Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2010, 16:14   #61
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
" Léonard wou menselijkheid in het debat brengen " , zegt zijn woordvoerder..........

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...penningen_reax

Die vent denkt dus echt dat wij achterlijk zijn, eh...............
Blijkbaar vooral menselijkheid voor de daders...
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 16:46   #62
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
In welke wereld woon jij?
Tot heden dacht ik dat het in een Wereld was van organische levensvormen waar ieder soort een plaats heeft op de voedselketen.

De mens zou de enige soort zijn die met een geweten is uitgerust maar gedraagt zich vaak zoals zijn ondergeschikten op de pyramide.

Daardoor en voor een tal van andere productiefouten is hij ook de enige die er niet voor terugdeinst zijn lotgenoten uit louter plezier of wreedheid op de meest akelige manieren om het leven te brengen.

Dank zij de evolutie en de wetenschap komt er stilaan beterschap in, hetgeen evenwel afgeremd word door rivaliteiten tussen verscheidene drukkinggroepen binnen de dominerende en overkoepelende soort.

Of is het een kwestie van opvatting?

Citaat:
Je mag niks slecht van de kerk zeggen zonder proces!
Niet alleen van de Kerk. U weet wel, het is hier een rechtsstaat waar iedereen rechten en plichten heeft. Zolang er geen onherroepelijke veroordeling is, geniet iedere verdachte van het vermoeden van onschuld.

Of is dit ook een kwestie van opvatting?

Citaat:
Het commentaar gaat over het feit dat de kerk geen proces wil!
Ik dacht dat er in België een scheiding van de machten is en dat de Kerk daar onder valt (In tegenstelling met de 'Islam') De Kerk heeft niet te willen. Zij heeft hier niet over te oordelen.

bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 16:49   #63
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Tot heden dacht ik dat het in een Wereld was van organische levensvormen waar ieder soort een plaats heeft op de voedselketen.

De mens zou de enige soort zijn die met een geweten is uitgerust maar gedraagt zich vaak zoals zijn ondergeschikten op de pyramide.

Daardoor en voor een tal van andere productiefouten is hij ook de enige die er niet voor terugdeinst zijn lotgenoten uit louter plezier of wreedheid op de meest akelige manieren om het leven te brengen.

Dank zij de evolutie en de wetenschap komt er stilaan beterschap in, hetgeen evenwel afgeremd word door rivaliteiten tussen verscheidene drukkinggroepen binnen de dominerende en overkoepelende soort.

Of is het een kwestie van opvatting?

Niet alleen van de Kerk. U weet wel, het is hier een rechtsstaat waar iedereen rechten en plichten heeft. Zolang er geen onherroepelijke veroordeling is, geniet iedere verdachte van het vermoeden van onschuld.

Ik dacht dat er in België een scheiding van de machten is en dat de Kerk daar onder valt (In tegenstelling met de 'Islam') De Kerk heeft niet te willen. Zij heeft hier niet over te oordelen.

Met quote-mining ga je er niet komen hoor. Reageer eens op het echte bericht.
Oud 28 oktober 2010, 16:59   #64
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nou ... http://www.telegraph.co.uk/earth/ear...e-experts.html
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 08:25   #65
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Nou en? U toont gewoon aan dat wij en alle andere levende wezens in een onvolmaakte wereld leven. Iedereen weet dat.

Merendeels zijn de mensen veel milder en begripvoller met hun eigen gedrag dat dit van de anderen.

Deze die er niet in slagen evenveel verschoning en begrip op te brengen voor hun medemensen en voor elk natuurlijk gedrag en ook wangedrag, lopen steeds maar kansen voorbij om iets aan de samenleving te verbeteren.

Ik denk dat U vooral openstaat om vergeven te worden maar dat U het vertikt de anderen vergifenis te schenken. Tenzei dat je het risico niett wil lopen om virtueel onder de voet gelopen te worden, zoals Mrg.Joseph Léonard het BEWUST doet, ikzelf en duizenden anderen.

Ik bezef maar al te goed dat dit amper opweegt tegen deze miljoenen, misschien miljarden anderen die steeds en steeds maar de gemakklijkste weg ingaan.

De weg naar de overwinning van het 'kwaad' zal nog lang en moeizaan zijn.
Oud 29 oktober 2010, 08:27   #66
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Met quote-mining ga je er niet komen hoor. Reageer eens op het echte bericht.
Misschien een definitie van 'quote-mining' en wil jij me dan even helpen er wel te komen?

