![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees misschien eerst eens de post waarop je reageert. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Waarom maak jij dan zo'n insinuaties?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Mijn andere post gelezen?
Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voeg hierbij voortijdige schoooluitval, overlast en rellen, gevangenissen waar allochtonen ook hoog in de cijfers liggen, en er zijn genoeg feiten om tot een mogelijk conclusie te komen. Het probleem is niet zozeer migratie naar Belgie maar wel wie er migreert. Blijkbaar zijn dit mensen die vaker dan autochtonen beroep moeten doen op middelen van de sociale zekerheid om in hun basisnoden te voorzien. En dit overzetten op hun volgende generaties. Dat lijkt me reden om wat binnenstroomt totaal anders te gaan aanpakken. Een minimaal inkomen en behoorlijke huisvesting aanbieden zoals nu wordt vastgelegd voor gezinshereniging en vorming is al een goede stap; maar echt niet genoeg. En ook zorgvuldiger te kijken naar de migratie bunnen EU, denk maar aan de discussies over Marokkaanse Spanjaarden die hier werkloosheid aanvragen. Of allochtone Nederlanders die in Belgie makkelijker familie en partners kan laten overkomen. Of in Nederland al in de kijker lopen wegens probleemgedrag van hun volgende generaties, de situatie in Nederland met relschoppende straatburgemeesters is even zorgwekkend. Was in Antwerpen al niet zowat de helft van de inwoners in 2010 van allochtone origine? Migratie kan natuurlijk nooit als doelstelling hebben dat ze de autochtone bevolging verdringt. Dus mag er gerust een vestigingsstop komen in steden waar een hoog aantal mensen van dezelfde origine wonen. Want dan krijg je gebieden waar relschoppende jongeren wijken gaan claimen tegenover alles wat overheid vertegenwoordigt. Dat kan dus niet en dan moet je verplicht gaan spreiden. Wat meer allochtonen naar Kortrijk bijvoorbeeld. Je moet dus kijken wat immigratie en zelfs emigratie nu werkelijk betekent, is wie vertrekt een zorg in aan ander EU land? Dan is daar niets positief aan! En is wie er komt niet van plan actief deel te nemen aan de maatschappij terwijl men weinig eigen kapitaal heeft of scholingsniveau? Dan moet er mogelijkheid zijn om ook mensen terug te sturen na grondig onderzoek ongeacht duur van verblijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat zegt die informatie feitelijk? Niets. Het zegt niet welke migranten OCMW-steun trekken; hoe groot hun aandeel is binnen de migranten, hoe het komt, hoe lang iemand steun nodig heeft.... Citaat:
Mag ik je er ook even op wijzen, dat je bij het trekken van conclusies met alle feiten moet rekening houden. Je selecteert feiten om een vooraf gevormde stelling te bevestigen. dat is niet wetenschappelijk. Citaat:
Citaat:
Iedereen waarvan één der voorouders t.e.m. de derde generatie uit het buitenland komt. Sedert er zo geteld wordt zijn mijn man (met een grootmoeder uit Nederland) en mijn kinderen plots vreemdeling! Ik woon tegenwoordig in een allochtoon gezin. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zit het zo diep dat je vanuit NL de OCMW's in ons land komt binnenwandelen opzoek naar vreemdelingen?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfs hier bij het OCMW aan het Hertog Janplein zie ik meer allochtonen dan Vlamingen, veel meer dan je op grond van de bevolkingssamenstelling zou verwachten.
![]() |
![]() |
#69 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Ik neem aan dat je die beweringen ook kunt staven, dus ik wacht op het bewijs dat jij voor je uitspraken gaat leveren.
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2030 - 68 % (voorspelling) Illegalen zitten niet in deze cijfers, maar een vuistregel is dat dat in grote Europese steden rond de 5 % bedraagt. Citaat:
De oorspronkelijke bevolking heeft sinds 1971 besloten uit te sterven. Daar kunnen jij en ik ook niets aan doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer je zoveel vragen hebt, bel dan toch eens naar het Antwerps ocmw, zij gaan u vast graag te woord staan! ![]() En leer toch eens begrijpend lezen, er staat 'en wie komt en niet van plan is actief deel te nemen" ik begrijp niet wat je aan die zin nu weer fout begrepen hebt! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 13 juni 2011 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens De Standaard: Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 juni 2011 om 06:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn gewoon feiten. Indien alle mensen met een voorouder uit het buitenland tot en met de derde generatie een allochtoon is, is die altijd allochtoon. En niet de ene keer wel, de andere keer niet volgens het jou uitkomt. Ik stel enkel vast dat de feitelijke informatie waarom jij je baseert zo goed als onbestaande is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarover heb jij het ? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 juni 2011 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het cijfer geeft niet weer hoeveel mensen erbij komen. Het geeft weer hoeveel mensen de Belgische nationaliteit verwerven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over een stad als Antwerpen die erbij komt met nieuwe belgen (dus geen oude belgen). die mensen vallen volgens u dus uit de lucht, maakt me niet uit, maar ze komen er wèl bij. Waar komen ze volgens U vandaan anders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik lees niets in het artikel dat de cijfers te laag ingeschat werden. Ik zou niet weten waarom ze dat moeten schatten. Dat wordt toch bijgehouden in het rijksregister. Neen die mensen vallen niet uit de lucht. Dat dat je niets uitmaakt weten we al lang. Die mensen worden Belg, krijgen de Belgische nationaliteit. Die verplaatsen zich niet naar België. Laatst gewijzigd door artisjok : 13 juni 2011 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |