Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 13:16   #61
grimbergen
Banneling

Standaard

Plezant toch hé gasten dat wij mogen debateren over de horror sint. Dat wij het recht hebben om tegen of voor de affiches zijn. Stel je voor dat de film over een andere figuur zou gaan zoals mohammed de valse profeet met pedofiele neigingen. Zou dickie zo iets durven maken? Zouden er affiches mogen gehangen worden? Zouden de protesten vreedzaam zijn? Zouden de Nederlanders terroristische dreigingen krijgen?
Wij mogen blij zijn dat we in een vrij land leven. Toch vrees ik dat een film met mohammed in de hoofdrol anders zou worden onthaald. Dat de affiches geen lang leven zouden hebben in onze straten.

Toch nog eens onderstrepen hoe beminnelijk en vreedzaam de christenen in onze samenleving zijn.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 21 oktober 2010 om 13:19.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 13:35   #62
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Plezant toch hé gasten dat wij mogen debateren over de horror sint. Dat wij het recht hebben om tegen of voor de affiches zijn. Stel je voor dat de film over een andere figuur zou gaan zoals mohammed de valse profeet met pedofiele neigingen. Zou dickie zo iets durven maken? Zouden er affiches mogen gehangen worden? Zouden de protesten vreedzaam zijn? Zouden de Nederlanders terroristische dreigingen krijgen?
Wij mogen blij zijn dat we in een vrij land leven. Toch vrees ik dat een film met mohammed in de hoofdrol anders zou worden onthaald. Dat de affiches geen lang leven zouden hebben in onze straten.

Toch nog eens onderstrepen hoe beminnelijk en vreedzaam de christenen in onze samenleving zijn.
²
Goed punt.
Oud 21 oktober 2010, 14:47   #63
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Alleen het feit dat wij van jou al blij moeten zijn dat je erover mag debatteren is dan weer minder prettig. En dan gaat het pas over een heilige die al lang een grotere functie buiten als binnen de kerk heeft.

Tuurlijk, er zijn ook films over Jezus. Maar kennelijk is het nog steeds niet normaal dat die gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 oktober 2010 om 14:49.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 23:13   #64
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Alleen het feit dat wij van jou al blij moeten zijn dat je erover mag debatteren is dan weer minder prettig. En dan gaat het pas over een heilige die al lang een grotere functie buiten als binnen de kerk heeft.

Tuurlijk, er zijn ook films over Jezus. Maar kennelijk is het nog steeds niet normaal dat die gemaakt worden.
Wij leven in een tijd waar de islam een belangrijk deel van onze cultuur wil veranderen. Dus ja wees blij gast. Blij dat we nu nog kunnen mekkeren over de sint. Wees gerust als de islam gedaan krijgt dat bv hun valse profeet niet mag worden bespot. Zullen de katholieken hun kans grijpen. We zullen terug in de tijd worden gezogen. Een niet zo leuke tijd waar godsdiensten de plak zwaaien. De ongelovigen zullen het potje mogen betalen.
Oud 21 oktober 2010, 23:49   #65
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=QK55nao-vvw

Komt voorlopig niet naar Vlaanderen deze film.

De ondertitels nemen tijd.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 12:29   #66
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

uhm het is omdat christenen met hun onzin onze samenleving eeuwenlang geterorriseerd hebben dat er hier zulke films gemaakt worden.
Diene mo is bij ons niet relevant, laat staan een publiekstrekker.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 13:03   #67
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Wij leven in een tijd waar de islam een belangrijk deel van onze cultuur wil veranderen. Dus ja wees blij gast. Blij dat we nu nog kunnen mekkeren over de sint. Wees gerust als de islam gedaan krijgt dat bv hun valse profeet niet mag worden bespot. Zullen de katholieken hun kans grijpen. We zullen terug in de tijd worden gezogen. Een niet zo leuke tijd waar godsdiensten de plak zwaaien. De ongelovigen zullen het potje mogen betalen.
Ik beweer nergens dat moslims eikels mogen zijn en mij vanalles mogen verbieden, ik vind het wel raar dat katholieken het recht zouden hebben om mij dingen te verbieden "omdat moslims het ook doen". En daarom is het bijzonder vreemd dat ik "blij moet zijn dat dit soort films gemaakt mogen worden". Dat soort uitspraken verwacht ik te horen uit Iran of de VS, dat dit geluid ook hier weer aanzwelt vind ik een bijzonder kwalijke zaak. En als eigen volk dan toch eerst moet komen, dan zeg ik er bij mijn eigen volk ook maar het eerst iets van.
Oud 22 oktober 2010, 13:07   #68
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
uhm het is omdat christenen met hun onzin onze samenleving eeuwenlang geterorriseerd hebben dat er hier zulke films gemaakt worden.
Een moordende Mohammed (of een figuur uit de Islam met ongeveer de status van Sinterklaas) zou mij inderdaad minder aanspreken. Er zit gewoon minder potentiaal voor grappigheid in.

Wat niet weg neemt dat filmmakers soms wel degelijk bang zijn voor de reacties van (sommige) moslims natuurlijk, maar dat is geen reden om dan de Christenen ook maar te ontzien.
Oud 22 oktober 2010, 13:22   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een moordende Mohammed (of een figuur uit de Islam met ongeveer de status van Sinterklaas) zou mij inderdaad minder aanspreken. Er zit gewoon minder potentiaal voor grappigheid in.

