![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
| Bekijk resultaten enquête: Banken zetten klanten onder druk | |||
| Ik ben het eens met die maatregel |
|
10 | 71,43% |
| Ik wil dat alles blijft zoals het is |
|
3 | 21,43% |
| Ik wil minstens 1 jaar uitstel |
|
1 | 7,14% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Je verwacht geen tegeneisen van een baas want die zal dat dan wel voor zijn eigen profijt doen, maar je verwacht wel zijn/haar geld? Citaat:
Jij staat een soort van "iedereen werkt en je gaat gewoon halen wat je nodig hebt"-economie voor. Ga je er dan ook bij vertellen dat dergelijke plan-economie de vrije keuze bij de mensen wegneemt en dat een instantie zal moeten gaan vertellen wie wat moet doen? Of ga je mensen effectief de keuze laten en er zo voor zorgen dat iedereen voor de "easy" jobs kiest en niemand voor de zware/lastige/moeilijke jobs? |
||
|
|
|
|
|
#62 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 13:19. |
|||
|
|
|
|
|
#63 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Als je echt zo sterk bent om out of the box te denken, dan is het een koud kunstje om jezelf uit je eigen referentiekader te trekken, je out of the box in de leefwereld van je tegenpartij te positioneren en zijn argumentatie vanuit die wereld te becommentariëren. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eerlijk gezegd, als ik mij gewoon mag bedienen naar mijn goeddunken in alles wat er geproduceerd zal worden, dan doe ik enkel maar mijn hobby's hoor, zoals boeken schrijven over kenenergie, en zeveren op fora. Daar gaat niet veel door geautomatiseerd geraken Ik ga gewoon mijn villa halen in 't zuiden van Frankrijk met een groot domein rond en zicht op de zee (zo een beetje in de hoogte, weet je, maar met een weggeske naar mijn prive baaike), waar mijn paar automatisch geproduceerde jachten met hun geautomatiseerde bediening, kaviaar en champagne op mij wachten, met de geautomatiseerde leuke callgirls die daar rondlopen, om eens een duikske gaan te doen in mijn prive-visreservaat, zie. Nadien neem ik dan mijn prive automatisch geproduceerde prive helikopter om eens een geautomatiseerd toerke te doen, en misschien eens naar Cannes te gaan om daar naar al die automatisch geproduceerde films op het festival te kijken en een pintje te pakken op de promenade. 's avonds geef ik een prive party voor mijn vrienden rond mijn prive zwembad, waar lekkere maaltijden door mijn geautomatiseerde chefkok worden opgediend en een geautomatiseerde pianist wat sfeer komt brengen. Andere avonden ga ik naar de villa van enkele van die vrienden waar die dan feestjes geven met hun geautomatiseerde materialen die ze hebben. Maar waarschijnlijk zijn er genoeg goei zielen die al die geautomatiseerde brol willen voortbrengen voor hun plezier zodat ik er niet moet van wakker liggen dat al dat spul er wel zal komen, we zijn grondstoffen-belemmerd en ik kan je verzekeren dat er voldoende grondstoffen zijn om mij en mijn vrienden dat luxe leventje laten te leiden. Allez, verlies nu uwen tijd niet, en ga nog wat automatische fabrieken helpen ontwerpen die mijne kaviaar klaarmaken, zie
|
|
|
|
#66 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Of nog, waarom zou ik iets produceren waar vraag voor is, wanneer ik ook iets veel eenvoudiger kan doen waar ook vraag naar is? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#67 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 13:38. |
||||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(en niet TE lang wachten ook niet, deze zomer zou ik al met mijn jacht eens willen gaan rondvaren...)
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2010 om 13:40. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
waarom zou ik mijzelf moeten benadelen omdat jij meer dan een ander wil hebben en er niks voor te doen? Je wil het krijgen van me. Tja. Tja, in deze etopisch monetaire systeem dat je zo aanbid kan niemand buiten mensen die een gat in de markt vinden nooit een villa veroorloven. En trouwens in een op grondstoffen gebaseerde systeem kan je mensen vragen om je huis te onderhouden. Je kan ze niet betalen. Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 13:48. |
|
|
|
|
|
|
#70 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Opnieuw, ik zeg niet dat je slechte punten hebt, maar je beseft blijkbaar de kern van het onderwerp niet. Heeft niets te maken bij in- of out- of the box. Vertel jij anders maar welke voordelen eraan verbonden zijn om bv 6 maand onder 0 te blijven. Hoe minder de duur van krediet, hoe minder men gebonden is aan de banken en aangewezen is op eigen verantwoordeljikheid. Daar kan jij toch gewoon niet tegen zijn als je consequent bent? Citaat:
Als je zelf al niet het initiatief wil nemen om je eigen idee in praktijk te brengen zijn je post vrij nutteloos Laatst gewijzigd door CyberpunX : 16 november 2010 om 13:56. |
||
|
|
|
|
|
#71 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
This makes no sense. De mensen in Amerika creperen juist omdat geld minder waard is door het bijprinten van geld, dus zoals ik al in bijna elke post gezegt heb door fluctuatie van de geld waardes. Hoe komt het denk je dat de economie naar de klote is? Niet omdat de mensen niet willen werken. Zoek eens de reden. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 13:56. |
||||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#73 |
|
Gouverneur
|
Als ik niet een boterham minder zou moeten eten daardoor dan gaf ik met plezier je een villa.
Maar als de economie draait om overvloed aan grondstoffen en niet geld om mensen eten te geven, dan gaan die echt niet jou huis gaan kuisen, dan moet je dat zelf doen. Wil jij een groot huis zelf kuisen en onderhouden? Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 14:01. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Staatssecretaris
|
Waarom de economie suckt? Omdat mensen zoals jij, met hun utopische ideeën, toch té gehecht zijn aan hun luxe en dit niet willen afgeven aan zogenaamde profiteurs. Maar dan wel beweren dat er een overdaad is. "Hypocriet" of "sellout" zijn hier de juiste termen, sorry. Zeggen hoe het systeem moet werken maar wel volledig meedraaien zonder sympathie.
Ik ga er eerder van uit dat je stomweg a/h trollen bent. Ofwel ben je zo ver uit the box dat je je zin voor realiteit volledig kwijt bent. Laatst gewijzigd door CyberpunX : 16 november 2010 om 14:03. |
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welke hyperinflatie ? (toegegeven die ZOU er MOETEN zijn, maar ze blijft in de Chinezen hun sokken zitten...) Ik zou eerder denken dat het de schuld is van al die kwiebussen die overdreven op krediet zijn gaan leven in de illusie van het blijven voortduren van een speculatieve immobilienbubbel die alles opgesoepeerd hebben, nee ?
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ge zou toch eens een inspanning kunnen doen vind ik. Je hebt op je jonge leeftijd al een meer dan normaal patrimonium, als er IEMAND is die jouw systeem kan beginnen implementeren, dan ben jij het wel. Begin dus maar aan mijn villa. Ik beloof je dat tegen dat je honger begint te krijgen, je weer een programmaatje mag schrijven voor een of andere Chinese ondernemer om nog een paar huizen en een brood of 10 bij te verdienen...
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2010 om 14:09. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |||||
|
Banneling
|
Wie weet. Heb jij zekerheid dat die er niet is?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#78 | |||||||||||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Als er een overvloed is aan eten en andere producten groot genoeg is zonder dat mensen moeten inleveren aan andere dingen. Dan hoeven mensen geen vastgoed aan te kopen om een inkomen te hebben. Ze begrijpen gewoon niet dat in dit monetaire systeem dat je moet egoistisch zijn als je wil een goed leven hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 14:41. |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Staatssecretaris
|
Je hebt eigenlijk dus nog steeds geen enkel valabel argument waarom de inperking van het kredietsduur slecht zou zijn. Blijf dus OT aub vooraleer je begint over kosmische krachten od.
Laatst gewijzigd door CyberpunX : 16 november 2010 om 14:40. |
|
|
|