![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf denk ik dat de monacoisering van de Oranjes een interessante optie is. Maw, Ergens in een nieuwe polder aan of voor de kust wordt een prachtige plaats gebouwd (met paleis) waarin bepaalde speciale (fiscale bv) faciliteiten kunnen gelden, zodat activiteiten kunnen worden aangetrokken die anders NL zouden verlaten. De Oranje's betalen (is toch veel leuker dan aandelen van de Shell), en mogen dan monarch worden van deze stad, Nederland heeft een extra polder , en de oranjefans behouden toch 'hun' familie. Ik zou er zelfs geen bezwaar tegen hebben als Willem zich tot keizer laat kronen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Het enige spijtige aan de oplossing van professor Storme is dat Vlaanderen nog altijd geen republiek zal zijn, maar deel zal blijven van een koninkrijk. Praktisch en economisch lijkt zijn idee mij het beste, indien de onderhandelingen mislukken, maar de Vlamingen zullen dit nooit willen. Daar zijn ze niet strategisch intelligent genoeg voor. [Niet dat de Franstaligen zo'n intelligente strategie hebben, wel integendeel.]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een interessant idee, maar waarop baseer je het in godsnaam?
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed omwille van het idée fixe dat nog steeds in vele Vlaamse hoofden heerst dat een samengaan van Vlaanderen en Nederland synoniem staat voor Nederlandse 'dominantie' over Vlaanderen, naar analogie met de Belgische context. En dat een gezamenlijke hoofdstad in Vlaanderen een soort van buffer daartegen zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Psychologisch onmisbaar. Voor Zuid-Nederlanders maar ook voor Noord Nederlanders. Antwerpen als hoofdstad betekent dat fusie met Vlaanderen voor hen niet alleen de aansluiting is van een paar provincies waar veel mensen 'grappig praten', maar dat een nieuw belangrijk (politiek) zwaartepunt , ook het parlement wordt hier gevestigd, deze nieuwe entiteit (Ver NL) voor iedereen benadrukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
waarom zou Nederland, terwijl het ca het vierde meest democratische land in de wereld is zijn symboolmonarchie opzij moeten schuiven om samen te werken (hoe innig ook) met Belgen die ergens op de 20ste plaats hangen (net boven de ietwat falende democratieen) Worden wij daar democratischer van, vraag ik mij af? Want dat is kennelijk de bedoeling en argumentatie van hen die dit betogen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() En ben ik nu echt de enige hier die ziet dat plan N ook een oplossing biedt voor Brussel ?????
Of heeft er iemand nog een andere ? In elk geval is dit de eerste keer dat ik er één zie.
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 30 november 2010 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop toch dat dit ironisch bedoeld is.
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 november 2010 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Even googlen leerde mij ook dat in 2005 Nederland op nummer 1 staat van de meest democratische landen. België toen op nr. 18.
In 2006 stond NL op nummer 3. Geen spoor van België toen in de top 15. 2008 : NL op 4 en B op 20.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 30 november 2010 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
of is het gewoon jouw mening dat je wilt veralgemenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij daarentegen hebt wel een referendum gehouden, neem ik aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
uiteindelijk gaat het er om welke stroming via democratische weg gelijk krijgt, en zelfs dat is niet per definitie voor de eeuwigheid. Maar hey, ik ben niet degene die beweert dat de ene of de andere optie 'de enige mogelijkheid is' als het gaat over samenwerking. Lieden die iets dergelijks beweren moeten dat onderbouwen. En dat geldt net zo goed voor hen die zeggen dat Oranje moet blijven als voor hen die zeggen dat Oranje een blokkerende factor is in de samenwerking. En ik zie beide niet gebeuren, dus blijven het slechts individuele meningen.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 30 november 2010 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() ik laat dat over aan een echt referendum in zowel Nederlands als Vlaanderen indien er werkelijk een nederlands-vlaamse staat komt en indien een referendum over de staatsvorm nodig wordt geacht.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 november 2010 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erfopvolgend staatshoofdschap is so wie so een slecht idee. En democratisch is het al helemaal niet.
|
![]() |
![]() |