Laatst gewijzigd door bruggeman : 29 oktober 2010 om 08:28.
Oud 29 oktober 2010, 08:45   #67
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien een definitie van 'quote-mining' en wil jij me dan even helpen er wel te komen?
Goh, ik ging ervan uit dat je dat wel zou snappen. Maar allee, vooruit. Quote-mining betekent dat je stukjes tekst van de tegenpartij uit elkaar haalt. Doordat je de context wijzigt geef je een andere betekenis aan de gequote woorden en verwijt je de poster dat hij iets anders schreef dan wat hij schreef.
Citaat:
In welke wereld woon jij? Je mag niks slecht van de kerk zeggen zonder proces!
Het commentaar gaat over het feit dat de kerk geen proces wil!
Deze drie zinnen horen samen. Vooral de laatste twee.
Jij verwijt mij dat ik geen proces wens voor er een standpunt kan worden ingenomen. Wat helemaal mijn punt niet is.
Ik schreef dat het belachelijk is eerst te stellen "er mag geen proces komen" en dan te zeggen "geen verwijten zonder proces".
Oud 29 oktober 2010, 08:48   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruggeman
Nou en? U toont gewoon aan dat wij en alle andere levende wezens in een onvolmaakte wereld leven. Iedereen weet dat.
Het lijkt me dan toch dat degene die deze wereld zou geschapen hebben, weze het uw katholieke godheid, weze het de islamitische maangod, er sowieso deen zootje van gemaakt heeft.

Vermits beiden voor almachtig worden aanzien, zou je toch iets betere kwaliteit kunnen verwachten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 08:51   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En kijk: ik zie dat ook het aartsbisschoppelijke paleis hier op politics.be meeleest.

Wat schreef ik? : " Léonard stopt maar niet! "
Wat zegt Léonard vandaag in DS? : "Léonard last stilte in tot Kerstmis"

Voil�* sé! zo rap gaat dat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 oktober 2010, 08:52   #70
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Merendeels zijn de mensen veel milder en begripvoller met hun eigen gedrag dat dit van de anderen.

Deze die er niet in slagen evenveel verschoning en begrip op te brengen voor hun medemensen en voor elk natuurlijk gedrag en ook wangedrag, lopen steeds maar kansen voorbij om iets aan de samenleving te verbeteren.

Ik denk dat U vooral openstaat om vergeven te worden maar dat U het vertikt de anderen vergifenis te schenken. Tenzei dat je het risico niett wil lopen om virtueel onder de voet gelopen te worden, zoals Mrg.Joseph Léonard het BEWUST doet, ikzelf en duizenden anderen.

Ik bezef maar al te goed dat dit amper opweegt tegen deze miljoenen, misschien miljarden anderen die steeds en steeds maar de gemakklijkste weg ingaan.

De weg naar de overwinning van het 'kwaad' zal nog lang en moeizaan zijn.
Neen, dionysus toont aan dat je je baseert op verkeerde veronderstellingen. Namelijk deze:
Citaat:
De mens is een van de meest vredelievendste creaturen op deze planeet. Uitgerust met empathie. Vergelijken met dierengedrag is gewoon onmogelijk, aangezien er geen enkel dier in dezelfde omstandigheden leeft als wij mbt leefruimte en overpopulatie.
Zet een willekeurige diersoort in een labo in een te kleine ruimte met te veel exemplaren, geef de ene wat meer eten dan de andere en ze moorden elkaar uit. Genadeloos, laten er geen nachtje slaap voor.
De mens slaagt erin om in dezelfde omstandigheden een sociale structuur op te bouwen.

Dolfijnen zijn ervoor gekend dat ze de kalfjes van een moeder afmaken. Gewoon omdat de moeder dan terug zin in sex zou krijgen.

Chimpansees zijn ervoor gekend dat ze op gezette tijden plundertochten organiseren, waarbij ze doelbewust, strategisch en met een afgesproken agenda een andere troep omsingelen, de mannetjes afmaken, de vrouwtjes en het voedsel stelen. Een apenpolitie bestaat niet om dat af te straffen.

Het is gratuit om te stellen dat de mens een uitzondering is qua agressie naar de eigen soort toe.
Ja, een groep beesten lijkt vredelievend te zijn. Tot ze een concurerende groep tegenkomen, dan gaan de handschoenen af.

