Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 oktober 2010, 02:28   #61
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Geen klanten gehad vandaag misschien?

Roger is naar mijn mening een van de meest goedmenende, zachtaardige forumleden. Het is natuurlijk een linkse met anationalistische denkbeelden en dat maakt hem uiteraard het uitschijten waard.

Doe eens niet zo agressief, je loopt op de tippen van je tenen zeg...
Uitschijten? Hallo? Ik heb enkel gereageerd op zijn idiote opmerking dat ik "bij mijn leest zou moeten blijven". Mijn antwoord dat er wiet in ZIJN leest zou kunnen zitten is zeer terecht want zijn 'raison" was je reinste wartaal. Trouwens, kan zachtaardige Roger zichzelf niet verdedigen of is hij helemaal plat terwijl jij de rest van de joint zit op te lurken?

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 27 oktober 2010, 02:29   #62
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Ik vraag me af wanneer iedereen gaat inzien dat een splitsing de ENIGE oplossing is.
Hoe ga je dat bewerkstelligen? Heeft de bevolking - via een referendum bv. - daar ook iets in te zeggen?

In hoeveel delen wil je het land splitsen? Er zijn immers drie gewesten en drie gemeenschappen en drie gemeenschapscommissies in Brussel, waardoor er zelfs bij eminente constitutionalisten discussie bestaat over de samenstelling van de federatie.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 02:33   #63
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hoe ga je dat bewerkstelligen? Heeft de bevolking - via een referendum bv. - daar ook iets in te zeggen?

In hoeveel delen wil je het land splitsen? Er zijn immers drie gewesten en drie gemeenschappen en drie gemeenschapscommissies in Brussel, waardoor er zelfs bij eminente constitutionalisten discussie bestaat over de samenstelling van de federatie.
Dat is mijn job niet, ik reken op Bart om daar uit te geraken. Eventueel Filip ook voor mijn part, maar zoals nu kan het niet verder!

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 27 oktober 2010, 02:39   #64
BWarrior

Standaard

Citaat:
Referendum? What's the point? In 1830 is er ook geen referendum geweest toen België zich afscheidde van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Waarom nu dan wel met een afscheiding van Wallonië? Revolution!
Bij eenzijdige afscheiding kijkt de internationale gemeenschap nauwgezet toe. Zo heeft men niet voor niets aan Montenegro verplicht om een referendum te houden (minimum 55% voor) om zich onafhankelijk te verklaren. Men neme er nota van dat de Servisch-Montenegrijnse confederatie dan nog veel zwakker was dan de Belgische federatie. Idem voor Macedonië in 1991 en Slovenië (in 1990) en Kroatïë.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 02:42   #65
BWarrior

Standaard

Citaat:
Dat is mijn job niet, ik reken op Bart om daar uit te geraken. Eventueel Filip ook voor mijn part, maar zoals nu kan het niet verder!
Ik wil er u gewoon even op wijzen dat voor wie een blik op de landkaart werpt, een splitsing niet zo eenvoudig is. Bovendien is er geen sociologisch draagvlak voor.

Zelfs BDW heeft onlangs toegegeven dat we hier "niet in Tsjechoslovakije zijn" en zei een aantal jaar terug al dat een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring door het Vlaams Parlement onmogelijk was.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 02:46   #66
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Bij eenzijdige afscheiding kijkt de internationale gemeenschap nauwgezet toe. Zo heeft men niet voor niets aan Montenegro verplicht om een referendum te houden (minimum 55% voor) om zich onafhankelijk te verklaren. Men neme er nota van dat de Servisch-Montenegrijnse confederatie dan nog veel zwakker was dan de Belgische federatie. Idem voor Macedonië in 1991 en Slovenië (in 1990) en Kroatïë.
België is (helaas) uniek en er zijn weinig overeenkomsten met de staten die jij citeert. Een referendum met de juiste vragen kan een begin zijn. Ik vermoed wel dat Bart zulk plan klaar heeft voor als het zover is.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 27 oktober 2010, 02:55   #67
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Hmmm, ik vermoed dat als we aan Vlaamse kant een bindend volksreferendum willen starten, dat er een burgeroorlog uitbreekt.

