![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik persoonlijk dat altijd éérst het kind moet geloofd worden. Als een kind meldt dat het thuis mishandeld wordt, neem dat dan aan en neem actie om dat kind te beschermen. Als dan later blijkt dat het een verzinsel of een sterke overdrijving was (meestal een roep om aandacht, dat ook érgens een reden heeft die serieus moet genomen worden) is dat spijtig voor de ouders die onheus behandeld werden natuurlijk. Die gaan er wel met minder schade uitkomen dan ouders die onterecht geloofd werden toen ze zeiden dat er helemaal niks aan de hand is. Citaat:
de meerderheid van de verdwijningen zijn toch wel jongeren die uit eigen initiatief weglopen van thuis. De meerderheid van de gevallen staan snel weer terug thuis, maar als dit vaak voorvalt of gedurende langere perioden dan kan je er ergens wel vanuit gaan dat er een probleem is in het contact gezin - kind ![]() ![]() Je vindt de risico's die kinderen lopen als ze op straat leven ook geen opvoedkundige risico's? Er zijn weglopende jongeren die héél snel terecht komen in criminele milieus, prostitutie,... Dat lijkt me inderdaad een goeie opvoedingssituatie, totaal niet problematisch ![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk. Het kind moet in de eerste plaats worden geloofd, en iedere onrustwekkende melding moet ernstig worden genomen. Maar ik mag toch aannemen dat een CLB eerst contact opneemt met de ouders, zich eventueel informeert, vooraleer aan de alarmbel van het CBJ wordt getrokken via een meldingsformulier. Als je het rapport (via link in mijn beginpost) van het CBJ leest dan vindt het CBJ het niet noodzakelijk dat ouders worden geïnformeerd. Laatst gewijzigd door Rudy : 4 april 2011 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, gezien je bij BJZ hebt gewerkt, durf je beweren dat een jeugrechter, ook al zijn de ouders vragende partij, een maatregel zal opleggen zonder met de vinger naar de ouders te wijzen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Lokaal Raadslid
|
![]() EXCUSEER VOOR HET TE SNELLE PLAATSEN/ WIJ WILLEN HAAR TOTAAL DUS NIET UIT HUIS want het gezin is niet meer volledig dan...
![]() in ieder geval is er contact geweest met bijz en ccg ivm vermoeden van "chronische schoolfobie", een materie om je nachten in te verdiepen!!telefonisch lieten ze het uit schijnen dit ook te geloven maar...bij samenkomst bleef er niet veel meer van over, in ieder geval zou er psychisch niets aan haar op te merken zijn... we schreeuwen het al lang van de daken dat het veel met die eerste grote verliefdheid op die vent te maken heeft en als je dan de chronische schoolfobie erbij plaatst, klopt het plaatje...maar van die instanties gelooft natuurlijk niemand je alhoewel ik moet zeggen dat clb eens alles op papier genoteerd had ivm schoolfobie, reacties en oorzaken, enz...en er niet afkerig tegenover stond... als je tiener ELKE zondag voor 23.30 geen boek heeft vast gehad, dan pas rond 1.00 of 1.30 in bed beland, maandag zelfde liedje alleen een uurtje vroeger, kan je dit toch nog moeilijk normaal schoolgedrag noemen?op woensdag zijn het normale schooluren ivm huiswerk, dus net na eten maar dan is de week al weer bijna om en op zaterdag kan je alweer beginnen te "zagen" om boekentas klaar te maken zodat hele weekend vrij is, niks gebeurt dan to 23.30 ten vroegste op zondag...moedeloos word je ervan men geeft wel toe dat ze acute vorm van schoolfobie heeft gehad na haar ziekte... ivm met de rest, sommigen hebben negatieve, anderen hebben positieve opmerkingen maar kunnen jullie raad hierin geven als je weet dat: -wij, als gezin allemaal van die deugniet houden -het moeilijk hebben met haar liegen omdat niemand hier zo opgevoed is -hoe kunnen we haar onder de vleugels van die vent uithalen zonder "beschadigingen" -we ze niet uit huis geplaatst willen zien -welke instanties zouden nog kunnen helpen een "grappige" anekdote: dochter had aangegeven op internaat te willen om uit huis te zijn omwille van ruzies, bijz vond dat geen goed gedacht omdat dit toch maar uitstel werd tot weekend thuis en ze zo voor haar situatie thuis weg vluchtte(mijn God, weet die vrouw hoe het thuis is...), moesten we horen dat ze dichtbij op internaat wilde, bijz vertelde ons welk zelfs, vroeg toen rechtstreeks dadelijk met wie ze op internaat daar wou gaan, blijkbaar had die vraag haar verrast en antwoordde ze te vlug:bleek het met die vent zijn zus te zijn, leuk hè, als hij ook op bezoek zou komen bij zijn zus... er werd al aangehaald dat een internaat ook te duur zou zijn voor een groot gezin... kwam deze week een brief aan de ouders van onze jongste gericht:van een internaat in W-Vlaanderen bij zusters, 50 euro voor 3 maanden te betalen, ik dacht al dat een of andere instantie ons dit "gelapt" had , zo van, dit kunnen ze wel betalen maar vonden dat grappig : bij de zusters terwijl ze niet op haar mond gevallen is... toen we haar dit vertelden dat we eventueel daar naar de opendeurdagen wilden gaan ![]() wat een reactie!max 3 uur op laptop, werd ineens gerespecteerd, niet zo een grote mond meer, enz...maar we vermoeden wel dat ze "hem" nog altijd ziet in de buurt van de school... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gast2. Vraag. Ik zou graag eens willen weten hoeveel ouder die partner van je dochter (14) is, ongeveer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 25...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik bedoel hij is 25
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen dit ernstig debat stelde ik een vraag naar de leeftijd van de partner. Antwoord: 25. Uw reactie (de vraag werd niet aan u gesteld) is er eentje voor de rubriek "koeien en kalveren". Een minimum aan respect en beleefdheid. Daar gaat het om. Rudy. Laatst gewijzigd door Rudy : 6 april 2011 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Lokaal Raadslid
|
![]() vandaag heb ik even een glimp kunnen gooien op haar inkomende sms-berichten, die heer stuurt haar vandaag volop berichten waarin hij haar bv aanraadt niet naar ons te luisteren en te doen wat zij wil...kun je onze avond voorstellen, zij terug in een hoekje, 2 oortjes in, ongenietbaar....zou toch eens graag willen weten hoeveel tijd erover gaat eer die heer voor verhoor wordt opgenomen nadat zaak aan onderzieksrechter wordt overgedragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had dan je e-mail opgegeven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 april 2011 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen, laat het CLB eerst en vooral een IQ-test uitvoeren. Vraag dan bij het CLB naar een goeie kinderpsychiater. De CLB's beschikken wel over een lijst, maar vraag toch maar naar wie hun voorkeur gaat. De ervaring leert mij dat je best niet zomaar bij de eerste de beste kinderpsychiater binnenstapt. Het verschil is nogal groot. Bezorg de kinderpsychiater de resultaten van de testen uitgevoerd door het CLB. De directie van een school is ook veel voorzichtiger als ze weten dat je kind onder behandeling is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet niet je te laten registreren als "benadeeld persoon". Zo word je op de hoogte gehouden van de evolutie.
|
![]() |
![]() |