisch, met jezelf in een allochtoon gezin!
En wanneer je zoveel vragen hebt, bel dan toch eens naar het Antwerps ocmw, zij gaan u vast graag te woord staan!

En leer toch eens begrijpend lezen, er staat 'en wie komt en niet van plan is actief deel te nemen" ik begrijp niet wat je aan die zin nu weer fout begrepen hebt!

Laatst gewijzigd door alice : 13 juni 2011 om 00:31.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 06:24   #73
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard 530.000 nieuwe belgen

Citaat:
Ons land heeft in de periode 2000-2010 bijna 530.000 "nieuwe Belgen" opgenomen. Een kwart van hen kwam de jongste jaren uit Marokko en Turkije. Dat blijkt uit een nota die CD&V-Kamerfractieleider Servais Verherstraeten heeft opgesteld op basis van cijfers uit het Rijksregister.

Het aantal "nieuwe Belgen" schommelde de voorbije jaren steeds ruwweg tussen de 40.000 en de 45.000. In 2010 ging het om 42.897 mensen. De cijfers liggen ruim onder die van 2000 en 2001, toen de snel-Belg-wet ze deed pieken op 70.000.

Geteld sinds 1998 liet ons land bijna 600.000 nieuwe Belgen toe. "Het gaat dus om een groep die groter is dan de bevolking van de stad Antwerpen", luidt het in de CD&V-nota.

Het leeuwendeel van de nieuwe Belgen kreeg in 2009 groen licht op basis van een nationaliteitsverklaring (12.776), een Belgisch (adoptie-)kind (7.548), een Belgische ouder (7.317), een huwelijk met een Belg (6.667) of een naturalisatie (4.408).
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...jaar-tijd.aspx

Volgens De Standaard:
Citaat:
De cijfers zijn afkomstig van het Rijksregister, maar liggen beduidend lager dan die van het Nationaal Instituut voor de Statistiek, aldus nog de nota.
Op tien jaar tijd telkens een stad als Antwerpen erbij? Waarom niet?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 juni 2011 om 06:48.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 07:25   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe toch niet zo melodramatisch, met jezelf in een allochtoon gezin!
En wanneer je zoveel vragen hebt, bel dan toch eens naar het Antwerps ocmw, zij gaan u vast graag te woord staan!

En leer toch eens begrijpend lezen, er staat 'en wie komt en niet van plan is actief deel te nemen" ik begrijp niet wat je aan die zin nu weer fout begrepen hebt!
Wat is daar melodramatisch aan?
Dat zijn gewoon feiten.
Indien alle mensen met een voorouder uit het buitenland tot en met de derde generatie een allochtoon is, is die altijd allochtoon. En niet de ene keer wel, de andere keer niet volgens het jou uitkomt.

Ik stel enkel vast dat de feitelijke informatie waarom jij je baseert zo goed als onbestaande is.
Oud 13 juni 2011, 07:29   #75
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...jaar-tijd.aspx

Volgens De Standaard:

Op tien jaar tijd telkens een stad als Antwerpen erbij? Waarom niet?
Hoezo erbij? Dat gaat toch over mensen die Belgische nationaliteit verwerven.
Oud 13 juni 2011, 08:13   #76
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo erbij? Dat gaat toch over mensen die Belgische nationaliteit verwerven.
600.000 EXTRA nieuwe belgen, is de grootte van de stad Antwerpen; bijgevolg kan men (fictief) stellen (maar daar heb je die problemen mee), dat er elke tien jaar een stad ter grootte van Antwerpen erbij komt.

Waarover heb jij het ?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 juni 2011 om 08:14.
Oud 13 juni 2011, 08:18   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
600.000 EXTRA nieuwe belgen, is de grootte van de stad Antwerpen; bijgevolg kan men (fictief) stellen (maar daar heb je die problemen mee), dat er elke tien jaar een stad ter grootte van Antwerpen erbij komt.

Waarover heb jij het ?
530.000 is nu al 600.000 geworden.

Het cijfer geeft niet weer hoeveel mensen erbij komen. Het geeft weer hoeveel mensen de Belgische nationaliteit verwerven.
Oud 13 juni 2011, 08:32   #78
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
2010 - 43%

2030 - 68 % (voorspelling)

Illegalen zitten niet in deze cijfers, maar een vuistregel is dat dat in grote Europese steden rond de 5 % bedraagt.

Waarom niet? Er zijn zeer veel landen waar dit is gebeurd. Ook in de recente geschiedenis.

De oorspronkelijke bevolking heeft sinds 1971 besloten uit te sterven. Daar kunnen jij en ik ook niets aan doen
.
Ik vind ook dat de autochtonen te weinig kinderen maken. Het verschil tussen ons is dat jij het tof vind dat allochtonen kweken als de konijnen, en onze plaats inpakken, en dat ik dat afschuwelijk vind.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2011, 09:02   #79
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
530.000 is nu al 600.000 geworden.

Het cijfer geeft niet weer hoeveel mensen erbij komen. Het geeft weer hoeveel mensen de Belgische nationaliteit verwerven.
lees het artikel. Daar wordt over 600.000 gesproken sinds 1998 én over het feit dat de cijfers te laag ingeschat zijn.

Ik heb het over een stad als Antwerpen die erbij komt met nieuwe belgen (dus geen oude belgen). die mensen vallen volgens u dus uit de lucht, maakt me niet uit, maar ze komen er wèl bij. Waar komen ze volgens U vandaan anders?
Oud 13 juni 2011, 09:25   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
lees het artikel. Daar wordt over 600.000 gesproken sinds 1998 én over het feit dat de cijfers te laag ingeschat zijn.

Ik heb het over een stad als Antwerpen die erbij komt met nieuwe belgen (dus geen oude belgen). die mensen vallen volgens u dus uit de lucht, maakt me niet uit, maar ze komen er wèl bij. Waar komen ze volgens U vandaan anders?
Het artikel spreekt over bijna 530.000 de periode 2000-2010 en verder over bijna 600.000 "Geteld sinds 1998".

Ik lees niets in het artikel dat de cijfers te laag ingeschat werden.
Ik zou niet weten waarom ze dat moeten schatten. Dat wordt toch bijgehouden in het rijksregister.

Neen die mensen vallen niet uit de lucht. Dat dat je niets uitmaakt weten we al lang.
Die mensen worden Belg, krijgen de Belgische nationaliteit. Die verplaatsen zich niet naar België.

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 juni 2011 om 09:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be