Vooral omdat de uitkomst al bekend is voor het begonnen is.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 27 oktober 2010 om 02:56.
Nexer is offline  
Oud 27 oktober 2010, 07:12   #68
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Hmmm, ik vermoed dat als we aan Vlaamse kant een bindend volksreferendum willen starten, dat er een burgeroorlog uitbreekt.

Vooral omdat de uitkomst al bekend is voor het begonnen is.
Burgeroorlog? Wie gaat dat beginnen en waar en onder wiens bevel?

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 27 oktober 2010, 07:20   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist maar ondertussen knabbelen de belgicisten aan het imago van NVA en BDW
Niet alleen de Belgicisten. De NVA doet dat een beetje zelf door geen resultaat te produceren na 4 maanden onderhandelen.

Ook hun dubbelzinnige houden van koud en warm blazen, doet de NVA geen goed. Dan zegt De Wever dat hij ' het niet voor minder doet', dan wat later komt hij weer wat anders vertellen, of 'dat hij geen verkiezingen wil', terwijl hij al volop bezig is een website in mekaar te flansen, enz.

Ook op Europees vlak is de NVA zeer schijnheilig bezig. Meer nog, hun slogan 'Voor een sterk Vlaanderen in een sterk Europa' is regelrechte volksverlakkerij. Want iedereen die de Europese politiek wat volgt, weet dat al de nationalisten en al de nationalistische partijen in gans Europa, zonder uitzondering, voorstanders zijn van een zwak Europa en Europa willen kortwieken.

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2010 om 07:24.
system is offline  
Oud 27 oktober 2010, 07:36   #70
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Veel duidelijker maar zo troebel als beerputwater.

Natuurlijk antwoorden daar dan een hele boek koffiemadammetjes nee op, om dat ze met hun gemiauw zaniken over het teloor gaan van België zonder er zich rekenschap van te geven wat het behouden er van ons kost. Je moet ze met de neus drukken op de feiten," Ben je bereid 500 euro per jaar extra belasting te betalen voor Waalse gezinnen om het behoud van België. Wie daar niet toe bereid is, geeft er bij gevolg de voorkeur aan België op te te splitsen en onafhankelijk te worden.
België is al onafhankelijk

Even ernstig, dat is al een duidelijker vraag, al denk ik niet dat deze vraag aanvaardbaar zou zijn.
Vito is offline  
Oud 27 oktober 2010, 08:48   #71
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet alleen de Belgicisten. De NVA doet dat een beetje zelf door geen resultaat te produceren na 4 maanden onderhandelen.

Ook hun dubbelzinnige houden van koud en warm blazen, doet de NVA geen goed. Dan zegt De Wever dat hij ' het niet voor minder doet', dan wat later komt hij weer wat anders vertellen, of 'dat hij geen verkiezingen wil', terwijl hij al volop bezig is een website in mekaar te flansen, enz.

Ook op Europees vlak is de NVA zeer schijnheilig bezig. Meer nog, hun slogan 'Voor een sterk Vlaanderen in een sterk Europa' is regelrechte volksverlakkerij. Want iedereen die de Europese politiek wat volgt, weet dat al de nationalisten en al de nationalistische partijen in gans Europa, zonder uitzondering, voorstanders zijn van een zwak Europa en Europa willen kortwieken.
Ahum System. Ik hoop dat jij beseft (ik denk dat wel) dat die "eurpese gedachte" maar een kapstok is om de confederatie te verkopen he. Bart zelf zegt altijd: "de Gucht zegt..."
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 09:12   #72
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En de nota BDW dan?
sjarel is offline  
Oud 27 oktober 2010, 09:23   #73
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
En de nota BDW dan?
Door daarna géén actie meer te ondernemen en huilend in een hoekje te kruipen is dat verworden tot een fait divers. Een vodje papier, zoals de grondwet. Actie Bart, ACTIE! Vlaamse Frontvorming! Verdomme toch!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 09:26   #74
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Door daarna géén actie meer te ondernemen en huilend in een hoekje te kruipen is dat verworden tot een fait divers. Een vodje papier, zoals de grondwet. Actie Bart, ACTIE! Vlaamse Frontvorming! Verdomme toch!
Zoals ik al elders meldde ben ik akkoord met jouw stelling. N-VA moet NU uit zijn hoekje komen gekropen, ACTIE VOEREN en een Vlaams front vormen!

