Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2010, 17:52   #61
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Formeel wel.

Maar toen in Wemmel was in mijn ogen de informele stichtingsvergadering door de basis...
Tja, daar valt natuurlijk over te discusieren hé, toen werden we de groep rond Geert Bourgeois genoemd.

Als we het heel scherp willen stellen, zijn Geert en Frieda uit de VU gezet toen ze, samen met mij en anderen, meestapten in de betoging tegen het Lambermontakkoord. De groep rond Anciaux had Frieda en Geert gedreigd met hen uit de partij te zetten als ze durfden mee opstappen.
Oud 18 oktober 2010, 19:39   #62
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Al wie nu nog geen partijkaart van de NVA heeft kan er, als die in het reine wil zijn met zichzelf, best zo snel mogelijk één (of twee) aankopen. Durft en doorzettingsvermogen moet beloond wonen, en bij een partij die dat veroorzaakt wil ik zeker bijhoren!
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 20:57   #63
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als we het heel scherp willen stellen, zijn Geert en Frieda uit de VU gezet toen ze, samen met mij en anderen, meestapten in de betoging tegen het Lambermontakkoord.
En u bent?
Oud 18 oktober 2010, 21:12   #64
Vlaams-Ardennees
Vreemdeling

Vlaams-Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Een partijlidkaart is voor hersenloze idioten of (vroegrijpe) opportunisten. Wie zichzelf serieus neemt maakt zich geen lid van deze overbodige feitelijke verenigingen.
Vlaams-Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 22:06   #65
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-Ardennees Bekijk bericht
Een partijlidkaart is voor hersenloze idioten of (vroegrijpe) opportunisten. Wie zichzelf serieus neemt maakt zich geen lid van deze overbodige feitelijke verenigingen.
U zou zichzelf beter wat minder serieus nemen...

Laatst gewijzigd door poekieJ : 18 oktober 2010 om 22:06.
Oud 18 oktober 2010, 22:32   #66
Vlaams-Ardennees
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
U zou zichzelf beter wat minder serieus nemen...
Je zou dat beter eens aan die prutsers in de Wetstraat zeggen. Die denken het warm water uitgevonden te hebben en zeveren erop los terwijl ze eigenlijk niets nuttigs doen. De belangrijkste van de parlementaire bevoegdheden komen immers de facto aan de regering - die er momenteel de facto niet is- toe. Een regering die doorgaans veel corrupte leden telt. Het enige wat een parlementair moet doen is op een knopje drukken, de meerderheid dan wel de oppositie volgen (hangt af van de politieke partij), tateren of de krant lezen maar vooral zelf niet nadenken.

Maar dan gaan ze zich desondanks wel belangrijk voelen. Allemaal in de hand gewerkt door de politieke partijen enerzijds, en anderzijds de media en de massa die zo stom zijn het ego van de politici extra te strelen.

En net in die politieke partijen zitten die politici verzameld, samen met naïevelingen die werkelijk geloven in hun goede bedoelingen. Neen bedankt, dan is het beter om geen deel uit te maken van die opportunistische groepjes. Ik ben er zelfs van overtuigd dat je er een slechter/cynischer mens van wordt.

Laatst gewijzigd door Vlaams-Ardennees : 18 oktober 2010 om 22:36.
Oud 19 oktober 2010, 05:14   #67
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En u bent?
Guido 007, toen een gewoon lid van de VU met nauwe contacten met Frieda en VU Limburg.
Oud 19 oktober 2010, 05:15   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zou dat beter eens aan die prutsers in de Wetstraat zeggen. Die denken het warm water uitgevonden te hebben en zeveren erop los terwijl ze eigenlijk niets nuttigs doen. De belangrijkste van de parlementaire bevoegdheden komen immers de facto aan de regering - die er momenteel de facto niet is- toe. Een regering die doorgaans veel corrupte leden telt. Het enige wat een parlementair moet doen is op een knopje drukken, de meerderheid dan wel de oppositie volgen (hangt af van de politieke partij), tateren of de krant lezen maar vooral zelf niet nadenken.

Maar dan gaan ze zich desondanks wel belangrijk voelen. Allemaal in de hand gewerkt door de politieke partijen enerzijds, en anderzijds de media en de massa die zo stom zijn het ego van de politici extra te strelen.

En net in die politieke partijen zitten die politici verzameld, samen met naïevelingen die werkelijk geloven in hun goede bedoelingen. Neen bedankt, dan is het beter om geen deel uit te maken van die opportunistische groepjes. Ik ben er zelfs van overtuigd dat je er een slechter/cynischer mens van wordt.

Moest ik zo weinig politiek doorzicht hebben .....
Oud 19 oktober 2010, 07:57   #69
Vlaams-Ardennees
Vreemdeling

Standaard

Tja, partijtrollen willen het natuurlijk niet inzien. Maar het is wel een feit dat het huidige politieke systeem veel ruimte laat voor profitariaat. Eens verkozen kunnen de parlementairen wegens ondermaatste prestaties zelfs niet afgezet worden. Sterker nog, ze kunnen voor een nieuw mandaat verkozen raken. Het enige wat telt is niet bekwaamheid maar trouw aan bepaalde hoge politici in hun partij zodat ze terug hoog op een verkiezingslijst kunnen staan. En die partijtrouw vereist dus ook de partij volgen in al haar beslissingen in het parlement. Je hoeft dus geen mening meer te hebben in het parlement, laat staan verstand. Gewoon aanwezig zijn en stemmen, daar komt het op neer. Het strafste is dat ze er dan nog voor betaald worden ook. En dat terwijl een aantal mensen in de maatschappij met moeite het hoofd boven water kunnen houden. Het wordt tijd dat ze deze particratie - de dictatuur van de politieke partijen- eens degelijk hervormen.
Oud 19 oktober 2010, 11:07   #70
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Al wie nu nog geen partijkaart van de NVA heeft kan er, als die in het reine wil zijn met zichzelf, best zo snel mogelijk één (of twee) aankopen. Durft en doorzettingsvermogen moet beloond wonen, en bij een partij die dat veroorzaakt wil ik zeker bijhoren!
Ik ben akkoord wat durf en doorzettingsvermogen betreft, BDW heeft hier verdiensten.
De vraag waar ik nu mee zit evenwel : de Walen hadden eens moeten akkoord zijn met BDW's voorstellen en op basis daarvan een regering vormen... Ging men dan als Vlaams-nationalist eigenlijk tevreden zijn met wat de nieuwe regering zou bereiken ? Want dat is toch eigenlijk niet zo spectaculair ?

De Walen zijn zo onozel geweest om BDW nu het martelaarschap te geven en daar scoort hij natuurlijk goed mee in Vlaanderen, zoals destijds met het VB ook het geval was.
Oud 19 oktober 2010, 11:09   #71
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Ik ben akkoord wat durf en doorzettingsvermogen betreft, BDW heeft hier verdiensten.
De vraag waar ik nu mee zit evenwel : de Walen hadden eens moeten akkoord zijn met BDW's voorstellen en op basis daarvan een regering vormen... Ging men dan als Vlaams-nationalist eigenlijk tevreden zijn met wat de nieuwe regering zou bereiken ? Want dat is toch eigenlijk niet zo spectaculair ?

De Walen zijn zo onozel geweest om BDW nu het martelaarschap te geven en daar scoort hij natuurlijk goed mee in Vlaanderen, zoals destijds met het VB ook het geval was.
BDW scoort nu met dezelfde punten die het VB reeds jaren aanbrengt, maar van hem wordt het aanvaard omdat hij nog niet zo gedemoniseerd werd áls het VB
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 11:10   #72
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Je krijgt dan een uitgebreid maandelijks ledenblad. Daarin staan artikels die het partijlid zouden moeten interesseren. Extra info dus over de partij waar uw gedachtengoed bij aansluit.

Ik zie het probleem dus niet.
Oud 19 oktober 2010, 11:12   #73
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
BDW scoort nu met dezelfde punten die het VB reeds jaren aanbrengt, maar van hem wordt het aanvaard omdat hij nog niet zo gedemoniseerd werd áls het VB
Ik moet toegeven dat ik zijn verduidelijkingsnota niet gelezen heb. Maar is daar de splitsing van de sociale zekerheid, van justitie en andere belangrijke beleidsdomeinen in opgenomen ? Neen toch ?

