Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2010, 19:48   #61
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Wat is de feitelijke onderbouwing van jullie gedachtengang? Zijn jullie ooit in het gebied geweest waar de vrouw woonde? Ken je de leefomstandigheden aldaar?
Ik denk dat ze ter plekke redelijk goed kunnen uitmaken hoe de omstandigheden waren. Maar, zoals een slimmerik vaststelde, de vrouw heeft geen geld en dus is het geen voer (meer) voor advocaten (�* la O.J. Simpson). Einde verhaal, einde vrouw.
Dat is Amerika.
Oud 25 september 2010, 22:26   #62
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Denk je dat therapie en dergelijke gaan helpen?

Soms kunt ge denk ik beter worden afgemaakt dan verkracht. En wat met al die mensen die zelfmoord plegen nadat 1 of andere vieze vetzak deze persoon heeft misbruikt/gebruikt. Dat zijn dan 2 vliegen in 1 klap: verkracht door een vetzak en uw leven is verwoest. Hoe kunt ge nog verder leven met de gedachten dat een rotzak u zo hard heeft misbruikt.. Das een trauma voor heel leven.
Kijk eens naar je signature?

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker."
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 22:30   #63
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Kijk eens naar je signature?

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker."
Een verkrachting breekt u als individu en kan moeilijk verwerkt worden. Dat verklaart het feit dat velen ervoor kiezen om uit het leven te stappen.

Goed gezien, trouwens
Oud 25 september 2010, 22:33   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een iq van 72 duidt op zwakbegaafdheid als ik me niet vergis en zwakbegaafdheid betekent niet ga u niet bewust zijt van uw daden. Men kan nog steeds een verschil maken tussen 'het goede en het kwade'.
Dat maakt de doodstraf in de VS niet meer aanvaardbaar dan de doodstraf in Iran of Afghanistan of elders in de derde wereld.

Toch zag hier geen protesten zoals gebruikelijk.

En de doodstraf wordt in Texas niet direct voorzichtig uitgesproken.

Men heeft een aantal dossiers van veroordeelden heropend in het kader van het Innocence Project of Texas: http://ipoftexas.org/

Dit is het resultaat geweest: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=105

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 september 2010 om 22:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 23:34   #65
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Een verkrachting breekt u als individu en kan moeilijk verwerkt worden. Dat verklaart het feit dat velen ervoor kiezen om uit het leven te stappen.

Goed gezien, trouwens
Dat kan best zijn, maar als je daarvan overtuigd bent, staat dat citaat van Nietschze in je onderschrift niet op zijn plaats.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 23:38   #66
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat maakt de doodstraf in de VS niet meer aanvaardbaar dan de doodstraf in Iran of Afghanistan of elders in de derde wereld.

Toch zag hier geen protesten zoals gebruikelijk.
En de doodstraf wordt in Texas niet direct voorzichtig uitgesproken.

Men heeft een aantal dossiers van veroordeelden heropend in het kader van het Innocence Project of Texas: http://ipoftexas.org/

Dit is het resultaat geweest: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=105
Het gaat dan ook niet over een lynchpartij , steniging, zweepslagen tot de dood erop volgt of andere barbaarse praktijken. Die vrouw heeft een eerlijk proces gekregen, en is schuldig bevonden. En initiatieven zoals het Innocence Project of Texas bewijzen dat men daar er niet voor terugdeinsd om zichzelf in vraag te stellen, en fouten te repareren zo mogelijk. Waar men in de mentaal achtergestelde landen nog lang op wachten kan...

Laatst gewijzigd door den dinges : 25 september 2010 om 23:39.
Oud 26 september 2010, 00:23   #67
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Je mag eerlijk tussen aanhalingstekens zetten. Een proces in de VS heeft niets meer met eerlijkheid te maken.Lees de talloze schrijvers, met name Turow.
Gezien de feiten is ze zo schuldig als wat. Maar haar leefomgeving is uiterst bedroevend, ik ben er geweest dus praat ik uit eigen ondervinding.
Redneck county, redneck verdicts.
Oud 26 september 2010, 09:17   #68
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Je mag eerlijk tussen aanhalingstekens zetten. Een proces in de VS heeft niets meer met eerlijkheid te maken.Lees de talloze schrijvers, met name Turow.
Gezien de feiten is ze zo schuldig als wat. Maar haar leefomgeving is uiterst bedroevend, ik ben er geweest dus praat ik uit eigen ondervinding.Redneck county, redneck verdicts.
Je gaat toch niet zeggen dat ze gelijk had haar man & stiefzoon te vermoorden ? Of handelde ze in staat van zelfverdediging ? Waren die twee mannen monsters, die haar het leven ondraaglijk maakten ?
Oud 26 september 2010, 09:48   #69
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat therapie en dergelijke gaan helpen?

Soms kunt ge denk ik beter worden afgemaakt dan verkracht. En wat met al die mensen die zelfmoord plegen nadat 1 of andere vieze vetzak deze persoon heeft misbruikt/gebruikt. Dat zijn dan 2 vliegen in 1 klap: verkracht door een vetzak en uw leven is verwoest. Hoe kunt ge nog verder leven met de gedachten dat een rotzak u zo hard heeft misbruikt.. Das een trauma voor heel leven.
Verkrachting is zeker erg, maar je zult me niet zeggen dat de meeste mensen die verkracht zijn daarna zelfmoord plegen. Het is 5 of 10 minuten erg afzien, en de psychologische gevolgen zijn dikwijls ook niet min, anderzijds ken ik een meisje dat verkracht werd op de meir, en daarover spreekt alsof ze van haar fiets gevallen is... daarnaast heb je ook verkrachtingsgevallen die niet echt duidelijk zijn. Zo bvb. vrouwen die door hun man "verkracht" zijn... hoe ga je dat bewijzen... en waar ligt de grens tussen spel en verkrachting, tussen vrijwillige en onvrijwillige seks... sommige vrouwen houden van wat dwang, en ik had zelfs ooit een vriendin die daarop geilde, en die vond dat ik veel te lief was.
enfin, ik wil maar zeggen, moord is definitief, het einde, een mensenleven dat gewelddadig beëindigd is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 10:34   #70
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afschaffen die barbaarse, achterlijke handel, zou ik zeggen. In ons land had de dader na een aantal jaren al fluitend de gevangenis verlaten.
Opgeruimd staat netjes. Ik ben blij dat ze daar in de VS wel weten om te gaan met moordenaars, itt hier in België.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 10:35   #71
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heel hun systeem is een kwaadaardige tumor die onze aarde kaalvreet , te verwachten is dat daar weinig goeds uit voortkomt . Spijtig voor de vrouw dat ze geen geld had anders liep ze nu vrij rond
Oud 26 september 2010, 10:47   #72
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Verkrachting is zeker erg, maar je zult me niet zeggen dat de meeste mensen die verkracht zijn daarna zelfmoord plegen. Het is 5 of 10 minuten erg afzien, en de psychologische gevolgen zijn dikwijls ook niet min, anderzijds ken ik een meisje dat verkracht werd op de meir, en daarover spreekt alsof ze van haar fiets gevallen is... daarnaast heb je ook verkrachtingsgevallen die niet echt duidelijk zijn. Zo bvb. vrouwen die door hun man "verkracht" zijn... hoe ga je dat bewijzen... en waar ligt de grens tussen spel en verkrachting, tussen vrijwillige en onvrijwillige seks... sommige vrouwen houden van wat dwang, en ik had zelfs ooit een vriendin die daarop geilde, en die vond dat ik veel te lief was.
enfin, ik wil maar zeggen, moord is definitief, het einde, een mensenleven dat gewelddadig beëindigd is.
Wat ik schokkend vind , is dat je verkracht kan worden op de Meir, midden in het stad, vandaag de dag. En dat sommige meisjes daar zo weinig ophef over maken, wil dan zeggen dat dit soort gebeurens al behoorlijk gebanaliseerd zijn ...Mischien nog schokkender .
In mijn ogen schokkender als de terechtstelling van iemand die een dubbele moord commanditeerde, en daarna de huurmoordenaars betaalde met zowel geld als sex. D�*t vind ik eigenlijk niet meer als normaal...
Oud 26 september 2010, 11:00   #73
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Opgeruimd staat netjes. Ik ben blij dat ze daar in de VS wel weten om te gaan met moordenaars, itt hier in België.
De les die de overheid geeft is dus : doden is toegestaan ...
En HELPEN dat dat doe, sedert de herinvoering van de doodstraf zijn het aantal moorden en moordpogingen SPE CTA CU LAIR gedaald.

