Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 15:29   #61
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Misschien, hoe definieer je het fundamentalisme?
Is het huwelijk binnen dezelfde 'groep' een fundament van de vlaamse cultuur waarbij deze cultuur niet meer vlaams wordt zodra dit fundament veranderd/afgeschaft wordt?

In dat geval kan de heer Filip wel een fundamentalist zijn, ja.
Ik defineer het fundamentalisme eigenlijk niet. Het is reeds gedefineerd.

Citaat:
"Fundamentalisme" werd in eerste instantie gebruikt in de 19e eeuw voor een stroming in het christendom die wortel schoot in verschillende kerkgenootschappen in de Verenigde Staten. Het begrip wordt heden ten dage (2007) door verschillende mensen verschillend geïnterpreteerd en heeft een connotatie gekregen van onverdraagzaamheid en zelfs extremisme, maar de Amerikanen die zich in de 19e eeuw en nu nog aanduiden als fundamentalisten waren en zijn dit over het algemeen niet.
(bron: Wikipedia)

vb'ers beschouwen alle moslims als fundamentalisten. Gebaseerd op hun uitspraken zeg ik alleen dat ze (de vb'ers) zelf fundamentalisten zijn.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 15:31.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 15:31   #62
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Radicaal-globalistische uitdrukking
Gewoon de bikkelharde waarheid..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 15:38   #63
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Gewoon de bikkelharde waarheid..
Als de door de vb'ers zogenoemde fundamentalist-vreemdelingen met vlamingen niet trouwen/niet willen trouwen, waarom is Filip dan zo bang van dat zijn dochter ooit met een fundamentalist kan trouwen? Het is volgens mij nog een bewijs dat Het Vlaams Belang (uw favoriete "partij") gewoon een absurdeologische luchtmassa is.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 15:40.
Oud 17 december 2010, 15:43   #64
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de door de vb'ers zogenoemde fundamentaliste vreemdelingen met vlamingen niet trouwen/niet willen trouwen, waarom is Filip dan zo bang van dat zijn dochter ooit met een fundamentalist kan trouwen? Het is volgens mij nog een bewijs dat Het Vlaams Belang (uw favoriete "partij") gewoon een absurdeologische luchtmassa is.
Waar Filip bang van is interesseert mij niet..ik heb trouwens geen 'favoriete' partij..

Beweren dat alleen' autochtonen' racistisch kunnen zijn is op zich racisme..

Nee dat hoor je niet graag hé, dat een héél pak allochtonen gewoon even kleinburgerlijk,discriminerend en aartsconservatief zijn als die 'zure flaam'..
Oud 17 december 2010, 15:47   #65
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waar Filip bang van is interesseert mij niet..ik heb trouwens geen 'favoriete' partij..

Beweren dat alleen' autochtonen' racistisch kunnen zijn is op zich racisme..

Nee dat hoor je niet graag hé, dat een héél pak allochtonen gewoon even kleinburgerlijk,discriminerend en aartsconservatief zijn als die 'zure flaam'..
Ik heb nergens beweerd dat alleen vlamingen/autochtonen racisten kunnen zijn.
-
Bovendien (extra), heb ik nergens beweerd dat alle vlamingen/autochtonen racisten zijn.
Oud 17 december 2010, 16:28   #66
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de door de vb'ers zogenoemde fundamentalist-vreemdelingen met vlamingen niet trouwen/niet willen trouwen, waarom is Filip dan zo bang van dat zijn dochter ooit met een fundamentalist kan trouwen? Het is volgens mij nog een bewijs dat Het Vlaams Belang (uw favoriete "partij") gewoon een absurdeologische luchtmassa is.
Volgens uw maatstaven is dan ook iedere ideologie die zijn vrouwelijke leden beperkingen oplegt wat keuze van partner betreft een absurdeologische luchtmassa! Dat zijn er dan al een pak meer dan het Vlaams belang!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 17:07   #67
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens uw maatstaven is dan ook iedere ideologie die zijn vrouwelijke leden beperkingen oplegt wat keuze van partner betreft een absurdeologische luchtmassa! Dat zijn er dan al een pak meer dan het Vlaams belang!
Hmmm???

1) Ter info: ik ben een voorstander van "bijna-gelijke rechten voor mannen en vrouwen" (m.a.w. zo veel mogelijk gelijke rechten; want 100% gelijke rechten vind ik simpelweg onmogelijk; elk klein meiske die toevallig ooit een klein jongentje naakt ziet, begrijpt dat ze iets te kort heeft; en zo begint het; het is psychologie; het is totaal mijn bewering niet, sorry).
-
2) Ik heb mijn antwoord (standpunt/bewering) omtrent luchtmassa gedetailleerd uitgelegd (m.a.w. duidelijk argumenten samengesteld). Mag ik zo vrij zijn om uitleg te vragen omtrent uw bewering? Niet dat ik bedoel dat uw bewering gelul is; wel, dat het gelul is zolang als er geen gedetailleerd uitleg (argumentatie) gegeven wordt. Dank bij voorbaat!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 17:08.
Oud 17 december 2010, 17:14   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je van je kinderen houdt is die angst trouwens gerechtvaardigd..de kans dat je dochter in een ongelukkige relatie terecht komt is beduidend groter..
Oud 17 december 2010, 17:25   #69
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als je van je kinderen houdt is die angst trouwens gerechtvaardigd..de kans dat je dochter in een ongelukkige relatie terecht komt is beduidend groter..
Ongelukkige relatie? Hoe kan Filip weten of zijn kind gelukkig zal zijn met een vreemdeling of niet? Wat heeft het te maken met opvoeding? Het gaat hier over gevoelens (gelukkig of ongelukkig)... Elk persoon is "de enigste baas" en de "enigste voeler" van eigen gevoelens. En trouwens, ik spreek over zijn absurdeologische propaganda als politici en niet over zijn familiale emotionele eigenschappen en kwesties (iets wat bijna alle ouders en families hebben). Hij vindt alle moslims, zwarte mensen enz. fundamentalisten, terwijl ik beweer dat hij zelf een fundamentalist is; en daarom vind ik zijn uitdrukkingen en propaganda paradoxaal.

Mijn conclusie: Het heeft niks te maken met een gerechtvaardigde angst van vader; wel met een ongerechtvaardigde angst van een demagoog (xenofobie ---> racisme)

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 17:33.
Oud 17 december 2010, 17:34   #70
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelukkige relatie? Hoe kan Filip weten of zijn kind gelukkig zal zijn met een vreemdeling of niet? Wat heeft het te maken met opvoeding? Het gaat hier over gevoelens (gelukkig of ongelukkig)... Elk persoon is "de enigste baas" en de "enigste voeler" van eigen gevoelens. En trouwens, ik spreek over zijn absurdeologische propaganda als politici en niet over zijn familiale emotionele eigenschappen en kwesties (iets wat bijna alle ouders en families hebben). Hij vindt alle moslims, zwarte mensen enz. fundamentalisten, terwijl ik beweer dat hij zelf een fundamentalist is; en daarom vind ik zijn uitdrukkingen en propaganda paradoxaal.

Mijn conclusie: Het heeft niks te maken met een gerechtvaardigde angst van een ouder; wel met een ongerechtvaardigde angst van een demagoog (xenofobie ---> racisme)
Ah kijk, jij lijkt het allemaal zo goed te weten, misschien kan jij mijn vraag dan wel beantwoorden?

Let op, hier volgt een 'vraag' met aan 't eind van de zin een vraagteken = ?

Mogen mohamedanen - en vooral mohamedaanse vrouwen - trouwen met niet-mohamedanen, wordt dit aangemoedigd of afgekeurd in die 'kringen'?

Ja of nee voldoet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 17:40   #71
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ah kijk, jij lijkt het allemaal zo goed te weten, misschien kan jij mijn vraag dan wel beantwoorden?

Let op, hier volgt een 'vraag' met aan 't eind van de zin een vraagteken = ?

Mogen mohamedanen - en vooral mohamedaanse vrouwen - trouwen met niet-mohamedanen, wordt dit aangemoedigd of afgekeurd in die 'kringen'?

Ja of nee voldoet.
Zelfs voor een voorstel voor huwelijk is "Ja of Neen" soms niet genoeg!

Vooreerst wil ik begrijpen wat je onder het woord "mohammedanen" bedoelt;
1) "Diepe" islam-gelovers
of
2) Alle moslims (gelovers of niet gelovers; m.a.w. religie niet in acht nemen tijdens het reageren op je vraag, alleen mij op het feit baseren dat die mensen uit islamitische landen komen)

???

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 17:42.
Oud 17 december 2010, 17:50   #72
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn conclusie: Het heeft niks te maken met een gerechtvaardigde angst van vader; wel met een ongerechtvaardigde angst van een demagoog (xenofobie ---> racisme)
http://forum.flair.be/viewtopic.php?...0f9613831c2bd3

( een mens komt al eens ergens bij een 'ban' )

De cijfers zijn er..ik heb ze al eens ergens gepost..multiculturele huwelijken hebben véél minder kans op slagen..dat heeft niks met demagogie te maken..maar dan ook niks..

En dan spreken we nog niet eens over huwelijken met fundamentalisten...
Oud 17 december 2010, 18:13   #73
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
http://forum.flair.be/viewtopic.php?...0f9613831c2bd3

( een mens komt al eens ergens bij een 'ban' )

De cijfers zijn er..ik heb ze al eens ergens gepost..multiculturele huwelijken hebben véél minder kans op slagen..dat heeft niks met demagogie te maken..maar dan ook niks..

