Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2010, 00:40   #61
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De elite in Brussel ligt echt niet wakker van de vraag welke religie de bevolking aanhangt. De bevolking moet gewoon braaf zijn.

Waar het werkelijk om gaat is dat Zweden als eerste staat definitief werd hervormd naar een provincietje van de eurodictatuur. De multikulzever dient ook enkel en alleen om het neoliberaal beleid waarbij goedkoop slavenvolk van elders geïmporteerd kan worden ideologisch te legitimeren.

De Zweden zouden inderdaad in opstand moeten komen, maar niet door 'de islam' te viseren, die is geheel bijkomstig, wel door de politieke heersende klasse te viseren. In de eerste plaats Brussel. Het Eurofascisme is vandaag de echte bedreiging voor de democratie en de verworven vrijheden.
Eén van de weinige posts, zoniet de enige, in deze discussie,die de kern van de zaak blootlegt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 07:44   #62
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
En ja, voor mij mogen de Zweedse haatbaarden terugkeren. De Vikings, welteverstaan.
Je bedoelt de Scandinavische versie van de sharia-adepten.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 14:56   #63
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Je bedoelt de Scandinavische versie van de sharia-adepten.
Of Jan, Piet, Tjoris en Corneel.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 14:58   #64
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Met gepaste mediastilte is onlangs in Zweden een nieuwe grondwet aangenomen die voor het land vérstrekkende gevolgen gaat hebben.

De belangrijkste en meest negatieve veranderingen zijn:

- Lidmaatschap van de EU is nu in de grondwet van Zweden vastgelegd. Dat wil zeggen dat een uittreding uit de EU extra moeilijk is gemaakt, omdat men behalve de EU-procedure voor uittreding nu ook eerst de grondwet moet veranderen. En zoals wij allen weten, is dat een zeer langdurig proces.

- Zweden is volgens de grondwet nu officiëel een multiculturele heilstaat geworden. Dat houdt in dat de Zweedse staat zich verplicht etnische, culturele en religieuze minderheden met belastinggeld te subsidiëren.

- Vreemdelingen hebben vanaf nu dus altijd en overal alle rechten in Zweden. Zweeds staatsburgerschap is van geen enkel belang meer. Ook niet meer voor topposities in het leger, de politie, rechtbanken, de politiek enzovoorts.

Ik kan wel janken als ik zie hoe een compleet wereldvreemde elite haar eigen belangen er genadeloos doorgedrukt heeft zonder zich om die van het Zweedse volk te bekommeren en aldus wat ooit het mooiste land van Europa was, en een lichtend voorbeeld voor allen, compleet de vernieling in helpt. De facto heeft Zweden hiermee zichzelf opgeheven.

Meer info:

http://www.thelocal.se/30410/20101124/

http://cavatus.wordpress.com/2010/11...tution-passed/

Een open brief aan de Zweedse eerste minister: http://snaphanen.dk/2010/05/09/s%C3%...rik-reinfeldt/ (in het Zweeds)

Engelse vertaling van die open brief hier: http://israelisverige.info/?p=3347&u...l+i+Sverige%29

Andere info en column in het Zweeds (gebruik google om te vertalen): http://snaphanen.dk/2010/11/21/s%C3%...andsforraderi/
Ik hoop dat de zweden hier Willem Tell's gewijze op reageren. Dit Zwitsers voorbeeld mag in heel Europa gevolgd worden...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 15:02   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Heer Verhiest

Ik ga geloven dat ik de dubbele bodem van Bolkesteijn's uitspraken ga zien. Als (EU) parlementariër is hij natuurlijk op de hoogte van wat de Brusselse broederschap der unitaristen aan het kokkerellen is. Dat Zweden als eerste land in de diepe put van de Islam zou vallen, komt toch als een lichte verrassing.
Eigenlijk toch niet, want vanuit de andere kant van de Öresundbrug horen we al langer heel kritische stemmen over de vreemdelingen-, minderheden-, asiel- en integratiepolitiek van het Zweedse buurland. Ook Finland en Noorwegen kunnen zich maar moeilijk vinden in wat in Zweden aan het gebeuren is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 15:03   #66
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik hoop dat de zweden hier Willem Tell's gewijze op reageren. Dit Zwitsers voorbeeld mag in heel Europa gevolgd worden...
Ah, je bedoelt met geweld. Altijd fijn om een vertegenwoordiger van een politieke partij daar toe te zien oproepen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 15:35   #67
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Of Jan, Piet, Tjoris en Corneel.
*proest*

Maar inderdaad: Zoals de Zweden nu beter een voorbeeld kunnen nemen aan hun bebaarde voorvaderen, de vikingen, zou men in Nederland en Vlaanderen een beter een voorbeeld nemen aan Jan, Piert, Joris en Corneel - mannen met baarden die dood en duivel niet duchten. Want het is hard nodig.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 15:38   #68
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ah, je bedoelt met geweld. Altijd fijn om een vertegenwoordiger van een politieke partij daar toe te zien oproepen.
Dit is toch geen oproep tot geweld?
Oud 16 december 2010, 16:08   #69
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De lobbyisten en bedenkers van duistere plannen achter de schermen in Stockholm en Brussel zullen nu wel in hun knuistjes aan het wrijven zijn nu de EUSSR aka EUrabië hiermee een stapje dichterbij is gekomen, maar de gewone Zweed kan enkel rouwen, en met hem de gewone man in gans Europa, want dat de elites in andere EU-landen graag hetzelfde willen doen, is een bekend gegeven.

Ge zijt er nog ergens vergeten "want de islam is een snel verspreidend virus" tussen te gooien. Kwestie van geen extremistische clichés te vergeten.

Aub zeg...

Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 16:10.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 16:35   #70
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht

Ge zijt er nog ergens vergeten "want de islam is een snel verspreidend virus" tussen te gooien. Kwestie van geen extremistische clichés te vergeten.

Aub zeg...
Gaaaaap.

Maar u heeft verder gelijk hoor: de islam is inderdaad een zich snel verspreidend virus dat willens en wetens door de EU-beleidsmakers is geïmporteerd en gefaciliteerd om de identiteiten van de verschillende Europese volkeren kapot te maken, en vice versa, om de identiteiten van de naar Europa geëmigreerde islamitische volkeren kapot te maken, en zodoende iedereen tegen elkaar uit te spelen.
Bewuste volksplantingen en -verplaatsingen door de machthebbers zijn al zo oud als de weg naar Rome en is voor machthebbers een probaat middel gebleken om in het spanningsveld dat dan onvermijdelijk ontstaat hun eigen macht te behouden en uit te breiden. Het gevolg is dan een totalitair regime. De geschiedenisboeken staan er vol van. Het enige wat nieuw is, is de grootschaligheid waarmee de EU dit implementeert.
Vandaar dus de schamperende benamingen EUSSR en EUrabië.
Oud 16 december 2010, 17:20   #71
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaaaaap.

Maar u heeft verder gelijk hoor: de islam is inderdaad een zich snel verspreidend virus dat willens en wetens door de EU-beleidsmakers is geïmporteerd en gefaciliteerd om de identiteiten van de verschillende Europese volkeren kapot te maken, en vice versa, om de identiteiten van de naar Europa geëmigreerde islamitische volkeren kapot te maken, en zodoende iedereen tegen elkaar uit te spelen.
Ben je dan voor het behoud van de identiteit van "de naar Europa geëmigreerde islamitische volkeren"?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 17:21   #72
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Wij hebben het over mensen die zich als westerlingen gedragen en niet als vechtende nomaden.
Oud 16 december 2010, 17:41   #73
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ben je dan voor het behoud van de identiteit van "de naar Europa geëmigreerde islamitische volkeren"?
In afwachting van hun al dan niet vrijwillige remigratie - jazeker.
Dan kunnen ze eenmaal thuisgekomen in hun landen van herkomst ook veel makkelijker hun draai weer vinden.

Degenen die wensen te blijven, dienen zich volledig te assimileren, incluis het afstand nemen van hun onzinnige geloof.

Meer mogelijkheden zijn er wat mij betreft niet (meer). Nu ja, er is nog één allerlaatste optie natuurlijk, maar dat is er eentje waaraan ik liever niet denk en die zeker mijn voorkeur niet geniet, al kan ik niet uitsluiten dat die in het alleruiterste geval in de toekomst wel eens, al dan niet op beperkte schaal, aangewend kan gaan worden.
Oud 16 december 2010, 17:50   #74
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In de privé sfeer..sure..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 17:50   #75
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degenen die wensen te blijven, dienen zich volledig te assimileren, incluis het afstand nemen van hun onzinnige geloof.
Een geloofskwestie is ook een kwestie van vrije meningsuiting.

