Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 september 2010, 11:56   #61
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar dat er een band is tussen de grootvader van De Wever en de collaboratie, daar zou ik nu eens niet van verschieten. Helemaal niet zelfs.
Sorry, dat is al geprobeerd en bleek onvoldoende om De Wevers imago te besmeuren.

Citaat:
Maar nu dat ge het zegt, ik wil er wel eens op uit trekken om te weten te komen wie dat nu eigenlijk was.
Niet te lang treuzelen. We moeten snel iets vinden, voor Olijke Bart het land afbreekt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 september 2010 om 11:59.
E. Gidius is offline  
Oud 28 september 2010, 11:57   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Stonden die dan, vanuit een Belgisch oogpunt gezien, niet aan de 'goede' kant wegens het onderdrukken en verjagen van de Calvinisten naar het Noorden?
hm, ook weer waar.

ma goed, dan zullen we er wel vinden die aan de kant van de Calvinisten stonden zeker???

ik stel voor dat we de stambomen van alle Vlamingen uitpluizen en al die verraders eruit halen en in Breendonck steken tot ze op hun blote knieën vergiffenis smeken voor de wandaden die hun overoverovergrootouders hebben begaan.

het zal ze leren, die vuile flamins.
Oud 28 september 2010, 11:59   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hm, ook weer waar.

ma goed, dan zullen we er wel vinden die aan de kant van de Calvinisten stonden zeker???

ik stel voor dat we de stambomen van alle Vlamingen uitpluizen en al die verraders eruit halen en in Breendonck steken tot ze op hun blote knieën vergiffenis smeken voor de wandaden die hun overoverovergrootouders hebben begaan.

het zal ze leren, die vuile flamins.
Natuurlijk is het in belachelijke trekken de beste methode om niet te moeten ingaan op de discussie. Maar het is ook een teken van ontiegelijke zwakheid. En af en toe hebt u zo van die zwakke momenten. Zoals nu. Maar niet altijd, ik geef het toe.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 12:01.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 12:01   #64
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het in belachelijke trekken de beste methode om niet te moeten ingaan op de discussie. Maar het is ook een teken van ontiegelijke zwakheid.
mocht er iets zijn over te discussiëren, alla limiet.

zeg gewoon dat jij alles dat naar Vlaams-nationalisme ruikt, wilt zwartmaken en we zijn eruit hoor.
Oud 28 september 2010, 12:02   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
mocht er iets zijn over te discussiëren, alla limiet.

zeg gewoon dat jij alles dat naar Vlaams-nationalisme ruikt, wilt zwartmaken en we zijn eruit hoor.
Neen, dat wil ik niet. Ik ben trouwens ook geen rabiate Belgische nationalist. De mensen van de BUB vind ik maar even onnozel.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 12:04.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 12:04   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat wil ik niet. Ik ben trouwens ook geen rabiate Belgisch nationalist. De mensen van de BUB vind ik maar even onnozel.
en waarom zou je dan gaan zoeken in het verleden van voorouders van Vlaams-nationalisten??

