![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enige nadeel aan die sterke overheid is het feitelijke monopolie van bv. de RTT vroeger en alle inefficiënties die ermee gepaard gaan. De staat zou ook zelf diensten kunnen aanbieden naast de privé en zo zorgen voor een bodemtarief, maar kan ze niet de anderen kapot concurreren, cfr. VRT? Een volledig vrije markt is niet goed, een staatsmonopolie is niet goed en de derde weg is niet goed. Wat dan wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar 't niet echt voor't milieu dat je het doet he?
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Chemische troep in zonnepanelen ? Welke dan ? Laten we even rationeel denken. Wat kan één paneel opbrengen op 20 jaar ? Laten we zéér pessimistisch zijn. 50 Watt per dag. Dat is op 20 jaar 365 kilowatt. Als je dat moet opbrengen met fossiele brandstof, ga je 'iets' meer vervuilen, denk ik... Overigens, ik denk dat jouw nu spiksplinternieuwe laptop binnen 10 jaar veel meer vervuiling gaat produceren. Terwijl hij 0,0 heeft opgeleverd. Laatst gewijzigd door hurricane : 13 november 2010 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Bullshit. 15 jaar garantie op de omvormer. 20 op de panelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
IDD wij hebben onze energie afgegeven aan de Fransen. Dus hoog tijd dat wij zelf nieuwe BETERE duurzamere energie gaan produceren. Ik wil daar voor betalen, liever dan hetgeen waarvoor ik nu betaal. Wat is wel goed? Wat is er beter dan energie die je zo kan opwekken uit natuurlijke bronnen? Wij vervuilen geheel ons ecosysteem, onze biodiversiteit voor energie die al lang vernieuwd kon worden. Wat ik nog steeds niet begrijp, we staan wetenschappelijk zo ver. Maar energie opwekken uit ons magnetisch veld is nog niet onderzocht? Why?
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom is ze er dan wel ?
Als ze onze energie kan afgeven aan buitenland kan ze toch ook de macht hebben eigen energie op te wekken? Wat ontbreek ik?
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat het volk die macht blijft geven.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor de productie en plaatsing van al die groene methoden is ook al veel energie nodig, en er komt daar flink wat afval bij kijken. Die dingen hebben ook wel eens onderhoud nodig eh. En ze mankeren, moeten hersteld worden, of zelfs vervangen. Als je mensen datgene gaat vragen wat nodig is zodat iedereen naar believen energie kan gebruiken pluim je mensen die minder middelen hebben voor het overmatig gebruik van energie van anderen. Het lijkt mij toch wel het eerlijkst dat degenen die meest beroep doen op die middelen die energie omzetten naar iets dat uit het stopcontact komt, ook het meest bijdragen aan de kosten daarvan?
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Lijkt me een haalbaar plan. Naar waar gaat het geld nu? Als ze met minder belastingsgeld een zeepark kunnen aanleggen, weten we toch genoeg? Alleen zijn die windmolens in de zee slecht voor het ecosysteem aldaar.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 14 november 2010 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, je gaat de kinderen mee laten betalen? Maar goed, reken eens uit hoeveel windmolens je daarmee kan kopen. Reken daarbij ook de plaatsingskost en het personeel dat het onderhoud doet. En reken dan uit hoeveel huisgezinnen je daarmee kan betalen. En voor de lol ook eens het % energiegebruik van de industrie, want dat wil je natuurlijk ook verspreiden over de bevolking. En leg gewoon uit WAT er exact verkeerd aan is om de investering in duurzame energie te bekijken volgens de hoeveelheid energie die gebruikt wordt. Als ik nu maar 1/1000ste verbruik dat zo'n windmolen opbrengt, waarom zou ik daar 5/1000ste van moeten betalen? Zodat een ander gratis energie heeft door mij betaald?
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() Alles wat de mens doet verstoort het ecoleven. Als je niets wilt verstoren doe je best zelfmoord, je ecologische voetafdruk verdwijnt razendsnel.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan een kleinere versie van een windmolen in je tuin zetten als die groot genoeg is.
Wat kan je daar zoal mee doen? Een klein lampje doen branden Beetje tv kijken als je het licht uitdoet. Misschien nog wat zaken die niet veel verbruiken. In elk geval onvoldoende. Voor een tentenkamp is dat natuurlijk goed meegenomen allemaal.
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Met de huidige regenval kunnen we beter een watercentrale bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou dat niet heel veel problemen oplossen?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |