![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanwaar jouw idiote conclusie komt? Slechte wil, vermoed ik...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mijn punt was dat een morosoof uit 42 (?) na christus er uiteindelijk in geslaagd is om 2,2 miljard man achter zich te krijgen terwijl zijn eigen tijdgenoten waarschijnlijk even hard gelachen hebben als wij nu.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GreetzZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Harrie daarentegen heeft geen enkele volgeling op het moment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De horden volk gelokt door gratis brood en vis tel ik even niet mee.. ![]() Op dat plein bij pilatus zullen er wel wat meer gestaan hebben met een lach op hun gezicht... Harrie is nog niet dood..het grootste succes komt meestal lang na het overlijden.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Dat waren zijn apostelen.
Jezus koos op een gegeven moment, in Lukas, een groep van 70 (of 72) leerlingen die hij op missie stuurde. [[1] Daarbuiten heb je ook nog de vrouwelijke volgers (Maria Magdalena, Martha, ...) en de grote groepen die kwamen luisteren naar Zijn preken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal door strikt hand te haven moeten gebeuren tot waar en niet verder... zo heeft de rkk dat toch ook hardleers moeten ondervinden ?.... en we zijn er blijkbaar nog niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn ervaring is dat Amerikanen de meest sociale mensen zijn, en de Russen de meest individualistische.
![]() |
#71 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Waarschijnlijk begin ik dan te gaan, gewoon om de loges de keel uit te hangen.
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() Case in point: scientology.
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() Jezus had een praktische boodschap die theoretisch eenvoudig te forumuleren was uit een algemene behoefte aan naastenliefde en hoop. Enkele Griekse wijsgeren waren hem trouwens voor. Echt groot werd Jezus pas na zijn dood. Zoals ook het geval was met Vincent van Gogh. Hoewel dat totaal los van elkaar staat, is het wel waar. Harriekrishna worstelt nog met de wetenschappelijke doorspektheid van zijn theorie die overigens ook nog eens sterk filosofisch is. Maar zodra ethiek een voorname plaats krijgt tussen de microwezentjes, zal hij echt wel zieltjes gaan winnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De ethiek zal belangrijk worden zodra de economische voorspoed van deze wereld afgeknepen wordt en het ernst wordt met haar ondergang. Dan zal men den Heer aanroepen, maar dan is het al te laat. Dan zal ik zeggen: "En waar waren jullie toen ik jullie nodig had? Nu is het jullie beurt om alles alleen te doen, dus bekijk het maar!" ..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts een halve kip liep achter hem aan die ook nog voortdurend kakelde en Jezus daardoor het woord benam. Citaat:
Vergeet ook niet dat Jezus niet zoveel bijzonders te vertellen had: het was een hoop bijeengeharkte rommel uit andere godsdiensten. Wel maakte zijn kruisiging veel goed, want het domme volk is sadistisch en houdt van sensatie. Maar mijn atoomtheorie zet het hele heelal op zijn kop en is een gigantische openbaring van de eeuwige en oneindige waarheid en tevens het bewijs van Gods bestaan die alle voorgaande godsdiensten en ook de wetenschap in het niets doet verdwijnen. Hoe mateloos dom moet je dan wel niet zijn: op het achterlijke af, om daar niets van te willen begrijpen. Er is hier maar één mogelijkheid: ik ben mijn tijd verre vooruit en God heeft de mensheid met blindheid geslagen. Maar des te groter zal mijn toekomstige glorie zijn voor vele nageslachten die mij wel zullen geloven en wel zullen willen begrijpen. Amen......... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop het bij leven en welzijn toch nog mee te maken...... |
|
![]() |
![]() |