Hoe komt het toch dat ze in Duitsland beter hun verleden hebben verteerd dan in Vlaanderen???
Oud 28 september 2010, 12:23   #67
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu snap ik het. De vorig poster gooit alles op een hoop. Ik heb gesteld dat NVA= le nouveau CVP est arrivé. Dat klopt. En dat is ook zo. De CVP was een machtspartij die alles opofferde voor de macht. De NVA is van hetzelfde kaliber, zoals we onlangs hebben kunnen vaststellen in de affaire Geybels. Daarom heb ik er ook aan toegevoegd mbt tot de NVA: 'vlug rijp, vlug rot'.
CVP = NVA = VB light. Volgens de ratio geldt dan ook CVP = VB light. De CD&V verschilt behalve qua naam in niets van de vroegere CVP, maar goed omdat jij het bent. Kan je een toelichten waarom u de voormalige CVP gelijk stelt aan het VB?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 september 2010, 12:26   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, met zijn vader is zo goed als uitgesloten, ook al was deze lid van het beruchte VMO. En deze laatste groepering was niet zo maar een onnozel plakkersploegje voor de vroegere VU, zoals men ons wil doen geloven. Maar dat er een band is tussen de grootvader van De Wever en de collaboratie, daar zou ik nu eens niet van verschieten. Helemaal niet zelfs. Maar nu dat ge het zegt, ik wil er wel eens op uit trekken om te weten te komen wie dat nu eigenlijk was.
Aangezien er zowat 500,000 Belgen meegewerkt hebben aan de collaboratie is het nogal logisch dat er heel wat mensen 1 of andere voorouder hebben die er aan "meegewerkt" heeft. Hoe dit echter enigszins relevant is tov de huidige generatie politici blijft nog steeds een raadsel. Het zou echt grappig zijn, moesten uw argumenten niet tegelijk zo onwaarschijnlijk zielig zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 28 september 2010, 12:55   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aangezien er zowat 500,000 Belgen meegewerkt hebben aan de collaboratie is het nogal logisch dat er heel wat mensen 1 of andere voorouder hebben die er aan "meegewerkt" heeft. Hoe dit echter enigszins relevant is tov de huidige generatie politici blijft nog steeds een raadsel. Het zou echt grappig zijn, moesten uw argumenten niet tegelijk zo onwaarschijnlijk zielig zijn.
Collaboreren en collaboreren is twee. Ik zou wel eens willen weten hoe grootvader De Wever heeft meegewerkt met de Duiters. Was het een lauwe VNV-er of was een rabiate VNV-er. Dat zou ik eens willen weten. En geloof me maar vrij, ik zal dit ook te weten komen.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 12:58   #70
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Sorry, dat is al geprobeerd en bleek onvoldoende om De Wevers imago te besmeuren.
Jaja, we kennen hier nu wel ongeveer het povere 'waarheidsgehalte' van al uw uiteenzettingen. Dus op uw uitspraken zal ik niet al te veel belang moeten hechten.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 12:59   #71
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, we kennen hier nu wel ongeveer het povere 'waarheidsgehalte' van al uw uiteenzettingen. Dus op uw uitspraken zal ik niet al te veel belang moeten hechten.

Wie is trouwens "we"? Gij en uw bisschop?
Oud 28 september 2010, 12:59   #72
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Collaboreren en collaboreren is twee. Ik zou wel eens willen weten hoe grootvader De Wever heeft meegewerkt met de Duiters. Was het een lauwe VNV-er of was een rabiate VNV-er. Dat zou ik eens willen weten. En geloof me maar vrij, ik zal dit ook te weten komen.
ja ok, maar wat heeft dat te maken met de huidige onderhandelingen???
Oud 28 september 2010, 13:01   #73
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja ok, maar wat heeft dat te maken met de huidige onderhandelingen???
Als De Wever kan getackled worden, zal hij sneller geneigd zijn in een knechtenrol �* la Verhofstadt of Leterme te kruipen. Klaar, niet?
Oud 28 september 2010, 13:01   #74
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Veel geluk met je opzoekingen!!

Maar om iemand zijn verre verleden te doorgronden met het doel om die persoon zelf in een slecht daglicht te stellen, vind ik maar kleingeestig.

Zoek liever , als je dat toch wil, in de daden van de persoon zelf zaken die je wil afbreken. Daar is die persoon tenslotte verantwoordelijk voor, al de rest is slechts voer voor het doel dat men wil bereiken en kan zowel gebruikt worden om iemand af te breken als om iemand te verheerlijken.
omaplop is offline  
Oud 28 september 2010, 13:06   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Veel geluk met je opzoekingen!!

Maar om iemand zijn verre verleden te doorgronden met het doel om die persoon zelf in een slecht daglicht te stellen, vind ik maar kleingeestig.

