![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vind ik nu eens klinkklare onzin. De jacht. De jacht moet blijven want wij moeten voor het evenwicht zorgen. ![]() ![]() Als er van een bepaalde diersoort in een bos veel te veel rondlopen e, dan zal de voedingsvoorraad van deze diersoort snel op zijn, waardoor DE NATUUR ervoor zorgt dat de aantallen van deze diersoort automatisch en op NATUURLIJKE wijze teruggebracht word. Maar nee, het is weer de mens die er zelf wil tussenzitten om zichzelf te bevredigen. Niet meer en niet minder.
Laatst gewijzigd door illwill : 28 september 2010 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En verwar natuurbeheer a.u.b. niet met " plezier-jagers ", en nog minder met de soort die op in Afrika georganiseerde safari's met geperfectioneerde geweren, veilig vanuit een jeep, en begeleid door plaatselijke gidsen, één of ander wild dier gaan neerknallen, dat soort mensen mag je voor mijn part allemaal één per één persoonlijk in stukken hakken en aan de leeuwen voederen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wederom wordt er niets van begrepen - ter memorie:
Vanaf de prille oudheid wordt er in Afrika jacht gemaakt op wild. Egyptenaren, Romeinen, Arabieren - alles maakte jacht op het grote wild om een scala van redenen. In de 14e en 15e eeuw trokken de Bantoestammen weg uit Oost Afrika - ze waren overgegaan van jacht naar veeteelt en hadden al nomadiserend vrij snel tekort aan grasland. Deze stammen waaierden uit en verspreidden zich gedurende de eeuwen van west- tot Zuid-Afrika waar ze ongeveer gelijkertijd met de eerste voortrekkers arriveerden. Let wel: Zuid Afrika is een verhaal apart. Eind 16e eeuw kwamen de eerste Oost-vaarders daar aan land en troffen er uitsluitend de bosjesmannen aan. De Bantoes waren op dat moment nog niet in zicht, dat duurde nog een slordige 200 jaar. De Nederlanders gebruiken sinds die tijd de Kaap als tussenstation en vestigen er een nederzetting die naderhand zal uitgroeien. Ze begonnen het land in cultuur te brengen en ronselden werkkrachten uit Nederland, maar ook kwamen er de Hugenoten en Duitsers van de vrijgemaakte gemeenten. Als een vlucht voor die Romeinse ellendekerk. De grote kolonisatie van landen als het VK, Duitsland, België, Portugal kwam eigenlijk pas in volle gang in de loop van de 19e eeuw. Had al deze immigratie van blanken invloed op de wildstand? Ja, dat zeker. Want met de blanken trokken ook de Arabieren en Bantoes mee in hun tocht naar het zuiden. Met name de olifant had het zwaar te verduren in de 19e eeuw, toen figuren zoals Selous bijna fabrieksmatig op ivoorjacht ging. Dat ging door tot en met de vijftiger jaren van de 20e eeuw totdat de koloniën werden teruggegeven aan de autochtone bewoners. Hierbij veroorzaakten de ex-kolonisators een enorme lacune doordat ze de betreffende landen achterlieten zonder enige vorm van bestuur en er een geweldige politieke chaos ontstond die tot op heden nog niet overwonnen is. In de 70er jaren begonnen de landen met grote wildarealen, zoals Kenya en Tanzania een soort van Fauna-beheer te plegen aangezien er ontstellend veel illegaal afschot was. Veel wildparken werden opgericht en langzamerhand tekende zich er iets van een beheersstructuur af, met nam in Kenya, Zuid Afrika en Tanzania, het vroegere Tanganyika. Namibië voegde zich later bij deze groep, Alsmede Botswana. De burgeroorlog in Mocambique vrat vrijwel aan al het wild op, maar ook de tropische bossen waarvan onnoemelijk veel werd gekapt en ingeruild tegen wapens. Momenteel is er sprake van een licht herstel van de wildstand. Maar de 'big five, zul je er niet of nauwelijks vinden. Ik persoonlijk - en dat heb ik gemeld - vind eigenlijk deze draad meer tgoepasselijk dan welke andere ook. Mensen zijn er in overvloed en is de enige diersoort die waarschijnlijk nooit zal uitsterven. Met de rest gaat het slecht in Afrika. Overal honger, geen geld en geen structuur - toeristen blijven weg vanwege de politieke onrust en men gaat nu de laatste bezittingen van het continent uitverkopen. Ik herhaal wsat ik in mijn vorige post schreef: Nog nooit is het met Flora en Fauna zo slecht gesteld geweest als nu. Zelfbestuur heeft Afrika niets opgeleverd. Het wordt momenteel leeggeroofd door de Afrikanen zelf en de heren uit China die helaas over een zeer ruimdenkende visie beschikken. In de termen van weghalen. Amerika verbiedt VS ondernemingen zaken te doen met o.a. Zimbabwe. Prachtig, dan doen we dat toch via onze ambassade in 'shasa, nietwaar?
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 28 september 2010 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 29 september 2010 om 09:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dan? Dan bestaan die diersoorten nog in het wild, en wordt er op gejaagd door mensen. Wat is daar mis mee? Ik ga niet heel de discussie opnieuw starten, ik vind uw zienswijze te gek voor woorden. Dus U wil liever dat die dieren uitsterven dan dat er op gejaagd wordt door mensen? (mensen jagen al op dieren, zowel voor vlees, vacht als voor het plezier sinds de prehistorie)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb jouw nergens gevraagd om heel de discussie opnieuw te starten. Jij reageerd zelf op mijn reactie naar iemand anders. Komt nog bij dat deze discussie over natuurlijk evenwicht nog nooit door mij is gevoerd. Idd, ik heb liever dat deze dieren uitsterven dan dat ze gered worden zodat ze terug op brutale wijze afgeslacht kunnen worden. Wat interesseerd mij het wat ze in de pre-historie deden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tomm heeft deels wel gelijk, ze bouwen aan de infrastructuur bv in Tanzania wordt de spoorlijn Dar es Salaam-Tabora gerenoveerd, maar het is een eindeloos proces om daar iets van de grond te krijgen. De Tanzanianen verstikken zichzelf in de bureaucratie.
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch nog iemand.
![]() Enkel als je die mening deelt ben je een dierenvriend...als je er anders over denkt weet je vooraf dat miljoenen dieren opnieuw gaan leiden...kortom dan kan je gewoonweg niet beweren een dierenvriend te zijn. Dan slaat het terug op de mens en zijn noden.
Laatst gewijzigd door illwill : 29 september 2010 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ridicuulste excuus om niets te moeten doen , dat ik ooit gehoord heb....of om uw 'big game' hobby verder ongestoord te mogen uitoefenen.. Laat Iran toch een paar nukes op Israel droppen, anders blijft het Midden -oosten een brandhaard..same shit.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 29 september 2010 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog wat bemoedigend nieuws;
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...ushoorns.dhtml Veel heeft hier te maken met de ziekelijke drang naar geld van de mensen en die is in wezen niet anders daar dan dat het hier het geval is. Hoe dommer, hoe meer belang men hecht aan materiële zaken en geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ze zorgen ook voor massa immigratie van Chinezen, die bepaalde segmenten van de middenstand geheel overnemen. Hetgeen de afgelopen 10 jaar gaande is, tenminste in Suriname.
Voormalige Chinese wegarbeiders blijven plakken, de concurrentie moet wel moordend zijn. Ik vraag me dan ook af welk van die Chinese winkels nu echt winst maken, op elke straathoek staan er wel 2 of 3 supermarkten, een afhaalrestaurant en een bouwmarkt, bij wijze van. Hoe zit dat in Afrika betreft de immigratietoestroom van Chinezen ? Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 september 2010 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En corruptie hoort bij de realiteit in Afrika, als je daar niet mee overweg kan moet je niet in Afrika investeren. Westerlingen zijn vooral goed in het "vingertje zwaaien". Afrika heeft daar geen nood aan, Afrika heeft nood aan nieuwe wegen, fabrieken, rioleringen, etc. dat bieden de chinezen hen, in ruil voor grondstoffen. Ze hebben bvb. in Congo al meer bereikt dan Belgische ontwikkeingshulp gedurende 50 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |