Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 09:49   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu snap ik wel dat mensen die sociaal achtergesteld zijn een vakantiejob harder kunnen nodig hebben maar waarom het criteria religie vermelden? Dus als ik me voor de zomermaanden naar het buddhisme bekeer of zo heb ik meer kans op een vakantiejob volgens deze logica?
Als men jobstudenten gaat aanwerven op basis van het inkomen van hun ouders, dan moet men de belastingbrief van die ouders opvragen. Indien religie de doorslaggevende factor is, dan moet men religie maar op zijn ID kaart laten registreren. Dat doen ze in de paradijselijke landen ook! Daar had Dolfje zijn inspiratie gehaald (dat van die ster op de kleding trouwens ook - niet veel verschil met tegenwoordig, alleen denken ze nog dat ze de baas worden. Stel even dat er een klopjacht op hoofddoeken wordt georganizeerd, ge zult die "ik heb recht op mijn apartheidsvlag" nogal eens zien vliegen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:50   #62
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Er staat toch één goed ding in, allee:

* Namen van straten die mensen uit de voormalige kolonies kwetsen (zoals bv. de Leopold II-laan) moeten worden verwijderd.
Haha, ja ja, DAT zal véél goed maken.

En die flup van CD&V maar pintjes pakken met Kabila.

Het is OT maar hoeveel mensen uit de voormalige kolonies leven er nog.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 09:56   #63
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Met de 'verschuivingen van die betaalde (feest)dagen heb ik niet zo'n probleem.
Iedereen doet op zo'n dag wat hij of zij wil. De tijd dat je niet mocht werken op zondag of een Katholieke feestdag, omdat je anders een doodzonde deed is allang voorbij.
Mij niet gelaten welk naamplaatje men er nu op kleeft.
Ik doe toch aan geen enkele van die 'feesten' mee.

Maar dat ritueel slachten zonder verdoving is meer dan een brug te ver.
Dat is barbaars, en mag onze Westerse beschaving nooit aanvaarden.
Dat Westerlingen zoiets nog maar durven denken.
Ik schaam me in hun plaats!
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:01   #64
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Natuurlijk maakt dit een kans. Zoals Xenophon hier regelmatig en terecht opmerkt: 'De lafheid en onderdanigheid van de Vlaamse politici kent geen bovengrens.'
Haha ja juist.
Die houden van "uitdagingen" jong en die zijn "grens-verleggend".
En na hun politieke job verdwijnen ze in hun villa in een leuk Europees landje
en laten ons stikken in de miserie.
Oud 9 november 2010, 10:01   #65
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Circe mijn uitspraken waren inderdaad bedoeld voor in een normale situatie, wat deze niet is en nooit echt geweest is. De bemerking dat de Europeanen niet de enigste kolonialisten waren is inderdaad een belangrijke bedenking die ik me ook maakte. Het spreekt ons niet vrij maar om te doen alsof wij het bron van alle kwaad zijn is lachwekkend. Ik moet denken aan de Armeense genocide, helaba als we dat zouden erkennen, nietwaar?

Ik hoop ook dat het een incidentele vergelijking (gehandicapten <=> religieuzen) is maar ik betwijfel het. Door zo'n trend plaats je kritiek op gelovigen meer in het marginale. Ik vind het ook vrij grof, gehandicapten hebben die aanpassingen effectief nodig om te werken, me dunkt kan een gelovige een gebouw betreden zonder een gebedsruimte. Ik vind het ironisch dat moesten wij religie linken aan een handicap, wat ze hier impliciet doen, dan zouden wij een rechtszaak aan ons been hebben binnen de 5 minuten wed ik.

Ik vrees ook dat 1 gebedsruimte voor de verschillende religies niet ok zal zijn alhoewel een algemene ruimte voor alle geloofsovertuigingen (moslims, christenen maar evengoed atheïsten) wel logischer zou zijn. Je moet het maar voorhebben, een firma van 20 man met 5 verschillende religies. Financiëel is het onhaalbaar om voor elk van hen een apparte lokatie te voorzien en als je hen weigert op grond van religie heb je een proces aan je been... Ik trek het (hopelijk) te ver maar het is niet geheel onrealistisch.

En ja, hoe ze het idee dat we wetten moeten maken rond religies ipv dat religies moeten werken in overeenstemming met onze wetten op papier zetten... Gewoon door zulke uitspraken verliest het document veel geloofwaardigheid voor mij, echt zonde :S.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:06   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Iedereen doet op zo'n dag wat hij of zij wil. De tijd dat je niet mocht werken op zondag of een Katholieke feestdag, omdat je anders een doodzonde deed is allang voorbij.
!
Ik doe ook aan geen van die feesten mee. Maar ik zie niet in waarom ik in MAART!!! 2 verplichte achterlijke feestdagen zou moeten nemen, terwijl o.a. de Paasdagen in april wegvallen, de sinksensdagen en OLHemelvaart in juni en 15 augustus werkdag wordt.

Me dunkt is het dan wèl een pak beter weer gewoonlijk. Waarom verplichten ze de mensen niet om ineens vijf dagen verlof te pakken in februari? Om de "verrijking van de multicul" te vieren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 november 2010, 10:07   #67
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:

Maar dat ritueel slachten zonder verdoving is meer dan een brug te ver.
Dat is barbaars, en mag onze Westerse beschaving nooit aanvaarden.
Dat Westerlingen zoiets nog maar durven denken.
Ik schaam me in hun plaats!
Ja maar prof gij begrip dat weer niet he: het is hun godsdienstvrijheid
Oud 9 november 2010, 10:21   #68
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik doe ook aan geen van die feesten mee. Maar ik zie niet in waarom ik in MAART!!! 2 verplichte achterlijke feestdagen zou moeten nemen, terwijl o.a. de Paasdagen in april wegvallen, de sinksensdagen en OLHemelvaart in juni en 15 augustus werkdag wordt.

Me dunkt is het dan wèl een pak beter weer gewoonlijk. Waarom verplichten ze de mensen niet om ineens vijf dagen verlof te pakken in februari? Om de "verrijking van de multicul" te vieren?
Misschien die feestdagen gewoon allemaal op de eerste dag van de maand zetten tijdens de zomer?
Daar zou ik best mee kunnen leven.
Oud 9 november 2010, 10:25   #69
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ja maar prof gij begrip dat weer niet he: het is hun godsdienstvrijheid
Wordt het misschien geen tijd dat wij een nieuwe Godsdienst in het leven roepen die beschermer is van de fauna en flora.
Met als ritueel het eren van ons zwijntje.
Oud 9 november 2010, 10:26   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stimpy2 Bekijk bericht
Toch graag lijstje zien
met de Armeense genocide zitten ze direct in de shit.

Het is voor Turken VERBOTEN om die genocide als dusdanig te erkennen! als ze dan het o zo gegeerde double passeport hebben moeten ze zowel in Turkije in het gevang (3 jaar) als hier boete betalen!

Daar hebben die interculturele lulgroepen geen erg in gehad zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 10:26.
Oud 9 november 2010, 10:33   #71
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Niets nieuws onder de zon.
Dit is gewoon de ordinaire "weg met ons" politiek die de politiek correcten al jaren door onze strot duwen.
-Hoofddoek moet kunnen.
-Anoniem soliciteren moet kunnen.
-Schrappen van feestdagen, etc...
Dit stellen ze wel vaker voor. Maar nu alles in één keer.
Geen wonder dat rechts zo goed scoort.
Met zulke mensen in het linkse kamp heb je geen vijanden meer nodig.

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:36   #72
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht
Niets nieuws onder de zon.
Dit is gewoon de ordinaire "weg met ons" politiek die de politiek correcten al jaren door onze strot duwen.
-Hoofddoek moet kunnen.
-Anoniem soliciteren moet kunnen.
-Schrappen van feestdagen, etc...
Dit stellen ze wel vaker voor. Maar nu alles in één keer.
Geen wonder dat rechts zo goed scoort.
Met zulke mensen in het linkse kamp heb je geen vijanden meer nodig.
sorry hoor maar dat rapport is niet links dat is apolitiek.
Blijkbaar is de opdracht tot het schrijven gegeven in 2008 ... ik ben benieuwd wie daarvoor verantwoordelijk is en wat het kostenplaatje van dit "rapport" is. Ik mag toch veronderstellen dat iemand de hoofdelijke verantwoordelijkheid draagt ?!
Oud 9 november 2010, 10:44   #73
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wordt het misschien geen tijd dat wij een nieuwe Godsdienst in het leven roepen die beschermer is van de fauna en flora.
Met als ritueel het eren van ons zwijntje.
Prof? Zwijg stil
Weet je nog dat Gouden Kalf destijds?
Ik was er niet bij maar weet je het nog?
Die hadden verdorie veel lol maar het duurde niet lang....
Oud 9 november 2010, 10:44   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
sorry hoor maar dat rapport is niet links dat is apolitiek.
Blijkbaar is de opdracht tot het schrijven gegeven in 2008 ... ik ben benieuwd wie daarvoor verantwoordelijk is en wat het kostenplaatje van dit "rapport" is. Ik mag toch veronderstellen dat iemand de hoofdelijke verantwoordelijkheid draagt ?!
ik dacht MILQUET! Nu zijt ge verschoten hé.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams belang webstek
Achter veilige muren werd het voorbije jaar (van september 2009 tot eind september 2010) door een bonte verzameling van politici, sociologen en multiculturele organisaties wat afgel… - excuseer - afgekletst onder de ronkende naam ‘Rondetafels van Interculturaliteit’. De kerngedachte is dat we beter moeten omgaan met ‘diversiteit’ en dat ‘authentieke Belgen’ (nóg) wat meer water bij de wijn moeten doen. De wereldvreemde club stelde zopas - in aanwezigheid van de bevoegde minister Joëlle Milquet en prins Filip - een pakket opmerkelijke aanbevelingen voor.
een héél jaar hebben ze erover moeten doen!

