![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn voor de linkiewinkie business de "allochtoon" of "dubbelpaspoortige" een vorm van anders valide personen, die onder hun voogdijschap moeten bestaan. WIJ zorgen voor een tolk (want zelf zijn ze te lomp om er een te vinden) WIJ betalen de tolk (want zelf willen ze liever hun uitkering naar het heimweeland sturen), WIJ zorgen voor extra ondersteuning op school (want zelf geven ze liever hun geld aan de moskee zodat hun jong koranlessen en arabisch kunnen leren), WIJ zorgen dat je positief wordt gediscrimineerd (want zèlf zorgen ze ervoor dat werkgevers na de tiende keer geen marokkaan meer willen aanwerven) etc... etc... ik was ooit zèlf te vinden in het linkse kamp, maar b�*�*l er tegenwoordig zo van... o, vergeten. In de nota over de diversiteitsaanpassingen (of hoe ze het willen noemen) deden ze het nog beter: de stations moesten worden aangepast aan anders-validen (invaliden heette dat vroeger - als je een rolstoel nodig hebt loop je niet "anders" maar ben je niet in staat om te lopen!), enfin, ze moeten - uiteraard - de stations toegankelijk maken voor rolstoelgebruikers... én voor moslims... één lijn dus. de rolstoelgebruiker moet met zijn rolstoel op de trein kunnen, en de moslim moet een plaats krijgen om zijn aarsopening in de lucht te steken, misschien binnenkort ook een toilet om diezelfde aarsopening naar NewYork te laten wijzen, want richting Mekka mag alvast niet... blijkbaar een probleem van dezelfde orde van grootte als de gehandicapte mens die niet met zijn rolstoel tot aan de trein geraakt ?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 december 2010 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder jaar opnieuw tonen bij ons verschillende studenten aan dat het mogelijk is om met een BSO diploma als achtergrond toch een hoger diploma te halen. Niet iédere BSO'er kan dat - er zitten ook wel mensen in het BSO (en TSO) die eigenlijk niet slim genoeg zijn om door het hoger onderwijs te raken (met alle respect voor die mensen overigens, mensen verschillen nu eenmaal op alle vlakken). Maar er zijn ook wel mensen die wél slim genoeg zijn, maar in dat watervalsysteem gesukkeld zijn om andere redenen dan intelligentie, en die kunnen er écht weer uitgeraken. Vaak met véél moeite, zeker in 't eerste jaar, maar het g�*�*t. Veel van die ongelijkheid zit echt in 't koppeke - men noemt het ook wel fatalisme. Het lijkt me een goeie zaak om dat fatalisme te proberen doorbreken. Voor de allochtonen zou het beter zijn mochten zijzelf, en degenen die voor hun toekomst willen ijveren, erop wijzen dat er wél kansen zijn en dat ze dat allemaal evengoed kunnen, in plaats van iedere keer dezelfde draaimolen van "geen kansen", "sociale ongelijkheid is de barrière",... Als je lang genoeg herhaalt dat mensen geen kansen hebben zullen ze het natuurlijk ook wel geloven, en bijgevolg op hun gat blijven zitten. Citaat:
Antwoord op de grond van de zaak. Citaat:
Het gaat niet over GO-onderwijs. Ga je op de grond van de zaak antwoorden, of ga je blijven herhalen dat ik het volgens jou toch over GO-onderwijs heb?
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en kom niet af met het verhaaltje dat die mensen daar allemaal geen geld voor krijgen. Professioneel genoeg mensen gezien die langdurig werkloos zijn en eigenlijk geen andere reden te verzinnen hebben dan huismoeder zijn. Werkloosheidsuitkeringen dienen niet om je huismoederschap te bekostigen.
![]() |
![]() |
#64 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we het eens zijn dat er wel degelijk sociale ongelijkheid bestaat. Ik vind dat ook daar iets moet aangedaan worden. Niet alleen voor de allochtonen, maar ook voor de autochtonen. Citaat:
Citaat:
De toon die je aanslaat, is dat echt nodig? Ik dacht dat we gemoedelijk aan het discussiëren waren. Laatst gewijzigd door artisjok : 12 december 2010 om 13:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarnaast zit je ook met de diensten voor kinderen en gehandicapten. Als ik een nederlandsonkundige allochtoon met een handicap wil onderzoeken, dan heb ik echt geen behoefte aan 'leken' en zeker niet aan 'kennissen' in de ruimte. Ook niet bij mensen waarbij bijv. een vermoeden van seksueel misbruik bestaat. Ik wil dat die personen vrij kunnen praten, én dat de vertaling correct is. Een professionele tolk dus, die evenzeer gebonden is aan beroepsgeheim. En dan zit je dus bij de erkende tolkendiensten. Die hebben hun barema's, en zijn dus soms betalend, afhankelijk van de situatie van de dienst die beroep doet op de tolken. Bij mensen met een hulpvraag geldt in de hulpverlening toch wel: éérst de hulpvraag, de rest komt later. Het ging hier over allochtone vrouwen die niet werken eh? Wel, je zit met een groep allochtone vrouwen die redelijk 'verplicht' thuis zit, die weinig in contact komt met het nederlands, die ook niet meteen een cursus NL mag volgen van de echtgenoot (zie dat ze integreert!). Nog veel te weinig vrouwen die echt verandering willen zetten stappen daarvoor. Je kan in dergelijke situaties niet zomaar even aan je echtgenoot zeggen dat je hulp gaat zoeken hoor. Als ze dan eindelijk hun weg vinden, lijkt het me redelijk not done om te zeggen: goed, maar zoek eerst even een eigen tolk (uw echtgenoot ofzo), of vraag aan uw echtgenoot geld om een tolk te betalen. Eerst hulp, dan de rest. Die situatie is helemaal niet zo verschillend van Vlaamse vrouwen die vast zitten in een beklemmende relatie (je mag dat gerust mishandeling noemen). Alleen is voor hen de stap naar hulpverlening veel kleiner, onder ander omwille van de taal. Jou kan het lot van allochtone vrouwen mss niet zoveel schelen, maar mij wel. Overigens, de kinderen uit die families groeien wel op met het idee dat moeders zo van die haardwezens zijn die behalve koken en wassen en de benen opendoen niks moeten kunnen en zeker niet teveel contacten hebben. Het lijkt me onaanvaardbaar om 'betaling van een tolk' een extra barrière te laten vormen in het oplossen van die situatie.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Foert zenne. Je zegt in een ander topic dat je wil dat mensen je aangeven wanneer je "het" weer doet (je weet wel, datgene waar iedereen je terecht van beschuldigt). Wel, ik doe het nu. Keer op keer. Maar er komt niks van eh, je blijft in je ene mogelijke reactiepatroon vervallen. De pot op met jou, echt.
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neenee, ik ga echt niet mee. Niemand vond het ooit erg dat mijn oma of schoonma "thuis zaten": ze vroegen ook geen uitkering, stonden voor de ziekenkas op het boekje van hun man en kregen weduwenpensioen als ze hun mannen overleefden. Daar gaat het dus niet om.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Veel compassie met die vrouwen hoor... alleen: als puntje bij paaltje komt gaan ze niet voor JOU kiezen maar voor hun onzichtbare vriendje en hun waanbeelden. Als je die mensen wil helpen: zorg dat ze van die hersenspoeling vanaf geraken! en anders : zorg dat Allah hen helpt
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wens je dat ik inga op je analyse van de oorzaak van de sociale ongelijkheid in het onderwijs? Ze is zeker interessant en het bediscussiëren waard, maar sorry, daar gaat het nu niet over, volgens mij. Ik heb wel gelezen wat je schreef, en pik er niet 1 detail uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Whoehahahaaaaa !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 december 2010 om 21:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke werkgever zou zo stom zijn om islamitische vrouwen aan te werven? De meeste die je ziet lopen hebben een resem addergebroed aan hun burka hangen, eentje in een buggy en eentje op komst. Je zou gek moeten zijn iemand aan te werven waarvan de kans groot is dat ze jaar na jaar in bevallingsverlof zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Fantastisch, maar dan geen uitkering aanvragen want dit zou oplichterij moeten zijn en dus haram, maar niet alle turken/marokkanen zijn moslims, en niet alle moslims (die theologisch moslims zijn) zijn moslims (praktisch).
Je krijgt een uitkering omdat je werkzoekend bent. Koran 41) Rente is haram 2) Oplichterij is haram 3) Zakaat is geen liefdadigheid (Sadaqah), maar een plicht (rijk, wie inkomen heeft moet betalen) en recht (arm, wie geen inkomen heeft). In de islamitische staat (Kalifaat) was Public Treasury/Bayt al-mal (islamitische sociale zekerheid) verantwoordelijk voor het beheer van de werkloosheidsverzekering. 4) Monopolie is haram Monopoly - An Islamic View Laatst gewijzigd door porpo : 13 december 2010 om 03:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite zouden moslims dus gewoon hun eigen sociale zekerheid moeten hebben. Het betalen van zakaat aan niet-moslims telt niet om aan de zakaatverplichting te voldoen. Dus ook geen geld ontvangen van niet-moslims.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar (wordt enkel uitgedeeld aan moslims) is niet volledig waar. Niet-moslims krijgen wel Zakaat met een verschil tussen moslim en niet-moslim. Voor moslim is het een recht, voor niet-moslim is het een privilege. Bepaalde niet-moslims krijgen geen Zakaat omdat er geen hoop is dat ze genationaliseerd worden en nationaliteit binnen een islamitische staat is de islam. Of omdat er geen zekerheid is dat ze de islam, islamstaat en moslims geen schade zouden willen toebrengen (vijandig zijn), anders hebben ze ook recht op Zakaat. Toch is er een meningsverschil. Omar Ibn Gattab heeft het Koranische vers hierover niet letterlijk toegepast, maar hij koppelde het aan tijd en omstandigheid factoren. De niet-moslims hebben sowieso recht op (Sadaqah) en: Citaat:
Ik wou een kleine vergelijking doen, maar ik las "De term sociale zekerheid inkomen is moeilijk te definiëren, omdat het kan verwijzen naar verschillende programma's". ![]() http://www.dulu.info/financiering/20...d-Inkomen.html Laatst gewijzigd door porpo : 13 december 2010 om 06:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij geloven allemaal in het secularisme, ik bedoel niet theologisch hé, daarom betalen we allemaal belastingen en rsz-bijdragen en bedrijfsvoorheffing en nog wat. Wij praktiseren onze islam-religie individueel en intellectueel, niet politiek-maatschappelijk. De niet-moslims dhimmi's mogen hun eigen gemeenschappen met hun eigen normen en waarden beheren en voor problemen en privé-recht onderling doen ze beroep op hun eigen rechtbanken. Enfin, ik betwijfel ten zeerste of je mijn reactie hierboven hebt begrepen. De niet-moslims hebben soms recht op religieuze belasting (Zakaat), maar niet altijd. Ze hebben altijd recht op uitkeringen die solidair (geen religieuze plicht) wordt uitgedeeld zoals Sadaqah en ze hebben altijd recht op Bayt al-mal (islamitische sociale zekerheid). Een voorbeeld: je bent werkloos met burgerschap in België, je hebt recht op rsz, maar niet op bepaalde inkomsten van rsz of op de belastingen van een bepaalde instelling of bedrijf. Laatst gewijzigd door porpo : 13 december 2010 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
bedoel je nu dat niet-moslims in Marokko werkloosheidsuitkering krijgen?
|||||
![]() |
![]() |