Zoek liever , als je dat toch wil, in de daden van de persoon zelf zaken die je wil afbreken. Daar is die persoon tenslotte verantwoordelijk voor, al de rest is slechts voer voor het doel dat men wil bereiken en kan zowel gebruikt worden om iemand af te breken als om iemand te verheerlijken.
Ik vind het historisch wel interessant. En bovendien, soms, ja zelfs vaak, is het vrij nuttig de familiale antecedenten te kennen om de gedragingen van de tegenwoordige spruiten beter te kunnen begrijpen. U zou dat ook moeten doen.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 13:07.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 13:10   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het historisch wel interessant. En bovendien, soms, ja zelfs vaak, is het vrij nuttig de familiale antecedenten te kennen om de gedragingen van de tegenwoordige spruiten beter te kunnen begrijpen. U zou dat ook moeten doen.

Waarom het historisch interessant is wat 1 bepaalde mens heeft uitgestoken in zijn leven is zowat iedereen een raadsel.

Het is trouwens compleet nutteloos om de levenswandel van grootouders uit te spitten om de gedragingen van hun kleinkinderen te verklaren. Wat nuttig is, is de levenswandel van de persoon in kwestie na te gaan. Het probleem is dat BDW dan geportretteerd zou moeten worden als integer, rechtlijnig en rationeel. Helaas komt dat de rabiate Vlamingenhaters van Le Soir niet zo goed uit en gooit men het dan maar over een andere boeg. Zielig, dat wel, maar blijkbaar zijn er altijd idioten die erin trappen.
fox is offline  
Oud 28 september 2010, 13:15   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in feite heb jij wel zeer fascistische gedachten hé?

Of denk je alleen zo over Vlaams-nationalisten?
Oud 28 september 2010, 13:18   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom het historisch interessant is wat 1 bepaalde mens heeft uitgestoken in zijn leven is zowat iedereen een raadsel.Het is trouwens compleet nutteloos om de levenswandel van grootouders uit te spitten om de gedragingen van hun kleinkinderen te verklaren. Wat nuttig is, is de levenswandel van de persoon in kwestie na te gaan. Het probleem is dat BDW dan geportretteerd zou moeten worden als integer, rechtlijnig en rationeel. Helaas komt dat de rabiate Vlamingenhaters van Le Soir niet zo goed uit en gooit men het dan maar over een andere boeg. Zielig, dat wel, maar blijkbaar zijn er altijd idioten die erin trappen.
Bij mensen zoals u is dit inderdaad een raadsel. Toen ik wilde weten wie nu eigenlijk Camille Huysmans was,ben ik ook gaan neuzen in zijn familiaal verleden. Als ik indertijd wilde weten wie Hugo Schiltz was, ben ik gaan spitten in zijn familie-verleden. Idem dito met Edward Douwe Dekkers. Daar is dus niets verkeerds aan. Het is zelfs aan te raden, wil men mensen begrijpen, dat men zeker gaat kijken in de familiegeschiedenis. Dat is zelfs onontbeerlijk.

Eilaas, ik ben niet zeker dat u dit vat, en nog minder dat u dat naar waarde kunt schatten. Het zij zo.

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2010 om 13:20.
system is offline  
Oud 28 september 2010, 13:20   #79
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het in belachelijke trekken de beste methode om niet te moeten ingaan op de discussie. Maar het is ook een teken van ontiegelijke zwakheid. En af en toe hebt u zo van die zwakke momenten. Zoals nu. Maar niet altijd, ik geef het toe.
Deze zin is maar al te vaak van toepassing op jou als het over Vlaanderen, Nederland of Israel gaat.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 28 september 2010, 13:25   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer wordt er trouwens een herdenking georganiseerd voor die andere slachtoffers van Breendonk. ... ?

Ge weet wel die onschuldige mensen die door een overijverig verzet, (al dan niet opgericht of toegetreden toen den duits al gaan lopen was... ) daar opgesloten en gemarteld zijn.
Herr Flick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be