![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen historische minderheden in Vlaanderen. Alleen franstaligen die zich nooit hebben aangepast. De voertaal is hier het Nederlands en niets anders en dat zal zo blijven.
Diegene die daar niet mee kan leven verhuist best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén woord: 'Belgitude'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik merk dat mijn Frans daardoor ook meer dan behoorlijk is en dat vind ik een verrijking, net zoals de kleine verschillen in culturele gebruiken. Hoe beter ik me ergens kan integreren en hoe soepeler ik daarin ben, hoe beter dat voor mij lijkt. Ik vind daar ook heel veel mensen die gelijkaardige interesses hebben als ik, met betrekking tot kunst en cultuur, muziek of optredens en tentoonstellingen, op politiek vlak, zowel lokaal als internationaal en op intermenselijk vlak. Maar dat kan je natuurlijk alleen maar vaststellen als je er contacten legt: dan merk je dat wat ons bindt veel belangrijker is dan wat ons scheidt. Ik vind het op zich niet vreemd dat je je gesprek in Brussel in het Nederlands begint aangezien dat je moedertaal is en niet altijd op voorhand kan weten welke taal je gesprekspartner hanteert. Maar zodra ik merk dat de communicatie moeilijk verloopt als ik alleen Nederlands gebruik, dan schakel ik over naar Frans. Wat mij interesseert is niet de taal zelf, dus niet de vorm maar de inhoud van de communicatie. Als je bij communicatie blijft vasthangen aan de vorm, krijg je niets gecommuniceerd. Maar dat komt misschien omdat ik in Brussel meer doe dan winkelen, terrasjes doen of op restaurant gaan. Daar bestaan namelijk ook echte mensen die met echte dingen bezig zijn en niet louter horeca. Ik heb in Brussel echte gesprekken met echte mensen en dat gaat iets verder dan "een koffie alsjeblieft" of "menu 24 graag".
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 november 2010 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik zo raar vindt is dat er blijkbaar geen historische minderheden in Wallonie zijn, alhoewel de helft van de Waalse bevolking een Vlaamse achternaam heeft!
Hoe noemen ze dat dan? Geassimileerde historische minderheden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ALs Belg hoef je je in Wallonië niet te assimileren. Je bent het de facto.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wij verwachten hier van hetzelfde. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie d�*�*r niet mee kan leven, heeft een groot probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al eerder schreef in deze discussie: in Wallonië vertrekt de integratie en assimilatie vanuit de samenleving, terwijl men in Vlaanderen daarvoor blijkbaar politieke druk nodig heeft. Scheelt er dan niet iets met die samenleving, als ze blijkbaar niet de mentale weerbaarheid heeft die andere samenlevingen blijkbaar wel hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb hier in Antwerpen een aantal vrienden die geen woord Nederlands verstaan. Ik spreek met hen dus ook geen Nederlands, zelfs al hoort Antwerpen in theorie bij Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geen Nederlands, geen eten. Dat helpt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Flink hoor!
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 november 2010 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie totaal niet in waarom ik in Brussel systematisch zou moeten overschakelen naar de taal van een gesprekspartner... indien ik geen vragende partij ben. Op professioneel gebied is de keuze simpel: de verkoper past zich aan, de klant is koning.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om te communiceren, om begrepen te worden en om te begrijpen. Om een groter mens te worden dan je al bent, om te leren.
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens: als men het zo belangrijk vindt dat mensen Nederlands leren, dat men dat dan eens mogelijk maakt en de ellenlange wachtlijsten wegwerkt voor de cursussen Nederlands. Als je vandaag inschrijft, kan je in september beginnen... Dat is belachelijk: men eist inburgering maar men maakt het niet mogelijk.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 november 2010 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daarmee dat die franstaligen in feite allemaal zo'n klein patotterkes zijn zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 november 2010 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat is daar "tegensprekerig" aan?
Ik werkte op een Amerikaanse multinational. De VOERTAAL was Engels, in elke vestiging overal ter wereld. Natuurlijk sprak men in Duitsland Duits, in Nederland Nederlands in Frankrijk Frans onder elkaar, maar als er een gemeenschappelijke meeting was, spreekt met ENGELS. Wat is daar zo moeilijk aan? alleen de Fransen hadden het een beetje moeilijk om in Vlaanderen naar het engels over te schakelen. Dat francophoon chauvinisme zit héél diep. Met mij spraken ze Engels.
![]() |
![]() |