Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2010, 12:40   #61
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
U schreef duidelijk "Ik ben een vreemdeling. Het hangt er gedeeltelijk van jou af en gedeeltelijk ook van het volk van het land waar je woont om je niet meer vreemd te voelen".
Maar goed, ik geef u het voordeel van de twijfel.
OK; volgende keer zal ik uitzonderlijk voor de debielen zo schrijven;

Ik ben een vreemdeling... (ik stop hier. het was even info over mezelf... dat je begrijpt dat je de volgende van een vreemdeling hoort)

(en nu mijn mening: spontaan)

Het hangt er gedeeltelijk van jou af en gedeeltelijk ook van het volk van het land waar je woont om je niet meer vreemd te voelen"

Enz...

Man-man-man...

Uw radicalisme wordt gevaarlijk voor uzelf. U bent niet meer in staat om te denken. Zombisme bestuurt uw verstand. Door het angst gemanipuleerde radicalisme zie ik alleen. Mentaal-blinde mensen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 12:40.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:42   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Na het minarettenverbod, gaat gidsland Zwitserland ons alweer voor en verliest elke buitenlander die zich schuldig maakt aan bepaalde strafbare feiten automatisch zijn verblijfsvergunning (en naar ik aanneem dan ook de daaraan vastklevende voordelen).

Goed voorbeeld doet hopelijk ook goed volgen hier bij ons.

Hopelijk volgen de anderen snel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:44   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Witteboordencriminelen vallen dan weer niet onder deze maatregel. Niet echt consequent van de Zwitsers.
Wat ga je doen? Een Belg zijn nationaliteit afnemen omdat hij zijn geld in Zwitserland heeft zitten?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:45   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht

Ik ben een vreemdeling... (ik stop hier. het was even info over mezelf... dat je begrijpt dat je de volgende van een vreemdeling hoort)

Het hangt er gedeeltelijk van jou af en gedeeltelijk ook van het volk van het land waar je woont om je niet meer vreemd te voelen"

Enz...

Man-man-man...

Uw radicalisme wordt gevaarlijk voor uzelf. U bent niet meer in staat om te denken. Zombisme bestuurt uw verstand. Door het angst gemanipuleerde radicalisme zie ik alleen. Mentaal-blinde mensen.
Ik zie alvast nog geen racisme in een zwart schaap.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:46   #65
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Herhaling:
De affiche is racistisch...
Nogmaals: De affiche is racistisch...
Affiche!
Punt staat op "ras" en niet op "crimineel". Dat bedoel ik!

"Zwart werk" """mag""" je ook nog steeds blijven doen.
Wat is er dan precies zo racistisch aan die affiche? (want dat heb ik u nergens duidelijk zien uitleggen)
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:49   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enz...

Man-man-man...

Neemt u me niet kwalijk. Niemand vindt het dramatisch als je de nederlandse taal verkracht. Maar het wordt wel zielig als je anderen dan gaat verwijten om je bedoelingen verkeerd te begrijpen.

Uit de zin die je neerschreef verstond ik ook dat het van MIJ en van het VOLK afhangt of JIJ je vreemdeling voelt of niet.

de zin moet zijn:
Het hangt er gedeeltelijk van MEZELF af en gedeeltelijk ook van het volk van het land waar ik woont om mij niet meer vreemd te voelen"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 12:53   #67
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hopelijk volgen de anderen snel.
Ik raad u aan om even uzelf hier te proberen terug te vinden.

En hier en hier krijg je misschien nog wat nuttige informatie bij.

En nog extra informatie;

Hetgeen wat je PRECIES op dit afbeelding ziet, gaat nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren. Vergeet het, ok? Dat doet men alleen en alleen voor een plaats (een stoel) in parlement.

Er is al zoiets gebeurd. En er is ondertussen een soort "immuun-systeem" ontwikkeld tegen dergelijke "virale" en "besmettelijke" propaganda's enz.

VERGEET HET! Je gaat nooit meer "arme" Joden kunnen vinden die niet in staat zijn om zich te verdedigen. Raadpleeg een psychiator of een psycholoog voor je fobieën. En kijk minder naar het nieuws en lees minder kranten. Op die manier ga je jezelf kunnen "redden". Als je werk hebt, ga gewoon naar je werk en probeer met je gezond verstand tegen criminaliteit in het algemeen te bestrijden, als je dat nodig hebt.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 12:57.
Oud 30 november 2010, 12:55   #68
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Neemt u me niet kwalijk. Niemand vindt het dramatisch als je de nederlandse taal verkracht. Maar het wordt wel zielig als je anderen dan gaat verwijten om je bedoelingen verkeerd te begrijpen.

