Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2010, 23:00   #61
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De enige cultuur die Vlaanderen écht heeft is de graaicultuur.
Geløl, Eberhard, en dat heb ik u al eerder uitgelegd ook.

Ook dat is niet typisch eigen aan enkel en alleen de Vlaamse cultuur. Hoe vaak u het ook blijft herhalen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 00:11   #62
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik zeg wat ik denk. Hebt u daar een probleem mee?

Ik mij niet assimileren? Nochtans ik brabbel in uw taaltje ondanks het feit dat ik perfect 2talig ben, ik werk voor de Vlamen en ga zelfs op café met de Vlamen. Straf hé.

Lees mijn post eens terug. Ik kom nochtans heel goed overeen met Vlamingen hoor. Maar de mensen waarmee ik overeenkom weet ik uit de grote groep Vlamen te selecteren. Gentenaars bijvoorbeeld vind ik best wel chill.

En neen, ik ben hier geboren dus ik heb niets te zoeken in Marokko. Later als ik oud ben misschien wel, als mn villa volledig is afgewerkt
U zegt zelf dat u in Vlaanderen geboren bent, in Vlaanderen leeft en in Vlaanderen werkt. Nochtans blijft u zichzelf Marokkaans en niet Vlaams noemen. Bovendien beschimpt u onze taal ('brabbeltaaltje') en spreekt u op een denigrerende manier over Vlamingen ('Vlamen'). Ondertussen geeft u toe dat u hier geld bijeen aan het sparen bent om later een villa in uw werkelijke thuisland te bekostigen.

En dan vindt u het vreemd dat meer en meer mensen zich vragen stellen bij de toenemende aanwezigheid van mensen zoals u?

Ik zeg dat, indien u consequent Marokkaanse wilt zijn, u terug dient te keren naar Marokko. De multiculturele maatschappij heeft gefaald; wie zich te goed vindt voor onze samenleving kan best vertrekken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 00:18   #63
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
....Bovendien beschimpt u onze taal ...
Zegt iemand die in een regio leeft die bestuurd wordt door lieden die hebben besloten om 85 % van hun televisie en 90 % van hun radio in het Engels te doen.

Taal & Cultuur in Vlaanderen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 00:22   #64
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ook dat is niet typisch eigen aan enkel en alleen de Vlaamse cultuur. Hoe vaak u het ook blijft herhalen.
Ik zeg nergens dat de graaicultuur 'eigen aan enkel en alleen de Vlaamse cultuur' is. Dat zij hier zeer pregnant is durf ik best te betogen.
Oud 16 december 2010, 00:39   #65
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zegt iemand die in een regio leeft die bestuurd wordt door lieden die hebben besloten om 85 % van hun televisie en 90 % van hun radio in het Engels te doen.

Wie zegt dat ik het eens ben met deze lieden? Het failliet van onze huidige samenleving, de massa-immigratie incluis, is tot stand gebracht door onze bewindslieden. Wat mij betreft mogen deze lieden eveneens zo snel mogelijk vertrekken.

Los daarvan is het natuurlijk krankzinnig om een algemeen oordeel over een taal ('brabbeltaaltje') gelijk te stellen aan bepaalde quota die binnen de media gelden.
Oud 16 december 2010, 00:42   #66
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zeg nergens dat de graaicultuur 'eigen aan enkel en alleen de Vlaamse cultuur' is. Dat zij hier zeer pregnant is durf ik best te betogen.
Twee derde van de OCMW-steuntrekkers in het Antwerpse is geboren in het buitenland. Allochtonen zijn extreem oververtegenwoordigd. Dat vertelt mij eveneens iets over een graaicultuur.
Oud 16 december 2010, 01:14   #67
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Twee derde van de OCMW-steuntrekkers in het Antwerpse is geboren in het buitenland. Allochtonen zijn extreem oververtegenwoordigd. Dat vertelt mij eveneens iets over een graaicultuur.
Buiten het feit dat vrijwel al het vieze en slechtbetaalde werk in Vlaanderen door immigranten verricht wordt, valt leefloon trekken niet onder graaien.

Graaien doen we met friends & family aan de bovenkant van de samenleving, daar waar de echte vetpotten staan. En we weten allemaal wie daar extreem zijn oververtegenwoordigd , nietwaar?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 december 2010 om 01:14.
Oud 16 december 2010, 01:47   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Buiten het feit dat vrijwel al het vieze en slechtbetaalde werk in Vlaanderen door immigranten verricht wordt, valt leefloon trekken niet onder graaien.

Graaien doen we met friends & family aan de bovenkant van de samenleving, daar waar de echte vetpotten staan. En we weten allemaal wie daar extreem zijn oververtegenwoordigd , nietwaar?
Tja..wanneer je geen tot weinig opleiding hebt wordt je geen chirurg van het ziekenhuis maar de tuinman!
En wanneer je kunt werken is een leefloon graaicultuur, of u dat nu erkent of niet. En je Robin hoodverhaaltje over waar de echte vetpotten staan praat uitvreterij van de solidariteit van deze samenleving zelf niet een beetje goed!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 09:33   #69
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sommige Vlamingen weten zelfs niet eens hoe hun taal precies héét.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 15:03   #70
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De term Vlaming is besmet geraakt, en wie op een forum als dit, de zoveelste hersenloze haatpost t.a.v alles dat niet Vlaams is, leest, snapt ook waarom.
Gelukkig dat de termen 'islam' en 'moslim' totaal onbesmet zijn gebleven en dat zelfs op wereldniveau.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 16:44   #71
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou, vergeet dat maar hoor.

Geen enkele Marokkaan of Turk die geassocieerd wilt worden met een balloze Vlaming. Het woord 'vlaming' bezien bepaalden zelfs als een belediging. Zelfs uw eigen volk (De walen). Tot zover uw kennis over de allochtone gemeenschap.

Ik heb beide nationaliteiten en wanneer iemand me een jaar geleden vroeg naar mn nationaliteit, zei ik: Belgische van Marokkaanse afkomst.

Tegenwoordig zeg ik in volle trots: Marokkaans.
Ben je daar echt trots op?
Wanneer ik de media doorneem val ik omver van al de positieve feiten waardoor Marokkanen meer en meer bekendheid verkrijgen!
En mocht dat enkel in Vlaanderen zijn, dan zou dat liggen aan die kleigeestige racistische Vlamingen nietwaar! Maar overal waar dat zootje ongeregeld opduikt is het hetzelfde!
Noem eens één land dat positief staat tov de allochtone Marokaanse gemeenschap die er zit, ligt of rondloopt?
En begin niet over "allen over één kam scheren enz". We hebben dat al zoveel keer gehoord en gelezen bij gebrek aan antwoord op het bovenstaande...
Maar als jij daar fier op bent, te kunnen zeggen dat je tot die groep behoort, waarom niet, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 16:51   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt dan ook niet veel te zeggen of te beslissen. Laat ons dat zo houden ook
Nog niet gedaan met zeveren?
Laat je liever de kamer wat rondtrappen door een Marokkaanse held, misschien lucht dat wat op...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:12   #73
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wanneer ik de media doorneem val ik omver van al de positieve feiten waardoor Marokkanen meer en meer bekendheid verkrijgen!
Komend weekeinde mag je weer naar de Belgische voetbalcompetitie kijken. Of de Franse. Of de Nederlandse.
Oud 16 december 2010, 20:08   #74
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Absoluut..

Stikt
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 20:14   #75
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
U zegt zelf dat u in Vlaanderen geboren bent, in Vlaanderen leeft en in Vlaanderen werkt. Nochtans blijft u zichzelf Marokkaans en niet Vlaams noemen. Bovendien beschimpt u onze taal ('brabbeltaaltje') en spreekt u op een denigrerende manier over Vlamingen ('Vlamen'). Ondertussen geeft u toe dat u hier geld bijeen aan het sparen bent om later een villa in uw werkelijke thuisland te bekostigen.

En dan vindt u het vreemd dat meer en meer mensen zich vragen stellen bij de toenemende aanwezigheid van mensen zoals u?

Ik zeg dat, indien u consequent Marokkaanse wilt zijn, u terug dient te keren naar Marokko. De multiculturele maatschappij heeft gefaald; wie zich te goed vindt voor onze samenleving kan best vertrekken.
Neen, ik blijf liever hier. Al was het om u te ambeteren.. Ik ben hier geboren en dit land is eveneens van mij. Ik heb hier evenveel te zeggen als jij en staat u dat niet aan, dan kunt u mijn beste eens overwegen om zelf te vertrekken.

