Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 13:14   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
In zo'n jeugdhuizen kunnen die twaalf- tot vijftienjarigen iets zattere en iets foutere zestienjarigen helikoptertje zien spelen. Maar ik ben het au fond wel met je eens natuurlijk.
Helikoptertje?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:17   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Helikoptertje?
Hehee, ... Steve nooit te oud om te leren he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:17   #63
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Maar, nu gaan we het even van de andere kant bekijken hoor: een kind kan overal in aanraking komen met drank, drugs en sletjes, om de belangrijkste zorgen uit deze draad maar eens als voorbeeld te nemen. Daar hebben ze geen feest voor nodig, zeker geen feest met toezicht.

Maar stel nou je laat een kind pas op latere leeftijd naar feestjes gaan omdat je hem/haar dan geheel kan loslaten en ze zelf wel bepalen wat ze drinken en roken, dan leren ze om drank te zien als een deel van een feest, als iets wat erbij hoort. Ze leren niet dat je ook eens met wat minder of geen drank uit je dak kan gaan. Bij kinderdisdo's onder toezicht zal je ook best weleens de pech hebben dat je niks meegesmokkeld kreeg ofzo, of misschien is het er wel zo eentje wiens eerste gedachte helemaal niet was "he, een feest, dan moet ik drank mee". Zo leren ze om die dingen los van elkaar te zien, wat ze later een hoop kotspraktijken en auroongelukken kan besparen. Dus ouders moeten feesten juist aanmoedigen, toch?
Oud 5 november 2010, 13:19   #64
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Helikoptertje?
Ah bah. Ik moest ook even denken, maar dat heb ik toch nog weinig gezien hoor, zeker op feesten met 12-jarigen erbij.
Oud 5 november 2010, 13:20   #65
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helikoptertje?
Uw spel als de rotorbladen van een helikoptertje laten ronddraaien, bij voorkeur vanop een tafel.

Om maar te zeggen: afhankelijk van de mensen waarmee uw kindjes omspringen, komen ze zulke dingen al dan niet te zien of te weten. Dat kan in een dancing, in een jeugdhuis, in een maïsveld of in de boskes langs een wegkant. Uw bezorgdheid gaat daar niet veel aan veranderen.

Laatst gewijzigd door Andy : 5 november 2010 om 13:22.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:21   #66
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ouders die hun kinderen daar naartoe sturen verdienen een zwangere veertienjarige dochter. Ik heb de indruk dat wie de reportage niet gezien heeft, het probleem niet zo goed begrijpt. Mij gaat het om de verregaande seksualisering van de jeugd. 12-jarige meisjes horen niet in hun ondergoed op 14-jarige jongens hun been te staan rijden. Wellicht word ik gewoon oud, want ik ben er me evenzeer van bewust dat ik als 14-jarige niet geweten zou hebben wie eerst te vingeren daar in de Noxx.
Van vingeren worden meisjes niet zwanger hoor
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:22   #67
Bovenbuur

Standaard

Bij ons in de buurt word er trouwens ook eens in de twee weken zo'n frisdinges gehouden, in een gebouwtje naast de kerk. Dus als er iemand wijn te pakken weet te krijgen, dan smaakt die zalig.
Oud 5 november 2010, 13:22   #68
Steve_M

Standaard

Citaat:
Uw spel als de rotorbladen van een helikoptertje laten ronddraaien, bij voorkeur vanop een tafel.
Je verwart je jeugdhuis met de chiro, denk ik. In ons jeugdhuis werd er gezopen, geheadbangd, gevoosd, weed gesmoord (in het parkje ernaast) en eventueel gepoept (in datzelfde parkje), maar homoerotische spelletjes heb ik er nooit gezien.
Oud 5 november 2010, 13:23   #69
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Van vingeren worden meisjes niet zwanger hoor
Ik wilde het stijlvol houden.
Oud 5 november 2010, 13:23   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om maar te zeggen: afhankelijk van de mensen waarmee uw kindjes omspringen, komen ze zulke dingen al dan niet te zien of te weten. Dat kan in een dancing, in een jeugdhuis, in een maïsveld of in de boskes langs een wegkant. Uw bezorgdheid gaat daar niet veel aan veranderen.
Ah ik dacht dat ze hiermee aan het spelen waren. Dat deed ik vroeger ook

In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 5 november 2010, 13:24   #71
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ah ik dacht dat ze hiermee aan het spelen waren. Dat deed ik vroeger ook

Oud 5 november 2010, 13:24   #72
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Je verwart je jeugdhuis met de chiro, denk ik. In ons jeugdhuis werd er gezopen, geheadbangd, gevoosd, weed gesmoord (in het parkje ernaast) en eventueel gepoept (in datzelfde parkje), maar homoerotische spelletjes heb ik er nooit gezien.
Je kan ook een vrouwelijk publiek behelicopteren natuurlijk...
Oud 5 november 2010, 13:24   #73
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit in de chiro gezeten, en hoorde er ook niet veel over. Goed mogelijk dat dat daar ook gebeurde.
Oud 5 november 2010, 13:26   #74
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Je kan ook een vrouwelijk publiek behelicopteren natuurlijk...
Ik zal eens op het Flair- of Fancyforum vragen of de sletjes dat charmant vinden.
Oud 5 november 2010, 13:29   #75
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Soit, om even serieus te blijven.

Vroeger gebeurden die zaken ook allemaal maar alleen niet in zo een gecontroleerde setting als de NOXX. Vroeger waren er 14 jarige meisjes die met hun broek tot op hun enkels achter de kerk stonden, nu hebben ze de broek niet meer aan en gebeurt het in de toiletten. We kunnen dit alleen toejuichen want zo moeten de jongens tenminste hun hand niet meer in alle mogelijke posities wringen om in die onderbroek te geraken met allerhande polsblessures als gevolg.

Om te besluiten, serieus blijven blijkt moeilijk in dit topic.

Laatst gewijzigd door fox : 5 november 2010 om 13:30.
Oud 5 november 2010, 13:29   #76
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zelf heb ik er niets op tegen dat jongeren van 14 / 15 jaar eens naar een scoutsfuif of jeugdhuisavond gaan
Hieraan zie je dus effectief hoe beperkt je kennis is.

- Op scoutsfuiven wordt veel meer gevochten als in discotheken.
- Op scoutsfuiven is de verantwoordelijke in een aanzienlijk aantal gevallen een persoon die net pas meerderjarig is, zichzelf ook wil amuseren en in in een aanzienlijk aantal gevallen zelf zat is. In discotheken heb je professionele medewerkers rondlopen die gebonden zijn aan wetteljike bepalingen ivm dronkenschap & veiligheid.
- Op scoutsfuiven lopen er een heel deel wanna-be pedo's rond. Oudere leiders/leidsters die azen op al te jonge leden.
- Er gaat meer drugs rond binnen scoutsmuren als binnen discotheken.
- Wegens de "democratische prijzen" wordt er ok talloze malen méér gedronken op scouts (mét goedkeuring van de ouders) dan in discotheken. Je zat drinken in een disco is voor en minderjarige onbetaalbaar.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:32   #77
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

* beseft net dat de grootste varkens en halve criminelen uit zijn studententijd uit de kleinste boerengatjes kwamen *
Oud 5 november 2010, 13:33   #78
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Hieraan zie je dus effectief hoe beperkt je kennis is.

- Op scoutsfuiven wordt veel meer gevochten als in discotheken.
Zou kunnen.

Citaat:
- Op scoutsfuiven is de verantwoordelijke in een aanzienlijk aantal gevallen een persoon die net pas meerderjarig is, zichzelf ook wil amuseren en in in een aanzienlijk aantal gevallen zelf zat is. In discotheken heb je professionele medewerkers rondlopen die gebonden zijn aan wetteljike bepalingen ivm dronkenschap & veiligheid.
Dat klopt volledig.

Citaat:
- Op scoutsfuiven lopen er een heel deel wanna-be pedo's rond. Oudere leiders/leidsters die azen op al te jonge leden.
Eens die fris-feesten wat bekender worden gaan de pedo's als een mot naar vlam daar rondhangen in de auto. Zelf in al mijn jaren bij de scouts nooit benaderd (boehoe, ik was niet goed genoeg voor de pedo's).

Citaat:
- Er gaat meer drugs rond binnen scoutsmuren als binnen discotheken.
Dat is zever.

Citaat:
- Wegens de "democratische prijzen" wordt er ok talloze malen méér gedronken op scouts (mét goedkeuring van de ouders) dan in discotheken. Je zat drinken in een disco is voor en minderjarige onbetaalbaar.
Dat klopt dan weer wel.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 november 2010 om 13:34.
Oud 5 november 2010, 13:41   #79
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helikoptertje?

Ja, dat vonden wij ook een leuk spelletje op de jongensgang van het vakantiekamp. Net als zien wie de 'grootste' heeft, om het verste plassen of naar de meisjeskamers sluipen en daar wat belachelijk doen. Allemaal niets mis mee. Lichamelijke 'ontdekkingen' horen immers bij het opgroeien. Maar in de gepaste 'setting', niet op de dansvloer van de Noxx.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:42   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Soit, om even serieus te blijven.

Vroeger gebeurden die zaken ook allemaal maar alleen niet in zo een gecontroleerde setting als de NOXX. Vroeger waren er 14 jarige meisjes die met hun broek tot op hun enkels achter de kerk stonden, nu hebben ze de broek niet meer aan en gebeurt het in de toiletten. We kunnen dit alleen toejuichen want zo moeten de jongens tenminste hun hand niet meer in alle mogelijke posities wringen om in die onderbroek te geraken met allerhande polsblessures als gevolg.

Om te besluiten, serieus blijven blijkt moeilijk in dit topic.
rofl !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be