![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke sector evolueert. En het gaat zeker nog tientallen jaren in beslag nemen voor deze systemen op punt staan . Autoverzekeringen beslaan nu slechts ca. 15 procent van mijn inkomen. ![]() Er komen voortdurend nieuwe behoeften en bijgevolg nieuwe vragen naar andere vormen van verzekeringen. Ik maak mij geen zorgen. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 2 november 2010 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u tegenwoordig geen noties hebt van erfrecht , aansprakelijksrecht enz... ,zal u niet veel verkopen.
Trouwens , tal van burgerlijk ingenieurs werken in zuivere verkoopsfuncties, zelfs in de verzekeringssector . Ik werk zelfs met zo iemand regelmatig samen. (alle bouwplaatsrisico's). |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja er moet iemand de snufjes die de burg ir's ontwikkelen aan de man brengen hé. De goden van onze maatschappij gaan dat niet zelf doen hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() In de USSR bestonden er geen mensen die als fulltime job het aansmeren van zaken en dingen hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dell heeft bewezen dat het perfect zonder hun kan bvb. Kijkshop in Nederland ook. Heck, iedere fatsoenlijke online winkel elimineert de verkoper an sich en reduceert het kiesproces tot puur digitale datavergaring. Ik heb mijn auto ook gekocht zonder enige assistentie van een verkoper. Ik zocht op internet de specificaties op, en de besprekingen van professionals. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nu geen tijd , ik zal u op een ander moment verduidelijken waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel ik het niet zag zitten en dat duidelijk maakte, toch maar naar zo'n interview geweest na aandringen van de HR-mannen. Nog nooit zo'n absurd jobinterview meegemaakt. ![]() Echt zo 3 afgelikte en gecoiffuurde sales-bobo's aan de andere kant, van een soort die volgens mij nog nooit een constructie-atelier van binnen hadden gezien en die nog nooit een elektrische draad gestript hadden. Ik ostentatief in hemdsmouwen en jeansbroek. ![]() Uiteindelijk heb ik hen uitgelegd dat de functie als verkoper in feite zinloos was in mijn ogen. Je kan dat perfect vervangen door een online catalogus, waarbij al de benodigde stukken voor een project in een excel-file gaan en de leverancier die in de cel 'Totaalprijs' het laagst scoort heeft de bestelling. Automatisch en zonder discussie. Ze konden daar niet echt mee lachen en tot mijn grote geluk nooit meer iets van gehoord. ![]() Technisch georienteerde ingenieurs en sales-gespuis, het is geen gemakkelijke relatie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want bellen met een verkoper is meestal een argument om het ergens anders te halen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als hij dan niet binnen een paar weken een oplossing kon tevoorschijn toveren was het bye bye bobby. Een OEM-klant verliezen doet pijn bij die mannen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En goeie verkoper en marketing is een meerwaarde voor een bedrijf wat weet dat het geen product leverd waar de prijs/kwaliteitsverhouding niet optimaal is.
Ik geef maar als voorbeeld Red Bull, wat jarenlang hier marktleider was in powerdrinks, en de meeste concurenten gewoon van de markt blies. Nu zijn er nog een paar spelers, waarvan 1 het product is van een multinational, en een ander product gewoon beter qua prijs/kwaliteit en met weigering van zelf een reclamebudget te voeren. In veel gevallen zijn de ingenieurs die een bepaald product nodig hebben beter op de hoogte van dat product dan een verkoper.
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Verkopers overleven door hun opdringerigheid en manipulativiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heeft Muyters dat ooit gezegd (en ook zo bedoeld)? Muyters is immers zelf lic. wiskunde als ik me niet vergis...
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het zo hoor, is het niet nodig om enige vorm van realiteitszin noch wiskunde te hebben bij het opstellen van de staatsbegroting.
Als ik mijn geld zo zou beheren, dan kan ik me aan vieze situaties verwachten, zoals een deurwaarder die de boel leeghaalt enzo.
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je krijgt eigenlijk gewoon je boodschap van "belangrijkheid meet men aan hoeveel geld men verdient" recht in je gezicht terug.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is een toestandsveranderlijke, geen ultiem criterium. |
|
![]() |
![]() |