Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2010, 14:07   #61
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Eerlijk gezegd nooit zoveel last gehad van de laptops van andere studenten in de les. Ge kijkt normaal toch naar het bord of u eigen papieren, dus dan moet ge sowieso niet kijken naar wat anderen doen.

Zelf nooit een laptop naar de les genomen. Ik ben meer een markeerstiftman. Voor mij is een goede docent dan ook 1 die lesgeeft uit een wijdverspreid degelijk handboek en zich dan ook binnen redelijke mate aan dat handboek houdt. Toch nergens niet voor nodig dat docenten een eigen cursus maken. Das gewoon het repeteren van werk dat anderen al honderden keren beter dan u gedaan hebben. Ik spreek dan enkel over economische handboeken de kwaliteit van handboeken vrij hoog is.

Oja en dat Twitteren: Twitteren is iets wat veertigers denken dat twintigers zich mee bezig houden. Maar ik ken echt geen enkele twintiger die Twittert. Dus zo een groot probleem zal Twitteren wel niet zijn.

Kan mij nu wel inbeelden dat het, voor een docent, irritant kan zijn als mensen verstopt zitten achter een laptop. Dat docenten dat individueel uitmaken wat ze toelaten in de les of niet.

Over te laat komen. Iedereen is wel te laat, ook docenten. Gewoon discreet ergens gaan zitten. Da zorgt misschien voor 2 sec afleiding, maar zorgt er misschien ook voor dat degenen die niet meer met hun aandacht bij de las waren terug wakkergeschud worden.

Laatst gewijzigd door Bebob : 22 november 2010 om 14:10.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 14:19   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik twitter zo'n beetje; maar dat is nu echt iets dat maar echt leuk is - denk ik - als je veel mensen hebt die dat doen. Maar alles wat twitter heeft, heeft facebook zoveel beter.

Dat van die handboeken is wel zo fucking waar. Altijd met hun eigen speciallekes.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 14:53   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Nog genoeg docenten die aanvullingen in de les geven waarover nog helemaal niets in de cursus staat. Ik heb zelfs een docent gehad die les gaf en daarna gewoon dicteerde wat je op papier moest zetten.
Langs een kant was dit wel goed want je had meteen een samenvatting van 20 pagina's die je dan enkel nog moest leren.
Juist.

De manier hoe het niet moet.

Een les dient om de studenten intellectueel te stimuleren, niet om er papegaaien van te maken, maar goed....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:06   #64
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Een goede prof maakt een website.
Een website?
Waarom zou hij dat doen?

Alle cursussen aan de UGent bvb. staan op de digitale leeromgeving Minerva.
De meeste proffen zetten al jaren al hun lesmaterialen daarop (minerva bestaat sinds een jaar of 8 als ik het me goed herinner).

Een bepaald deel van de studenten is helaas dermate digibeet dat ze in dat vehaal helemaal niet mee zijn.
Wie het verschil niet kent tussen een doc, een docx document en een pdf-document bvb. heeft aan een universiteit niets te zoeken.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:24   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'k zou ook liever wat meer cursussen hebben.
Aankaarten bij prof of via POC.

Velen hebben gewoon alles op papier staan hoor maar zijn te lui om het in cursusvorm te gieten (en/of willen ze het gewoon niet omdat ze schrik hebben dat er anders geen volk meer naar zijn les komt).
Oud 22 november 2010, 15:27   #66
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wie het verschil niet kent tussen een doc, een docx document en een pdf-document bvb. heeft aan een universiteit niets te zoeken.
helaas, in mijn eerste academiejaar zaten er mensEN (jawel meervoud) in de richting die nog niet eens een bestand konden openen in word...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:29   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Helaas krijg je geen punten op het wel dan niet kunnen openen van een bepaald bestandsformaat, maar wel op de kennis van de stof.
Oud 22 november 2010, 15:30   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een website?
Waarom zou hij dat doen?

Alle cursussen aan de UGent bvb. staan op de digitale leeromgeving Minerva.
De meeste proffen zetten al jaren al hun lesmaterialen daarop (minerva bestaat sinds een jaar of 8 als ik het me goed herinner).

Een bepaald deel van de studenten is helaas dermate digibeet dat ze in dat vehaal helemaal niet mee zijn.
Toch zullen er zo een mensen zijn, ...

En sommige van die gasten zijn zeker knappe koppen, die gewoon beter leren uit een boek of cursus, De media is minder belangrijk dan de content, vandaag is het een PDF , overmorgen een DVD of gewoon een boek.

Ik klieder ook graag met mijne stylo in ne cursus en ik heb nen hekel aan computer based training, ... niks kan een goeie docent met een huizenhoge ervaring in zijn gebied vervangen...

Als morgen het systeem plat ligt, ga ik toch mijn nota boekske waar alles in staat moeten bovenhalen. Natuurlijk ben ik zo een mens die moet helpen de basis op te bouwen zodat alle digitaal verslaafden, aan hun portie digitale media geraken.

Nu ik prul ook graag met peeceekes , en ik heb er dus ook niks op tegen, maar je moet wel weten hoe de old school technieken werken ook. De bibliotheken van deze wereld staan nu eenmaal vol met boeken die zeker nog niet allemaal digitaal beschikbaar zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:49   #69
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een website? Waarom zou hij dat doen?
Bij een website kan je een paar scripts toevoegen die de goede werking van niet lesgerelateerde websites wat bijschaaft.

Het vermijdt ook cursussen die kwijtraken (gebeurt ook bij profs), veel makkelijker didactisch audio/video bji te voegen, up to date te houden, constante participatie (je kan logs checken om te zien wie effectief s'avonds bezig is geweest). En tig aantal andere voorbeelden. Hebben die leerkrachten toch meestal dezelfde stof die ze moeten geven. Dat ze dan ook wat samenwerken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Toch zullen er zo een mensen zijn, ...
In het bedrijfsleven moet je gewoon met PC kunnen werken, dat is een vereiste. Dus het nuttige aan het aangename combineren heeft alleen maar voordelen. Kan me nog levendig herinneren dat wij cursussen kregen voor PC vakken, dat is toch compleet onlogisch. Want idd alle digitale apparatuur kan morgen uitvallen ( not :roll):, maar dan heb je die nota's voor PC vakken ook helemaal niet meer nodig. En jij vind idd misschien meer in de bib, maar het snelheidsverschil is fenomenaal.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:56   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Bij een website kan je een paar scripts toevoegen die de goede werking van niet lesgerelateerde websites wat bijschaaft.

Het vermijdt ook cursussen die kwijtraken (gebeurt ook bij profs), veel makkelijker didactisch audio/video bji te voegen, up to date te houden, constante participatie (je kan logs checken om te zien wie effectief s'avonds bezig is geweest). En tig aantal andere voorbeelden. Hebben die leerkrachten toch meestal dezelfde stof die ze moeten geven. Dat ze dan ook wat samenwerken.

In het bedrijfsleven moet je gewoon met PC kunnen werken, dat is een vereiste. Dus het nuttige aan het aangename combineren heeft alleen maar voordelen. Kan me nog levendig herinneren dat wij cursussen kregen voor PC vakken, dat is toch compleet onlogisch. Want idd alle digitale apparatuur kan morgen uitvallen ( not :roll):, maar dan heb je die nota's voor PC vakken ook helemaal niet meer nodig. En jij vind idd misschien meer in de bib, maar het snelheidsverschil is fenomenaal.
Ik ben ook voorstander van computeren, ik zeg alleen dat ook de old school methode moet gekend zijn.

Laat die mannen maar eens aan het bord werken ook... dat kan geen kwaad. Ik weet het, ge hebt powerpoints nu, maar wij gebruiken ook nog altijd het white board of ne flipchart.
Oud 22 november 2010, 16:10   #71
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik ben ook voorstander van computeren, ik zeg alleen dat ook de old school methode moet gekend zijn.
Natuurlijk moeten de old school methodes gekend zijn en studenten die liever werken op de vertrouwde manier moeten dat ook kunnen.

Niets belet hen om alles uit te printen bvb. behalve hopelijk een bepaalde mileubewustheid.

Maar ze moeten ook mee zijn met de nieuwe methodes. Niet voor niets worden daar jaarlijks miljoenen Euro's aan besteed om die serverparken draaiende te houden en de volledige technische en logistieke infrastructuur erachter.

Als sommige studenten dan wel volle bak mee zijn met Facebook, Netlog en dergelijke quatch maar amper een powerpoint-presentatie kunnen maken en naar een prof. mailen vanaf een email als [email protected] (I kid you not) dan is het triestig gesteld met een deel van de studenten.

Vooral als ze dan mails sturen in de trent van :
Hey man, ik heb morgen doop in de studentenclub, kan ik mijn oefeningen komen maken op een dag en uur dat mij wel past?

Laatst gewijzigd door parcifal : 22 november 2010 om 16:11.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 16:18   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moeten de old school methodes gekend zijn en studenten die liever werken op de vertrouwde manier moeten dat ook kunnen.

Niets belet hen om alles uit te printen bvb. behalve hopelijk een bepaalde mileubewustheid.

Maar ze moeten ook mee zijn met de nieuwe methodes. Niet voor niets worden daar jaarlijks miljoenen Euro's aan besteed om die serverparken draaiende te houden en de volledige technische en logistieke infrastructuur erachter.

Als sommige studenten dan wel volle bak mee zijn met Facebook, Netlog en dergelijke quatch maar amper een powerpoint-presentatie kunnen maken en naar een prof. mailen vanaf een email als [email protected] (I kid you not) dan is het triestig gesteld met een deel van de studenten.

Vooral als ze dan mails sturen in de trent van :
Hey man, ik heb morgen doop in de studentenclub, kan ik mijn oefeningen komen maken op een dag en uur dat mij wel past?
Dat hadden wij eens moeten proberen, ...

Nee natuurlijk IT moet gewoon in de opleiding zitten, dat is zeker, ge moet die tools nu eenmaal leren gebruiken het is een essentieel onderdeel van de hedendaagse communicatie.

Alleen als ge bvb communicatie gekregen hebt, en iet of wat beleefdheid en tact zou hebben, dan schrijf je zo geen idiote mails natuurlijk...

Ja de jeugd van tegenwoordig, ...
Oud 22 november 2010, 17:02   #73
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een goede prof maakt een cursus.
De afgelopen jaren amper een cursus gezien.
Die rekenen erop dat je dus nota's maakt tijdens de les en dat je die studeert voor het examen. Ook krijg je een bundeling van artikels, een hele kluif, met de toepasselijke benaming "reader".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be