Wat niet weg neemt dat filmmakers soms wel degelijk bang zijn voor de reacties van (sommige) moslims natuurlijk, maar dat is geen reden om dan de Christenen ook maar te ontzien.
Als er hier types leven die dwepen met katholiek geloof als zijnde deel van onze cultuur (misselijkmakend, ik weet het maar er zijn nu eenmaal zulke mensen); is het toch logisch dat daartegen gereageerd wordt.
Laat zij die wonen in streken waar eenzelfde soort mensen leven die in eenzelfde misselijkmakende manier dwepen met islam als zijnde deel van een cultuur aldaar daartegen reageren.
Ter verduidelijking, persoonlijk vind ik het onmogelijk dat religie deel uitmaakt van een cultuur, religie is immers bedrog en wie wil nu hebben dat bedrog een deel is van uw cultuur?
Oud 22 oktober 2010, 13:31   #70
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moeten wij toch dankbaar zijn voor de suprematie van het Christendom in het Westen in de afgelopen negentienhonderd jaar. Want het alternatief was doorgaan met aanbidden van de keizer en Jupiter of de Germaanse, Keltische en Gallische goden. En zouden deze godsdiensten de opkomst van de Islam als een variant op het Jodendom met succes hebben weerstaan? Zonder het christendom was jij nu misschien Moslim geweest en dat had je dan vanzelfsprekend gevonden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 14:07   #71
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=QK55nao-vvw

Komt voorlopig niet naar Vlaanderen deze film.

De ondertitels nemen tijd.
met rapidje gaan we hem wel vinden
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 14:22   #72
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Misschien moeten wij toch dankbaar zijn voor de suprematie van het Christendom in het Westen in de afgelopen negentienhonderd jaar. Want het alternatief was doorgaan met aanbidden van de keizer en Jupiter of de Germaanse, Keltische en Gallische goden. En zouden deze godsdiensten de opkomst van de Islam als een variant op het Jodendom met succes hebben weerstaan? Zonder het christendom was jij nu misschien Moslim geweest en dat had je dan vanzelfsprekend gevonden.
Een mens heeft geen religie nodig. Zonder eender wat van religie was ik dezelfde mens. Zou het kunnen dat jij hoort tot die groep die denkt dat elke inwoner van een islamitisch land die religie ook maar beleefd? Ik ga ervan uit dat eender waar ter wereld mensen durven leven weg van dit bedrog en
daar dankbaar voor zijn, voor leugens en bedrog? Dankbaar??
Ergens op gevallen ofzo?
Oud 22 oktober 2010, 19:28   #73
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Geen kruis meer op mijter van Sint
http://forum.politics.be/showthread.php?t=115436

Kruis geschrapt van Sinterklaas mijter uit angst voor associaties kindermisbruik
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/a...misbruik.dhtml

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)

Laatst gewijzigd door ArjanD : 22 oktober 2010 om 19:28.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2010, 20:22   #74
flatliner
Gouverneur

Standaard

Ik krijg er de kriebels van dat men een film wil verbieden,

iedereen kan zelf beslissen of hij er heen wil gaan of niet, dus laat iedereen zijn vrijheid.

Vind je het een slechte film, dan ga je toch gewoon niet?

Als je als ouder een "slechte" reclame niet kan uitleggen aan je eigen kinderen, dan val de reclame niet aan, maar zoek de reden waarom je kinderen niet meer naar je luisteren. Horen misschien wel, maar luisteren niet meer.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 04:27   #75
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Die film wordt gegarandeerd rotslecht.
Oud 23 oktober 2010, 10:32   #76
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Geen kruis meer op mijter van Sint
http://forum.politics.be/showthread.php?t=115436

Kruis geschrapt van Sinterklaas mijter uit angst voor associaties kindermisbruik
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/a...misbruik.dhtml
Ah, dus nu is het tegen de associaties met kindermisbruik? Vorig jaar was het nog om moslims te pleasen. Volgens mij zijn er in de samenleving heel weinig mensen die problemen hebben met een kruis op een mijter, dit is eerder een hersenspinsel van organisatiecommitees en politici als je het mij vraagt...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 oktober 2010 om 10:33.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 10:35   #77
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Die film wordt gegarandeerd rotslecht.
Duh. Dus? Moet iets dat slecht is dan verboden worden?

Ik hou van slechte films, gun mij ook eens wat.
Oud 23 oktober 2010, 11:16   #78
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wedden dat jij het nooit zou aandurven om een film over de valse profeet met pedo neigingen te maken ? Gast ik steek er mijn hand voor in het vuur.
Christenen zijn vredelievende mensen.
Oud 23 oktober 2010, 16:53   #79
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dus nu is het tegen de associaties met kindermisbruik? Vorig jaar was het nog om moslims te pleasen. Volgens mij zijn er in de samenleving heel weinig mensen die problemen hebben met een kruis op een mijter, dit is eerder een hersenspinsel van organisatiecommitees en politici als je het mij vraagt...
Sinterklaas was een priester die kinderen cadeautjes gaf en op schoot nam en die de kinderen kwam straffen als ze stout waren geweest (met de roe, een bundel takken waarmee geslagen kon worden).

Nu publiek bekend is geworden dat duizenden priesters wereldwijd seksueel misbruik hebben gepleegd met kinderen en dat deze praktijk door de kerkleiding wordt geaccepteerd en afgekocht, is het wellicht begrijpelijk dat mensen de symbolen die verwant zijn aan het priesterschap associëren met kindermisbruik door Sinterklaas en dat ze die symbolen willen weren.

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)

Laatst gewijzigd door ArjanD : 23 oktober 2010 om 17:09.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 21:07   #80
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik zou het toch wel eens willen zien, Grimbergen's "Profeet". Het zou de meest controversiële film van het jaar worden, en "reacties" uitlokken die de reacties op de cartoons zullen overstijgen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be