Niks zo vredelievend als een mens, hij legt zijn eigen instincten aan banden en slaagt er zelfs in een systeem op poten te zetten om degenen die dat niet willen te straffen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 29 oktober 2010 om 08:58.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 08:55   #71
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En kijk: ik zie dat ook het aartsbisschoppelijke paleis hier op politics.be meeleest.

Wat schreef ik? : " Léonard stopt maar niet! "
Wat zegt Léonard vandaag in DS? : "Léonard last stilte in tot Kerstmis"

Voil�* sé! zo rap gaat dat.
Op zijn vingers getikt door de public relations divisie?
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 13:45   #72
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Goh, ik ging ervan uit dat je dat wel zou snappen. Maar allee, vooruit. Quote-mining betekent dat je stukjes tekst van de tegenpartij uit elkaar haalt. Doordat je de context wijzigt geef je een andere betekenis aan de gequote woorden en verwijt je de poster dat hij iets anders schreef dan wat hij schreef.

Deze drie zinnen horen samen. Vooral de laatste twee.
Jij verwijt mij dat ik geen proces wens voor er een standpunt kan worden ingenomen. Wat helemaal mijn punt niet is.
Ik schreef dat het belachelijk is eerst te stellen "er mag geen proces komen" en dan te zeggen "geen verwijten zonder proces".
Alleszins bedankt voor deze duidelijke definitie.

Dus het is eigenlijk een verwijt tegen de door mij aangewende manier om mijn overtuigingen op het forum kenbaar te maken.

De bedoeling was niet er iemand van te betichten Mgr. Joseph Léonard te willen 'lynchen' zonder voorafgaandelijk proces. De bedoeling was eerder; duidelijk te maken dat (bijzonder in dit geval) , men niet te vlug van stapel hoeft te lopen en liever en vooral de voorkeur zou dienen te geven aan een goed uitgedachte conclusie.

Mijn stelling over Joseph Léonard is absoluut resoluut: hij is goed. Hij is ook een mens, Precies daarom zie ik hem als een goed mens. Tevens is hij eveneens zoals alle anderen: onvolmaakt en consequentie getrouw dus ook een zondaar.

Hij weet echter ook dat alle menselijke schepsels zondaars zijn. De schepper, had ons ook zijn volmaaktheid kunnen bieden maar, zou ons dit wel dienstig zijn geweest? – De schepper, is de enige die dit weet maar daar de wegen van De schepper ondoordringbaar zijn, daarom hebben wij het voor het gissen. ?

De geestelijken: dienaars van De schepper welke, hun onvolmaaktheden niet hebben weten te bedwingen, komen allerzins in aanmerking voor genade en barmhartigheid.

Monseigneur Joseph Léonard ziet dat in en tracht dit, met veel eerbied en begrip voor de legitieme verontwaardiging van de bevolking, waar te maken.

Dit is mijn menig hierover en aanvaard de verantwoordelijkheid die er desgevallend zou aan verbonden zijn.
Oud 29 oktober 2010, 14:08   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij weet echter ook dat alle menselijke schepsels zondaars zijn. De schepper, had ons ook zijn volmaaktheid kunnen bieden maar, zou ons dit wel dienstig zijn geweest? – De schepper, is de enige die dit weet maar daar de wegen van De schepper ondoordringbaar zijn, daarom hebben wij het voor het gissen. ?
Ongelooflijk toch, die naiviteit van "gelovigen".
Wel, als een autoconstructeur (die niét almachtig en alwijs is) foutieve modellen aflevert, dan roept hij die terug! Geen enkele automobilist die die foutieve modellen gekocht heeft gaat zich daarbij afvragen:
"Constructeur XXX had dat model ook zonder mankementen kunnen afleveren, maar zou dat wel nuttig geweest zijn? XXX is de enige die weet waarom er mankementen aan dat model waren, maar daar de wegen van XXX ondoordringbaar zijn, hebben wij het voor het gissen."

Een "schepper" die pasgeborenen ontzettende pijnen laat lijden omdat hij een mankementje in de DNA string heeft laten gebeuren is bij mij niet alwijs, almachtig en vooral niet goedertierend. Dan heeft mijn kat nog een beter karakter;
een "schepper" die er niks beters op vond dat carnivoren de jonge lammetjes en kalfjes te laten oppeuzelen zonder verdoving en dikwijls nog terwijl de diertjes in leven zijn, is minder diervriendelijk dan zijn eigen schepsel Michelleke van Gaia!

