Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2010, 00:41   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In het "noorden" leeft een meerderheid die HARD werkt en die ieder jaar 12.700.000.000 € gééft aan het "zuiden" !!!
Met dat bedrag zou Vlaanderen 3 ultra moderne Amerikaanse vliegdekschepen kunnen kopen van +/- 300 m lang mét 88 ultra moderne straaljagers. De bemanning (5000 man) zouden we zelf moeten voorzien én betalen. We zijn daartoe bereid...Dat is nu bijna 10 jaar zó !!! We zouden dus 30 zo'n mastodonten hebben om onze kustlijn en onze vissers te verdedigen. Ook onze containerschepen en tankers die langs Somalië varen zouden er wel bij "varen"...
Wij kunnen vrij bewegen over bijna gans onze planeet.
De gemeenschappelijke taal is het Engels (uitgenomen in Zuid-Amerika)
Je hoeft maar één taal te leren: Engels en dat is dan nog een Germaanse taal zoals het Nederlands, véél gemakkelijker dan vb Frans.
Tiens, Guy Verhofstadt zit ook op het forum?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 21:59   #62
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
leg eens uit wat het grote verschil is tussen meningen en opinies?
2

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 22:14   #63
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schafer Bekijk bericht
Dit jaar studeer ik af als Master in de Grafische vormgeving en mijn eindproject en scriptie gaan over België. De mediabeeldvorming in België zorgt voor een clash tussen Vlamingen en Franstaligen doordat beide landsdelen stereotiep worden voorgesteld. Di Rupo is de karikatuur en symbolisering van de Waalse eisen, terwijl de Vlamingen worden voorgesteld als Vlaams-nationalisten… We krijgen geen andere berichtgeving uit Wallonië (en Vlaanderen) dus de stereotiepen worden zo extreem dat ze niet meer kloppen.

Ik zou graag een omgekeerd, surrealistisch beeld van België willen brengen met een satirische inslag om de absurditeit van België aan te tonen en tegelijkertijd Belgen dichter bij elkaar te brengen. België wordt constant in vraag gesteld dus waarom kan het niet andersom? Ik wil het conflict tussen Vlamingen en Franstaligen als een ‘minimaal’ conflict voorstellen en een soort (utopisch) ideaalbeeld van België brengen. Door onder andere een sterke Belgische identiteit te creëren.

Eén specifiek onderdeel van mijn project wordt een krantje waar één gedeelte gericht is op de mening van ‘de modale Belg’. Hier worden kleine stukjes tekst verzameld (3-5 regels, maar mag ook meer zijn) om hun indrukken van België, goed of slecht, neer te schrijven. Graag zou ik dus vragen om jullie persoonlijke mening over België te geven. Dit mag over verschillende onderwerpen gaan, bijvoorbeeld : Belgische landschappen, politiek, de Nederlandse/Franse taal, typisch eten en drinken, kunst en cultuur, typisch gedrag/kenmerken van de Belg,… Liefst van al wens ik iets tweeledigs doordat je een aspect aanhaalt wat zowel positief als negatief kan zijn. Waarvoor je België/Belgen respecteert maar waar je anderzijds ook een hekel aan hebt.

Enkele voorbeelden : “Ik bemin België omdat je er ruimer, comfortabeler, goedkoper, makkelijker kunt wonen dan in enig ander land dat ik ken. Ik haat België omdat de huizen er zo bloedlelijk en pretentieus zijn en door hun alomtegenwoordigheid het zachte landschap besmeuren.”

“Ik bemin België omdat dikdoenerij, kapsones, ‘oogverblinding’, boerenbedrog en beunhazerij er resoluut worden afgewezen met de woorden :”Gene zever”. Ik haat België omdat alles wat de Belg onbehaaglijk stemt, wat hij niet begrijpt, voor hem onder de categorie ‘zever’ valt."

“Ik bemin België omdat zijn bewoners goddank in het geheel geen last hebben van vaderlandsliefde. Ik haat België omdat zijn bewoners op geen enkele manier trots zijn op hun land.” (Geert van Istendael)

Dit zijn slechts enkele voorbeelden, de tekstjes (vaak maar 2 regels lang) hoeven ook niet persé te beginnen met “Ik bemin België”, maar het zou leuk zijn om een soort tweeledigheid te bekomen. Maar het is ook perfect mogelijk om alleen een negatief of alleen een positief aspect aan te halen.

Alvast héél erg bedankt voor de medewerking!
Allez, we zullen eens proberen :

Ik bemin België omdat er twee verschillende volkeren in leven die tegen wil en dank in één keurslijf zijn geprangd.

Ik haat België omdat 't aan omfloersd kolonialisme doet : De Boeren in Zuid Afrika waren met hun "apartheid" tenminste duidelijk. België is een land van compensaties, politieke willekeur, van gesjacher op grote schaal ... oh en er wordt gebrast met de vele miljarden van de kleine, Vlaamse man.

Ik bemin België omdat 't in theorie een democratie met een grondwet is.
Ik haat België omdat 't een land is van twee maten, twee gewichten, twee gezichten en het recht hier nog altijd op de dool is : de Vlaming smeekt nu al jaren om z'n recht : op een naleving van de grondwet, ook en zelfs in Halle Vilvoorde.

Ik houd van België omdat het ligt te sterven : uitgezogen, uitgeput, het is een een kadaver dat medelijden wekt.
Ik haat België omdat het me cynisch heeft gemaakt : wanneer het sterft zal ik er geen traan meer om laten.

mvg. Sint Ignacius

ps. Beste Schafer, ik hoop dat je uit al deze reacties de juiste les leert : een ECHTE journalist in dit land maakt zelf het nieuws, moet erg veel moeite doen om de "juiste" reacties te krijgen ( soms zelfs zelf verzinnen ) en toont niet echt een beeld van de realiteit. Dus wat jij in je krantje "wil" zetten is niet perse wat je ook echt zal krijgen. Eenmaal je DAT door hebt zal je hopelijk onze media in een nieuw ( kritischer ) licht gaan zien.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 2 december 2010 om 22:17.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 06:14   #64
louis1949
Banneling

Standaard

altijd gedacht dat er wat mankeerde aan Systeem,maar nu ben ik zeker, goed onderwijs ! iedere mens met geld stuurt zijn kinderen naar het buitenland op school kijk naar het koningshuis, goed eten voor een SCHAPPELIJKE PRIJS woeha,goede sociale zekerheid als je ernstig ziek word en je hebt geen verzekering ben je aan de bedelstaf, vrijheid!als je wat durft zeggen over bepaalde nationaliteiten sta je zo voor de rechter.Bsluit ik ben gelukkig dat ik het afgebold ben naar betere oorden
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 06:18   #65
louis1949
Banneling

Standaard

oja als ik hier in thailand vertel aan andere buitenlanders hoeveel pensioen ik krijg schieten ze in de lach , ook dank zij jou fantastisch belgie
Oud 3 december 2010, 07:34   #66
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit jaar studeer ik af als Master in de Grafische vormgeving en mijn eindproject en scriptie gaan over België. De mediabeeldvorming in België zorgt voor een clash tussen Vlamingen en Franstaligen doordat beide landsdelen stereotiep worden voorgesteld. Di Rupo is de karikatuur en symbolisering van de Waalse eisen, terwijl de Vlamingen worden voorgesteld als Vlaams-nationalisten… We krijgen geen andere berichtgeving uit Wallonië (en Vlaanderen) dus de stereotiepen worden zo extreem dat ze niet meer kloppen.

Ik zou graag een omgekeerd, surrealistisch beeld van België willen brengen met een satirische inslag om de absurditeit van België aan te tonen en tegelijkertijd Belgen dichter bij elkaar te brengen. België wordt constant in vraag gesteld dus waarom kan het niet andersom? Ik wil het conflict tussen Vlamingen en Franstaligen als een ‘minimaal’ conflict voorstellen en een soort (utopisch) ideaalbeeld van België brengen. Door onder andere een sterke Belgische identiteit te creëren.

Eén specifiek onderdeel van mijn project wordt een krantje waar één gedeelte gericht is op de mening van ‘de modale Belg’. Hier worden kleine stukjes tekst verzameld (3-5 regels, maar mag ook meer zijn) om hun indrukken van België, goed of slecht, neer te schrijven. Graag zou ik dus vragen om jullie persoonlijke mening over België te geven. Dit mag over verschillende onderwerpen gaan, bijvoorbeeld : Belgische landschappen, politiek, de Nederlandse/Franse taal, typisch eten en drinken, kunst en cultuur, typisch gedrag/kenmerken van de Belg,… Liefst van al wens ik iets tweeledigs doordat je een aspect aanhaalt wat zowel positief als negatief kan zijn. Waarvoor je België/Belgen respecteert maar waar je anderzijds ook een hekel aan hebt.

Enkele voorbeelden : “Ik bemin België omdat je er ruimer, comfortabeler, goedkoper, makkelijker kunt wonen dan in enig ander land dat ik ken. Ik haat België omdat de huizen er zo bloedlelijk en pretentieus zijn en door hun alomtegenwoordigheid het zachte landschap besmeuren.”

“Ik bemin België omdat dikdoenerij, kapsones, ‘oogverblinding’, boerenbedrog en beunhazerij er resoluut worden afgewezen met de woorden :”Gene zever”. Ik haat België omdat alles wat de Belg onbehaaglijk stemt, wat hij niet begrijpt, voor hem onder de categorie ‘zever’ valt."

“Ik bemin België omdat zijn bewoners goddank in het geheel geen last hebben van vaderlandsliefde. Ik haat België omdat zijn bewoners op geen enkele manier trots zijn op hun land.” (Geert van Istendael)

Dit zijn slechts enkele voorbeelden, de tekstjes (vaak maar 2 regels lang) hoeven ook niet persé te beginnen met “Ik bemin België”, maar het zou leuk zijn om een soort tweeledigheid te bekomen. Maar het is ook perfect mogelijk om alleen een negatief of alleen een positief aspect aan te halen.

Ik hou niet van België en dit om diverse redenen.
Oud 3 december 2010, 07:34   #67
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik hou niet van België en dit om diverse redenen.
Oud 3 december 2010, 07:35   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat laatste is quasi uitsluitend een Vlaamse bevoegdheid en zal niet veranderen omdat je België splitst.
Sinds dit een Vlaamse bevoegdheid geworden is, is er veel verandert. Maar tientallen jaren wanbeleid wis je niet zomaar uit.

Nogmaals een bewijs dat België niet werkt en nooit gewerkt heeft.
Oud 3 december 2010, 07:36   #69
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel de bedoeling om jullie persoonlijke mening over bepaalde aspecten van België te geven, zoals bij de voorbeelden, en niet om over diegene die ik reeds beschreven heb te discussiëren. Kwestie van zoveel mogelijk opinies te kunnen verzamelen.
Dus als onze mening u niet aanstaat ....
Oud 3 december 2010, 07:37   #70
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien het overgrote deel van de comments hier totaal niets te maken hebben met de studie, vraag ik hierbij aan een moderator om deze thread te verwijderen.

Het was de bedoeling om een bundel te maken van opinies en niet het discussieren over deze opinies en al helemaal niet te discussieren over het feit of België al dan niet gesplitst moet worden of wie schuld treft bij deze hele politieke impasse.

Ik ben verbaasd over het niveau van sommige membersop dit forum en zal me hierbij dus ook niet meer bezig houden met tijd en moeite te steken in jullie opinie te vragen.

Voor degenen die wel serieus hieraan wilde meewerken alvast bedankt.

Dit was dan een zeer korte aanwezigheid op dit forum.

Welkom in de echte wereld.
Oud 3 december 2010, 10:55   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Sinds dit een Vlaamse bevoegdheid geworden is, is er veel verandert. Maar tientallen jaren wanbeleid wis je niet zomaar uit.
De Vlaamse Regering gaat nochtans gewoon verder met dat wanbeleid, het vergde een volksraadpleging en veel protest om te beletten dat een hele stadsbuurt om zeep zou geholpen worden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 11:01   #72
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
oja als ik hier in thailand vertel aan andere buitenlanders hoeveel pensioen ik krijg schieten ze in de lach , ook dank zij jou fantastisch belgie

trek het je niet aan , ik wil later ook naar thailand verhuizen ....... maar hoe doe je dat met je pensioen ?
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 12:47   #73
louis1949
Banneling

Standaard

gelukkig is het leven daar goedkoop ,hier ben ik een meneer ,in belgie ne sukkelaar
Oud 3 december 2010, 12:56   #74
louis1949
Banneling

Standaard

en zo steun ik op mijn manier de thaise mensen in plaats van er over te leuteren zoals de meeste linksen
Oud 3 december 2010, 13:08   #75
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
en zo steun ik op mijn manier de thaise mensen in plaats van er over te leuteren zoals de meeste linksen
Als blanke de 'meneer' uithangen in het Oosten is dan ook geen prestatie.

En, hoe is het rodelichtjesdistrict daar?
Oud 3 december 2010, 22:40   #76
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Om in te leven is België een van de betere landen ter wereld
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 21:58   #77
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
dat is te zien , hoe je het beziet ! van welk standpunt !
Oud 4 december 2010, 22:11   #78
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als blanke de 'meneer' uithangen in het Oosten is dan ook geen prestatie.

En, hoe is het rodelichtjesdistrict daar?

En , ik kan diene mens geen ongelijk geven ! de keuze is snel gemaakt he , oftewel hier sukkele me een klein pensioen , of in thailand goed ermee kunnen leven ....

ได้รับประโยชน์เช่นกันและนำไป! da is in het thaïs !

Laatst gewijzigd door pibo® : 4 december 2010 om 22:12.
Oud 4 december 2010, 23:47   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Als we doen alsof er geen bittere armoede heerst in Belgie bedoel je?

Als we doen ofdat we niet de laagste uitkeringen hebben en de hoogste belastingen.
Oud 6 december 2010, 05:16   #80
louis1949
Banneling

Standaard

ne sukkelaar zijn in belgie das een geweldige presstatie Lombas ,ik heb het toch maar aangedurft om op mijn leeftijd alles acher telaten ,er zijn er veel die willen maar ni durven en ja door mijn geld hier te verteren steun ik die mensen veel meer dan door jou geleuter op een pc, de groetjes
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be