Uzelf dwingen om na te denken is gezond. Het zou u sieren mocht u de Vlamen niet over eenzelfde kam scheren want ik ken er waar u en onze meid Alice alleen maar van kunnen leren. Het komt allemaal wel goed hoor. Niet getreurd, beste Vlaam.
Oud 16 december 2010, 20:15   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Komend weekeinde mag je weer naar de Belgische voetbalcompetitie kijken. Of de Franse. Of de Nederlandse.
En laat ons de Nederlandse hitlijsten niet vergeten.
Oud 16 december 2010, 20:25   #77
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik blijf liever hier. Al was het om u te ambeteren.. Ik ben hier geboren en dit land is eveneens van mij. Ik heb hier evenveel te zeggen als jij en staat u dat niet aan, dan kunt u mijn beste eens overwegen om zelf te vertrekken.

Uzelf dwingen om na te denken is gezond. Het zou u sieren mocht u de Vlamen niet over eenzelfde kam scheren want ik ken er waar u en onze meid Alice alleen maar van kunnen leren. Het komt allemaal wel goed hoor. Niet getreurd, beste Vlaam.
Kun je niet op een normale manier een discussie voeren? Denk daar eens over na, agressie tonen is hier een teken van zwakte.
Natuurlijk is het ook jou land. Je bent hier zelfs geboren. Ik neem aan dat je het hier fijn vindt, goed zo! Zolang de spelregels voor onze samenleving voor jou glashelder en duidelijk zijn zie ik geen probleem!
Ik ken trouwens veel moslims waar u van zou kunnen leren, om te beginnen een minder agressieve toon! Daar ga je echt mee af hoor onder Vlamingen!
Oud 16 december 2010, 20:29   #78
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kun je niet op een normale manier een discussie voeren? Denk daar eens over na, agressie tonen is hier een teken van zwakte.
Natuurlijk is het ook jou land. Je bent hier zelfs geboren. Ik neem aan dat je het hier fijn vindt, goed zo! Zolang de spelregels voor onze samenleving voor jou glashelder en duidelijk zijn zie ik geen probleem!
Ik ken trouwens veel moslims waar u van zou kunnen leren, om te beginnen een minder agressieve toon! Daar ga je echt mee af hoor onder Vlamingen!
Oh meisje toch. Zoals gewoonlijk op de lul getrapt en dus snel maar beginnen (voor de 120ste keer) over mn agressief gedrag. What the fuck? Doe maar hoor, ik zal op deze manier blijven reageren. En staat u dat niet aan, dan meldt u mijn reacties maar of zet me maar op je negeerlijst, nog beter.
Oud 16 december 2010, 20:35   #79
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeflonertje Bekijk bericht
Pfff... denk je nu echt dat er iemand van zal wakkel liggen wat een Flaam denkt?
De maatschappij bestaat niet enkel uit Flamen hoor!
(van waar komen jullie)

Laat ons stellen dat Vlamingen een onderdeel zijn van de multiculturele maatschappij en hun wil is geen wet.... zij bepalen de spelregels niet meer hoor!

Kijk een rond....!
Pas op, straks val je nog uit je rol.
Oud 16 december 2010, 20:36   #80
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh meisje toch. Zoals gewoonlijk op de lul getrapt en dus snel maar beginnen (voor de 120ste keer) over mn agressief gedrag. What the fuck? Doe maar hoor, ik zal op deze manier blijven reageren. En staat u dat niet aan, dan meldt u mijn reacties maar of zet me maar op je negeerlijst, nog beter.
Maar meiske toch! Hebt gij een penis? Foute boel hoor! Het is gewoon jammer, ge zijt mogelijk best intelligent maar je drukt je zo agressief uit, dat niemand je communicatie serieus neemt, ik in ieder geval niet!
Ik vind het eigenlijk hilarisch hoe je ieder vooroordeel bevestigt!
Want blijkbaar klopt wel, machogedrag zet vrouwen aan tot agressie omdat ze tot mannen steevast in een onderdanige rol van onderwerping staan...precies bij jou wel waar....maar leef je gerust uit, helpt het een beetje?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be