En dan spreken we nog niet eens over huwelijken met fundamentalisten...
Wat hebt u bewezen? Wat een tijdschrift voor vrouwen op hun website publiceert? Wat heeft het te maken met hetgeen wat ik zeg? Ik wist het niet dat Filip zich op de gegevens van Flair baseert voor zijn "politische" propaganda. Wel, overal bestaan er zulke "unieke" artiesten op het politiek veld. In Rusland is het Zjirinovski bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 18:15.
Oud 17 december 2010, 18:21   #74
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veronderstel dat deze zombie of deze zombie (of andere zombies; potentiële zombies inbegrepen) alle vreemdelingen hadden vermoord. Aan wie zou je die vraag kunnen stellen? Ik denk dat het beter is tegen racisme, criminaliteit en terrorisme (gecombineerd !!!) te bestrijden i.p.v. die te verspreiden.
Ik kan u verzekeren dat toen die twee gebeurtenissen die u aanhaalt hebben plaatsgevonden, ik niet gereageerd heb met : Aanslag interesseert mij totaal niet.
Ik verlang echt niet dat u hier emotioneel gaat doen en in tranen uitbarsten maar dat het u gewoon niet interesseert dat zoiets gebeurt is toch wel vreemd.
Zou u op dezelfde manier reageren als een autochtoon zoiets geprobeerd had? Waarschijnlijk niet want u aarzelt geen moment om mij met voorbeelden waarbij autochtonen in de fout gingen om de oren te slaan!

Citaat:

Had ik het omgekeerde beweerd?
Neen, maar u doet alsof u alles weet over andere volkeren omdat u vrienden hebt van andere rassen en culturen, net of dat zoiets uitzonderlijks is!

Citaat:

Wat was onmenselijk (o.a. tegen u) in mijn post?
Wel, dat heb ik toch duidelijk gezegd dacht ik!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 december 2010 om 18:29.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 18:25   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmmm???

1) Ter info: ik ben een voorstander van "bijna-gelijke rechten voor mannen en vrouwen" (m.a.w. zo veel mogelijk gelijke rechten; want 100% gelijke rechten vind ik simpelweg onmogelijk; elk klein meiske die toevallig ooit een klein jongentje naakt ziet, begrijpt dat ze iets te kort heeft; en zo begint het; het is psychologie; het is totaal mijn bewering niet, sorry).
-
2) Ik heb mijn antwoord (standpunt/bewering) omtrent luchtmassa gedetailleerd uitgelegd (m.a.w. duidelijk argumenten samengesteld). Mag ik zo vrij zijn om uitleg te vragen omtrent uw bewering? Niet dat ik bedoel dat uw bewering gelul is; wel, dat het gelul is zolang als er geen gedetailleerd uitleg (argumentatie) gegeven wordt. Dank bij voorbaat!
Hallo Freud, ik dacht dat die kleine jongen iets teveel had, zo'n onnozel aanwaske als u begrijpt wat ik bedoel
Oud 17 december 2010, 18:26   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat hebt u bewezen? Wat een tijdschrift voor vrouwen op hun website publiceert? Wat heeft het te maken met hetgeen wat ik zeg? Ik wist het niet dat Filip zich op de gegevens van Flair baseert voor zijn "politische" propaganda. Wel, overal bestaan er zulke "unieke" artiesten op het politiek veld. In Rusland is het Zjirinovski bijvoorbeeld.
Huwelijken tussen partners met een verschillende achtergrond stranden sneller..algemene kennis...blijft u dat maar populistisch noemen..voor mij eindigd dit geraaskal hier..
Oud 17 december 2010, 18:27   #77
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heel belangrijk punt! Net daarom begrijp ik mensen die voorstander zijn van gearrangeerde huwelijken helemaal niet.
Oud 17 december 2010, 18:49   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heel belangrijk punt! Net daarom begrijp ik mensen die voorstander zijn van gearrangeerde huwelijken helemaal niet.
Begrijp je in diezelfde optiek de uitspraak van Phillippe De Winter?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 19:59   #79
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Begrijp je in diezelfde optiek de uitspraak van Phillippe De Winter?
Welke?
Oud 17 december 2010, 20:01   #80
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik defineer het fundamentalisme eigenlijk niet. Het is reeds gedefineerd.

(bron: Wikipedia)

vb'ers beschouwen alle moslims als fundamentalisten. Gebaseerd op hun uitspraken zeg ik alleen dat ze (de vb'ers) zelf fundamentalisten zijn.
En als u voor de moslims spreekt, dan is het duidelijk dat moslims alle vb'ers als fundamentalisten beschouwen. Da's zo breed als het lang is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be