Uit de zin die je neerschreef verstond ik ook dat het van MIJ en van het VOLK afhangt of JIJ je vreemdeling voelt of niet.

de zin moet zijn:
Het hangt er gedeeltelijk van MEZELF af en gedeeltelijk ook van het volk van het land waar ik woont om mij niet meer vreemd te voelen"
Nog 1 gelul.
Ter info: ik lees uw posten nooit. Bespaar uw tijd.
Oud 30 november 2010, 12:58   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de zin moet zijn:
Temeer daar het een antwoord op Andev was.
Die "jou" sloeg dus op Andev.
Oud 30 november 2010, 13:01   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog 1 gelul.
Ter info: ik lees uw posten nooit. Bespaar uw tijd.
Het was ons al opgevallen dat ge nooit de posten leest waar ge op antwoordt.
Oud 30 november 2010, 13:04   #71
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Temeer daar het een antwoord op Andev was.
Die "jou" sloeg dus op Andev.
Je probeert nu Andev te manipuleren.

Hetgeen wat ik zei, was geen nieuws; Het was 3-de herhaling al.

Citaat:
IK SPREEK MET JOU NIET MEER (Epilogue)

Ik ben een vreemdeling en het is een feit voor zolang dat ik me vreemd voel. En zolang dat ik me vreemd voel, wil ik me niet vreemd voelen.

Ik ga nu even mijn leven gewoon doorleven
Citaat:
Integratie hangt er niet alleen van een vreemdeling af. Zelfs als een vreemdeling zijn best doet om zich te integreren, moet een "niet-vreemdeling" op een bepaald moment jou accepteren en verwelkomen. Het gebeurt nog steeds niet. Toch voor mij is het nog niet gebeurd. Ja, ik heb goeie vrienden (Vlamingen) hier in België. Maar het is nog niet genoeg. Een maand geleden had ik al aanvraag kunnen indienen voor een Belgische nationaliteit. Geen naturalisatie. Gewoon een aanvraag. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan. En ik ben eigenlijk nog niet van plan. Ik voel me toch nog steeds vreemd; in een winkel, café, immo-kantoor, attractiepark, discotheek, op het strand, het net, bij een kapper, in een kerk, museum, theater, bioscoop, in Knokke enz. Ik voel me buiten al die haat-replica's en stress alleen in mijn woning, mijn auto, in mijn bureau op het werk en naast mijn enkele vrienden. En nu wachten. Wachten op het moment wanneer ik echt terug kan keren of wanner men misschien toch kan begrijpen dat jij ook een mens bent; gewoon een mens.
Prognose: In het begin kwamen meestal (niet iedereen natuurlijk) laaggeschoolde gelukszoekers, profiteerders en criminelen, dan kwamen er meer en meer hooggeschoolde en werkzame mensen naar België. Ik denk dat die hooggeschoolde en werkzame mensen (ik - toch) ook als eerst zullen terugkeren. Ik heb echt behoefte. Ik wil terugkeren. Geloof me, ik zal het doen als ik morgen hoor dat mijn leven daar niet langer in gevaar loopt. Dat zal toch ooit gebeuren. Nog pare jaren maximum. Het kan morgen ook gebeuren. En ik zal zelf voor mijn ticket met plezier betalen.
Mijn vrienden (Vlamingen) zijn altijd welkom bij mij in mijn land. Ik weet alleen dat er aantal "pagina's" van mijn jonge leeftijd gewoon afgescheurd werden.
Ik ben toch dankbaar aan de bepaalde instanties die mij geholpen hebben om mijn leven even uit het gevaar te brengen, maar al die jaren hebben me niet gelukkig gemaakt; ik heb gewoon mijn leven gered. ...
Oud 30 november 2010, 13:06   #72
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan ben je inderdaad blind. Ik lees wel posts, maar geen gelul-posts. En als ik meermaals gelul zie in de inhoud van een post geplaatst door een bepaald persoon, lees ik zijn/haar posts niet meer.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 13:22.
Oud 30 november 2010, 13:08   #73
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

de zin moet zijn:
Niet om te gaan muggeziften over taalkundige constructies die de draad alleen maar doen ontsporen, maarrrrr... in gesproken taal wordt "jou" (of "je"), al dan niet gevolgd door "zelf", nogal eens gebezigd op de manier zoals QuasiX in zijn post gebruikte. Niet helemaal correct inderdaad, en het geeft aanleiding tot mogelijke dubbele betekenissen en interpretaties.
Ikzelf moest die zin ook drie keer lezen voor ik doorhad dat QuasiX zichzelf en niet degene aan wie de post gericht was, bedoelde.
U heeft dus gelijk dat de zin met "mezelf" duidelijker is en geen ruimte overlaat voor dubbele of foutieve interpretaties.

Dat gezegd hebbende, heb ik honderd keer liever met een redelijk goed aangepaste, werkende, belastingbetalende QuasiX te maken dan met de zoveelste geïmporteerde halaliseerder. Sterker nog -mits QuasiX geen aanhanger van de sekte van halal is natuurlijk- heb ik er ook geen moeite mee om hem als landgenoot te beschouwen.
Oud 30 november 2010, 13:11   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je probeert nu Andev te manipuleren.