Laat u niet brainwashen door zeveraars �* la Sharia4belgium die in de media komen, want geloof mij vrij, dat zijn radicale minderheden waar de doorsnee moslim liever niet mee geassocieerd wordt.

Voor wat anekdote waard is: ik heb meer dan genoeg vrienden van Noord-Afrikaanse of Midden-Oosterse origine die zich daar liever van distantiëren en daarbuiten mee helpen de economie en maatschappij draaiende te houden door te werken en belastingen te betalen. Toevallig vasten die een maandje per jaar, en bidden die wellicht een paar keer meer dan de gemiddelde Vlaming, en bidden zij tot een zekere Allah, maar dat maakt van hen allesbehalve inferieure mensen.

Dat België binnen een paar jaar niet moet volstaan met moskeeën enzo daar ben ik het ook meer dan akkoord mee, maar dat geldt evenzeer voor kerken overigens... Ik ben met andere woorden allesbehalve een religiefanaat, maar goed, ik kan respect opbrengen voor mensen die daar waarde aan hechten en op die manier zin geven aan hun leven.
Edit: idem voor assimilatie natuurlijk (ik hoop net als u dat onze vrouwen hier bvb. binnen twintig jaar niet gesluierd moeten rondlopen, maar ook daar ligt de doorsnee moslim niet van wakker), maar dat is een proces van lange termijn. Doch, wat mensen thuis doen (bidden, hoofddoeken dragen en wat dan nog) is voor mij een persoonlijke kwestie en daar hoeft niemand zich mee te moeien (tenzij daarbinnen aan bommen gewerkt wordt, natuurlijk ).

Live and let live. Hoe langer mensen in onze kapitalistische consumptiemaatschappij zitten, hoe meer ze aan die gewoonten gaan loslaten, net als bij westerlingen met het katholicisme is gebeurd. Sociaal darwinisme, enal.

Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 17:58.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:14   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laat u niet brainwashen door zeveraars �* la Sharia4belgium die in de media komen, want geloof mij vrij, dat zijn radicale minderheden waar de doorsnee moslim liever niet mee geassocieerd wordt.

Voor wat anekdote waard is: ik heb meer dan genoeg vrienden van Noord-Afrikaanse of Midden-Oosterse origine die zich daar liever van distantiëren en daarbuiten mee helpen de economie en maatschappij draaiende te houden door te werken en belastingen te betalen. Toevallig vasten die een maandje per jaar, en bidden die wellicht een paar keer meer dan de gemiddelde Vlaming, en bidden zij tot een zekere Allah, maar dat maakt van hen allesbehalve inferieure mensen.

Dat België binnen een paar jaar niet moet volstaan met moskeeën enzo daar ben ik het ook meer dan akkoord mee, maar dat geldt evenzeer voor kerken overigens... Ik ben met andere woorden allesbehalve een religiefanaat, maar goed, ik kan respect opbrengen voor mensen die daar waarde aan hechten en op die manier zin geven aan hun leven.
Edit: idem voor assimilatie natuurlijk (ik hoop net als u dat onze vrouwen hier bvb. binnen twintig jaar niet gesluierd moeten rondlopen, maar ook daar ligt de doorsnee moslim niet van wakker), maar dat is een proces van lange termijn. Doch, wat mensen thuis doen (bidden, hoofddoeken dragen en wat dan nog) is voor mij een persoonlijke kwestie en daar hoeft niemand zich mee te moeien (tenzij daarbinnen aan bommen gewerkt wordt, natuurlijk ).

Live and let live. Hoe langer mensen in onze kapitalistische consumptiemaatschappij zitten, hoe meer ze aan die gewoonten gaan loslaten, net als bij westerlingen met het katholicisme is gebeurd. Sociaal darwinisme, enal.
Vreemd, nemen ze er dan openlijk afstand van, keuren ze het 'openlijk' af?

Vraagt u bij gelegenheid eens aan Uw vrienden of onze wetten boven die van allah staan en als puntje bij paaltje komt of ze ook bereid zijn om voor die verworven vrijheden te vechten (niet letterlijk) om ze te behouden, of dat ze liever 'zwijgende' meerderheid blijven.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:21   #77
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een mening als alle andere, en er dienen geen privileges aan verbonden te zijn omdat het een geloof is.

Citaat:
Ik laat me door zulke clowns ook niet hersenspoelen, maar ik zag toch graag dat de gemiddelde moslim eens wat meer liet blijken dat ze daar niet mee geassociëerd mee willen worden.

