![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om dan op uw vraag te antwoorden en met mijn bottom line te beginnen: onderwijs en toegankelijkheid tot degelijk onderwijs voor iedereen is de laatste reddingsboei die de engelse maatschappij nog heeft, zoniet glijdt de maatschappij hier compleet verder af en kost het de belastingbetaler uiteindelijk veel meer aan schade vanwege een yobcultuur. Dat laatste neemt in het VK rampzalige proporties aan, ik weet niet of u hier al eens een tijdje heeft verbleven, buiten de glamour van Londen. Of hebt ge die docu's nog niet gezien op Channel 4 en ITV over de yob cultuur in Engeland? Jeugd die alles kapotslaagt, vrouwen die dronken vechten op straat en gangs die gewoon op zoek is naar trouble. Dat is tegenwoordig dagelijkse kost. Ze hebben toch geen enkele toekomst en uitzicht. Meritocratie, de greed is good cultuur door madam Thatcher en de Tory kliek hier geintroduceerd is de maatschappij grondig aan het verdelen. Wie goed verdient, heeft het goed, de rest kan den boom in. En het gaat totaal niet alleen om ''arme sukkelaars'' want de totale druk op het inkomen van gewone mensen voor gewone sociale voorzieningen zoals openbaar vervoer en gezondheidszorg en onderwijs is in Engeland al enorm hoog. We spreken dan nog niet eens over gewone consumptieartikelen. Anders dan in Belgie is het VK is geen welfare state zoals gij ook wel weet. Nagenoeg alles is geprivatiseerd. Een treinticketje voor bv het equivalent traject Leuven Brussel kost u al snel 15 GBP. Een ticketje op de metro in Londen kost welgeteld 4 GBP voor een enkele rit in de kleinste zone. Als u in engeland uw kinderen onderwijs wil geven van het nivo in Belgie dan dient u ze in het prive onderwijs te stoppen en kost u dat (middelbaar) al snel £10,000, per kind, per jaar. Zoniet kan je ze naar de public schools sturen waar de sfeer en cultuur allesbehalve is: ik moet u de verhalen van drugs, yobs, thuggery, social misfits, in die scholen in engeland niet vertellen wellicht. Als u drie kinderen hebt, reken dan maar wat voor inkomen je al moet hebben om uw kinderen betere kansen te geven. Een gemiddeld inkomen is £ 30,000 per jaar, volgens pas vrijgegeven officiele cijfers. Het minimumloon is nog maar onlangs ingevoerd en ligt schandalig laag (5 of 6 pond per uur). Engeland is zowat 10-15 % duurder als het continent voor algemene goederen, niet in het minst voeding. Een en ander zorgt ervoor dat ouders veel langer weg zijn van huis voor hun werk (grotere pendelafstanden, langere werkuren). Dat alleen al heeft al nefaste gevolgen op de vorming en algemene ingesteldeid van kinderen. Het gezin speelt totaal geen rol meer. Komt er dan nog eens bij gezien het hoge aantal echtscheidingen er een situatie is ontstaan waarbij 50-60% van de jeugd al niet meer hun natuurlijke vader of moeder zitten maar bij 1 stiefouder. Neem dan het hoge aantal immigranten in het VK die vooral het publiek onderwijs bevolken. Al die dingen zorgen ervoor dat het gezin wegvalt en jeugdalcoholisme, asocial behaviour, yobbing, kinderzwangerschappen edm geweldig toenemen. Nu kan ik begrijpen dat niet ales gesubsidieerd moet worden door de staat, maar onderwijs komt de ganse maatschappij ten goede, zeker als de rol van het gezin totaal wegvalt, dus om de toegangsdrempels financieel superzwaar te verhogen vind ik een enorme domme zet. Dit komt idd niet goed. Lang verhaal, maar de standaard ligt hier (ik woon hier grootste deel van mijn tijd in engeland), vanwege toenemende yob cultuur, sowieso al een pak lager in de public healthcare. Verplegers worden hier afgerost, bespuwd enz en dan worden ze nog slecht betaald ook, wie wil er nu voor de NHS gaan werken... allemaal gevolgen van een falend sociaal beleid. Alles draait rond geld hier. Lang leve de meritocratie.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 13 november 2010 om 02:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lol; ken je je eigen land dan zo slecht? Onderwijs, gezondheidszorg, uitkeringen, pensioenen, ... Je zegt het zelf! 'Als je je kinderen goed onderwijs wilt geven, moet je privaat gaan'. Dus wat je zegt is: de overheidsscholen falen. Net zoals de NHS. Misschien moeten we d�*�*r het probleem zoeken? Want het is duidelijk - uw woorden - de privaat die wél kwaliteit aanbiedt... [Misschien moet je eens stoppen met de overheid te zien als de oplossing, maar als een groot deel van het probleem... Het verwondert niet dat de conservatieven zijn gewonnen met een programma om de overheid toch een beetje terug te dringen. (Niet dat ze dat gaan doen, natuurlijk.)
