Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 13:40   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gezegde van Jazeker met extreem humorgehalte, enige tijd geleden op dit forum geplaatst:

Citaat:
bla bla bla... arafatsjaaltje om en wat gaan rellen met de flikken.

Jazeker

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:32   #62
vesivius
Partijlid

Standaard

Proficiat voor de federale politie die het links gespuis uiteen rammelde!!!!
Een verboden betoging is VERBODEN en elke deelnemer stelt een strafbaar feit.
Politie kantoren aanvallen, wagens in brand steken, winkelruiten kapot maken behoort niet tot een democratisch recht, maar is een misdaad en misdaden moeten bestraft worden.
Dat dat niet altijd zachtzinnig gebeurt zoveel te beter, voor mij mocht de politie in dit geval gerust met rubberen kogels gevuurd hebben dan hadden zij waarschijnlijk minder gewonden gehad in eigen rangen. Meer van dit!
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:47   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Politie kantoren aanvallen, wagens in brand steken, winkelruiten kapot maken behoort niet tot een democratisch recht, maar is een misdaad en misdaden moeten bestraft worden.
Dat dat niet altijd zachtzinnig gebeurt zoveel te beter, voor mij mocht de politie in dit geval gerust met rubberen kogels gevuurd hebben dan hadden zij waarschijnlijk minder gewonden gehad in eigen rangen. Meer van dit!
oemmmmmmpffff Waf!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:05   #64
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen rubber kogels, maar verfkogels. Dan zijn de daders ineens "getagd" en makkelijker te identificeren later
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:16   #65
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Geen rubber kogels, maar verfkogels. Dan zijn de daders ineens "getagd" en makkelijker te identificeren later
Mogen we dan ook verfpistolen meenemen?

Ik ga dat onthouden als we nog eens met TAK de straat op gaan.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 november 2010 om 15:17.
Oud 3 november 2010, 15:17   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar lees jij iets over een verboden betoging?
Oud 3 november 2010, 15:30   #67
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aan de ene kant zitten ze te zagen dat de politie niet kan optreden tegen gewelddadige en ambetante jongeren, zodat de gehele dorpsgemeenschap er teveel van gaat krijgen ...

en aan de andere kant is het dan weer teveel geweld door de politie.

Voor mij is het duidelijk: politie en gerecht moeten vroegtijdig, gepast in een balans preventie/repressief de mogelijkheid hebben om op te treden.
Mankeert die mogelijkheid, dan krijg je ongewenste zaken: politie kijkt de andere kant op ... tot ze niet meer kan en dan moet er ineens hard geweld aan te pas komen uit pure zelfverdediging ...

linken voor dat gebrek aan actiemiddelen:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...subsection=156 titel: Zelzate machteloos tegen jeugdbende

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=T231MFGF titel: Chiro en ouders
‘Geweld in Zelzate kotsbeu'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...A_20101102_009
titel: Vijftienjarige aangehouden door politie
beetje tekst:
.

Die no-borders profiteren gewoonweg van onze vrije democratie.
Mochten ze fatsoenlijk betogen, dan zou er geen klap vallen.
Maar ze willen gratis publiciteit; ze willen in de kranten komen om hun 'boodschap' te brengen, en ja, dan gaan ze maar wat gewelddadig uit de hoek komen ...
Je verstaat het niet goed, hé ?...Wel, aan de éne kant doet de polies in zijn broek, als ze tegenover écht agressieve gasten staan, kerels die hen beschieten, met molotovs gooien, of met messen steken. In die " hun " buurt ga je ze niet veel tegenkomen, en als ze al zijn, maken ze zich zo klein als mogelijk.
Langs de andere kant, als ze tegenover vreedzame mensen staan, pacifistische protest-actievoerders, of gewoon brave, eerlijke burgers, dan heeft hun arrogantie geen grenzen, daar koelen ze hun frustraties op af. Als ze al eens een geïsoleerd boefje te pakken krijgen, is het ook diens feest, dan kloppen ze er met een man of vijf op...
Er is een woord voor zulk gedrag, het begint met een " L"...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:35   #68
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe? De politie voert toch maar orders uit van bovenhand, bovenhand is dat niet dat links gespuis dat zich overheid noemt?
Linkse rakkers die komen klagen over de gevolgen van hun links beleid, tiens.
Regeringen veranderen, links en rechts komen elk hun toer aan de macht, soms beide tegelijk.
Maar de politie blijft. Het zijn altijd dezelfden. En geloof me, het zijn geen vertegenwoordigers van de " linkse rakkers ". Deze corporatie heeft zijn eigen karakter, alle regeringen ten spijt.
Oud 3 november 2010, 15:37   #69
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je verstaat het niet goed, hé ?...Wel, aan de éne kant doet de polies in zijn broek, als ze tegenover écht agressieve gasten staan, kerels die hen beschieten, met molotovs gooien, of met messen steken. In die " hun " buurt ga je ze niet veel tegenkomen, en als ze al zijn, maken ze zich zo klein als mogelijk.
Ze mogen niets doen. En als ze iets doen worden ze vervolgd wegens racisme of laat het gerechtelijk apparaat de gearresteerde vreemdelingen (want daar gaat het over) na enkele uren al vrij. Dus waarom nog optreden tegen dit gespuis?

