Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U?
Ik voel mij alleen maar Belg 11 8,33%
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) 13 9,85%
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg 26 19,70%
Ik voel mij totaal geen Belg 82 62,12%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 26 oktober 2010, 01:44   #61
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

BBC ondertitlet vaak landgenoten, en nooit een Amerikaanse tv programma gezien (meestal reality, tja da zint U niet wss) waar ge de ondertitels moeilijk kunt lezen door eerdere engelstalige ondertitels? Ah ja nee, jullie dubben alles uit respect ... Je suis Bond, James Bond ... welk volk maakt zich belachelijk?
Salvadorii is offline  
Oud 26 oktober 2010, 01:46   #62
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Zijn Amerikanen soms Nederlandstalig ? Nee toch ? Ben ik Franstalig ? Nee toch ?
Scarabaeida is offline  
Oud 26 oktober 2010, 01:53   #63
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Wel, domheid is de enige verzachtende omstandigheid. In alle andere gevallen is het genadeloos belachelijk maken en minachten ervan aan te raden. Het verwijt van arrogantie daartegenover is een compliment.
Sorry, maar uw eigen standaardtaal (van uw moedertaal dus) niet min of meer beheersen is MAR-GI-NAAL, laat staan verstaan (nog gemakkelijker). Enkel een mentale handicap vergoeilijkt dit.
Elitair nonsens; ze moeten UW versie van die die taal spreken, dat is wat U stelt. Long Live the Queens English died a long time ago brother.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 26 oktober 2010 om 01:53.
Salvadorii is offline  
Oud 26 oktober 2010, 01:59   #64
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De meeste Amerikanen zijn niet nederlandstalig, nee. Moet ik U een punt geven of wat?
Maar waarom maakt Vlaanderen zich belachelijk door soms Vlamingen te ondertitelen en is dit niet het geval als Amerikanen of Britten hetzelfde doen?

Het maakt mij niet uit wat-voor-een-talige dat U bent. U herkauwt hier anti-Vlaamse nonsens.
Salvadorii is offline  
Oud 26 oktober 2010, 02:00   #65
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Elitair nonsens; ze moeten UW versie van die die taal spreken, dat is wat U stelt. Long Live the Queens English died a long time ago brother.
Tussen elitair en anti-intellectueel (niet a-intellectueel) zijn er nog veel tussenfases hoor. Ik sprak over ondertiteling van informele standaardtaal overigens.
Als je door sommigen elitair of arrogant genoemd wordt, wil dat eigenlijk niet veel zeggen. Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken.
Scarabaeida is offline  
Oud 26 oktober 2010, 02:02   #66
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De meeste Amerikanen zijn niet nederlandstalig, nee. Moet ik U een punt geven of wat?
Maar waarom maakt Vlaanderen zich belachelijk door soms Vlamingen te ondertitelen en is dit niet het geval als Amerikanen of Britten hetzelfde doen?

Het maakt mij niet uit wat-voor-een-talige dat U bent. U herkauwt hier anti-Vlaamse nonsens.
Ik had dit nog niet gelezen. Ge-wel-dig gewoon. Wie niet voor ons is is tegen ons. Vandaag ben ik anti-Vlaams geworden. Dat belooft voor de toekomst hier.
Scarabaeida is offline  
Oud 26 oktober 2010, 04:24   #67
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik snap echt niet hoe U 't gros van een volk kunt uitmaken voor een soort debiele, minderwardige schapensoort om dan te beweren dat U wel tot dat volk behoort en tergelijkertijd niet elitair bent. Miisschien kan Escher een tekening maken voor me...
Salvadorii is offline  
Oud 26 oktober 2010, 04:26   #68
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik snap echt niet hoe U 't gros van een volk kunt uitmaken voor een soort debiele, minderwardige schapensoort om dan te beweren dat U wel tot dat volk behoort en tergelijkertijd niet elitair bent. Misschien kan Escher een tekening maken voor me...
Salvadorii is offline  
Oud 26 oktober 2010, 04:26   #69
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik snap echt niet hoe U 't gros van een volk kunt uitmaken voor een soort debiele, minderwardige schapensoort om dan te beweren dat U wel tot dat volk behoort en tergelijkertijd niet elitair bent. Misschien kan Escher een tekening maken voor me...
Salvadorii is offline  
Oud 26 oktober 2010, 04:57   #70
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

excuses voor de driemalige post, was niet de bedoeling, sorry.
Salvadorii is offline  
Oud 26 oktober 2010, 06:49   #71
louis1949
Banneling

Standaard

ik voel mij zoveel belg dat ik het afgebold ben uit dat kloteland,de beste beslissing die ik ooit in mijn leven genomen heb
louis1949 is offline  
Oud 26 oktober 2010, 07:47   #72
Wisord
Banneling

Standaard

Ik voel mij een blonde viking ...
Wisord is offline  
Oud 26 oktober 2010, 07:52   #73
louis1949
Banneling

Standaard

ik denk meer aan een marrocaans type als ik jou schriijfsels lees
louis1949 is offline  
Oud 26 oktober 2010, 08:16   #74
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet waar jij dat ziet in hetgeen Scarabaeida hier schreef?