Dus denk ik dat over enkele maanden de ontnuchtering zou volgen en men de nieuwe regeerakkoorden eigenlijk te weinig voor Vlaanderen zou vinden.
Oud 19 oktober 2010, 11:17   #74
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik zijn verduidelijkingsnota niet gelezen heb. Maar is daar de splitsing van de sociale zekerheid, van justitie en andere belangrijke beleidsdomeinen in opgenomen ? Neen toch ?

Dus denk ik dat over enkele maanden de ontnuchtering zou volgen en men de nieuwe regeerakkoorden eigenlijk te weinig voor Vlaanderen zou vinden.
Ik had het niet zozeer over de verduidelijkingsnota, maar eerder over de rode draad van zijn partij, Vlaams nationalistisch, strenger immigratiebeleid, recht voor de raap politiek laat ons zeggen
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 19:56   #75
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Vanaf welke leeftijd kan je lid worden van een partij, heb het dan vooral over cd&v NVA of ben nog ni zeker, heb me laten vertellen 16 maar klopt dit wel of moet dat 18 jaar zijn
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 20:12   #76
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het werd in een ander topic even aangehaald dat men, om de nva/Bart te laten zien dat men achter hen staat, zich lid te maken van de partij.
Hierbij kwam ik op de volgende vraag.

Wie heeft er hier een partijlidkaart en wie niet?
En vooral waarom?

Van welke partij je een lidkaart hebt is natuurlijk ook altijd handig om te weten.
Dus iedereen die opgeroepen is tot de stemming (verplicht in het land Belgie) moet een lidkaart hebben?
Een lidkaart hebben wil per definitie al niet zeggen dat je fan bent van de voorzitter.....
Lijkt me eerder een stelling voorgedragen door de "klassieke" partijen, die ondanks verlies van leden, nog altijd meer leden hebben dan "nieuwe" partijen zoals Agalev/Groen, Ecolo, VU/N-VA, VB/VB, LDD .....

Maar men wil hier met die stelling even "lid maken van de N-VA" even vlug laten noteren dat de N-VA "weinig" leden heeft , dus niet "representabel " is........zucht
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 22:37   #77
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Van geen enkele partij ooit een lidkaart gehad...maar de afgelopen week enorm zin om een lidkaart van het VB te kopen...
Oud 19 oktober 2010, 22:46   #78
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Van geen enkele partij ooit een lidkaart gehad...maar de afgelopen week enorm zin om een lidkaart van het VB te kopen...
Mooi ik noteer :
1. U heeft nooit een lidkaart (we spreken hier wel over politieke partijen
gehad
2. U denkt er eentje aan te schaffen van het VB.

je reageert op mijn post ?
en je hebt de voorgaande post waarop ik reageerde gelezen ?

gr
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 22:50   #79
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Mooi ik noteer :
1. U heeft nooit een lidkaart (we spreken hier wel over politieke partijen
gehad
Als u mijn post aandachtig leest dan zal u merken dat ik het inderdaad over een partij-lidkaart heb

Citaat:
2. U denkt er eentje aan te schaffen van het VB.
neen, maar ik heb toch enorm zin gehad de afgelopen week.
ook dat kan u duidelijk opmaken uit mijn posting.

Citaat:
je reageert op mijn post ?
nope

Citaat:
en je hebt de voorgaande post waarop ik reageerde gelezen ?
ook niet

Citaat:
gr
zo?
Oud 20 oktober 2010, 09:52   #80
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dus iedereen die opgeroepen is tot de stemming (verplicht in het land Belgie) moet een lidkaart hebben?
Een lidkaart hebben wil per definitie al niet zeggen dat je fan bent van de voorzitter.....
Lijkt me eerder een stelling voorgedragen door de "klassieke" partijen, die ondanks verlies van leden, nog altijd meer leden hebben dan "nieuwe" partijen zoals Agalev/Groen, Ecolo, VU/N-VA, VB/VB, LDD .....

Maar men wil hier met die stelling even "lid maken van de N-VA" even vlug laten noteren dat de N-VA "weinig" leden heeft , dus niet "representabel " is........zucht
Dat zeg ik niet, ik vraag, puur uit interesse, wie er hier een lidkaart van een bepaalde partij heeft, en waarom. Ik zeg nergens dat dit moet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be