Laatst gewijzigd door Cdude : 26 september 2010 om 11:01.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 11:02   #74
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat kan best zijn, maar als je daarvan overtuigd bent, staat dat citaat van Nietschze in je onderschrift niet op zijn plaats.
Zéér scherp opgemerkt dinges ...
Oud 26 september 2010, 11:03   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
De les die de overheid geeft is dus : doden is toegestaan ...
In tegendeel, doden is niet toegestaan. Ze zetten één van de zwaarste straffen op moord die erop valt te zetten, nl. de doodstraf.

Citaat:
En HELPEN dat dat doe, sedert de herinvoering van de doodstraf zijn het aantal moorden en moordpogingen SPE CTA CU LAIR gedaald.
Deze vrouw zal alleszins geen mensen meer vermoorden. Hier in België was ze allang terug op vrije voeten. Als jij trouwens zo goedgelovig bent te denken dat je criminaliteit volledig kan doen stoppen d.m.v. straffen dan ligt het probleem eerder bij jou.
Oud 26 september 2010, 12:11   #76
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
In tegendeel, doden is niet toegestaan. Ze zetten één van de zwaarste straffen op moord die erop valt te zetten, nl. de doodstraf.
De staat als moordenaar dus ...
Citaat:
Deze vrouw zal alleszins geen mensen meer vermoorden. Hier in België was ze allang terug op vrije voeten. Als jij trouwens zo goedgelovig bent te denken dat je criminaliteit volledig kan doen stoppen d.m.v. straffen dan ligt het probleem eerder bij jou.
Ik schreef "gedaald"

Laatst gewijzigd door Cdude : 26 september 2010 om 12:13.
Oud 26 september 2010, 12:19   #77
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je blind of leest ge gewoon wat ge wilt lezen? Een verkrachting leidt vaak tot zelfdoding, zei ik. Hoe kan iets mij sterker maken als het mn leven ruïneert en me aanzet tot zelfmoord?
Oud 26 september 2010, 12:52   #78
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
De staat als moordenaar dus ...
Een moordenaar bestraffen o.b.v. zijn daden is geen misdaad. Een moordenaar executeren is dan ook geen moord.

Citaat:
Ik schreef "gedaald"
Hier in België (en W-Europa) laten we moordenaars en verkrachters gewoon spontaan vrij. Is dat dan een oplossing?
Oud 26 september 2010, 12:55   #79
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Een moordenaar bestraffen o.b.v. zijn daden is geen misdaad. Een moordenaar executeren is dan ook geen moord.
Het resultaat is nochtans hetzelfde, het slachtoffer is nog steeds dood én ...het is duurder.
Citaat:
Hier in België (en W-Europa) laten we moordenaars en verkrachters gewoon spontaan vrij. Is dat dan een oplossing?
Een vraag met een wedervraag beantwoorden
Oud 26 september 2010, 14:03   #80
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik schokkend vind , is dat je verkracht kan worden op de Meir, midden in het stad, vandaag de dag. En dat sommige meisjes daar zo weinig ophef over maken, wil dan zeggen dat dit soort gebeurens al behoorlijk gebanaliseerd zijn ...Mischien nog schokkender .
In mijn ogen schokkender als de terechtstelling van iemand die een dubbele moord commanditeerde, en daarna de huurmoordenaars betaalde met zowel geld als sex. D�*t vind ik eigenlijk niet meer als normaal...
daar ben ik het mee eens. De meir 's nachts is behoorlijk gevaarijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be