Zelfs de insecten kon hij niet scheppen met enig moraliteitsgevoel: de zwarte weduwe peuzelt haar eenmalige minnaar met smaak op na de daad. Gelukkig heeft ie die genen niet in het menselijk genoom gezet, er zou een pak minder losgeneukt worden. De enige die dat leuk zouden vinden zijn effektief weer Benny en Leo: geen lospoeperij meer... maar ook geen gehuwde stelletjes natuurlijk. Homosexualiteit zou dan wel de norm worden vrees ik.

Oud 29 oktober 2010, 14:25   #74
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Als F.Dewinter zijn mening mag zeggen ,waarom léonard dan niet zeg,hij had het enkel maar over 85 jarige pedotjes hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 14:27   #75
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als F.Dewinter zijn mening mag zeggen ,waarom léonard dan niet zeg,hij had het enkel maar over 85 jarige pedotjes hé
Jij lijkt mij een aantrekkelijke man, en jij woont niet zo ver van mij.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 14:43   #76
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Dionysus, is beslist intelligent genoeg om mij persoonlijk op zijn visie van de zaak te wijzen.

Over de vredelievendheid van de mens, hebben sommigen toch sterke twijfels. Het is duidelijk dat de ‘Mens’ veelzijdig is, Inhoudelijk wil dat zeggen dat: hij zowel van het uiterst kwade maar eveneens van het uiterst goede in staat is.

De mens leeft ook in kudden of stamverband en heeft zich vanaf de oorsprong fel laten beïnvloeden door zijn leiders.

Daardoor is de mens ook een ‘met-geweten-uitgerust-item’ dat vrij gemakkelijk van het nut van bepaalde daden alsook van opgelegde maatschappelijke projecten kan overtuigd worden. (Doet eender wat zover hij er zijn voordeel in ziet)

Een kudde mensen die er in slaagt om in amper 4 jaar tijd +/- 10 miljoen van zijn lotgenoten de eeuwigheid in te sturen, kan moeilijk als ‘Menslievend’ aanzien worden. (Of is dit een heldendaad?)

Op dit punt, wens ik U niet verder te volgen in uw dierlijke vergelijkingen waarvan in ieder geval het essentiële met 2 vingers in de neusgaten direct en so fort kan weerlegd worden.

So, that’s all folks!!!!
Oud 29 oktober 2010, 14:51   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dionysus, is beslist intelligent genoeg om mij persoonlijk op zijn visie van de zaak te wijzen.

Over de vredelievendheid van de mens, hebben sommigen toch sterke twijfels. Het is duidelijk dat de ‘Mens’ veelzijdig is, Inhoudelijk wil dat zeggen dat: hij zowel van het uiterst kwade maar eveneens van het uiterst goede in staat is.

De mens leeft ook in kudden of stamverband en heeft zich vanaf de oorsprong fel laten beïnvloeden door zijn leiders.

Daardoor is de mens ook een ‘met-geweten-uitgerust-item’ dat vrij gemakkelijk van het nut van bepaalde daden alsook van opgelegde maatschappelijke projecten kan overtuigd worden. (Doet eender wat zover hij er zijn voordeel in ziet)

Een kudde mensen die er in slaagt om in amper 4 jaar tijd +/- 10 miljoen van zijn lotgenoten de eeuwigheid in te sturen, kan moeilijk als ‘Menslievend’ aanzien worden. (Of is dit een heldendaad?)

Op dit punt, wens ik U niet verder te volgen in uw dierlijke vergelijkingen waarvan in ieder geval het essentiële met 2 vingers in de neusgaten direct en so fort kan weerlegd worden.

So, that’s all folks!!!!
verband met de uitspraken van Léonard ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 15:15   #78
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
verband met de uitspraken van Léonard ??
" Léonard wou menselijkheid in het debat brengen " , zegt zijn woordvoerder..........

En voor het overige word het eventjes wachten tot aan de Kerstperiode.

Dan zal zich het traditioneel jaarlijks mirakel voltrekken van:

''Vrede op Aarde aan alle mensen van goede wil!!!"
Oud 29 oktober 2010, 15:18   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En voor het overige word het eventjes wachten tot aan de Kerstperiode.

Dan zal zich het traditioneel jaarlijks mirakel voltrekken van:

''Vrede op Aarde aan alle mensen van goede wil!!!"
menselijkheid voor kinderverkrachters ? Nee, bedankt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 15:18   #80
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Op zijn vingers getikt door de public relations divisie?
In plaats van zever uit te kramen zou je best een passende steen zoeken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be