Citaat:
Ik heb dan ook nog nooit beweerd dat het inferieure mensen zijn.
Wél vind ik religies tout court inferieur, en de islamreligie toch wel het allerinferieurst. Zelfs het compleet geschifte satanisme heeft naar mijn niet geheel onbescheiden mening nog net iets meer te bieden dan de islam.

Citaat:
Nogmaals: voor mensen kan ik als mens respect opbrengen, maar dat betekent niet dat ik respect op kan of moet brengen voor het gedachtengoed dat ze aanhangen.

Citaat:
Thuis ja. Daar heb ik ook geen problemen mee, maar de aanhangers van één bepaalde religie hebben daar wél problemen mee en demonstreren dat dan ook, keer op keer op keer. Op keer.
Vandaar dat ik tot de conclusie ben gekomen dat er voor zulke mensen hier geen plaats is en ook niet hoort te zijn.

Citaat:
Kunt u mij één -eentje maar- voorbeeld geven van landen/gebieden/samenlevingen waar aanhangers van de islam massaal zijn neergestreken en waar ze na een x-aantal jaar of generaties hun religieuze gewoontes hebben losgelaten?

Inderdaad, die zijn niet te vinden. Waar dan weer wel -tig voorbeelden van te vinden zijn, zijn landen/gebieden/samenlevingen waar de aanhangers van de islam massaal zijn neergestreken, en die na verloop van niet eens zo heel veel tijd, compleet of nagenoeg compleet geïslamiseerd zijn geworden. Dat dan weer wel.

Leven en laten leven is in deze context dan ook uw eigen overlijdingsakte tekenen.
Oud 16 december 2010, 18:22   #78
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met gepaste mediastilte is onlangs in Zweden een nieuwe grondwet aangenomen die voor het land vérstrekkende gevolgen gaat hebben.

De belangrijkste en meest negatieve veranderingen zijn:

- Lidmaatschap van de EU is nu in de grondwet van Zweden vastgelegd. Dat wil zeggen dat een uittreding uit de EU extra moeilijk is gemaakt, omdat men behalve de EU-procedure voor uittreding nu ook eerst de grondwet moet veranderen. En zoals wij allen weten, is dat een zeer langdurig proces.

- Zweden is volgens de grondwet nu officiëel een multiculturele heilstaat geworden. Dat houdt in dat de Zweedse staat zich verplicht etnische, culturele en religieuze minderheden met belastinggeld te subsidiëren.

- Vreemdelingen hebben vanaf nu dus altijd en overal alle rechten in Zweden. Zweeds staatsburgerschap is van geen enkel belang meer. Ook niet meer voor topposities in het leger, de politie, rechtbanken, de politiek enzovoorts.

Ik kan wel janken als ik zie hoe een compleet wereldvreemde elite haar eigen belangen er genadeloos doorgedrukt heeft zonder zich om die van het Zweedse volk te bekommeren en aldus wat ooit het mooiste land van Europa was, en een lichtend voorbeeld voor allen, compleet de vernieling in helpt. De facto heeft Zweden hiermee zichzelf opgeheven.

Meer info:

http://www.thelocal.se/30410/20101124/

http://cavatus.wordpress.com/2010/11...tution-passed/

Een open brief aan de Zweedse eerste minister: http://snaphanen.dk/2010/05/09/s%C3%...rik-reinfeldt/ (in het Zweeds)

Engelse vertaling van die open brief hier: http://israelisverige.info/?p=3347&u...l+i+Sverige%29

Andere info en column in het Zweeds (gebruik google om te vertalen): http://snaphanen.dk/2010/11/21/s%C3%...andsforraderi/
Vroeg of laat gaan ze die mannen de gevangenis indraaien wegens misdaden tegen het Zweedse volk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:26   #79
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vroeg of laat gaan ze die mannen de gevangenis indraaien wegens misdaden tegen het Zweedse volk.
De gevangenis?

Ik meen toch dat er andere, hardere straffen staan op het orchestreren van een genocide, en zeker op het orchestreren van een genocide op het eigen volk.
Oud 16 december 2010, 18:30   #80
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gevangenis?

Ik meen toch dat er andere, hardere straffen staan op het orchestreren van een genocide, en zeker op het orchestreren van een genocide op het eigen volk.
Bwa, ik spreek van 50 jaar gevangenis met 20 zweepslagen per dag.
Ik weet het, ik had duidelijker moeten zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be