Hetgeen wat ik zei, was geen nieuws; Het was 3-de herhaling al.
Neemt niet weg dat het een antwoord op zijn post was.
"Jou" sloeg dus op hem.
Oud 30 november 2010, 13:14   #75
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Niet om te gaan muggeziften over taalkundige constructies die de draad alleen maar doen ontsporen, maarrrrr... in gesproken taal wordt "jou" (of "je"), al dan niet gevolgd door "zelf", nogal eens gebezigd op de manier zoals QuasiX in zijn post gebruikte. Niet helemaal correct inderdaad, en het geeft aanleiding tot mogelijke dubbele betekenissen en interpretaties.
Ikzelf moest die zin ook drie keer lezen voor ik doorhad dat QuasiX zichzelf en niet degene aan wie de post gericht was, bedoelde.
U heeft dus gelijk dat de zin met "mezelf" duidelijker is en geen ruimte overlaat voor dubbele of foutieve interpretaties.

Dat gezegd hebbende, heb ik honderd keer liever met een redelijk goed aangepaste, werkende, belastingbetalende QuasiX te maken dan met de zoveelste geïmporteerde halaliseerder. Sterker nog -mits QuasiX geen aanhanger van de sekte van halal is natuurlijk- heb ik er ook geen moeite mee om hem als landgenoot te beschouwen.
Hartelijk dank voor uw gedetailleerde uitleg over het ("waarschijnlijke") misverstand. En nogmaals bedankt voor uw mening over mijn persoon. En neen, ik ben altijd tegen alle extreme dingen die op deze aardbol gebeuren. Daarom kijk ik er nooit na of ik een "halal" vlees eet of een "haram" vlees. Wat criminaliteit betreft en niet-geïntegreerde integratiefoben, heb ik ook meermals gezegd dat ik er tegen ben. Ik zie ook niet graag een ganse gemeente (Joden of moslims of hoe dan ook) die standaard gekleed op de straten van een ander land lopen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 13:20.
Oud 30 november 2010, 13:16   #76
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neemt niet weg dat het een antwoord op zijn post was.
"Jou" sloeg dus op hem.
Laatste herhaling: Het was algemeen bedoeld.
Het kan dus ook voor hem bedoeld zijn. Maar laat het hem beslissen i.p.v. manipulatie-tactieken te gebruiken.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 13:23.
Oud 30 november 2010, 13:17   #77
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan ben je inderdaad blind. Ik lees wel posts, maar geen gelul-posts. En als ik meermaals gelul zie in het inhoud van een post geplaatst door een bepaald persoon, lees ik zijn/haar posts niet meer.
'Inhoud' is een mannelijk woord en bijgevolg is het de inhoud.

Dit is niet bedoeld om te zagen, maar als educatief deel van uw integratieproces. Ik heb zelf enige tijd in verschillende buitenlanden gewoond en aan den lijve ondervonden dat een zo perfect mogelijke beheersing van de landstaal de sleutel is tot succes en acceptatie. Vandaar dan ook dat ik er altijd op heb gestaan dat men mij mijn taalfouten verbeterde en indien mogelijk uitlegde waarom ik iets fout zei of schreef.

Waar komt u oorspronkelijk vandaan eigenlijk?
Oud 30 november 2010, 13:19   #78
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
'Inhoud' is een mannelijk woord en bijgevolg is het de inhoud.

Dit is niet bedoeld om te zagen, maar als educatief deel van uw integratieproces. Ik heb zelf enige tijd in verschillende buitenlanden gewoond en aan den lijve ondervonden dat een zo perfect mogelijke beheersing van de landstaal de sleutel is tot succes en acceptatie. Vandaar dan ook dat ik er altijd op heb gestaan dat men mij mijn taalfouten verbeterde en indien mogelijk uitlegde waarom ik iets fout zei of schreef.

Waar komt u oorspronkelijk vandaan eigenlijk?
Bedankt. Ja, het is echt nog steeds moeilijk met "de" en "het". Ik doe toch mijn best. En het wordt toch beter en beter De manier waarop men op fouten reageert voel ik. Empathie is heel belangrijk, waarvoor nogmaals bedankt.
Oud 30 november 2010, 13:23   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 13:28   #80
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat is er dan precies zo racistisch aan die affiche? (want dat heb ik u nergens duidelijk zien uitleggen)
De affiche is om aandacht van de racisten te trekken (m.a.w. om zombie-"sympathisanten" niet kwijt te raken, en ik ben er zeker van; 100%). Moesten ze zo tekenen dat het zwart schaap het wit schaap met een slag naar "buiten" stuurt (het omgekeerde dus), zou ik anders denken.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 13:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be