![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U? | |||
Ik voel mij alleen maar Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,33% |
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,85% |
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg |
![]() ![]() ![]() |
26 | 19,70% |
Ik voel mij totaal geen Belg |
![]() ![]() ![]() |
82 | 62,12% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() BBC ondertitlet vaak landgenoten, en nooit een Amerikaanse tv programma gezien (meestal reality, tja da zint U niet wss) waar ge de ondertitels moeilijk kunt lezen door eerdere engelstalige ondertitels? Ah ja nee, jullie dubben alles uit respect ... Je suis Bond, James Bond ... welk volk maakt zich belachelijk?
|
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn Amerikanen soms Nederlandstalig ? Nee toch ? Ben ik Franstalig ? Nee toch ?
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Salvadorii : 26 oktober 2010 om 01:53. |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De meeste Amerikanen zijn niet nederlandstalig, nee. Moet ik U een punt geven of wat?
Maar waarom maakt Vlaanderen zich belachelijk door soms Vlamingen te ondertitelen en is dit niet het geval als Amerikanen of Britten hetzelfde doen? Het maakt mij niet uit wat-voor-een-talige dat U bent. U herkauwt hier anti-Vlaamse nonsens. |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je door sommigen elitair of arrogant genoemd wordt, wil dat eigenlijk niet veel zeggen. Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken.
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik snap echt niet hoe U 't gros van een volk kunt uitmaken voor een soort debiele, minderwardige schapensoort om dan te beweren dat U wel tot dat volk behoort en tergelijkertijd niet elitair bent. Miisschien kan Escher een tekening maken voor me...
|
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik snap echt niet hoe U 't gros van een volk kunt uitmaken voor een soort debiele, minderwardige schapensoort om dan te beweren dat U wel tot dat volk behoort en tergelijkertijd niet elitair bent. Misschien kan Escher een tekening maken voor me...
|
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik snap echt niet hoe U 't gros van een volk kunt uitmaken voor een soort debiele, minderwardige schapensoort om dan te beweren dat U wel tot dat volk behoort en tergelijkertijd niet elitair bent. Misschien kan Escher een tekening maken voor me...
|
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() excuses voor de driemalige post, was niet de bedoeling, sorry.
|
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() ik voel mij zoveel belg dat ik het afgebold ben uit dat kloteland,de beste beslissing die ik ooit in mijn leven genomen heb
|
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ik voel mij een blonde viking ...
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() ik denk meer aan een marrocaans type als ik jou schriijfsels lees
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens heeft hij gelijk en is het wel wat ver gekomen wanneer *AN* ondertiteld moet worden. Hoewel ik wel vind dat de optie er altijd moet zijn via teletekst. Zo werden Samson & Gert op de TROS uitgezonden, en Bassie & Adriaan hier, en altijd zonder ondertiteling. 'k Zou het maar onnozel vinden mocht men dat nu wel ineens beginnen doen. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovenstaande discussie bewijst voor mij persoonlijk in ieder geval weer maar eens hoe slecht sommige Vlamingen in het algemeen (en zeker Vlaams-nationalisten in het bijzonder) om kunnen met introspectie en zelfkritiek. Men is er rotsvast van overtuigd dat men goed bezig is, dat alles wat niet loopt zoals het zou moeten lopen de fout is van de ander en dat enige kritische evaluatie of bijsturing van het gedachtengoed daarom niet nodig is, zelfs al is deze kritiek constructief bedoeld. Meer zelfs, dit beschouwt men dan doorgaans als zijnde een persoonlijke aanval of een uiting van 'anti-Vlaming' zijn van de boodschapper en ondertussen wentelt men zich verder in zelfgenoegzaamheid. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse kinderen zijn dan ook over het algemeen slimmer en flexibeler dan hun ouders. Massa's 'Noord Nederlands' ingesproken kinderfilms verschijnen op de Vlaamsche stations. Van in de war geraakte kinderen is mij nog niets bekend. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch worden in de Franstalige, Duitstalige en Engelstalige wereld taalgenoten NIET ondertiteld. Dat is een pregnant verschil met Vlaanderen idd. Wat dat bewijst? -hoorluiheid -intolerantie -politiek statement (in geval van ondertiteling van noord-Nederlanders) -leestelevisie gewenning Wat het oplevert? -hoorluiheid -intolerantie -culturele divergentie -leestelevisie gewenning -ridiculisering van de eigen taal -minachting van leden van onze taalgemeenschap door buitenstaanders -Financiele stimuli voor 'bevriende' ondertitelingsfirma's Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 oktober 2010 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben echter niet zeker of doven en slechthorenden er voor iets tussenzitten.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De resultaten van mijn peiling geven in ieder geval een overduidelijk beeld.
|
![]() |