en GIJ moogt dat nu betalen sé!

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 10:47.
Oud 9 november 2010, 10:45   #75
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Ik zou ze deze feestdagen liever in hun oorspronkelijke eer zien herstellen, aka hun keltische oorsprong. Valt ook onder culturele diversiteit en is gerelateerd met onze geschiedenis.
Oud 9 november 2010, 10:46   #76
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het idee dat de meerderheid zich aan de minderheid moet aanpassen is inderdaad tekenend. Niet dat wij geen gestes kunnen doen maar uiteindelijk moet de minderheid zich aan de meerderheid aanpassen, niet omgekeerd. Andere elementen waar ik me de vraagtekens bij plaats zijn
Die stelling blijft bij de meeste mensen slechts overeind wanneer zij zelf tot die meerderheid behoren.
Van zodra zij tot een minderheid behoren klinkt er plots een heel ander geluid. Zeker wanneer de meerderheid (Europa) iets beslist heeft waar de minderheid (Belgen) het niet mee eens is.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 november 2010 om 10:46.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:49   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Die stelling blijft bij de meeste mensen slechts overeind wanneer zij zelf tot die meerderheid behoren.
Van zodra zij tot een minderheid behoren klinkt er plots een heel ander geluid. Zeker wanneer de meerderheid (Europa) iets beslist heeft waar de minderheid (Belgen) het niet mee eens is.
en sinds wanneer werd er aan de belgen gevraagd of ze zich bij de keuze van Europa wilden neerleggen? Zelfs voor de Europese grondwet... heu... hoe heet het weer? iets met Lisboa of zo - hebben ze niks gevraagd.
D�*t noem ik geen democratische meerderheid.

Als ik naar Turkije emigreer dan gaan ze daar hun feestdagen ook niet aanpassen aan de Vlaamse minderheid!

Oud 9 november 2010, 10:51   #78
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik stel dan ook niet dat ik er geen probleem mee heb dat 99% van de bevolking beslist dat 1% van de bevolking alle belastingen betaalt of zo. Er zijn zaken waar meerderheid/minderheid niet op gaat. Wanneer de meerderheid echter zich moet integreren in de minderheid, wat in dit raport veelal het geval is, is er een probleem. Het is nu eenmaal een stelling die niet altijd opgaat, zeker omdat hier de minderheid niet benadeeld zou worden (wat in het Europa verhaal wel zo zou zijn vermoedelijk), integendeel zelfs.
Oud 9 november 2010, 10:51   #79
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/meningen/for...orumid=2029955

... het betreffende artikel krijgt kommentaren die niet mis te verstaan zijn van de bevolking! Maar die snertpolitiekers, zoals die twee franstalige wijven Milquet en Onckeldinges die als furies het land menen te moeten regeren met hun "non's" en andere opgedrongen zever die past in hun linkse profitariaatsstaat en in de multiculturele strontboel...
Hoe lang moet de bevolking dat nog pikken?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:56   #80
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een mooie toekomst voor het VB.
Daarom zie ik dit alles nog niet zo snel gebeuren.
Ik vrees dat ze ons dat ook zullen aansmeren, zie maar wat ze al hebben bekokstoofd tot hiertoe! Veel politiekers die verkozen zijn als "vertegenwoordigers van de bevolking" doen vooral hun eigen zin. Wat de bevolking echt wil zal hen worst wezen...
De uiteindelijke reactie en de opkuis van dat zootje zal des te heviger zijn eens men er zal aan beginnen.
Het is dat of langzaam verzuipen.
Alvast die apenland splitsen en dat franstalig-blok-aan-ons-been dumpen.
Dan zal er plaats komen voor een paar rechtzettingen.
De problemen zijn niet alleen "economisch"...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be