Citaat:
Langs de andere kant, als ze tegenover vreedzame mensen staan, pacifistische protest-actievoerders, of gewoon brave, eerlijke burgers, dan heeft hun arrogantie geen grenzen, daar koelen ze hun frustraties op af.
Lachen, gieren, brullen... Zo pacifistisch zijn die actievoerders niet hoor. Bij zo'n betogingen treedt de politie pas op wanneer het nodig is. Vergeet niet dat doorgaans uw 'pacifisten' winkelruiten inslaan, auto's vernielen en in brand steken en meestal molotov-coctails met zich meedragen. Eveneens het betreden (of het proberen ervan) van private eigendommen behoort tot hun dagschema tijdens die 'vreedzame' betogingen. Hou toch op met die selectieve verontwaardiging!

Citaat:
Als ze al eens een geïsoleerd boefje te pakken krijgen, is het ook diens feest, dan kloppen ze er met een man of vijf op...
Er is een woord voor zulk gedrag, het begint met een " L"...
Deze zever vergeef ik u. Indianenverhaaltjes, meer is dat niet.
Oud 3 november 2010, 15:38   #70
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Regeringen veranderen, links en rechts komen elk hun toer aan de macht, soms beide tegelijk.
Maar de politie blijft. Het zijn altijd dezelfden. En geloof me, het zijn geen vertegenwoordigers van de " linkse rakkers ". Deze corporatie heeft zijn eigen karakter, alle regeringen ten spijt.
Flikken hebben de basiseigenschappen van reptielen.
Bijten, gaan lopen en eten.
Oud 3 november 2010, 15:43   #71
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Das exact waar het om gaat.
Er zijn aan beide kante goeien en gefrustreerden en die moet er op aangesproken worden.
Ik heb ook al een paar sympatieke politieagenten gekend. Maar waren die sympatiek met mij omdat ze van mijn familie waren, of omdat ik er als kind in de schoolbanken mee gezeten heb ?
Ik denk dat als je bij de politie gaat, je in een keurslijf gedrukt word, je past je aan aan de heersende mentaliteit, het feit dat je door veel mensen gehaat en /of misprezen word zet aan tot solidariteit binnen de groep ( een beetje zoals allochtonen ), en na een jaar of tien is je karakter gevormd door deze ervaring, je bent een FLIK geworden, en dat zijn mensen apart. Sommigen houden het niet uit, en verlaten de dienst. Anderen worden alcoholieker, of plegen zelfmoord. Velen scheidden van hun vrouw, velen worden agressieve en arrogante klootzakken. Een paar blijven integer en idealist.
Oud 3 november 2010, 15:56   #72
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ook al een paar sympatieke politieagenten gekend. Maar waren die sympatiek met mij omdat ze van mijn familie waren, of omdat ik er als kind in de schoolbanken mee gezeten heb ?
Ik denk dat als je bij de politie gaat, je in een keurslijf gedrukt word, je past je aan aan de heersende mentaliteit, het feit dat je door veel mensen gehaat en /of misprezen word zet aan tot solidariteit binnen de groep ( een beetje zoals allochtonen ), en na een jaar of tien is je karakter gevormd door deze ervaring, je bent een FLIK geworden, en dat zijn mensen apart. Sommigen houden het niet uit, en verlaten de dienst. Anderen worden alcoholieker, of plegen zelfmoord. Velen scheidden van hun vrouw, velen worden agressieve en arrogante klootzakken. Een paar blijven integer en idealist.
Die vliegen buiten.
Oud 3 november 2010, 15:56   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier om Franstalig-Brusselse politiemensen. Mensen van het ergste soort.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:19   #74
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ze mogen niets doen. En als ze iets doen worden ze vervolgd wegens racisme of laat het gerechtelijk apparaat de gearresteerde vreemdelingen (want daar gaat het over) na enkele uren al vrij. Dus waarom nog optreden tegen dit gespuis?

Lachen, gieren, brullen... Zo pacifistisch zijn die actievoerders niet hoor. Bij zo'n betogingen treedt de politie pas op wanneer het nodig is. Vergeet niet dat doorgaans uw 'pacifisten' winkelruiten inslaan, auto's vernielen en in brand steken en meestal molotov-coctails met zich meedragen. Eveneens het betreden (of het proberen ervan) van private eigendommen behoort tot hun dagschema tijdens die 'vreedzame' betogingen. Hou toch op met die selectieve verontwaardiging!

Deze zever vergeef ik u. Indianenverhaaltjes, meer is dat niet.
1/Niet meer optreden tegen allochtoonse boeven dus ? Defaitisme ? Dat ze dit dan openbaar maken als zij niet mogen optreden tegen deze schurken. Geef uit protest geen boete's meer. Wees solidair met uw volk inplaats van hen te pesten ! Jullie populariteit zal er mee omhoog gaan.
2/Bij vele betogingen is het eerste geweld afkomstig van provocateurs die zich tussen de betogers mengen : Politiemannen in burger. Zelf gezien !
3/En ja, niemand krijgt rammel op het politieburo. Nooit !
Maar wacht eens...Het zou best kunnen dat jij zelf bij de politie bent, nee ? Want je praat erover alsof je weet hoe het er daar aan toe gaat, én je uitleg is heel positief voor de politie...Dat kan dus maar één ding betekenen.

Laatst gewijzigd door den dinges : 3 november 2010 om 16:21.
Oud 3 november 2010, 16:24   #75
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het gaat hier om Franstalig-Brusselse politiemensen. Mensen van het ergste soort.
Brusselse flikken hebben al jaar en dag een vreselijke reputatie, die de Belgische grenzen ver overschrijdt. Ook de nederlandstaligen onder hen.
Oud 3 november 2010, 16:43   #76
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brusselse flikken hebben al jaar en dag een vreselijke reputatie, die de Belgische grenzen ver overschrijdt. Ook de nederlandstaligen onder hen.
De rest van Brussel mag ik ook niet, hoor. Moest ik er ooit gaan werken, dan zou ik in Leuven gaan wonen.
Oud 3 november 2010, 16:46   #77
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rest van Brussel mag ik ook niet, hoor. Moest ik er ooit gaan werken, dan zou ik in Leuven gaan wonen.
Ik bedenk u nog wel een god die u dat verbiedt.
Oud 3 november 2010, 16:55   #78
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik bedenk u nog wel een god die u dat verbiedt.
Goden zijn voor mensen met een slavenmentaliteit.
Oud 3 november 2010, 17:03   #79
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goden zijn voor mensen met een slavenmentaliteit.
Neen hoor. Goden met belachelijke regeltjes over dingen die er niet toe doen zijn er voor mensen met een slavenmentaliteit en voor mensen die een sterk georganiseerd leven willen leiden. Goden die onontkoombare krachten (angst, lust, dood,...) vertegenwoordigen zijn er net voor diegenen die geen slavenmentaliteit nodig hebben.

Dogmatische liberalen en liberalisten horen vanzelfsprekend in de eerste categorie thuis.
Oud 3 november 2010, 18:04   #80
vesivius
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waar lees jij iets over een verboden betoging?
Uit het verslag van een vrouwelijke medebetoogster:
We komen aan in het station Nossegem waar tot ieders verbazing het ganse perron is afgesloten door agenten in gevechtstenue. Het blijkt om de politie van Antwerpen te gaan.Het logo op hun uniform liegt er niet om,hun naamkaartjes die normaal met velcro op datzelfde uniform hangen blijken van de eerste tot de laatste verwijderd te zijn. Een agent spreekt ons toe met de bewoordingen dat de demonstratie door de burgemeester niet wordt toegelaten
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be