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier een artikel van de BBC site, open de link ''comparing welfare states'' bovenaan in het artikel en je zal zien dat het VK (Liberaal model van welfare state) overal achterloopt. http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4704081.stm Verder noteer ik volgende quotes uit dat artikel: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je dan de drempel nog eens verhoogt voor de gewone mensen om te kunnen studeren, dan ontneem je direct hun kansen om goed te verdienen. Maw een groter deel van de jongeren is ''doomed'' en zal dus nooit voor al die geprivatiseerde diensten (goede gezondheisdzorg etc) kunnen betalen. Citaat:
Wat betreft overheid als oplossing aanzien: daar heb je misschien gelijk in, maar wat mij betreft is gans het systeem aan verandering toe. Ik zie dat dus allemaal in een veel groter kader.
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() 9,000.00 GBP = 10,593.19 EUR
Klojo van de VTM-redactie zei €6000/jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is allemaal een kwestie van verkeerde prioriteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Engeland wil nog altijd grootmachteke spelen kost wat kost. EDIT ... Nu pas gezien dat de minister dit reeds vermeld had.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 13 november 2010 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom wordt er nu bijvoorbeeld bespaard? Een tekort aan geld. Is dat een verrassing? Nee, niet echt. Dat ze geen bevoegdheid aan de EU willen afstaan, verandert niet zoveel aan hun welvaartsstaat gehalte zoals het er nu uitziet. Bemerk overigens dat je statistiek geen 'armoede' meet, maar 'ongelijkheid'. Doordat de ongelijkheid hoger ligt - door de hogere lonen van de top - is er ook meer 'armoede'; maar misschien is het wel beter 'arm' te zijn in UK dan 'niet arm' in Zweden. (Dat weet ik niet; maar puur op basis van diè armoede cijfers kan je dat niet weten.) Volgens dié index is er overigens meer armoede in Monaco dan in Afghanistan. Je snapt toch waarom? (Hint: ze kijken naar ongelijkheid en leiden daar armoede vanaf.) Citaat:
![]() Citaat:
Verder is een algemeen lager formeel opgeleide bevolking niet per se zo dramatisch, want dan worden er andere selectiemechanismen gevonden en/of meer gerichte opleidingen die wel iets waard zijn en wel mensen vooruit helpen in het leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen; geld eisen van de staat voor uw onderwijs te betalen is een privilege eisen.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() De staat die geld eist van de burger is ook een privilege.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een voorrecht staat tegenover een recht. Een recht wordt verkregen door strijd, het wordt afgedwongen. Daarin verschilt het ook van een gunst. Die krijg je zonder dat je er aanspraak op kan maken. In onze wetgeving wordt het recht op onderwijs als zodanig vermeld. Niet als gunst maar als het resultaat van een politieke en sociale strijd. Het werd door die strijd afgedwongen. Het is daarmee van toepassing op alle burgers en het is dus nooit een voorrecht. Onderwijs wordt een voorrecht als het wordt voorbehouden aan een specifieke groep, bijvoorbeeld aan zij die het zich financieel kunnen veroorloven. Zij die dat niet kunnen zijn er dan van uitgesloten. Als het een recht is (en dat hangt dus af van de krachtsverhoudingen), is het noodzakelijk om de financiële drempel laag te houden. Vandaar de noodzaak om het met de gemeenschap te financieren.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 13 november 2010 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Pakken wat je pakken kunt' is geen rechtsfilosofie, Ministe.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we geen recht op hulp hebben, hebben we evenmin belastingen te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De term wordt zo makkelijk misbruikt omdat het zoveel verschillende dingen kan betekenen en omdat het tegelijk zo een emotionele negatieve betekenis heeft. Tis bvb perfect mogelijk dat 1) iedereen rijker is 2) de lage inkomens procentueel meer stijgen dan de hoge inkomens 3) de armoede toch gestegen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |