Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2010, 16:25   #61
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik heb in mijn lagere school iets gelijkaardigs meegemaakt toen één van mijn klasgenoten de portefeuille van de lerares had gestolen.

Geen enkel trauma aan overgehouden. Kinderen kennen het verschil tussen goed en slecht.
Neen, maar this er wel aan te zien
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 16:29   #62
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Oh ja, wie zijn kauwgom 's avonds op het nachtkastje legt om hem 's morgens terug in zijn mond te steken is gewoon een viespeuk. Niets heroïsch aan.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 16:56   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik heb in mijn lagere school iets gelijkaardigs meegemaakt toen één van mijn klasgenoten de portefeuille van de lerares had gestolen.

Geen enkel trauma aan overgehouden. Kinderen kennen het verschil tussen goed en slecht.
Oef! ben ik blij dat ik ook zo'n reactie lees.

Kinderen psychologisch laten begeleiden omdat nonkel plies hen komt vragen of ze de kaart van de juffrouw hebben gezien?

De juf die met een deel verrijkende kindjes in de klas zit en dus zéker niet mag veronderstellen dat het probleem uit die hoek komt, en dus iedereen maar laat ondervragen? foei foei foei.

Raf: ooit had ik politiek correcte vrienden (straf hé) die steeds de buurtmarokkaantjes lieten komen spelen bij hun kinderen. Leeftijd: 7/9 jaar. tot ze het wat te opvallend vonden dat er regelmatig dingen "kwijt" geraakten, waaronder uiteindelijk ook hun portefeuille uit de handtas in de gang. Nooit niks kunnen bewijzen, ouders (buren) ook nooit niks komen terugbrengen. Lekker politiek correct gezwegen want het stond zo " vooroordelig" nietwaar? Maar sinds die kinderen niet meer mochten komen spelen was het ineens ook uit met de "verloren voorwerpen".

En ja, tante Hortence mocht haar flesje 4711 ook niet meer in haar saccoche steken op haar jaarlijkse vlucht naar Benidorm zeker hé? Wat is het nu? stoute luchtvaartpiloten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 16:58   #64
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Oef! ben ik blij dat ik ook zo'n reactie lees.

Kinderen psychologisch laten begeleiden omdat nonkel plies hen komt vragen of ze de kaart van de juffrouw hebben gezien?

De juf die met een deel verrijkende kindjes in de klas zit en dus zéker niet mag veronderstellen dat het probleem uit die hoek komt, en dus iedereen maar laat ondervragen? foei foei foei.

Raf: ooit had ik politiek correcte vrienden (straf hé) die steeds de buurtmarokkaantjes lieten komen spelen bij hun kinderen. Leeftijd: 7/9 jaar. tot ze het wat te opvallend vonden dat er regelmatig dingen "kwijt" geraakten, waaronder uiteindelijk ook hun portefeuille uit de handtas in de gang. Nooit niks kunnen bewijzen, ouders (buren) ook nooit niks komen terugbrengen. Lekker politiek correct gezwegen want het stond zo " vooroordelig" nietwaar? Maar sinds die kinderen niet meer mochten komen spelen was het ineens ook uit met de "verloren voorwerpen".

En ja, tante Hortence mocht haar flesje 4711 ook niet meer in haar saccoche steken op haar jaarlijkse vlucht naar Benidorm zeker hé? Wat is het nu? stoute luchtvaartpiloten?
Conclusie van je indrukwekkende ervaringen: de maroefen zijn pikkedieven. Sterk!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 16:59   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat de "helden" van toen er blijkbaar massaal voor hebben gekozen hun kinderen als een bende slappe seuten op te voeden.

Oh ja, wie zijn kauwgom 's avonds op het nachtkastje legt om hem 's morgens terug in zijn mond te steken is gewoon een viespeuk. Niets heroïsch aan.
Niet alleen dat, maar de kauwgum droogt uit als je het zo doet.

Je plakt hem beter bij het slapen gaan tussen de kaken van je achterwerk, zo blijft hij lekker zacht tot de volgende morgen.
Oud 23 november 2010, 17:00   #66
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet alleen dat, maar de kauwgum droogt uit als je het zo doet.

Je plakt hem beter bij het slapen gaan tussen de kaken van je achterwerk, zo blijft hij lekker zacht tot de volgende morgen.
Dat zou ik ook doen als er twee Tsjetjenen bij mij in de kamer lagen.
Oud 23 november 2010, 17:00   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Conclusie van je indrukwekkende ervaringen: de maroefen zijn pikkedieven. Sterk!
Als de diefstallen stoppen als de maroefen niet meer komen, dan is het soms de juiste conclussie.
Oud 23 november 2010, 17:08   #68
Steve_M

Standaard

Citaat:
Als de diefstallen stoppen als de maroefen niet meer komen, dan is het soms de juiste conclussie.
Als ik hier nu een anekdote neerpen over hoe een Marokkaan mijn portefeuille terugvond en me terugbezorgde, betekent dat dan dat de allochtonen in die klas het niet gedaan hebben? Wat is de relevantie van zulke anekdotes (voor zover ze niet verzonnen zijn)?
Oud 23 november 2010, 17:10   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik hier nu een anekdote neerpen over hoe een Marokkaan mijn portefeuille terugvond en me terugbezorgde, betekent dat dan dat de allochtonen in die klas het niet gedaan hebben? Wat is de relevantie van zulke anekdotes (voor zover ze niet verzonnen zijn)?
Het betekent dat u een levendige fantasie hebt.
Oud 23 november 2010, 17:26   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
foute conclusie.

conclusie was:

^politiek correcte mensen die bestolen worden door mogelijke allochtonen zullen er steeds een heleboel anderen eerst bij betrekken om toch maar niet van vooroordelen te worden beschuldigd.

De gestolen portefeuille in mijn voorbeeld zou ook eerst door een volwassen persoon gepikt zijn, een vriend des huizes sinds hun jeugdjaren. Nog liever d�*t dan even normaal denken.

D�*t is de conclusie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 november 2010, 17:45   #71
Steve_M

Standaard

Citaat:
foute conclusie.

conclusie was:

^politiek correcte mensen die bestolen worden door mogelijke allochtonen zullen er steeds een heleboel anderen eerst bij betrekken om toch maar niet van vooroordelen te worden beschuldigd.

De gestolen portefeuille in mijn voorbeeld zou ook eerst door een volwassen persoon gepikt zijn, een vriend des huizes sinds hun jeugdjaren. Nog liever d�*t dan even normaal denken.

D�*t is de conclusie.
De vraag is wat dit ijzingwekkende verhaal (als ik jou was, ik zou contact opnemen met de makers van Witse) eigenlijk nog te maken heeft met het onderwerp van deze draad.
Oud 23 november 2010, 17:50   #72
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
De vraag is wat dit ijzingwekkende verhaal (als ik jou was, ik zou contact opnemen met de makers van Witse) eigenlijk nog te maken heeft met het onderwerp van deze draad.
Wat ik al veel ijzingwekkender noem is het feit dat er nog steeds mensen zijn die 4711 gebruiken.
Zelfs een zak mottenbollen ruikt frisser dan zo'n duf flesje Keulens water.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 23 november 2010, 17:51   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beter lezen:

de houding van de juf komt overeen met de houding van de politiek correctelingen. (meer dan waarschijnlijk als verplichting, doet ze iets anders en durft ze één pink wijzen naar de mogelijke canvas-quota dadertjes, dan komt er "racist" op haar beoordelingsformulier). Politie erbijhalen dus. Steeds neutraliteit nastreven.

degenen die menen dat kindjes van negen niet pikken: wake up! kindertjes van "sommige" gezinnen pikken wèldegelijk. (en die ouders hebben daar ook niks op tegen en zullen hun kinderen NOOIT opvoeden om het "gevonden voorwerp" terug te geven, dat ies koeltoer!).

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2010 om 17:53.
Oud 23 november 2010, 17:57   #74
Steve_M

Standaard

Citaat:
beter lezen:

de houding van de juf komt overeen met de houding van de politiek correctelingen. (meer dan waarschijnlijk als verplichting, doet ze iets anders en durft ze één pink wijzen naar de mogelijke canvas-quota dadertjes, dan komt er "racist" op haar beoordelingsformulier). Politie erbijhalen dus. Steeds neutraliteit nastreven.

degenen die menen dat kindjes van negen niet pikken: wake up! kindertjes van "sommige" gezinnen pikken wèldegelijk. (en die ouders hebben daar ook niks op tegen en zullen hun kinderen NOOIT opvoeden om het "gevonden voorwerp" terug te geven, dat ies koeltoer!).
Wat moet de juf dan wel doen volgens jou? Eerst de bruine kindjes laten ondervragen, vervolgens de arme blanke kindjes (want armen komen ook overmatig voor in de misdaadstatistieken) en dan misschien nog de middenklassenblanken? Kinderen wiens ouders bij de Lions of de Rotary zitten hoeven uiteraard niet ondervraagd te worden, want dat zijn nooit dieven.
Oud 23 november 2010, 18:03   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou ik ook doen als er twee Tsjetjenen bij mij in de kamer lagen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 18:03   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het betekent dat u een levendige fantasie hebt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 18:13   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet de juf dan wel doen volgens jou? Eerst de bruine kindjes laten ondervragen, vervolgens de arme blanke kindjes (want armen komen ook overmatig voor in de misdaadstatistieken) en dan misschien nog de middenklassenblanken? Kinderen wiens ouders bij de Lions of de Rotary zitten hoeven uiteraard niet ondervraagd te worden, want dat zijn nooit dieven.
de juf heeft volkomen correct gehandeld zeg ik toch?

je kan als juf toch niet gaan denken dat Mohammedje het gedaan heeft zeker? Zoiets is niet hard te maken! Maar ik kan me wel voorstellen dat ze graag haar bankkaart terug heeft: dus ---> héél de klas laten verhoren door de pliesie (niet door de juf, en de schooldirectrice gaat haar pollen ook niet verbranden).

Als er nu enkel witte deugnietjes in de klas had gezeten. Denk je dat dt er één haar er zou aan gedacht hebben om de pliesie erbij te halen? Dan was er gewoon nooit sprake geweest van mogelijk racisme en konden de kinderen dus op een normale manier onder druk zijn gezet om de dader eruit te filteren;
Straf hé.

Oud 23 november 2010, 18:30   #78
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
de juf heeft volkomen correct gehandeld zeg ik toch?

je kan als juf toch niet gaan denken dat Mohammedje het gedaan heeft zeker? Zoiets is niet hard te maken! Maar ik kan me wel voorstellen dat ze graag haar bankkaart terug heeft: dus ---> héél de klas laten verhoren door de pliesie (niet door de juf, en de schooldirectrice gaat haar pollen ook niet verbranden).

Als er nu enkel witte deugnietjes in de klas had gezeten. Denk je dat dt er één haar er zou aan gedacht hebben om de pliesie erbij te halen? Dan was er gewoon nooit sprake geweest van mogelijk racisme en konden de kinderen dus op een normale manier onder druk zijn gezet om de dader eruit te filteren;
Straf hé.
Ik denk dat jij dit verkeerd ziet. Ken jij Oudenburg?
Is hier een paar km vandaan. Als je even met je ogen knipperd in de auto ben je er zo doorgereden. Een boerengat dus.
Mohammedjes in de klas zijn er eerder een bezienswaardigheid ipv een normaal gegeven.
Kan best zijn dat die juf racistische neigingen heeft en daarom persé de politie er bij wou.
Maar het blijft een feit dat ze verkeerd heeft gehandeld.
Als zij zo zeker is dat 1 van haar leerlingen het gedaan heeft dan moet ze het in feite zien gebeuren hebben?
Of denkt ze bij haar eigen: "wat Vermassen kan, dat kan ik ook" en zegt ze : jij had de mogelijkheid, de kennis en het profiel....ondertussen wijzend naar die ene mohammed in de klas?

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 23 november 2010 om 18:31.
Oud 23 november 2010, 18:32   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik denk dat jij dit verkeerd ziet. Ken jij Oudenburg?
Is hier een paar km vandaan. Als je even met je ogen knipperd in de auto ben je er zo doorgereden. Een boerengat dus.
Mohammedjes in de klas zijn er eerder een bezienswaardigheid ipv een normaal gegeven.
Kan best zijn dat die juf racistische neigingen heeft en daarom persé de politie er bij wou.
Maar het blijft een feit dat ze verkeerd heeft gehandeld.
Als zij zo zeker is dat 1 van haar leerlingen het gedaan heeft dan moet ze het in feite zien gebeuren hebben?
Of denkt ze bij haar eigen: "wat Vermassen kan, dat kan ik ook" en zegt ze : jij had de mogelijkheid, de kennis en het profiel....ondertussen wijzend naar die ene mohammed in de klas?
Arme Mohammed.
Oud 23 november 2010, 18:41   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als er geen mohammedjes in de klas zaten kan het niet dat de juf racistische neigingen had nietwaar.
In dat geval had ze eerst de standaardprocedure van "hoe betrap ik het voyouke" moeten toepassen.

Zit er wèl een Mohammedje (of meerdere) in de klas, dan k�*n ze het standaardsysteem niét toepassen wegens automatisch verdacht van racisme.

Zo ken ik een leerkracht (raf, niet groen uitslaan) die me ooit toevertrouwde dat ze altijd zo blij was dat er ook een "witteke" iets had mispeuterd en niet enkel het Yussefke zodat ze BEIDEN een straf kon geven, want ze voelde zich helem�*�*l niet op haar gemak (directe en/of familieleden van de deugniet) als ze enkel een bruintje moest straffen: in dat geval liet ze het soms zelfs blauw blauw.
Leerkrachten zijn soms ook maar mensen, en op latere leeftijd is de ideologische inzet soms ook getaand, dus komt yussefke weg met minder inspanning.

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2010 om 18:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be