![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De marktprijs voor een goede ondernemer, technicus en die zaken is daarom - terecht - veel hoger.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb veel aan zelfstudie gedaan en zo veel kennis tijdens mijn leven verworven. Maar zonder georganizeerde technische opleidingen had ik nooit de basis kunnen verwerven voor mijn huidige technologische kennis. Al was het maar omdat het niet doenbaar is om zelf al die dure technologie te kopen waarop praktijkervaring moet worden opgedaan. Voor het opdoen van technologische kennis moest ik inderdaad gortdroge kursussen en saaie praktijkproeven doorworstelen en uitleg vragen aan lesgevers. Maar na het doorworstelen van die saaie lektuur en die saaie praktijkproeven had ik wel de vaardigheden om kreatief met deze kennis om te springen. Ik geef zoveel mogelijk de voorkeur aan zelfstudie, maar ben me ook bewust van de beperkingen ervan. Je kan nu eenmaal niet alle kennis van de wereld zelf bezitten, en zelf alles uitzoeken komt soms neer op het heruitvinden van het wiel. Al kan van nul beginnen redeneren wel als voordeel hebben dat je weet waar alles vandaan komt en je zo de materie tot in de details kent.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 12 november 2010 om 03:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in verschillende landen gewoond. Het is opvallend hoe verschillend het onderwijs in Zwitserland ten opzichte van dat van België eigenlijk kompleet het omgekeerde is. In plaats van leerlingen aan te moedigen zo veel mogelijk tijd op de schoolbanken door te brengen doet men het omgekeerde... En de restultaten zijn nietemin goed. Ik ken behoorlijk wat mensen die kwa kennisniveau op dat van een Belgische Industrieel ingenieur zitten, maar nietemin op hun 15de zijn gaan werken, en op die manier wel jaren meer ervaring hebben.
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we zijn alvast benieuwd hoe de mensheid de valutaoorlog gaat tegemoet treden, alsof de economische waanzin nog niet duidelijk genoeg was. De vraag is hoelang men nog kan blijven slapen, econoom is HET knelpuntberoep van onze hedendaagse maatschappij, wie dat nu nog niet begrijpt kan misschien beter zelf terug naar de schoolbanken, zo eenvoudig is dat uiteindelijk. En maar ontkennen .... halleluja Laatst gewijzigd door MIS : 12 november 2010 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik veronderstel dat ze nadien veel aan zelfstudie doen en bijkomende opleidingen in avond-of volwassenenonderwijs volgen?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De grootste rol van onderwijs is dan ook niet het aanleren van vaardigheden maar het adverteren van al bestaande vaardigheden. Bvb iemand studeert niet om slimmer te worden, maar om een certificaat te kunnen voorleggen van de slimheid die hij voordien al bezat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat klopt pertinent niet. een van de grote problemen van onze huidige arbeidsmarkt is dat we in België leven in een maatschappij waar er een grote nood is aan hooggeschoolden. De scholingsgraad is enorm belangrijk. Alle goedkope ongeschoolde en laaggeschoolde jobs worden meer en meer uitbesteed aan lage-loonlanden. Dat wordt nergens zo pijnlijk duidelijk als in Brussel. Brussel is een plek waar tegelijk een gigantisch groot aanbod aan jobs is en er een torenhoge werkloosheid is. De verklaring ligt in het feit dat de jobs in Brussel bovengemiddeld voor hooggeschoolde kantoorwerknemers zijn, terwijl de bevolking bovengemiddeld laaggeschoold is. Je zit met een overtal aan ongeschoolde Brusselse arbeiders waar niemand op zit te wachten. De files naar Brussel worden (deels) verklaard door het feit dat er werknemers nu eenmaal wel 'van buiten' moeten geïmporteerd worden om de vacatures in te vullen, want de Brusselaars zelf zijn te laaggeschoold om in aanmerking te komen voor het aanbod dat er wel degelijk is. Wie in België geen goede scholing heeft, heeft een probleem. Citaat:
Ik heb de markt echter nog niet horen zeggen : laten we Brusselaars eens beter scholen ...
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() :')
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 14 november 2010 om 03:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Zwitserland is de leerplicht nog steeds tot 15 jaar.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De centrale bank zou zich enkel moeten bezig houden met de geldcirculatie, niet met de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_u...inty_and_doubt Maw, jij bent de investering niet waard in de informatievergaring of je wel geschikt bent of niet, als een andere daar met een kwaliteitscertificaat kan afkomen, he. Misschien zijn de groenten van boer Janssens best veilig, maar je gaat toch maar voor dat "bio" label, en je gaat geen half jaar op uitkijk naar boer Janssens om te zien of die proper kweekt. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 november 2010 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() sterke inhoudelijke reactie wel.
die AdrianHealy is een intellectueel, dat voel je.
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hint: mijn theorie vereist niet dat we zien dat mensen de brusselaars opleidt. Maar toch goed geprobeerd. ![]()
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 16 november 2010 om 01:47. |
||
![]() |
![]() |