Trouwens heeft hij gelijk en is het wel wat ver gekomen wanneer *AN* ondertiteld moet worden. Hoewel ik wel vind dat de optie er altijd moet zijn via teletekst.

Zo werden Samson & Gert op de TROS uitgezonden, en Bassie & Adriaan hier, en altijd zonder ondertiteling. 'k Zou het maar onnozel vinden mocht men dat nu wel ineens beginnen doen.
Fien Fluytenzuyger is offline  
Oud 26 oktober 2010, 08:17   #75
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had dit nog niet gelezen. Ge-wel-dig gewoon. Wie niet voor ons is is tegen ons. Vandaag ben ik anti-Vlaams geworden. Dat belooft voor de toekomst hier.

Bovenstaande discussie bewijst voor mij persoonlijk in ieder geval weer maar eens hoe slecht sommige Vlamingen in het algemeen (en zeker Vlaams-nationalisten in het bijzonder) om kunnen met introspectie en zelfkritiek. Men is er rotsvast van overtuigd dat men goed bezig is, dat alles wat niet loopt zoals het zou moeten lopen de fout is van de ander en dat enige kritische evaluatie of bijsturing van het gedachtengoed daarom niet nodig is, zelfs al is deze kritiek constructief bedoeld. Meer zelfs, dit beschouwt men dan doorgaans als zijnde een persoonlijke aanval of een uiting van 'anti-Vlaming' zijn van de boodschapper en ondertussen wentelt men zich verder in zelfgenoegzaamheid.
Zwartengeel is offline  
Oud 26 oktober 2010, 08:21   #76
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen het VK, de VS, Australië, enz... wel en evenmin grenzen zij aan elkaar. Verder zijn sommige Oostenrijkers geneigd te zeggen: „Ich bin ein Deutscher, aber kein Preuße.“ (anno 2010) Dit gaat niet over staatkundige herenigingen hoor. Zij hebben historisch gewoon evenveel recht op de benaming Duitser.
Vergeet niet wat voor stigma er nog heerst over de benaming 'Duits'. Vergeet niet dat modern Duitsland ook maar bestaat sinds 1870. De benaming 'Duits' is eeuwen, zelfs millenia oud.

Ik snap deze reactie niet van u hoor ...
Neen? Je gaat verder op het feit dat de grens tussen Nederland en Vlaanderen open is. Je rept met geen woord over Dat feit tussen Duitsland en Oostenrijk. Daarom de verwondering he
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 oktober 2010, 08:39   #77
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Zo werden Samson & Gert op de TROS uitgezonden, en Bassie & Adriaan hier, en altijd zonder ondertiteling. 'k Zou het maar onnozel vinden mocht men dat nu wel ineens beginnen doen.

Vlaamse kinderen zijn dan ook over het algemeen slimmer en flexibeler dan hun ouders.
Massa's 'Noord Nederlands' ingesproken kinderfilms verschijnen op de Vlaamsche stations.
Van in de war geraakte kinderen is mij nog niets bekend.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 26 oktober 2010, 08:48   #78
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat niet-elkaar-begrijpen betreft - alsof Afrikanen die Frans (niet patois of een dialect, maar Frans in het plaatselijke accent) altijd even verstaanbaar zijn voor Parijzenaars of Haitianen of Quebequois etc. Of dat iemand van Harlem altijd begrepen wordt door iemand uit Scarsdale (beide NY state) en omgekeerd. En er zijn inwoners genoeg van Wenen die een landgenoot uit een hoge bergdaldorp minder goed zullen begrijpen dan de gemiddelde azielzoeker die 6 weken les Duits gevolgd heeft ...

En toch worden in de Franstalige, Duitstalige en Engelstalige wereld taalgenoten NIET ondertiteld.
Dat is een pregnant verschil met Vlaanderen idd.

Wat dat bewijst?

-hoorluiheid
-intolerantie
-politiek statement (in geval van ondertiteling van noord-Nederlanders)
-leestelevisie gewenning

Wat het oplevert?

-hoorluiheid
-intolerantie
-culturele divergentie
-leestelevisie gewenning
-ridiculisering van de eigen taal
-minachting van leden van onze taalgemeenschap door buitenstaanders
-Financiele stimuli voor 'bevriende' ondertitelingsfirma's

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 oktober 2010 om 08:49.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 26 oktober 2010, 09:11   #79
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En toch worden in de Franstalige, Duitstalige en Engelstalige wereld taalgenoten NIET ondertiteld.
Dat is een pregnant verschil met Vlaanderen idd.

Wat dat bewijst?

-hoorluiheid
-intolerantie
-politiek statement (in geval van ondertiteling van noord-Nederlanders)
-leestelevisie gewenning

Wat het oplevert?

-hoorluiheid
-intolerantie
-culturele divergentie
-leestelevisie gewenning
-ridiculisering van de eigen taal
-minachting van leden van onze taalgemeenschap door buitenstaanders
-Financiele stimuli voor 'bevriende' ondertitelingsfirma's
Ik dacht vooral aan dat laatste. Weeral een post waar ze kunnen op besparen

Ik ben echter niet zeker of doven en slechthorenden er voor iets tussenzitten.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 oktober 2010, 10:12   #80
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De resultaten van mijn peiling geven in ieder geval een overduidelijk beeld.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be