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 27 oktober 2010, 09:29   #75
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het calimero gedrag mag idd stoppen. Maar hoe hij precies tot actie moet overgaan zie ik niet direct. Gewoon "discreet" meedoen : VDL rijdt zich wel vanzelf vast. Wel af en toe er een deadline tussen gooien natuurlijk.
En volgende week duidelijk maken dat BDW op 10 dagen een compromistekst op tafel kon leggen en VDL niet verder geraakt is dan wat discussiëren over een werkwijze en een timing.
sjarel is offline  
Oud 27 oktober 2010, 09:52   #76
EddyBal

Standaard

Citaat:
Het calimero gedrag mag idd stoppen. Maar hoe hij precies tot actie moet overgaan zie ik niet direct. Gewoon "discreet" meedoen : VDL rijdt zich wel vanzelf vast. Wel af en toe er een deadline tussen gooien natuurlijk.
En volgende week duidelijk maken dat BDW op 10 dagen een compromistekst op tafel kon leggen en VDL niet verder geraakt is dan wat discussiëren over een werkwijze en een timing.
OMG!

Verwacht jij van een "groot politiek figuur" dat hij discreet een beetje meespeelt? Nee verdomme, die neemt de touwtjes in handen, gelijk wat er ook in het paleis wordt bedisselt! De andere partijen aan tafel SMEKEN hem bijna om samen een Vlaams front te vormen, om samen eens aan tafel te gaan zitten om samen front te vormen. Doet hij dat? NEEN! Sorry, maar alle kritiek die hij krijgt zoals calimero, heeft hij zelf veroorzaakt.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 10:02   #77
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
OMG!

Verwacht jij van een "groot politiek figuur" dat hij discreet een beetje meespeelt? Nee verdomme, die neemt de touwtjes in handen, gelijk wat er ook in het paleis wordt bedisselt! De andere partijen aan tafel SMEKEN hem bijna om samen een Vlaams front te vormen, om samen eens aan tafel te gaan zitten om samen front te vormen. Doet hij dat? NEEN! Sorry, maar alle kritiek die hij krijgt zoals calimero, heeft hij zelf veroorzaakt.
Nou, de andere partijen staan ook wel allemaal klaar om hem een mes in zijn rug te planten. 't moet zijn dat ik het de laatste dagen niet goed volg maar die smeekbedes heb ik toch gemist.
sjarel is offline  
Oud 27 oktober 2010, 10:08   #78
EddyBal

Standaard

Citaat:
Nou, de andere partijen staan ook wel allemaal klaar om hem een mes in zijn rug te planten. 't moet zijn dat ik het de laatste dagen niet goed volg maar die smeekbedes heb ik toch gemist.
Als je die hebt gemist, dan is dat jammer. Ze waren er zeker en vast wél. Nu gaat hij nog steeds er niet op in, en spreekt weer alleen af met dirupo. Verkeerde strategie zeg ik je!
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 10:09   #79
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat kan Bart niet ook niet als hij Filipt
jogo is offline  
Oud 27 oktober 2010, 10:31   #80
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Referendum? What's the point? In 1830 is er ook geen referendum geweest toen België zich afscheidde van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Waarom nu dan wel met een afscheiding van Wallonië? Revolution!
Awel, wat belet je ?
Met "revolutie" te schreeuwen vanuit je luie zetel gaat er niet veel veranderen vrees ik. Dergelijke woorden veronderstellen ook daden. Typisch dat de schreeuwers vaak als laatsten op de barricaden staan...

Wat had je in gedachten ? Een bestorming van Laken ?

En houd er rekening mee, moest het niet goed uitpakken, dat de publieke opinie wel eens vlug van kant zou kunnen draaien...
Eyjafjallajökull is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be